Ali Odesláno 2. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. října 2008 Tenhle problém řeším právě teď. Osobně preferuji manuál a benzín. Záleží ovšem na použitém motoru. Osobně si myslím, že automat patří (lépe se hodí) do auta s vyšším objemem válců a potažmo s tím pramenícím vyšším kroutícím momentem. Maloobjemový motor typu 1,4 TSI od VW jednoznačně s manuálem. P.S. Plánuji koupit jeté 9-5 Aero (2003+) od Saabu. I když u tohoto auta je výkonový potenciál dle mé úvahy i na automat, tak by měl být můj budoucí los (sob) s manuálem. Hledám, vybírám, ale pořád nic Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gas Odesláno 2. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. října 2008 P.S. Plánuji koupit jeté 9-5 Aero (2003+) od Saabu. I když u tohoto auta je výkonový potenciál dle mé úvahy i na automat, tak by měl být můj budoucí los (sob) s manuálem. Hledám, vybírám, ale pořád nic Aero jsem měl, klidně se podívej po automatu, nebývají tak olítané, já bych u jetého Aero nevyhledával, podvozek je dost tvrdý a na našich cestách občas nefunguje jak má, ceny dílů podvozku, tlumičů a brzd jsou u Aera výše a v náhradě nesežeš, mrkni na tohle, dobrý kup a prověřený prodejce http://www.autoplace.cz/cz/zanovni-vozy/707/saab-9-5/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubson Odesláno 2. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. října 2008 mrkni na tohle, dobrý kup a prověřený prodejce toš pod to se nepodepíšu... já bych si u nich nekoupil už ani žárovky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gas Odesláno 2. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. října 2008 toš pod to se nepodepíšu... já bych si u nich nekoupil už ani žárovky tak já s nima mám dobrou zkušenost a dost mě pomohli s reklamací, ale je to vždy o štěstí Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frista Odesláno 3. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. října 2008 (upraveno) Aero jsem měl, klidně se podívej po automatu, nebývají tak olítané, já bych u jetého Aero nevyhledával, podvozek je dost tvrdý a na našich cestách občas nefunguje jak má, ceny dílů podvozku, tlumičů a brzd jsou u Aera výše a v náhradě nesežeš, mrkni na tohle, dobrý kup a prověřený prodejce http://www.autoplace.cz/cz/zanovni-vozy/707/saab-9-5/ Ahoj sobari, vis preci, ze kazda rada je individualni! Ja bych si pres doporucovanou spolecnost "autoplace" nic nekoupil - vim proc - denne kolem nich jezdim a pred casem, kdyz jsem hledal neco na delsi jezdeni, tak jsem je navstevoval temer denne. Silby, nespolehlivost a nakonec mi privezli "vonavku" co mela nalitano evidentne vic, nez papiry. Ber to tak, ze na 9-5 - je obecne vic chyb (v motorech - olejova vana, filtry - hodne citlive), mivaji naopak nalitano vic - i kdyz byvaji v lepsim stavu. Jen jedine velke NE - nikdy 3.0 v dieselu !!! Je jedno jestli kvedlacka nebo automat - kilometry byvaji stejne, ale tahle cilovka to logicky vic kupuje v automatu. Je to jednoduche - saaba si proste kupujou lidi pro radost a "jinakost" - vetsinou profese typu pravnici, nebo nekdo, co vic namaha hlavu :-) Ale vetsinou se k autu chovat umi. Cestaci a takovi ti, co v aute bydli, ti maji spis mondea, passaty a tak dal. Taky proto mivaji tyhle auta casto v porovnani se saabem vyssi kilometry, horsi stav, ale zase levnejsi servis. Spolehlive zeme se saabovskou tradici - Rakousko, Nemecko a Italie (tam jen bacha na chip tunning - obcas pak zbastli celej autak). Svycarsko je trochu drazsi ( a ne o tolik lepsi) - protoze neni v EU. Poslednim hitem je Francie a NurLimonade-Holland, ktere (odectes-li dovoz), vychazi uplne nejlevneji. Mozna asi nejvetsi vyber maji ve svedskem Trollhattanu, ale tam jsem nikdy nebyl :-) Nejlepsi je dovezt si to sam (a to nejsem