Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

Nemáš možnost se někde projet a vyzkoušet si to? Ty rozdíly ač se nezdají jsou obrovské ač se jedná o pár milimetrů. Mám doma Cannondejla Rz v 26" se zdvihem 120, teď toho Triggera v 27,5 se zdvihem 140 a ten rozdíl ve stylu jízdy je tam opravdu strašně velký... Takže nejlepší se asi svézt a porovnat, hned po prvních pár km ti bude jasné co ti vyhovuje více, věř mi ;-)

Nemám.

Měl jsem spešla pitch 140/150 zdvih a pak jsem koupil vidlu 160mm talase a kolo přejelo krásně patník. Nicméně jezdím po narození syna jen do práce a z práce. Občas mini výlet a na to mě přišlo že hodně prošlapu do tlumiče.

Máme doma ještě Spešla FSR který má 100/100 a tam mě to přijde tvrdší ale pořád ok. Všechno to je ale 26". Navíc ta reba 100mm pozobala nerovnosti líp než FOX talas 160mm. Navíc FOX mě nasral že na vidlu z roku 2012 již nedodává komponenty takže nelze servisovat (vyjádření servisu).

 

No a Canyon se mi prostě líbí a vždycky líbil. Na kole skákat nebudu tak jsem si říkal že Neuron 120/120 bude akorát, jenže teď přemýšlím nad tou 29. v 90% na tom budu jezdit do práce a možná to 3x ročně vytáhnu někam na trail. Proto se mi nechce dávat 55k za Spectrala.

 

Navíc je to zvykovka - když si vzpomenu co jsem sjížděl na 26" HT se 100mm zdvihem.... 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jaret Nemyslím že 27.5 je mrtve. A to že všichni jezdí na 29 ve svetě. Co si budeme povidat, jedná se hlavně o marketing a mají to nařízené od vyrobců ;)

 

Na technicke ježdění je podle mne pořád 27.5 lepší než 29, nejsi-li profík a nebo nejezdíš od mala od BMX, po 4xcross neno enduro.

 

A jak psal @TLD, 29 na malé ženské, nebo chlapovi vypadá strašně. A nehledě na to, že se s tím ten malý člověk mnohem víc nadře než to rozjede atd.

 

Ale říkám jen svůj názor.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za pár let uvidíme ... každopádně výsledkem marketingového cílování je právě formát 27,5 ... v době začínajících 29 s ním přišel Scott, jakožto alternativu "ideálního" rozměru, aby nemusel přijmout snahu Specializedu a Treku o prosazení 29. Je fakt, že na to šli kucí Scottí chytře, člověk má přirozenou tendenci hledat "ideální" střední cestu. 

 

Zkuste si někdy na Rychlebky, vzít, pokud to půjde, kolo 26, 27 a 29. Ideálně stejné kategorie a stejného výrobce, například Stumpjumper od Specialized ... pro většinu jezdců, je to pak dost překvapení. Tvrzení, že 29 není na technické ježdění je názor, který není opřen o zkušenosti, ale o teorii (určitě to tak bude, proč by to mělo být jinak, nenechám se přeci výrobci tlačit do dalšího zbytečného utrácení). Geometrie je tím co kolo točí, úhle, odsazení vidlice apod má daleko větší vliv, než si je většina laiků vůbec ochotna připustit. Potom řeší jestli je lepší ta či ona přehazovačka a brzdy, potažmo "cena" a podstata kola, tedy geometrie, jim úplně uniká ...

 

Nikomu samozřejmě jeho 27 či 26 neberu. To že 29 na malé postavě vypadá jinak je pravda, ale to je otázka zvyku ... a fyzika je rozhodující a tam 29 vede. Tak nějak se ve vývoji, výrobě a prodeji kol pohybuju už 25 let a něco jsem snad pochytil. 

 

Nakonec je to samozřejmě o jezdci, každý nechť si to udělá po svém a užívá si ježdění :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím radši technické pasáže a proto za mě 27,5 jednoznačně vyhrálo. Nesčetněkrát jsme s klukama kola prohodili a prostě za mě 29 horší, na marketing já z vysoka, beru co mě baví. A 27,5 je prostě obratnější a je s ní větší sranda. Samozřejmě máš pravdu Jarret že v profesionálním světě se pere pouze 29 a hlavně hardteil, souhlasím, ale myslím že většina z nás tady na fóru má kolo hlavně pro zábavu a ne trhání rekordů :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Exburne. 29 jen xc bajk s malejma zdvihama. Merim 178 a vetsinu bajku mam 26. A ted se v tom.co ti tu rikame vyznej. Ted kupuju 650b jen protoze musim.

