Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

No nevím, kamarád koupil starý Volvo XC90 s 300 tisíci a auto vypadá a chová se jako nové (samo kromě prosezelých kožených sedaček, který se Volvo nikdy nenaučilo). Antikorozní ochrana tudletěch aut po roce 2000 je taky v pohodě a možná tak do 2010 ještě nějaký automobilky dělaly auta poctivějc, až teď se všude cpou plastový čerpadla, tenký stěny motorů, chybějicí snímače tlaku oleje a podobně.. a tímpádem životnost 150 tisíc..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, kamarád koupil starý Volvo XC90 s 300 tisíci a auto vypadá a chová se jako nové (samo kromě prosezelých kožených sedaček, který se Volvo nikdy nenaučilo). Antikorozní ochrana tudletěch aut po roce 2000 je taky v pohodě a možná tak do 2010 ještě nějaký automobilky dělaly auta poctivějc, až teď se všude cpou plastový čerpadla, tenký stěny motorů, chybějicí snímače tlaku oleje a podobně.. a tímpádem životnost 150 tisíc..

Já narážel spíš na kvalitu karoserií a sílu plechů. To býval kdysi standard i u laciných vozů.  Jinak samozřejmě jsem s humornou nadsázkou srovnal nesrovnatelné- uznávám. Byl to spíš takový trpký povzdech, který podle mě platí obecně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvedom si ale jednu vec, ty auta driv byly mnohem drazsi, nez jsou ted. Nasel jsem v praci katalog aut 96 a takovy BMW 520i stalo tehdy 1.189.000,-CZK, klimatizace do nej stala 80.900,- CZK. Aktualni cena je 1.099.800,- CZK. Jak za tu dobu poskocily ceny nemovitosti, jak se zvedly platy a ty auta stoji furt stejne, ne-li min, nez tehdy..

 

vochcafka 1,6LX 55kW stala 335.700, ted nejslabsi 1,2TSI 63kW stoji 342.900. 

 

'prumerna hruba mzda' v 1996 byla 9.825, ted mas 25.078. Ja vim, ze podle toho se to neda brat, nicmene neco malo nam to rika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvedom si ale jednu vec, ty auta driv byly mnohem drazsi, nez jsou ted. Nasel jsem v praci katalog aut 96 a takovy BMW 520i stalo tehdy 1.189.000,-CZK, klimatizace do nej stala 80.900,- CZK. Aktualni cena je 1.099.800,- CZK. Jak za tu dobu poskocily ceny nemovitosti, jak se zvedly platy a ty auta stoji furt stejne, ne-li min, nez tehdy..

Jojo, já to nezpochybňuju, na druhou stranu já mluvil o tom rozdílu mezi těmi opravdovými veterány a pozdějšími....ehm...taky auty.  Jo-a že nějaký bávo zlevnilo o devadesát tisíc mi vůbec nepřijde kulervoucí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze to je pak tak, jak rikal Instant. Tam jsou uplne jiny kary. Delahaye, Facel Vega apod, to nikdy nebyly kary pro bezny smrtelniky. Dyt tam je 'nejsprostsi' to Porsche 356, pominu li tu Granadu, ci co to je, kera se tam asi dostala uplnou nahodou..

Základem renovace veterána je stav karoserie. Některé karoserie renovovat nelze. Jo já vím že tam jsou fakt superkáry. A leckteré by renovaci ustály a byly by parádní. Z té doby ale jdou restaurovat i laciné vozy, protože i ty nejlevnější měly karoserii z tak silných a kvalitních plechů, že i po 60-80 letech ji lze opískovat a renovovat. To u kastlí modernějších vozů, a to i těch luxusnějších, asi za 60 let nebude možné, protože pískováním se v nich dělají díry už na lehce chyceném  plechu- tak jsou slabé. Nehledě na kvalitu kovu samotného. Auto s promyšlenou podobou destrukce je a priori  spotřební zboží, to co se děje na silnicích tomu jen nasvědčuje. Z tohoto hlediska je překvapením, že ceny vozů klesají tak pomalu. Jejich kvalita a trvanlivost klesla mnohonásobně rychleji. Spoutaný trh si prostě vyžádal něco jiného.

Upraveno uživatelem straspol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle čeho usuzuješ že klesají pomalu? zpočti si poměr k průměrné mzdě v dané době a dnes a uvidíš, že ten pokles není pomalý

 

v r. 1996 byla průměrná mzda 9676,-

v r. 2013 25156,-

 

dalo by se říct že to auto slevinilo minimálně o polovinu..

