Přejít na obsah

PRIM v inzerci.


Doporučené příspěvky

Nerad bych tu rozvíjel nějakou nevraživost, zvlášť kvůli takové banalitě. Omlouvám se taktéž za moji neznalost (nedostatky doplnímPosted Image) Všichni se shodneme, že tyhle let. primky jsou pochybné a to je důležité (myslím tedy to, že se shodneme). Všechno dobré...Posted Image

 

:cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo.:)

 

Jinak přebytky měly na dýnku vyraženy údaje. Ovšem v souvislosti se zmiňovaným inzerátem ne laserem.

 

Nechci zakládat flame - ale já měl vždy pocit, že těch "500" kusů navíc mělo tahle dýnka:

 

 

post-5320-073113400 1300355773.jpg

 

 

Edit: zmenšení obrázku

Upraveno uživatelem Honza.manta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Kamil

Nechci zakládat flame - ale já měl vždy pocit, že těch "500" kusů navíc mělo tahle dýnka:

 

To je dle mého jedno z dýnek, které si před pár lety místní členové nechali nově dělat na zakázku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dle mého jedno z dýnek, které si před pár lety místní členové nechali nově dělat na zakázku.

 

neni. dynko, ktere se pred x lety delalo nove melo oble zakonceni vyrezu pro otvirani (zkusim ho najit a vyfotit). original mel "hranate" vyrezy.

 

jo jo... vzpominam si, jake vasne tenkrat to "nove" dynko vyvolalo - no neubehlo mnoho let a dynka 000215 jsou prijmana jako prima varianta nahradnich dilu :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo.:)

 

Jinak přebytky měly na dýnku vyraženy údaje. Ovšem v souvislosti se zmiňovaným inzerátem ne laserem.

 

 

V roce 1983 se používalo na dýnku značení s testováním na 0,4 MPa? Nebylo to spíš až koncem 80. let a hlavně v 90. letech? Řekl bych že to dýnko je přesně takový jako na Sport automatech z 90. let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci zakládat flame - ale já měl vždy pocit, že těch "500" kusů navíc mělo tahle dýnka:

 

 

post-5320-073113400 1300355773.jpg

 

 

Edit: zmenšení obrázku

 

 

Řekl bych,že todle dýnko je nějaký úplný atyp nebo tak něco. Má o dost větší tu hlavní prostřední kulatou plochu na rozdíl od leteckých i Sport automatů,je to vidět na první pohled. Je tam i víc místa,třeba na věnování nebo nějaký znak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych,že todle dýnko je nějaký úplný atyp nebo tak něco. Má o dost větší tu hlavní prostřední kulatou plochu na rozdíl od leteckých i Sport automatů,je to vidět na první pohled. Je tam i víc místa,třeba na věnování nebo nějaký znak.

 

 

 

Letecké dýnko:

 

post-5320-039989100 1300444133.jpg

hodinky byly kdysi moje, tak se omlouvám novému majitel za použití fota, ale jsem línej to fotit znovu

 

standardní popisované dýnko:

 

post-5320-073366200 1300444221.jpg

 

a čisté dýnko:

 

post-5320-034800200 1300444230.jpg

 

Číslované letecké dýnko je odlišné menší středovou plochou a jinými výřezy pro povolování. Obě další dýnka - čisté i s popisem mi přijdou stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neni. dynko, ktere se pred x lety delalo nove melo oble zakonceni vyrezu pro otvirani (zkusim ho najit a vyfotit). original mel "hranate" vyrezy.

 

jo jo... vzpominam si, jake vasne tenkrat to "nove" dynko vyvolalo - no neubehlo mnoho let a dynka 000215 jsou prijmana jako prima varianta nahradnich dilu :(

 

A varianta prebrouseneho dynka 000215 z Pardubic se jeste neobjevila? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letecké dýnko:

 

post-5320-039989100 1300444133.jpg

hodinky byly kdysi moje, tak se omlouvám novému majitel za použití fota, ale jsem línej to fotit znovu

 

standardní popisované dýnko:

 

post-5320-073366200 1300444221.jpg

 

a čisté dýnko:

 

post-5320-034800200 1300444230.jpg

 

Číslované letecké dýnko je odlišné menší středovou plochou a jinými výřezy pro povolování. Obě další dýnka - čisté i s popisem mi přijdou stejná.

 

 

I tak bych řekl,že na to čisté dýnko by se ten nápis okolo už nedal vyrazit, ta plocha pro něj vypadá příliš úzce, ale může to být je zkreslené úhlem focení. Chtělo by to asi srovnat a přeměřit naživo,případně vyfotit všechny ty víka vedle sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Honza o těch dýnkách, tak teď ve mě trochu hrklo, zda nemám "fejky", ale jen maličko :).