 

Jarette. Vime.ze 29 pruser prisel od velkejch vyrobcu z usa. Ale my co za kola platime.nejsme zavodnici xc. Na uvodnim svetaku loni vitez jako jedinej jel 650b a krasne v rozhovoru popsal duvod. Velka guma zveda posed nad hranici.kterou ma rad. Je to takhle jednoduchy.nebo spis blby. A pro teren.ktery ho cekal.ten jezdec zvolil 650b. A je dobre.ze tu moznost volby ma. Ja uz ji napriklad nemam a sere me to.

 

Kdo ma za sebou tym mechaniku.ktery mu na bajk pred kazdou jizdou nahazou novy komponenty a dotahnou vyplety fajn. Tomu nizsi tuhost vetsiho vypletu 29 nevadi. Tomu ani nevadi tenkej retez a 11tikolecko - coz se musi castejc stelovat. A jakej vliv na zivotnost retezu ma reseni ma 1x11 kvuli ohybu retezu je taky jasny.

 

Proste se nejak povedlo.ze nam dnes vyrobci prodavaj takovy kola.jaky se jim zaroven strasne moc hodi nam prodavat. Vymenit kazetu dnes stoji o dost vic nez kdysi.napr.

 

Jinak ten stump na 650b neni pruser ale na 26 by byl lehci. A na 24 by byl nejlepsi. Vcera me svine pokousal.

post-11423-0-40224000-1501482108_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlebky nejsou technicke jezdeni. O vikendu jsem stridal oba rozmery na vetsim zdvihu a jsem z 29 nadsenej, ale stejne tak je pro me super 27.5. Na technicke traily, kde jsou treba skalky a sutry, ktere nepreletis a musis balancovat a hledat stopy je pro me 275 a lepe 26,kterou si stale take nechavam lepsi. Na podzim mame v planu rychleby a beru 29.tam bude opravdu super myslim. Vyhlazene traily s boulema, a rovne skocky pres sutry, ano, verimze tam bude 29 super.

Maama, nej barva freerideru:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarette :) ja jsem si az tedka vsimnul ty poznamky o fyzice.kterou neokecame. Takze odpovim stejne vtipne. ET lital na kole s kolama 20palcu. Na 29kach jsem ET litat nevidel. To je fyzika:)

 

Gustave:) jesli jsi na prevodnikach radil krizem.tak pravda.oproti tomu se retez na 1x11 vyraznejc nevohyba:)

 

Exburne. Ted ctu.ze je to bajk do prace plus.tak tam jsou diskuze o prumeru kol bezpredmetny. Mozna ze bude ta 29 vyhoda-na asfaltu. Mrkni na tohle

http://atombike.cz/trek-superfly-fs-6-2014-p-3498.html

Meli ho i v rossignolu na fashion arene. Je to tezka svine.ale pro ucely presunu z a do x to bude fungovat. Chvilicku.kratkou chvilicku jsem o nem uvazoval.

Znacka. Muzes vyzkouset nazivo atd. A i ten trojprevodnik je na tom pro normalniho cloveka spis vyhoda. Je to univerzalnejsi reseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlebky?

Neres 29!

Za takove penize to nebude dobry kompromis. Oni vyrobci vedi proc pro vetsi kola vymysleji vetsi naboje (boost). A pak je celej bajk tezkej a jako dopravak te bude srat. Rychlebky a podobny radosti=pevne osy jsou plus. Jezdim i na kolech bez nich (vono driv nebyly a prezili jsme to) a i dost tvrde.ale je to urcite plus.

U toho 2x10 ci 2x11 chybi v popisu kol dulezita info-pocet zubu na kazetach. Bez toho se poradit neda.

Poradim ale ve smyslu toho.ze jeden bajk navsechno by mel byt univerzalnejsi-vetsi rozsah prevodu a kdyz na dopravu tak hlavne prevody dotezka. Je fajn mit moznost z kopce slapat.kdyz uz tak jen proto.aby nohy nestaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 27,5 je o 7000,- levnější ale má lehce vykleštěné kola, Deore pohon místo SLX a 29" má navíc obě osy pevné. Zase má vzadu nižší zdvih 110mm VS 120 u 27,5". V testu té 29" ale psali že je ten zadek překvapivě pohodlný

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...