Přejít na obsah

Odborníci na vnitřnosti auta - K&N performance filtr


Doporučené příspěvky

No, já mám vždy nejlepší pocit uspokojení, když něco můžu sám vyzkoušet, ať říká kdo co chce. Takže na tvým místě, jestli ti není líto peněz, určitě bych to koupil a zkusil. Ideální šance zjistit, jestli to skutečně pomůže. A pak napiš, jestli to bylo znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakej máte názor na K&N performance intake filtr viz: http://www.knfilters.com/news/news.aspx?ID=1543 něco sem vo tom četl, ale určitě bych zatím neuvažoval i s výměnou výfukovýho systému, má to smysl? Někdo říká že ne, někdo že jo. Co vy na to?

 

Vetsinou to vzdy lehce zvysi vykon, motoru se lepe dycha, nekdy je to lehce znat na zvuku.. A pekne to vypada :). Nicmene urcite to ma vetsi vyznam pri vymene celeho vyfukoveho systemu. Neni to prilis krvava investice, zkus to, urcite tim nic nepokazis, spise naopak.

 

Na argument, ze ma Porsche uz z vyroby kvalitni vzduchac, neumim nic rict, netusim. Rekl bych, ze lepsi nez KN nebude, ale opravdu nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vetsinou to vzdy lehce zvysi vykon, urcite tim nic nepokazis, spise naopak.

 

ani jedno není tak úplně pravda, výkon to zvýší jen vyjímečně a velmi často změní průběh kroutícího momentu, bohužel k horšímu, pokud "tunit" porsche, tak RUF, Gemballa nebo jiné firmy, které se na tuto značku specializují, nějaké uni kity sání bych tady rozhodně neřešil, cesta za výkonem atmosféry je velmi náročná a velmi drahá, u supersportu několikanásobně, nejlevnější a nejůčinější nárust výkonu je snížení hmotnosti ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvažuji že to dám do své 911, na netu si to chválí, ale těžko říct. Změna výfukovýho systému je v řádu kolem 100tis :wacko: což se mi vzhledem k zachovalosti stávajícího nechce řešit. Dle všech grafů se dá o zlepšení uvažovat, ale chtělo by to asi znát od někoho kdo to fyzicky má. Každopádně dýchání auta by se snad mohlo zlepšit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K&N urcite doporucuju, jednak ma vetsi vydrz nez standardni filtr. Ale kdyz se auto lepe nadechne (lepsi filtr), tak se musi i poradne vydechnout (takze uprava vyfukoveho systemu) jinak ta uprava nema moc smysl.

 

 

 

. . . Na argument, ze ma Porsche uz z vyroby kvalitni vzduchac, neumim nic rict, netusim. Rekl bych, ze lepsi nez KN nebude, ale opravdu nevim . . .

 

nejsem si jisty, ale nedela to pro Porsche zrovna K&N?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě kravina. Ale klidně to vyzkoušej. :)

 

Trochu od lesa: Pokud má vyšší propustnost, životnosta přitom menší plochu, zároveň to odfiltruje menší částice, tak se to taky bude víc zanášet a míň to vydrží, většinou je tenhle typ filtru hlučnější. Když píšou delší životnost, vyšší výkon o 23 koní, tak je to asi velké dobrodružství. Já bych tomu moc šancí nedával. Ani mi není jasný, že na to u Poršáků nepřišli, takovejch koní zadarmo :)

 

Když dáš takový cool filtr, tak bez úprav celého sání - výměny, leštění, úprav vstřikování a minimálně ještě úprav celého výfuku to bude na prd. Navíc, pokud se ti do motoru dostane nějaký bordel přes skvělý filtr, tak to bude časem pekelně špatný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohoto typu filtru je důležité dobře vyřešit přívod vzduchu, je to častá chyba samozvaných ladičů, odmontují standardní airbox a prdnou tam tohle, pak motor saje vzduch sice s nižším odporem, ale zato ohřátý z motorového prostoru, což je samozřejmě špatně.