technicky typ) - po litani po celych Cechach a zjisteni stavu, to v zasade byla nutnost. Chtel jsem jenom saaba, takze jsem oslovil vsechny potencialni prodejce/dovozce saaba v cechach (i jednoho v Brne). Vesmes des a bida - za penize, co das tady si privezes o 50% lepsi auto (stav, roky, vybava atp.). V normalnich bazarech Saaba ani kupovat nejde - moc je neprodavaji a tech par specialistu na saaby uz znam za tech par let osobne. Proste jsem hledal na autoscout.de a mobil.de a nasel dobre. Praha Halda u Cernyho mostu- v pekelnym stavu, skladacky a buhvi co. Adusum - vsude pisou, ze je to top stav a nikdy nebourano. Skutecnost je, ze tam prijedes a vidis u 7 letyho auta rez na celym blatniku - prej Svycarsko a vic soli :-) Na jinym kutaj temer jako v automobilce (ne ze by mi to vadilo, ze je malinko tukly, ale nemam rad ty kecy okolo, ze je to super, top apod.). Taky jsem je nachytal, ze maji na webu udaj, ze tam to vozidlo maji tyden - a pak zjistis, ze je to stary znamy, co tam stoji uz 10 mesicu. Ostatni servisy/dovozy jsou sice fandove a opravujou s laskou, ale na shaneni nemaji moc casu. Jedine snad Machacek Liberec- ten je solidni. Apko Jablonec - kdyz mu reknes co chces, tak ti presne takovy auto postavi do druhyho dne - coz tedy neberu jako poctu, ze :-) Docela v pohode je Kraupner u Podebrad a vtipnej a milej je Plichta z Podebrad. V Plzni je pak jeden nejvtipnejsi - Bergl - rika se mu mezi sobareme zahradkar - protoze mu ty auta kvetou na zahrade a je to taky takovy "skladatel" s cenama hodne nerealnyma - cca 20% nad ostatnima (asi nema v kraji velkou konkurenci). Pak je jeden u Kadane - nic skvelyho, ale hodne lidi z Prahy k nemu jezdi na servis.Mel jsem stesti, ze jsem se dostal asi k nejlepsimu sobari v cechach - Tomas Lebruska - ten je strasne prijemnej a davaj na nej refernce i v autorizovanych servisech, coz jsem snad nikdy u zadnych servisaku nezazil. Beru to jako poctu tomuto panovi. Ja mam zasadu, ze neni nejpodstatnejsi mit uplne presne ty specifikace do puntiku, ale kdyz to auto uvidis - a je to tvoje - tak ti tak divne zacuka - a je to:-) Lovu sobu zdar ! Upraveno 3. října 2008 uživatelem frista Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
midloch Odesláno 3. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. října 2008 Ještě před časem bych taky tvrdil, že automat je pro stupidní amíky,ale po té co jsem jejich zemi ,,zaslíbenou,, projel právě s automatem, tak jsem svůj názor trochu poopravil. V Americe má automat a hlavně tempomat rozhodně opodstatnění, opodstatnění má i v Evropě, ale řekl bych spíš u luxusnějších limuzín, kde pohodlí automatu šajtrpáka nenahradí. Automat je tedy pro někoho kdo má rád pohodlí a chce se během jízdy soustředit na něco jiného, než je jízda samotná. Nevýhodou je právě jisté otupení řidiče (aspoň mně se to tak zdálo) Na druhou stranu automat ve sporťáku je z mého pohledu prasárna. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cody Odesláno 3. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. října 2008 Automat je tedy pro někoho kdo má rád pohodlí a chce se během jízdy soustředit na něco jiného, než je jízda samotná. Presne tak. Jedna noha na plynu, druha pokrcena pod sedackou, radio, cigarko, stazene okenko, volna klidna jizda, pokec s tim vedle me... Tak presne tohle bych rad. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P_P Odesláno 4. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. října 2008 Před časem jsem se takto rozhodoval také. Mluvil jsem aspoň s 10 lidmi (osobně) co si koupili automat - ani jeden by se k manuálu nevrátil (10 z 10 doporučuje automat ???). To mě utvrdilo a šel jsem do něj. A nelituji. Jezdím hodně a také už jsem byl unaven neustálým řazením, na silnicích je to čím dál horší, občas popojíždění v koloně, ... Zkoušel jsem auto na prezentaci s motorem 2.8 (to tam mám nyní) a pak 2.0 . U té 2.0 to bylo na hraně, motor na sportovnější jízdu nic moc. S 2.8 - přes 200 k - paráda, nemusím držet ruku na páce a čekat při předjíždění na svoji šanci. Prostě jen sešlápnu plyn, podřazení je dílem okamžiku. Automat mám multitronic (ručně se dá řadit 7 převodů), ale při běžném používání je tam něco jako variátor - průběžná změna převodů. Normální nebo sportovní režim. Nicméně je nutné si na to trochu zvyknout (stačí den, dva), jezdí se s tím trochu jinak (např. rozjetí je pomalejší, ale na konci křižovatky jsem už zase první). Takže za mě - jednoznačně automat, pokud chcete normálně jezdit. Pokud chcete závodit, kupte si sporťák. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drummer Odesláno 4. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. října 2008 Ve svěm autě mám manuál, bohaté zkušenosti mám i s automatem (Audi A6 avant 2.7 bi-turbo, Audi A8 4.2). Koupil bych si manuál. I když tlačítka řazení na volantu jsou hezká blbinka . Poslední krátká zkušenost byla s Peugeotem 607 2.2TD a ten automat byl oproti Audinám hrůza. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Titan Odesláno 5. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. října 2008 no osobne jsem automat jeste nezkousel, chystam se koupit nejake nove priblizovadlo,ale asi zase pujdu do manualu, i kdyz najezdim rocne tak 60tis (sluzebnim i soukromym vozidlem), ale urcite si to pred koupi jeste prubnu a uvidim Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alessio Odesláno 5. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. října 2008 Aut vystřídám opravdu dost a dobrý automat má své opodstatnění i v rychlejším autě - je to čistě o tom, co se člověku líbí. Rád se nechávám hýčkat dsgčky, powershifty,automaty od bmw, ZF... Naopak v malém autíčku pro zábavu (bmw1,mini,mx5,řekněme i hothatche) bych volil manuál, všude jinde automat, pokud je v nabídce nějaký moderní a kvalitní. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sauce Odesláno 7. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2008 (upraveno) Zatím mám manuál, ale v budoucnu to bude určitě automat a pokud automat, tak jedině DSG - to je opravdu povedená převodovka. Bohužel nabídka koncernových motorů mě zase až tak neuspokojuje. Čekám, až bude DSG k mání třeba v takovém Mondeu s dvoulitrovým benzínovým Duratecem... Upraveno 7. října 2008 uživatelem sauce Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boo-beek Odesláno 7. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2008 Zatím mám manuál, ale v budoucnu to bude určitě automat a pokud automat, tak jedině DSG - to je opravdu povedená převodovka. Bohužel nabídka koncernových motorů mě zase až tak neuspokojuje. Čekám, až bude DSG k mání třeba v takovém Mondeu s dvoulitrovým benzínovým Duratecem... Tam bych to videl spis tak, ze prevezmou vysledek spoluprace PSA s BMW, jestli se nepletu, tak BMW uz ma 2spojkovej automat (nebo bezstupnovej? Abych rekl pravdu, ted nevim). Z nej vychazi nejaka jejich spoluprace, kterou ma v dohledny dobe zacit vyuzivat PSA (minimalne Citroen), takze je pravdepodobny, ze se to tudy dostane i do Fordu. Nebo na druhy strane muzou treba zacit vyvijet neco s Mazdou, ale o tom, ze tam bude koncernovy DSG, dost pochybuju... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alessio Odesláno 7. