Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

Před hodinou, vsudybyl napsal:

Mondraker. má ho žena. Mohu doporučit. Je tam bosch.

https://e-kolavysocina.cz/produkt/mondraker-prime-29-2022/

Tu značku neznám a přijde mi to za hardtail s 625Wh baterkou celkem dost peněz, i když jsem to podrobně nestudoval. Co má to kolo navíc, v čem je jeho vyšší přidaná hodnota oproti jiným prémiovým značkám (Haibike, KTM, Cube..)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 283
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 5 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Tu značku neznám a přijde mi to za hardtail s 625Wh baterkou celkem dost peněz, i když jsem to podrobně nestudoval. Co má to kolo navíc, v čem je jeho vyšší přidaná hodnota oproti jiným prémiovým značkám (Haibike, KTM, Cube..)?

Mondrakler jsou španělé.Já mám crafty carbon R celopéro.

Cube(měl jsem možnost zkoušet) za mě nejde s tímhle mondra.HT prime vůbec srovnat. Haibike se mi nelíbí.KTM bez komentáře

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, vsudybyl napsal:

Mondrakler jsou španělé.Já mám crafty carbon R celopéro.

Cube(měl jsem možnost zkoušet) za mě nejde s tímhle mondra.HT prime vůbec srovnat. Haibike se mi nelíbí.KTM bez komentáře

Díky. Video jsem zkouknul, zajímavé. Komponenty kvalitní, kazeta má 12 koleček (můj Haibike za 70 tisíc jich má 10), vpředu je kotouč 203 mm (já mám oba 180 mm), vidlice vzduchová. Motor a displej stejný jako má přítelkyně na Haibiku za 60 tisíc. Možná že těch pár lepších komponent dělá tenhle rozdíl a určitě ho někdo ocení. Cílovou skupinou jsou prý lidé, co už předtím levné e-kolo třeba měli, ujasnili si své potřeby a chtějí ho vyměnit za něco kvalitního. Nechtějí celopéro, ale kvalitní, spolehlivý hardtail. Já teda myslím, že tomu vyhovuje i můj Haibike Hardnine, na druhou stranu, já si ho po zralé úvaze koupil jako moje první elektrokolo, nechtěl jsem napoprvé nic levného. Třeba mi už zůstane a v tom případě jsem ušetřil ale třeba ho časem vyměním za něco lepšího. 

Ale v něčem mně to video bylo prospěšné už teď - mám stejné pneumatiky, foukám je max na 3 bary a tady jsem se dozvěděl, že na kvalitnější povrch můžu jít i na 4. Tak jak je to s tím foukáním? Na pneumatikách je doporučený tlak, tím se není třeba striktně řídit? Na kolik nejvíc se dá nafoukat pneu 27,5" x 2,4" (má je přítelkyně)? Většinou jezdíme asfalt nebo celkem rovné polňačky a lesňačky, kvůli menším nerovnostem máme odpružená aspoň sedla, takže na spárách, žel. přejezdech, výtlukách atd. jsou záda v poho a možná bych přivítal menší valivý odpor, možná i hlučnost.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Tu značku neznám a přijde mi to za hardtail s 625Wh baterkou celkem dost peněz, i když jsem to podrobně nestudoval. Co má to kolo navíc, v čem je jeho vyšší přidaná hodnota oproti jiným prémiovým značkám (Haibike, KTM, Cube..)?

Počkej, jako že je KTM a Haibike prémiová značka? No to snad ne 😄 Mondraker a Cube jsou ve srovnání s tím "prémiové", jinak jestli jde něco takto označit tak to je - Spacialized, Cannondale, Trek, Scott... Jinak k tomu Mondrakeru na odkazu - má docela položenou vidli a skoro žádný představec, vidle 120mm, takže celý to na mě působí jak kolo spíš na ježdění z kopce. Tam mi ten motor nedává moc smysl, protože je těžký to ubrzdit a celkově na tom není taková zábava. Na normální jezdění elektro turistů imo divná kombinace. Celkem fajn vidle, nechápu proč je to osazený šrotem SRAM SX a není tam aspoň NX nebo GX nebo Deore...rozdíl nula nula nic v těch 90ti tis. Brzdy základ od Sram, ale ten 200mm kotouč už má takovou páku, že asi ok. 800mm řidítka je zase z kopce dolů, na normální ježdění imo hodně široký. To samý kola 2,6 - po asfaltu to pojede jako tank:-)

