Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

Pánové, díky, diskusi z povzdálí pozorně sleduji, rvu si u toho zbytek vlasů, třesou se mi ruce, začínám mít tik v levém oku, dvakrát jsem se dnes zakoktal a ve finanční křeči jsem málem zlomil kreditní kartu. Koukám, že výběr kola mi dává zabrat více, než kdysi před lety výběr manželky a i když u manželky šlo také o výbavu, tak to bylo nějak snazší, alespoň jsem nemusel řešit, jak kvalitní má vidle.

Ale vážně, děkuji za velikou snahu. Já jsem dnes volal panu Bradskému, řekl jsem mu, že bych chtěl Amulet 11.400 SRAM 2010, řekl mi, ať napíšu přes e-shop objednávku, že kolo objedná a pak si pro ně mohu přijet, provede se nastavení a basta. Takže ono to asi na nějaké velké zkoušení více kol a více variant nevypadá, neboť kola asi nemá skladem. No nějak už se s tím poperu. Našel jsem ještě další dva prodejce, kteří mají toto kolo za nižší cenu (Bradský za 14.999,-, cykloněmec za 13.990,- a mikebike za 13.490,-), tak jsem panu Bradskému do formuláře napsal dotaz, zda je schopen snížit cenu na 13.990,- Kč, tak uvidíme. Ono to asi nebude aktuální, protože je to sice to samé kolo, ale jiná barevná kombinace než chci já, takže to asi neuzná.

Tak opakovaně děkuji za péči a snahu a snad to dopadne ku zdaru věci, dám pak vědět jak jsem dopadl a jaké mám z kola pocity. Díky, pavča.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavco, nenech si to kolo vnutit, skladem to ma, akprat pravdepodobne neserizene. A trvej na nasraveni na Tebe - klidne delsi nebo kratsi predstavec, vymenou by to meel zvladnout, takhle to menil moji polovicce a doplaceli jsme jen rozdil.

Aama, v zasade se tedy nakonec shodnem - slo mi o to, ze to nepohodli neni az tak otazka geometrie ramu, ale prave tech veci, jako jsou gripy, moc siroky / uzky riditka, spatnej sklon a delka predstavce, sedlo, ...

Upraveno uživatelem boo-beek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, díky, diskusi z povzdálí pozorně sleduji, rvu si u toho zbytek vlasů, třesou se mi ruce, začínám mít tik v levém oku, dvakrát jsem se dnes zakoktal a ve finanční křeči jsem málem zlomil kreditní kartu. Koukám, že výběr kola mi dává zabrat více, než kdysi před lety výběr manželky a i když u manželky šlo také o výbavu, tak to bylo nějak snazší, alespoň jsem nemusel řešit, jak kvalitní má vidle.

Ale vážně, děkuji za velikou snahu. Já jsem dnes volal panu Bradskému, řekl jsem mu, že bych chtěl Amulet 11.400 SRAM 2010, řekl mi, ať napíšu přes e-shop objednávku, že kolo objedná a pak si pro ně mohu přijet, provede se nastavení a basta. Takže ono to asi na nějaké velké zkoušení více kol a více variant nevypadá, neboť kola asi nemá skladem. No nějak už se s tím poperu. Našel jsem ještě další dva prodejce, kteří mají toto kolo za nižší cenu (Bradský za 14.999,-, cykloněmec za 13.990,- a mikebike za 13.490,-), tak jsem panu Bradskému do formuláře napsal dotaz, zda je schopen snížit cenu na 13.990,- Kč, tak uvidíme. Ono to asi nebude aktuální, protože je to sice to samé kolo, ale jiná barevná kombinace než chci já, takže to asi neuzná.

Tak opakovaně děkuji za péči a snahu a snad to dopadne ku zdaru věci, dám pak vědět jak jsem dopadl a jaké mám z kola pocity. Díky, pavča.