Jak je to vyřešeno v 911 nevím, v té jsem se ještě nevrtal. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi na to teda prdím, btw myslel sem si to B) je jasný ,že bez dalších zásahů to moc opodstatnění nemá, což dělat vzhledem k zachování origo stavu rozhodně nechci. Ten výkon o 23 koní se mi taky vůbec nezdá, ale třeba je to možný. U takovýho auta by měl být člověk s jakýmikoliv úpravami obzvlášť opatrný. Jinak můj milášek zatím zůstane určitě nějakej ten pátek v mé garáži, byla to co do stavu a vzhledu naprosto vyjímečná koupě a případný upgrade za několik let by přicházel v úvahu pravděpodobně ne za turbo, ale za GT3 :wub:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

KN filtry jsou obecně vynikající, po zaprášení se jen vyperou, mají řádově menší odpor než papírové vložky. U mé** HD se po namontování KN filtru musel přetryskovat karbec, bo byla blbá směs. Na vejfuk to má vliv 0.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s KN do auta zkušenost nemám, s KN v moto je zkušenost za 1*

ale řešil jsem to komplexně, t.j. nejen pouhá výměna "tovární filtr za KN filtr":

 

1) celý airbox ven, na karburátory se nasadily přímé filtry KN

2) přetryskování karburátorů (Dynojet)

3) výměna tovární** výfuku za otevřený Viper racing

 

efekty to mělo 3

- brutální zlepšení průběhu křivky krouťáku

- výrazné zlepšení průběhu křivky výkonu

- labužnický zvuk sání i výfuku

a to všechno bez zvýšení průměrné spotřeby, nekecám

 

edit: úprava proběhla samosebou ve značkovém servisu Suzuki a pro sichr mám měření před a po z jiné** servisu, aby si chlapci nelhali do kapsy :-)

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem to komplexně, t.j. nejen pouhá výměna "tovární filtr za KN filtr":

 

1) na karburátor se nasadil přímý filtr KN, překryt původním kusem nerezu HD. Mám totiž na dva válce jen jeden karbec, američtí skřítkové hází benzin kyblíkama na jednu a druhou stranu.

2) přetryskování karburátoru

3) výfuky Screaming Eagle jsem na stroji měl již před změnou filtru

 

efekty to mělo 2

- ne brutální, ale znatelný zlepšení průběhu křivky krouťáku (on Haryk kroutí dobře už odspoda)

- výrazné zlepšení průběhu křivky výkonu

a to všechno bez zvýšení průměrné spotřeby, nekecám, jsem na 5,5 l/100 km

 

úprava proběhla samosebou ve značkovém servisu HD

Tak jsem tě zeditoval, je to tak, jak říkáš. :thumbsup_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem na aute asi rok kit primyho sani.. poznatky:

- subjektivne lip jede (ale fakt jen subjektivne)

- pri plnym plynu ma dunivej zvuk

 

Po roce jsem ** vyndal, pustila se do me takova jednoducha uvaha...

1) Kdyby to bylo tak zazracny, proc by to nedelali uz ve fabrice? Reci o nakladech jsou bezpredmetny...

2) Jeden mechanik, ktery opravoval jiny "tuneny" auto mi rekl: "Nic moc to nezachyti, hlavne kdyz do motoru nepadaji cihly."

3) Precetl jsem si na netu nekolik zprav a zkusenosti od ne zcela spokojenych majitelu.

 

Zkratka jsem tomu prestal verit a vratil tam serii. Auto ztichlo a jezdilo vicemene stejne.

Od te doby uz me KN a filtracni manie pustila a neresim ji :).

 

Ja osobne bych to na auto tvyho typu nedaval .. docela bych se bal. Radsi bych to sveril nejaky zkuseny firme, jak uz psal nekdo prede mnou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já uvažuju vytunění Ford Kuga s 2,5 turbo benzínem.. tam by s tím problém být neměl. Motor má rezervu, je tam co zlepšovat i jinde (výfuky, sání a pod. ) takže hurá do toho :) U Porsche bych to určitě svěřil na tuto značku orientovaným, ověřeným tunerům... Pro ford uvažuju o "Pro Bullu" ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...