Já mám na leteckých číslované dno, taky jsou tam vydět tři kružnice. Ta vnější je také širší než mají dýnka bez čísla a s ražbou.

Otvory pro otvírání mám ale stejně velké jako dýnko s ražbou.

 

Spíš bych řekl, že v tom soudruzi neměli dost pořádek, nebo spíš měli dost nepořádek, takže bude asi pořád o čem diskutovat :). Moje hodinky jsou 100% originál podrobované pouze nutným opravám aby byly stále funkční.

 

Ty dna bych rozdělil na: číslovaná; nečíslovaná; s ražbou; novodobá frézovaná a z Parexa. To první je jasné, ta druhá dvě taky a ty ostatní víceméně taky.

post-11040-039395400 1300456163.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předmět: PRIM Letecké Automatic a jejich zadní víko

 

Tento příspěvek bude bohužel trochu delší? :wacko:

 

Předchozí debata pravděpodobně k překvapení všech ukázala, že je stále co objevovat a že tak poměrně ?jasná? věc, jako je přesná podoba originálních dýnek na ?PRIM Letecké Automatic? z roku 1983, není ani dnes jednoznačně zodpovězena a po 30 letech existuje až překvapivě vysoký počet různých variant.

 

A přestože jsem ve svém předcházejícím příspěvku Kamilovi potvrdil jinými slovy zhruba následující: ?Dýnko přebytkových hodinek, které neodebralo letectvo, je bez vyraženého sériového čísla, ale s vyraženými informačními údaji. Tak, jak je to zachyceno na Kamilově fotografii hodinek.?

 

Musím se omluvit a řečeno s klasickou českou filmovou pohádkou ? Odvolám, co jsem odvolal!?.:guitar:

 

Znovu a znovu jsem projel všechno, co jsem k tématu ?PRIM Letecké Automatic? shromáždil:

 

?Celkem vzniklo 3000 kusů, z toho 2500 ks odebrala letectvo (HTS MNO). Přibližně 100 ks se prý rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli a zbylých cca 400 ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p?.

 

Otázka zní, proč by hodinky někdo vyráběl ve dvou různých provedeních zadních vík. Hodinky vznikly na zakázku letectva, které odebralo 83% produkce. To, že se cca 16% produkce prodalo jiným způsobem je spíše výsledek ?shody? tehdejších okolností, než záměrnou strategií HTS MNO, Eltonu nebo Klenotů v té době. Dnes víme, že existoval jen jeden tvůrčí tým, byla jediná zakázka, jediná výrobní dokumentace a všechny hodinky se pravděpodobně vyrobily během velmi rychlé doby v jedné výrobní sérii. S výjimkou současných pochybností o přesné podobě víka snad už s jistotou víme, že jinak byly hodinky letectva a přebytky stejné, měly shodné balení v modré plastové krabičce a měly shodné návody/záruční listy.

 

Vzhledem k těmto faktům, je podle mého názoru vysoce nepravděpodobné, že by si výrobce komplikoval život a investoval peníze a čas do výroby vík ve dvojím provedení pro takto extrémně malou výrobní sérii (měřítky 80. let). Podle mého skromného názoru byly hodinky pro letectvo a přebytky naprosto identické, pouze s výjimkou sériového čísla vyraženého na jeho zadní straně. Tedy žádné další nápisy na zadním víku.

 

Tolik moje hypotéza. Bohužel nemám žádný důkaz v podobě fotografie víka hodinek, u kterých by byla absolutní jistota, že patří k oněm cca 500 přebytkům. Proto jsem se obrátil s žádostí o názor nam oji hypotézu na největšího odborníka v záležitosti Primek ? na Accutrona. Ten mi souhlasně potvrdil, že také nevidí důvod, proč by někdo zcela nelogicky vyráběl dvojí verzi víka.

 

Abych definitivně potvrdil tuto hypotézu, pracuji na získání fotografie mně jediných známých PRIM Letecké Automatic, které 100% pocházejí z oněch přebytků a které mají velmi dobře zdokumentovaný svůj osud. Bohužel tento ?snad definitivní důkaz? bude k dispozici asi až za delší dobu.