 

 

zdroj zde: http://www.vyplata.cz/legislativa/inflaceaprumernemzdy.php

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základem renovace veterána je stav karoserie. Některé karoserie renovovat nelze. Jo já vím že tam jsou fakt superkáry. A leckteré by renovaci ustály a byly by parádní. Z té doby ale jdou restaurovat i laciné vozy, protože i ty nejlevnější měly karoserii z tak silných a kvalitních plechů, že i po 60-80 letech ji lze opískovat a renovovat. To u kastlí modernějších vozů, a to i těch luxusnějších, asi za 60 let nebude možné, protože pískováním se v nich dělají díry už na lehce chyceném  plechu- tak jsou slabé. Nehledě na kvalitu kovu samotného. Auto s promyšlenou podobou destrukce je a priori  spotřební zboží, to co se děje na silnicích tomu jen nasvědčuje. Z tohoto hlediska je překvapením, že ceny vozů klesají tak pomalu. Jejich kvalita a trvanlivost klesla mnohonásobně rychleji. Spoutaný trh si prostě vyžádal něco jiného.

haha, a ted tu vo karkulce. hele, dycky zalezi na tom, kde to auto bylo uskladneny atd. kdybys toho delahaye vopiskoval, tak se ti ta kastle rozpadne na prach, vydreva bude zhnila  a budes rad, kdyz ten ram budes svarovat jen lehce. samozrejme, ze oktavka r.v. 2000 v roce 2080 proste nebude, plech je tensi, atd, ale tyhle stary krusky taky nejsou zadna vyhra (na renovaci)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha, a ted tu vo karkulce. hele, dycky zalezi na tom, kde to auto bylo uskladneny atd. kdybys toho delahaye vopiskoval, tak se ti ta kastle rozpadne na prach, vydreva bude zhnila  a budes rad, kdyz ten ram budes svarovat jen lehce. samozrejme, ze oktavka r.v. 2000 v roce 2080 proste nebude, plech je tensi, atd, ale tyhle stary krusky taky nejsou zadna vyhra (na renovaci)

:lol2:  nejde o to že je něco těžký dokázat. Jde o to co je možný. Výdřeva se na veteránech takhle starých dělá vždycky nová, rám se často dělá taky zbrusu nový (výhoda nesamonosných kastlí) nebo se hodně opravuje. Jsem rád že jsi napsal to o oktávce, je vidět že jsi pochopil co jsem chtěl říct. Nechat ji dojít do tohoto stavu bude trvat podstatně kratší dobu, bude mít brzo díry jako dlaň  a půjde o neopravitelný křáp. Shánět na to plasty bude proti výrobě nové dubové výdřevy asi taky docela problém...i když brzo na 3D tiskárně půjde udělat všechno..

 

Pohádky vyprávím zásadně pouze vlastnímu potěru. Svoje veteránky (1959, 1967, 1969)  jsem si udržoval a opravoval sám a docela vím o čem mluvím. S pískováním mám dost zkušeností...

Upraveno uživatelem straspol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle čeho usuzuješ že klesají pomalu? zpočti si poměr k průměrné mzdě v dané době a dnes a uvidíš, že ten pokles není pomalý

 

v r. 1996 byla průměrná mzda 9676,-

v r. 2013 25156,-

 

dalo by se říct že to auto slevinilo minimálně o polovinu..

 

 

zdroj zde: http://www.vyplata.cz/legislativa/inflaceaprumernemzdy.php

..zatímco jiné spotřební záležitosti- např. elektronika-  se propadly daleko víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..zatímco jiné spotřební záležitosti- např. elektronika-  se propadly daleko víc...

 

tak si porovnaj TV z pred 20r a dnes, a porovnaj podobne dve auta. na tych tv nenajdes spolocne nic okrem napajacieho kabla a tatranky. Je tam dnes tak 10-15% materialu oproti povodnej TV. U aut je to stale to iste len v bledemodrom, preto tam jednoducho necakaj taku masivnu redukciu. polovica z toho znizenia u aut boli nematerialne zlozky.. u TV naopak drviva vacsina je v materiali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak si porovnaj TV z pred 20r a dnes, a porovnaj podobne dve auta. na tych tv nenajdes spolocne nic okrem napajacieho kabla a tatranky. Je tam dnes tak 10-15% materialu oproti povodnej TV. U aut je to stale to iste len v bledemodrom, preto tam jednoducho necakaj taku masivnu redukciu. polovica z toho znizenia u aut boli nematerialne zlozky.. u TV naopak drviva vacsina je v materiali.

To je pravda- v materiálu a v technologiích. Auta takový pokrok neudělala, alespoň ne v mých očích. Většina vývoje šla cestou zesložitění bez efektu pro koncového spotřebitele. O mnoha ,,ekologických" vychytávkách si dovolím pochybovat, zato trvanlivost je daleko nižší i u značek, které byly kvalitou pověstné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Straspol - auta zjednodusime len tak ze ich zbavime kolies a spalovacieho motora.. Takze tym by som tuto temu asi uzavrel a tesme sa aspon z tych televizorov. Ide v nich sice rovnake houno ako kedysi, ale v 4k / 16miliard farieb a nezere to uz skoro ziadnu elektrinu :)

Já myslím že na autech je dnes tolik zbytečností, že žasnu že to ještě jezdí (i když poruchovost zcela evidentně roste). Ve srovnání s elektronikou nepovažuji tento vývoj za uživatelsky přínosný a už vůbec se mi nechce za tu sbírku ,,kurvítek" kolem spalovacích motorů platit. Zvlášť když vím že to jezdí i bez nich, a kolikrát líp, a i ty normy to dokáže splnit (Mazda). Já se těším z televizí i z aut. Jen nic z toho nepřeceňuju a pokles cen  aut vzhledem k prudkému snížení kvality se mi zdá malý a pomalý. O jejich nákladný vývoj směrem kterým se vydala většina automobilek jsem nijak nestál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...