 

abys to rozhodování neměl tak jednoduché :-)))

http://www.cyklobazar.cz/prodam/kola/trekove-cross/

http://www.cyklobazar.cz/prodam/kola/horske/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boo-beek: ale jasně, že se shodnem. kdyby jsme to probírali na živo, tak si všechno hned vysvětlíme. to jen tohle chatování je mrtvá, pomalá věc.

teda ale, pro mě tohle je věc geometrie. výrobcem zvolený představec -jeho délka, sklon patří do koncepce geometrie bajku jako celku. řešili jste s Pavčou velikost rámu toho Amuleta?

 

pavča: respektive Pavčo domlouvali jste velikost s prodejcem? pokud nemá kola na skladě a objednáte "něco" po telefonu, pak to těžko změníte. podle mě má výlet k bradskýmu smysl jenom jestli má aspoň dvě velikosti na skladě - S a M nebo M a L podle tvojí velikosti (S a L na skladě nic neřeší).

cesta do Liberce taky něco stojí. když se ty peníze připočtou na kolo, nevěřím, že se v Praze nekoupí ekvivalent Amuleta. ale hlavně přeju ať to dobře dopadne.

 

když už jsme u příměru k výběru manželky - vyvolenou sis taky určitě okouknul sám a nespoléhal ses na dohazovače, že :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavča: respektive Pavčo domlouvali jste velikost s prodejcem? pokud nemá kola na skladě a objednáte "něco" po telefonu, pak to těžko změníte. podle mě má výlet k bradskýmu smysl jenom jestli má aspoň dvě velikosti na skladě - S a M nebo M a L podle tvojí velikosti (S a L na skladě nic neřeší).

cesta do Liberce taky něco stojí. když se ty peníze připočtou na kolo, nevěřím, že se v Praze nekoupí ekvivalent Amuleta.....

Psal jsem Ti to do SZ, velikost jsme řešili, dle pana Bradského je pro moji výšku 180 cm optimální velikost 19", všechno další prý nastavíme, až přijedu. Kolo chci objednat po neděli, zítra ještě se synem jdu na výstavu For Bikes 2011 do Letňan, tak tam ještě nějaká kola pražských prodejců okouknu, třeba se něco vyvrbí. Díky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš 180cm tak velmi pravděpodobně bude 19" optimum. Ten Amulet je spíš trochu stavěnej do sportovna, ale je fakt, že spousta věcí de doladit typem sedlovky a představce, i řídítkama. Fulla bych v ceně do 20kKč vůbec neřešil. Každopádně finálně geometrii a posaz na kole zjistíš až po pár vyjížďkách, abys to poznal po 100 metrech před obchodem, to musíš bejt takovej kolovej Mechano :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš 180cm tak velmi pravděpodobně bude 19" optimum. Ten Amulet je spíš trochu stavěnej do sportovna, ale je fakt, že spousta věcí de doladit typem sedlovky a představce, i řídítkama. Fulla bych v ceně do 20kKč vůbec neřešil. Každopádně finálně geometrii a posaz na kole zjistíš až po pár vyjížďkách, abys to poznal po 100 metrech před obchodem, to musíš bejt takovej kolovej Mechano :D

 

To jsi mi potvrdil to, co si myslím, já, jako nejezdící člověk nemám zažitý žádný pocit a když si sednu na nějaké kolo, tak se mi to zdá vždy docela příjemné. Takže že bych byl schopen říci, že představec je krátky, řidítka moc široká, tak to asi ani náhodou, proto spoléhám na serióznost prodejce, že to posoudí.