Upraveno uživatelem xcmaniax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, xcmaniax napsal:

Počkej, jako že je KTM a Haibike prémiová značka? No to snad ne 😄 Mondraker a Cube jsou ve srovnání s tím "prémiové", jinak jestli jde něco takto označit tak to je - Spacialized, Cannondale, Trek, Scott... Jinak k tomu Mondrakeru na odkazu - má docela položenou vidli a skoro žádný představec, vidle 120mm, takže celý to na mě působí jak kolo spíš na ježdění z kopce. Tam mi ten motor nedává moc smysl, protože je těžký to ubrzdit a celkově na tom není taková zábava. Na normální jezdění elektro turistů imo divná kombinace. Celkem fajn vidle, nechápu proč je to osazený šrotem SRAM SX a není tam aspoň NX nebo GX nebo Deore...rozdíl nula nula nic v těch 90ti tis. Brzdy základ od Sram, ale ten 200mm kotouč už má takovou páku, že asi ok. 800mm řidítka je zase z kopce dolů, na normální ježdění imo hodně široký. To samý kola 2,6 - po asfaltu to pojede jako tank:-)

Díky, tak nějak si to myslím také. Co se týká té prémiovosti, vím, že jsou jiné vyhlášené kvalitní značky, ale ty, které jsem uvedl, tak nějak z rozhorů s lidmi vnímám jako prémiové. Možná je to jen pocit.. Kola mám také 2,6 a po asfaltu to jede dobře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Ivan Lelák napsal:

Díky, tak nějak si to myslím také. Co se týká té prémiovosti, vím, že jsou jiné vyhlášené kvalitní značky, ale ty, které jsem uvedl, tak nějak z rozhorů s lidmi vnímám jako prémiové. Možná je to jen pocit.. Kola mám také 2,6 a po asfaltu to jede dobře. 

Nechci rozhodně hanit Haibike, ale nevidím tam takovou tu historii, závodní týmy atd. Ale dát na kolo ty nejdražší komponenty a prodávat ho za 300 k umí. Jasně, že to s motorem jede, ale je to fyzikální nesmysl - těžký ráfky, pneumatiky a valivý odpor. V lehkém terénu to asi umí vyžehlit pár kamínků. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 5. 2023 v 13:04, xcmaniax napsal:

Nechci rozhodně hanit Haibike, ale nevidím tam takovou tu historii, závodní týmy atd. Ale dát na kolo ty nejdražší komponenty a prodávat ho za 300 k umí. Jasně, že to s motorem jede, ale je to fyzikální nesmysl - těžký ráfky, pneumatiky a valivý odpor. V lehkém terénu to asi umí vyžehlit pár kamínků. 

Přiznám, že historii a závodní týmy nebyly mezi parametry, když jsem se rozhodoval o koupi. Kolo mne ani nestálo 300 tisíc (mimochodem, našel bych i jiné značky, které to umí). Jako technický typ nemohu souhlasit, že je to fyzikální nesmysl, prostě to jede a jede to dle mého opravdu skvěle, takže jsem možná cílovka, zatímco Ty ne. A o to v obchodu jde, najít svou cílovku, tak početnou, aby byl konkrétní produkt životaschopný a výdělečný. Což se Haibiku nepochybně daří. Také ale přiznám, že jsem se svezl všeho všudy asi na 8 elektrokolech, z toho 3 Haibiky. A i ty byly každý úplně jiný, zaměřený na jiného zákazníka. Takže bych určitě nemohl paušalizovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Ivan Lelák napsal:

Přiznám, že historii a závodní týmy nebyly mezi parametry, když jsem se rozhodoval o koupi. Kolo mne ani nestálo 300 tisíc (mimochodem, našel bych i jiné značky, které to umí). Jako technický typ nemohu souhlasit, že je to fyzikální nesmysl, prostě to jede a jede to dle mého opravdu skvěle, takže jsem možná cílovka, zatímco Ty ne. A o to v obchodu jde, najít svou cílovku, tak početnou, aby byl konkrétní produkt životaschopný a výdělečný. Což se Haibiku nepochybně daří. Také ale přiznám, že jsem se svezl všeho všudy asi na 8 elektrokolech, z toho 3 Haibiky. A i ty byly každý úplně jiný, zaměřený na jiného zákazníka. Takže bych určitě nemohl paušalizovat.