 

Proto jsem se chtěl obrátit na členy a čtenáře tohoto fóra s následujícími dotazy: :helpsmilie:

 

  • Kamile, vzhledem k tomu, že tvé fotografie víka hodinek moji hypotézu jednoznačně vyvracejí, rád bych se tě chtěl zeptat, zda máš nějaké informace o původu a ?životě? těch zobrazených hodinek? Velmi opatrně se ptám, jestli náhodou není možné, že by na ty hodinky někdo dodatečně namontoval víko z PRIM Sport s automatickým kalibrem 96.
  • Ví někdo o dalších hodinkách PRIM Letecké Automatic (respektive fotografiích víka), které s velmi velkou jistotou pocházejí z oněch cca 500 přebytkových kusů?
Ale ať už se moje hypotéza potvrdí nebo ne, stejně v tom bude pěkný zmatek, jak naznačil Petr Svetr. V následujícím dokumentu jsem shromáždil publikované fotografie zadních vík PRIM Letecké Automatic se sériovými čísly letectva. Viz připojený PDF dokument. Všechny zachycené hodinky s kalibrem 96 by měly být podle mého nejlepšího odhadu v originálním stavu bez rekonstrukcí.

 

Odchylky v provedení drážek jsou více než zřetelné. Výrobní číslo 000656 a 001295 mají shodné ?střední? drážky. Výrobní číslo 001729 a 002095 mají shodné ?hluboké? drážky. Výrobní číslo 002313 s ?mělkými? drážkami je opravdu exot. Nemá náhodou také někdo něco shodného? :helpsmilie:

Upraveno uživatelem Petr_P
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předmět: PRIM Letecké Automatic a jejich zadní víko

 

Tento příspěvek bude bohužel trochu delší? :wacko:

 

Předchozí debata pravděpodobně k překvapení všech ukázala, že je stále co objevovat a že tak poměrně ?jasná? věc, jako je přesná podoba originálních dýnek na ?PRIM Letecké Automatic? z roku 1983, není ani dnes jednoznačně zodpovězena a po 30 letech existuje až překvapivě vysoký počet různých variant.

 

A přestože jsem ve svém předcházejícím příspěvku Kamilovi potvrdil jinými slovy zhruba následující: ?Dýnko přebytkových hodinek, které neodebralo letectvo, je bez vyraženého sériového čísla, ale s vyraženými informačními údaji. Tak, jak je to zachyceno na Kamilově fotografii hodinek.?

 

Musím se omluvit, ale řečeno s klasickou českou filmovou pohádkou ? Odvolám, co jsem odvolal!?.:guitar:

 

Znovu a znovu jsem projel všechno, co jsem k tématu ?PRIM Letecké Automatic? shromáždil:

 

?Celkem vzniklo 3000 kusů, z toho 2500 ks odebrala letectvo (HTS MNO). Přibližně 100 ks se prý rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli a zbylých cca 400 ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p?.

 

Otázka zní, proč by hodinky někdo vyráběl ve dvou různých provedeních zadních vík. Hodinky vznikly na zakázku letectva, které odebralo 83% produkce. To, že se cca 16% produkce prodalo jiným způsobem je spíše výsledek ?shody? tehdejších okolností, než záměrnou strategií HTS MNO, Eltonu nebo Klenotů v té době. Dnes víme, že existoval jen jeden tvůrčí tým, byla jediná zakázka, jediná výrobní dokumentace a všechny hodinky se pravděpodobně vyrobily během velmi rychlé doby v jedné výrobní sérii. S výjimkou současných pochybností o přesné podobě víka snad už s jistotou víme, že jinak byly hodinky letectva a přebytky stejné, měly shodné balení v modré plastové krabičce a měly shodné návody/záruční listy.

 

Vzhledem k těmto faktům, je podle mého názoru vysoce nepravděpodobné, že by si výrobce komplikoval život a investoval peníze a čas do výroby vík ve dvojím provedení pro takto extrémně malou výrobní sérii (měřítky 80. let). Podle mého skromného názoru byly hodinky pro letectvo a přebytky naprosto identické, pouze s výjimkou sériového čísla vyraženého na jeho zadní straně. Tedy žádné další nápisy na zadním víku.

 

Tolik moje hypotéza. Bohužel nemám žádný důkaz v podobě fotografie víka hodinek, u kterých by byla absolutní jistota, že patří k oněm cca 500 přebytkům. Proto jsem se obrátil s žádostí o názor nam oji hypotézu na největšího odborníka v záležitosti Primek ? na Accutrona. Ten mi souhlasně potvrdil, že také nevidí důvod, proč by někdo zcela nelogicky vyráběl dvojí verzi víka.

 

Abych definitivně potvrdil tuto hypotézu, pracuji na získání fotografie mně jediných známých PRIM Letecké Automatic, které 100% pocházejí z oněch přebytků a které mají velmi dobře zdokumentovaný svůj osud. Bohužel tento ?snad definitivní důkaz? bude k dispozici asi až za delší dobu.