 

Jinak poslední poznatky dnes z výstavy For Bikes 2011: Přesně ten Amulet, který plánuji koupit tam byl, mám kontakt na dvě pražské firmy, kde je sice vyšší cena (16.990,- Kč), ale mám zkusit jednat o snížení ceny. Na každý pád jízda pro kolo do Liberce bude tak 500,- Kč, takže při nějaké slevě by to bylo možná skoro nastejno. Zajímavost ohledně pana Bradského: jeden prodejce mi říkal, že pan Bradský všechny pěkně štve, protože má často nereálně nízké ceny a láká lidi na kola, která nemá skladem (no i na to moje říkal, že musí objednat) a pak ve finále je prý nesežene a nabízí jako univerzální náhradu kola NANO, s touto taktikou prý dělá docela kšefty. Tak uvidím, pak dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... jako nejezdící člověk nemám zažitý žádný pocit a když si sednu na nějaké kolo ...

 

nejdůležitější jsou instinkty. hlavně nesmíš mít pocit, že páteř je při jízdě v pozici, která se jí nelíbí nebo by se jí nemusela líbit, můžeš volně dýchat.

základní pravidla pro správný posez:

 

když stojíš nohama na zemi rozkročmo nad kolem, musí být z důvodu bezpečnosti mezera mezi kulema a rámem. ideálně na výšku pěsti.

 

šířka řídítek odpovídá šířce ramen - při jízdě můžeš volně dýchat, nemáš pocit zmáčknutého hrudníku.

 

nastav výšku sedla - protože při jízdě se nesmí noha zcela propínat, nastaví se správná výška takto - dej na pedál v dolní úvrati patu a teď má být noha natažená - noha pak při normálním umístění chodidla na pedál natažená nebude.

 

pokud jezdec není milovník přísně aerodynamické - velmi skloněné pozice, pak pro pohodlnou relaxovanou pozici jízdy se vybírá nekratší možný rám, který vyhovuje konkrétní tělesné konstituci. aby nebyl příliš krátký poznáš podle následujících dvou pravidel (tahle pravidla neplatí pro freeridová kola, ale takové nekupuješ) :

 

když jedeš na kole se správně nastavenou výškou sedla a sedíš pohodlně, nesmíš vidět náboj předního kola před řídítky - pokud jej vidíš, rám je pro tebe krátký. správně mají pohledu na náboj překážet řídítka, nebo může být vidět část náboje za řídítky.

 

zastav, seď v sedle, pravá noha na zemi, levá na pedálu v horní úvrati, zatoč řídítky o 45stupňů doleva - nesmí hrozit, že bys v takovém případě kopnul kolenem do řídítek. pokud to hrozí, je rám krátký.

 

 

pak je ještě jedno pravidlo, ale když kolo nevyhoví, nestřílel bych z toho - může fungovat jako potvrzení správné velikosti.

k testu je třeba zafixovat kolo do stojanu. sedni si na kolo, nohy na pedálech, pusť řídítka a posaď se, rovná záda. předpaž, zavři oči a srovnýma zádama se předkláněj - dlaně natažených rukou v ideálním případě dopadnou na řídítka. ne před ně ani za ně.

Upraveno uživatelem aama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady se to slusne rozjelo. Dnes na kole jsem o tehle diskuzi trochu premyslel a nevim, nevim, jestli by pavca nemel prece jen poridit toho avalanche. Reknu Vam proc :)

Kamaradovi avalanche, se kterym byl absolutne spokojeny, asi pred 3-4 lety ukradli. Pak na me doporuceni poridil extremne vyhodne spesla hardrock a zaclo trapeni. Nakonec jsem ho jeste "donutil" do 100mm vidle ("hele, to urcite pomuze"), lec vse marne. Konec byl ale dobry, neb vsechno to trapeni ukoncil nakup fullu.

GT Avalanche je kolo nesmirne pohodlne, komfortni, hrave a takove radostne. A pekne. A takove netradicni.

