Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Jak to přistávání, případně vzlet teda probíhá ve vztahu pilot - autopilot. Pilot tam něco nabuší do počítače, zmáčkne čudlik a jedem a pak už se na to jen kouká, nebo přidává/ubírá plyn, manipuluje klapkama, točí beranama atd.? Třeba po vzletu když letadlo nabere nějakou výšku následuje zpravidla poměrně ostrá zatáčka do někam - zřejmě na stanovený kurz - to dělá autopilot nebo pilot? Chápu, že to asi je nakonec celkem složitá procedura, ale nešlo by to nějak ve zkratce popsat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se nepozná vůbec nic, protože po vzletu z letiště se používá tkzv. odletová trať, zase pevně daná. Tuto trať zadáš v počítači a letadlo jí samo zalétne. Řídící ti muůže tuto odletovku upravit, zkrátit, ale opět v počítači pouze spojíš body z místa kde se nacházíš, do dalšího bodu tratě.

 

K tvému dotazu a velmi stručně pro pochopení.

 

Pojíždění, vzlet do počátečního stoupání cca 5000FT je na ruku, vždy jeden pilot pilotuje, druhý konfiguruje letadlo a komunikuje s ŘLP, let je na autopilota, kterému ovšem říkaš, co má dělat. Přiblížení k letišti je na autopilota až do naletnutí paprsku ILS, opět musíš zadávat, co chceš, aby dělal, pouze tě vede po trati, popřípadě poslouchá, jakou má držet rychlost, výšku a jak a kdy má klesat a kam. Po nalétnutí do ILS a usazení v ILS, musíš zkonfigurovat letadlo na přistání tj. podvozek, klapky, rychlosti, atd.... V poslední fázi, vypínaš AP a přistaneš, pojíždíš.

Je to velmi zjednodušeně řečené pro pochopení, těch úkonu tkzv. Check listu, je položek nepočítaně, co musíš za jeden let udělat a zkontrolovat, to ti žádný AP neudělá.

Upraveno uživatelem ava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak letectví je pomalý vývoj a drahý, proto ty matky na hulváta.

Pro ilustraci dnešní moderní stíhačky mají za sebou první vzlety v sedmdesátých letech, a to je už 40 let . . .
a prvnímu vzletu samozřejmě předcházelo pěkných pár let od výkresu na letiště
ty nejmodernější jsou z devadesátých let, stejně jako dnešní moderní dopravní letadla, takový B777 létá od roku 1995.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW, takhle vypada automaticke pristani v airbusu... autopilot vypnut az na zemi.... to jak to na zemi zacne rikat 'retard retard', to neni jako nejaka stiznost na pilota, to jenom jim ten autopilot rika, ze maj stahnout plyn, pac uz jako pristali... :-)

 

 

No ale samozrejme cinnost posadky behem tohoto manevru provadeneho autopilotem je presne stanovena, autopilot si treba sam nedava klapky, jak uz tu zaznelo, a kdykoliv zjisti nejakou nesrovnalost prerusuji priblizeni a leti pryc...

Upraveno uživatelem Pirx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak letectví je pomalý vývoj a drahý, proto ty matky na hulváta.

Pro ilustraci dnešní moderní stíhačky mají za sebou první vzlety v sedmdesátých letech, a to je už 40 let . . .

a prvnímu vzletu samozřejmě předcházelo pěkných pár let od výkresu na letiště

ty nejmodernější jsou z devadesátých let, stejně jako dnešní moderní dopravní letadla, takový B777 létá od roku 1995.

 

No jasně - a svym způsobem se mi to tak líbí - je zajímavý sledovat jak se nový techonologie (napadá mě třeba LED svícení) objeví během roku v každý digitální kravině jako jsou mobily apod., po pěti letech v autech a teprve po dvaceti, třiceti letech v letadlech. Je jasný, že každá takováhle technologie musí bejt ze všech stran naprosto neprůstřelná, než se objeví v letectví... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

twl, to je složitější, než když jedem o víkendu k babičce... pěkný!

 

Zajímavej detail na fotkách od avy jsou ty matky "na hulváta" na stěračích, bosch aerotwin ještě do letectví nedorazily... 2:

Nedorazily a tohle co vidíš, stojí jeden přes $500
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...