 

Proto jsem se chtěl obrátit na členy a čtenáře tohoto fóra s následujícími dotazy: :helpsmilie:

 

  • Kamile, vzhledem k tomu, že tvé fotografie víka hodinek moji hypotézu jednoznačně vyvracejí, rád bych se tě chtěl zeptat, zda máš nějaké informace o původu a ?životě? těch zobrazených hodinek? Velmi opatrně se ptám, jestli náhodou není možné, že by na ty hodinky někdo dodatečně namontoval víko z PRIM Sport s automatickým kalibrem 96.
  • Ví někdo o dalších hodinkách PRIM Letecké Automatic (respektive fotografiích víka), které s velmi velkou jistotou pocházejí z oněch cca 500 přebytkových kusů?
Ale ať už se moje hypotéza potvrdí nebo ne, stejně v tom bude pěkný zmatek, jak naznačil Petr Svetr. V následujícím dokumentu jsem shromáždil publikované fotografie zadních vík PRIM Letecké Automatic se sériovými čísly letectva. Viz připojený PDF dokument. Všechny zachycené hodinky s kalibrem 96 by měly být podle mého nejlepšího odhadu v originálním stavu bez rekonstrukcí.

 

Odchylky v provedení drážek jsou více než zřetelné. Výrobní číslo 000656 a 001295 mají shodné ?střední? drážky. Výrobní číslo 001729 a 002095 mají shodné ?hluboké? drážky. Výrobní číslo 002313 s ?mělkými? drážkami je opravdu exot. Nemá náhodou také někdo něco shodného? :helpsmilie:

 

Dle mé logiky tam popisovaná dýnka být nemohla, neboť ta byla vyvinuta až k prim kalibru 69 a to bylo o dost později, takže to musela být ta samá, ale bez čísel.

Kdysi dávno tady kolega Quido prodával piloty po gen. Remkovi s věnováním od kolegů - s nečíslovaným dýnkem - místo čísla věnování. Takže asi jedny z těch 500 přebytečných.

 

Zde vlákno:

http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/26794-letecke-prim-unikat/page__p__387673__hl__%2Bleteck%C3%A9+%2Bprim__fromsearch__1#entry387673

 

A zde s dovolením ilustrační foto:

 

post-5320-055432300 1300562021.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se to neobjevilo na aukru. Nejdřív byly na bazos.cz za 1700 Kč (viz příspěvek č. 95 v tomto vlákně), pak na Sbazaru za 1500. S prodejcem jsem opakovaně komunikoval a domlouval se na zaslání hodinek. Několikrát se panáček dušoval, že už to poslal. Další bylo že to manželka poslala na špatnou adresu a musí počkat až se to vrátí. Poslední zpráva minulý týden, balíček je na poště a pokud budu chtít. pošle kopii potvrzení o odeslání. Chtěl jsem, od té doby se neozval.

Peníze v tom nemám, domlouvali jsme se na dobírce (prodejce není schopen dodat jinou fotku hodinek). Na aukru chce peníze předem.

Možná to ale prodává už někdo jiný (Ale protože "můj" prodávající je z Broumova, ten z Aukra je z Meziměstí u Broumova, tak tomu moc nevěřím)

 

http://aukro.cz/prim...1513859811.html

 

 

 

Edit: doplnění

Upraveno uživatelem financ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se to neobjevilo na aukru. Nejdřív byly na bazos.cz za 1700 Kč (viz příspěvek č. 95 v tomto vlákně), pak na Sbazaru za 1500. S prodejcem jsem opakovaně komunikoval a domlouval se na zaslání hodinek. Několikrát se panáček dušoval, že už to poslal. Další bylo že to manželka poslala na špatnou adresu a musí počkat až se to vrátí. Poslední zpráva minulý týden, balíček je na poště a pokud budu chtít. pošle kopii potvrzení o odeslání. Chtěl jsem, od té doby se neozval.

Peníze v tom nemám, domlouvali jsme se na dobírce (prodejce není schopen dodat jinou fotku hodinek). Na aukru chce peníze předem.

Možná to ale prodává už někdo jiný (Ale protože "můj" prodávající je z Broumova, ten z Aukra je z Meziměstí u Broumova, tak tomu moc nevěřím)

 

http://aukro.cz/prim...1513859811.html

 

 

 

Edit: doplnění

 

Za celou dobu co nakupuji na Aukru jsem si naběhl na vidle pouze jednou. Shodou okolností to byl rovněž "prodávající" z Broumova. Prachy zinkasoval, ale hodinky neposlal a na dotazy již nikdy neodpověděl. Je možné, že se jedná o stejného vykuka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...