Ale jo, dyť v pohodě:-) Jede to samozřejmě, protože to má motor, bez něj by to byla dřina s tímhle rozměrem. Jinak bych to přirovnal, když jsme na chronomagu, k diskuzi s člověkem o hodinkách, který zná třeba jen Longines a Tissot. Ale nejsme na bikeforu, takže peace;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V neděli jsem jel na biku lesem cca 4 km kopec v průměru 10-18%, který vede podél sjezdovky ... notný kus přede mnou jela dvojice, kterou jsem nemohl dojet. Zhruba v polovině, kde byl krátký plochý úsek jsem dvojici míjel. Otec asi se synem cca 12 let, oba na elektrokolech, oba na pohled úplně hotoví to vydýchávali. Pozdravil jsem je a bez zastavení pokračoval dál. Za sebou jsem jen slyšel "viděl jsi to tvl, on měl normální kolo, to je blázen ... ".

Bylo mi jich docela líto :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl něco podobného. Mladej páreček na éčkách mě doháněl v kopcích . Tak 2-3 jsme si to zopakovali ,ale jak jsme se dostali na rovinu rozloučil jsem se a tradá pryč a už mě neviděli. Ty pohledy nezapomenutelné. Starej chlap na obyč kole 🤣

Ale je pravda,že o light ebiku uvažuji především do hor.

Upraveno uživatelem vraby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak silnička, nebo gravel jede přes 30km/h v klidu s elektrokolem úplně normálně na stejno pokud se používá první přípomoc s kamarádem občas tahle jedeme.Rozdíl v tloušťce plášťů je hodně znát

Několikrát se mi stalo na dobré cyklostezce, že jsem takového potáhnul za sebou v proti větru.Zasmáli jsme se společně prohodili pár slov , když se naše cesty rozdělovaly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, xcmaniax napsal:

Ale jo, dyť v pohodě:-) Jede to samozřejmě, protože to má motor, bez něj by to byla dřina s tímhle rozměrem. Jinak bych to přirovnal, když jsme na chronomagu, k diskuzi s člověkem o hodinkách, který zná třeba jen Longines a Tissot. Ale nejsme na bikeforu, takže peace;-)

Kdysi jsem měl klasické horské kolo, jezdil jsem sice hlavně po silnicích ale kdo tehdy neměl horáka, jako by nebyl. Byla to bída, ten odpor byl fakt znát. Kamarád udělal stejnou chybu, když já se už poučil a vyměnil horáka za trekové. On měl daleko dražšího horáka ale na silnici mi nestačil a dřel se. Tohle pro mne ztratilo smysl ve chvíli, kdy jsem šel do elektrokola, to prostě jede v pohodě, i když jen na nejmenší přípomoc. A naopak, na trekovém kole jsem se vyhýbal hrbatějším nezpevněným cestám, kde to bylo utrpení, na horském elektrokole, byť hardtailu, je to pohoda. Navíc jezdím po Evropě už 25 let na motorce a masívní elektrokolo s širšími řídítky, tuhým rámem a širšími pneumatikami se vodí mnohem víc motocyklovým způsobem než klasické kolo, což si užívám hlavně při sjezdech v zatáčkách.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Pánové,můžu vás tady poprosit o radu? Zkusil jsem elektriku a zjistil jsem,že to musím mít.Vyhlédl jsem si níže uvedeného Focuse ale dokázal bych budget navýšit i na KTM.Obvykle jezdím jen polnačky a asfalt.Mám trekingové kolo.Od obou uvedených doufám,že mi rozšíří obzory.Díky za rady.

https://www.focus-bikes.com/cz_en/1069987-jarifa-6-8?color_combo=94055&pim_itemgenderframe=86443&pim_itemframesizecode=

https://www.ktmzlin.cz/product/ktm-macina-team-792/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...