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2008 (upraveno) Tam bych to videl spis tak, ze prevezmou vysledek spoluprace PSA s BMW, jestli se nepletu, tak BMW uz ma 2spojkovej automat (nebo bezstupnovej? Abych rekl pravdu, ted nevim). Z nej vychazi nejaka jejich spoluprace, kterou ma v dohledny dobe zacit vyuzivat PSA (minimalne Citroen), takze je pravdepodobny, ze se to tudy dostane i do Fordu. Nebo na druhy strane muzou treba zacit vyvijet neco s Mazdou, ale o tom, ze tam bude koncernovy DSG, dost pochybuju... DSG je obchodní značka dvouspojkového automatu od koncernu VW , PowerShift je to samé ve Fordech, v GT-R je další, je jich rozhodně více. Takže ve Fordu DSG nikdy nebude, zatímco PowerShift ano http://magazin.auto.cz/testy/ford-c-max-2-...ci-strojum.html Upraveno 7. října 2008 uživatelem Alessio Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubson Odesláno 7. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2008 pro všechny je ale vyrábí getrag akorát se to jinak menuje Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alessio Odesláno 7. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2008 pro všechny je ale vyrábí getrag akorát se to jinak menuje Ano, Getrag je taková ta "máma" :-) Rozhodně to ale není to samé, powrshift (volvo,ford) dokáže přenést větší točivý moment (myslím až 450 Nm) než DSG (kde je limit první "mokré" generace okolo 320 Nm). Ale možná to je vlastně už ta druhá, suchá, generace, já nevím, já se v tom nevrtal. Fiat Group se příští rok vytasí se svojí šestistupnovou dvouspojkou DDC. Tak jako tak...řadí to opravdu pěkně, meziplyny v GTI jsou efektní i efektivní Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
911 Odesláno 8. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. října 2008 jak uz tu zaznelo nekolikrat, tvrdit, ze automat je pro blby amiky vypovida jen o tom, ze o autech clovek moc nevi. vse je samozrejme subjektivni, ale musim se porad smat, ze prezivaji nazory, kdo nema paku neumi ridit, parkovaci asistent je jen pro zensky ja prece parkovat umim atd. v rodinem aute mam automat. ve meste je k neporazeni a pri okrskach se s padlama da taky vyradit. na aute co mam jako sportak mam manual, ale klidne bych mel i automat. M5 je velmi zabavna i s automatem. jeste pro priznivce argumentu, ze s "pakou" to jde na okrskach lepe, co treba takovy WRC? ty nemaj padla? (priznam se ze nevim, ale mysim ze maji) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosh Odesláno 9. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2008 jak uz tu zaznelo nekolikrat, tvrdit, ze automat je pro blby amiky vypovida jen o tom, ze o autech clovek moc nevi. vse je samozrejme subjektivni, ale musim se porad smat, ze prezivaji nazory, kdo nema paku neumi ridit, parkovaci asistent je jen pro zensky ja prece parkovat umim atd. v rodinem aute mam automat. ve meste je k neporazeni a pri okrskach se s padlama da taky vyradit. na aute co mam jako sportak mam manual, ale klidne bych mel i automat. M5 je velmi zabavna i s automatem. jeste pro priznivce argumentu, ze s "pakou" to jde na okrskach lepe, co treba takovy WRC? ty nemaj padla? (priznam se ze nevim, ale mysim ze maji) Akorat u WRC je to o hydraulickem ovladani manualni sekvencni prevodovky. Sice taky padlama, ale skrin je o necem jinem.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sauce Odesláno 12. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. října 2008 Asi takhle: do nového auta automat (DSG nebo podobný), do ojetého jedině manuál... Tak to vidím z hlediska servisních nákladů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mechano Odesláno 13. října 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. října 2008 Asi takhle: do nového auta automat (DSG nebo podobný), do ojetého jedině manuál... Tak to vidím z hlediska servisních nákladů. ?? , to nechápu. Mám asi třicet let starý auto s automatem a nevím o žádných zvlášťních servisních nákladech, které by se týkaly převodovky. Pokud by k tomu došlo, asi bych sehnal na vrakáči funkční převodovku tak asi za dvojčičku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se