Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Jak u který společnosti.

1998 v Alitalia se ještě hulilo, ale například Finnair už ne, kromě linek do Japonska. Obecně pak na linkách do Japonska se hulilo nejdýl.

 

jj, nějak tak, já si pamatuju návrat z dillí v roce 2000 v kuřácké zóně. ale je fakt, že to byla llinka aeroflotu :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych měl dotaz na zdejší odborníky : po té včerejší havárii mě zaráží informace, že letecká společnost stále ještě nezná identity a národnosti nějakých pasažérů ... Já teda nevím, jak je to možné. Když letím, tak od koupě letenky přes několik kontrol až po nástup do letadla všude ukazuji letenku a pas či ID. Letenka je na jméno a neumím si představit, že by na ni odletěl někdo jiný... Navíc jakékoliv změny apod se dějí před nástupem do letadla a vždy si je zaznamenává personál letiště, dopravce, letušky atd a to ručně do papírových seznamů. K čemu  tedy všechno to otravování a perlustrování cestujících je, když se pak neví kdo vlastně v tom letadle seděl? Můžete mi to zkusit někdo vysvětlit, prosím ? Děkuji .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chvíli jsem dělal pro státní správu, hlavně u cizinců se to řeší přes ambasády nebo kontuláty, cizineckou policii a v součinnosti dotčených států. Nutno připočíst časové prodlevy podle časových pásem daných států, sice mají bezpečnostní složky (a organizace) pohotovost, stejně jako ministerstva, ale musí rozhodnout někdo nahoře.

A ten rozhodne až bude v práci a budou mít k dispozici informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě v jednom článku zaujalo tohle:

Portál popularmechanics.com připomněl, že Magawovy připomínky aerolinky i piloti odmítali s tím, že letadla jsou schopná v případě nouze sama automaticky bez lidského zásahu přistát.

Tak jsem se chtěl zeptat někoho, kdo tomu rozumí - ony ty letadla dneska fakt umí sama přístát? Já myslel, že autopilot se používá jen v průběhu letu a nějaké přistávání je jen teoretická možnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě v jednom článku zaujalo tohle:

Portál popularmechanics.com připomněl, že Magawovy připomínky aerolinky i piloti odmítali s tím, že letadla jsou schopná v případě nouze sama automaticky bez lidského zásahu přistát.

Tak jsem se chtěl zeptat někoho, kdo tomu rozumí - ony ty letadla dneska fakt umí sama přístát? Já myslel, že autopilot se používá jen v průběhu letu a nějaké přistávání je jen teoretická možnost.

 

Taky mne to zaujalo. Ale ještě víc ta část, ze které vyplývá, že "nedobytnost" kokpitu byla přímo řízena bezp. úřady po 9/11. Zdá se mi nepravděpodobné, že by neexistovala (alespoň neveřejná) cesta k otevření dveří v případě nouze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moc pravdu nemas..je to velmi individualne a zalezi na tom ake su minima..da sa povedat ze kazdy operator to ma vo svojom predpise stanovene, niektore spol to maju tak ze napr az do vysky rozhodnutia leti autopilot. Inak sa pristava na ruku

 

V tomto su specificke napr airbusy ktore su velmi autonomne a velmi malo dovolia pilotovi zasahovat do riadenia

Upraveno uživatelem enslow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

enslow: Clovece ono to zas tak moc individualni neni. Minima na cat 2 a cat 3 priblizeni jsou celkem presne stanoveny, vybaveni letadla a vycvicenost posadky taky, v pripadech kdy je vyska rozhodnuti 0 to s tim tvym pristavanim na ruku potom, co do vejsky rozhodnuti leti autopilot je docela obtizne proveditelny. Pokud jsi nekdy letel s dopravnim letadlem v pocasi odpovidajici CAT 3 tak sis nejspis vsiml, ze od spatreni prvniho svetla pred drahou do dotknuti se kolama drahy nestihnes rict ani 'doprd...'.

 

Nicmene otazka znela, zda letadla v dnesni dobe dokazou sama pristat, a odpoved na to je ANO, dokazou. Autopilot, pokud je k tomu naprogramovan, je schopen letet priblizeni az nad prah drahy, kde pak podle informace z radiovyskomeru podrovna, necha letadlo dosednout a zacne brzdit. Uz nekolik desitek let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jednou za rok letím k móřu a od móře, tak s tím letadlem vždycky pleskne počítač a piloti si mezitím skládají věci do aktovky? Takže když ti troubové tleskají těm kevlarem armovaným dveřím od pilotní kabiny, plácají vlastně nějakýmu obrýlenýmu programátorovi někde v Díllí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

enslow: Clovece ono to zas tak moc individualni neni. Minima na cat 2 a cat 3 priblizeni jsou celkem presne stanoveny, vybaveni letadla a vycvicenost posadky taky, v pripadech kdy je vyska rozhodnuti 0 to s tim tvym pristavanim na ruku potom, co do vejsky rozhodnuti leti autopilot je docela obtizne proveditelny. Pokud jsi nekdy letel s dopravnim letadlem v pocasi odpovidajici CAT 3 tak sis nejspis vsiml, ze od spatreni prvniho svetla pred drahou do dotknuti se kolama drahy nestihnes rict ani 'doprd...'.

 

Nicmene otazka znela, zda letadla v dnesni dobe dokazou sama pristat, a odpoved na to je ANO, dokazou. Autopilot, pokud je k tomu naprogramovan, je schopen letet priblizeni az nad prah drahy, kde pak podle informace z radiovyskomeru podrovna, necha letadlo dosednout a zacne brzdit. Uz nekolik desitek let.

Ano, máš pravdu, ale ty jsi z oboru , víš o čem mluvíš, ale pokud si to tady někdo čte, tak má dojem, že to letadlo dokáže přistát "úplně" samo a vlastně jsou tam piloti k ničemu. To není až tak úplně pravda. Když pominu to, že někdo musí FMS nakrmit datama, tak konfiguraci letadla v ILS za tebe počítač neudělá, nevyhodí podvozek, nevyhodí klapky, nezarmuje speed brake a další věci. Navíc stačí větší boční nadlimitní vítr a opět ti to AP vyhodí atd.

 Je složité zde odborně vysvětlovat běžné přiblížení a přistání, ale v základu je přiblížení na letiště pevně dané přibližovací procedůrou, která je daná na každé letiště na světě. Zde jsou pro různé kategorie letadel uvedená minima, kdy pilot musí vidět dráhu. Pokud dráhu nevidí není možné přistát, musí se opakovat přiblížení, popřípadě letět na jiné letiště.

Ano, letadlo umí přistát samo, ale bez posádky to nezvládne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano.... http://en.wikipedia.org/wiki/Autoland

 

Rucne se smi pristavat akorat kdyz je hezky a daleko videt, jakmile je horsi dohlednost nez nejaky stanoveny cislo, pristava vzdy automat.

Tato věta je zde pro laika dost zavádějicí a hlavně nepravdivá. Je rozdíl přiblížení a přistání. Přiblížení je na AP, přistání je vždy !!!!!! ruční.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...