 

boo-beek: Geometrie je moooc dulezita vec. V priloze je foto, kde si nas 100kg/170cm vratny poridil sportovni ram ;)

pavca: Jsi slusny clovek, Bradsky je predevsim businessman. Jestli do Liberce pojedes, pocitej s moznosti, ze nic neporidis a nenechavej si nic vnutit. Ja byl s Bradskym domluveny, ze koupim kolo bez prehazovacky o 1000 levneji a bylo z toho 5minutove premlouvani, at si tu prehazovacku necham. A jeste neco, toto je konzumni spolecnost, cekaji Te prinejmensim jeste 3 nova kola!

 

edit: a to nano 4hran nema, ale treba campa 4hran jeste nedavno delala i v nejvyssi rade. V jednoduchosti je sila...

post-9855-006389500 1301257974.jpg

Upraveno uživatelem mikymik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aama a mikymik: pánové, opět moc a moc děkuji za perfektní rady, to je přímo rychlokurs, pro nedouka, jako jsem já, přímo rajská hudba. Uvidíme, jestli se mi ozvou oslovení prodejci. Zatím platí verze Amulet 11.400 SRAM (jediné, co mě trochu znervózňuje je poměrně velká barevnost kola a plášťů - nerad bych vypadal jako starý blb na kole, jsou to určitě spíše barvy pro mladé kluky). To kolo je opravdu výbavou asi dobré, protože jsem dnes na výstavě navštívil stánek prodejce, se kterým jsem v úvodu shánění kola jednal (a na výstavu mě upozornil, a že je mám navštívit), byl nadšený, nic není problém, mají samá perfektní kola za vynikající ceny, atd. Dnes jsem mu dal vytištěný papír s parametry Amuletu a zeptal jsem se, zda mi takové nebo srovnatelné kolo může dodat. Vedl mě ke kolu za cca 25.000,- Kč, to že je parametry prakticky stejné, když jsem upozornil na vyšší cenu, tak mi docela vztekle papír vrátil, že takové kolo nemám šanci sehnat a že stejně ten Amulet nemá dobrou vidlici a stejně nebude vážit 11,5 kg, ale nejméně o 1 kg více, to že mi garantuje, a už se mi přestal věnovat. To mě ujistilo, že Amulet je opravdu slušný výběr. Tak díky moc a dobrou noc.

Upraveno uživatelem pavča
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Já bych už na pevňáka nikdy nevlezl ani omylem, pro lidi co to nezkusí a nazažijí často nevysvetlitelné a k neuvěření (neakceptují to a trvají na tom, že ušetřené gramy a peníze jim vynahradí utrpení při jízdě :D)

2. Uvedené zásady pro výběr kola od Aamy jsou s prominutím k ho... Maximálně beru nastavení výšky sedla "podle paty na pedálu", ale i tam je to dle vkusu já třeba jezdím s mírně pokrčenou nohou, znám blázny co šlapou k tomu lejtkem a maj to sedlo moc vysoko... Třeba šířka řídítek, kdo z nás má ramena 680mm? :D - běžně se rovná řídítka dělají 560-590mm, vlaštovky 580-720mm, no a třeba "pravidlo" vidět nebo nevidět přední nábu, ehm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2. Uvedené zásady pro výběr kola od Aamy jsou s prominutím k ho... Maximálně beru nastavení výšky sedla "podle paty na pedálu", ale i tam je to dle vkusu já třeba jezdím s mírně pokrčenou nohou, znám blázny co šlapou k tomu lejtkem a maj to sedlo moc vysoko... Třeba šířka řídítek, kdo z nás má ramena 680mm? :D - běžně se rovná řídítka dělají 560-590mm, vlaštovky 580-720mm, no a třeba "pravidlo" vidět nebo nevidět přední nábu, ehm...

 

no když ale my se tu nebavíme o kole na freeride, 4x nebo dh, ale o xc mtb, takže tebou zmíněná řídítka 680 nebo 720 nepatří do týhle debaty. pravidla pro určení výšky rámu a jeho délky (díra pod kulama/nába, koleno) zohledňujou poměr délky nohou k celkový výšce, kterej se člověk od člověka může značně lišit... a ehm :) pro xc-hardtail geometrii platí. na xc-fullu podle výšky zdvihu už jsou kule mnohem blíž rámu. na freeridech se sedlem nahoře nábu vepředu asi uvidíš a jejich širší řídítka můžeš nakopnout kolenem.

o přímce mezi očima řídítky a nábou viz foto a třeba článek:

http://cestovani.idnes.cz/aby-jizda-nebolela-nastavte-spravne-posed-na-kole-fbb-/ig_kolo.asp?c=A080311_222235_ig_kolo_skr

 

a pak se tady taky nebavíme o tom jak si máš přenastavit kolo ty, když znáš svůj jezdeckej vkus, jak zmiňuješ. to jsou obecný rady, žádný dogma. stejně tak se nesmí brát dogmaticky tabulky velikostí rámů k výšce jezdce, kvůli různému poměru délka trupu / nohou.

 

Amulet si taky myslím bude těžší - výrobci rádi váží nejmenší velikost rámu a třeba ještě bez pedálů. váha je často marketingem překroucený údaj.

post-11423-008350200 1301274066.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastavení posedu

 

Bezpochyby komplexní řešení :D

 

Většina cyklistů totiž pro nastavení posedu na kole volí léty prověřenou metodu pokus-omyl a výsledkem je pak jakýsi kompromis mezi tím co by chtěli a mohou mít nastaveno. Lepší je se svěřit do rukou někomu, kdo věci rozumí. Nestane se pak, že bolí, co nemá a nehrozí poškození organismu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BG fit je asi super, ale neni uplne nejlevnejsi - pokud se resi kolo za 15K, tak castka okolo 3K za nastaveni posedu plus pripadne dalsich 1500 za vlozky do bot neni uplne to pravy ;)

 

Dobrej navod k nastaveni posedu je nekde na iVelo.cz - myslim, ze za jedno odpoledne s par imbusama a tim navodem se da vymyslet spoustu veci.

 

Jinak jeste k amuletu, hmotnosti, vidlici...

 

11,4 je hmotnost 17" kompletniho kola bez pedalu. Neni to zadnej ultralight, cast nizky hmotnosti delaji relativne lehky plaste, ale rozhodne je ta hmotnost na danou cenu vyborna.

Kdyz jsem kupoval 11,4 na Shimanu, tak jsem tam pridal rohy, nasadil kotouce a tezsi kola (deore naby, sakra tezky rafky a tlusty draty) a realna vaha byla 12,7 na 19" kole. Ve svetle tohodle mi 11,4 na 17" ramu prijde jako duveryhodnej udaj. A na tom Shimanu je sakra tezka vidlice, ten Slate ma pres 2 kila. Ted mam lehci kola, vidlici, provedl jsem par malych uprav osazeni a jsem na nejakejch 11,7 realny vahy. Kdyz vezmu, ze to mam na kotoucich, mam tezky plaste (zni to sice dost usmevne, ale ty plaste udelaji treba 300 gramu) a s cenou veskerejch uprav je to kolo asi za 22K, tak jsem fakt happy.

 

No a vidlice na tom Amuletu... rozhodne je o poradnej kus lepsi nez Dart, o nejakej kus lepsi (a lehci) nez treba vzduchova Tora. Zase - vzhledem k cene kola je fajn, rozhodne se ty vidlice nemusis bat. Vyssi modely Suntouru - Epicon a Axon - davaji vyrobci na kola od nejakejch 20, resp. 25K.

Ted je fakt jenom otazka, jestli se Te bradsky bude snazit oje*at nebo ne. Kdyby nahodou jo, tak me jeste napadlo, ze toho Amuleta na Shimanu jsem videl nekde v Praze v intersportu - bud Letnany nebo Sestka, taky za 15K. Neni to sice ten se Sramem / je o rok starsi, ale porad ten pomer cena / kvalita bude fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...