Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Tady, co se týče paliva v nádržích, mi už fakt docela lepilo. Nakonec jsem ale při současném kopírování všech možných přistávacích ploch po cestě na domácí letiště doletěl. Po změření zůstatku v nádržích, jsem diagnostikoval rezervu tak maximálně na 15 minut letu. A to je málo. N

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už chápem prečo je väčšina nehôd s ULL práve kvôli nedostatku paliva. ULZ by vedeli rozprávať. Kámo nič v zlom, ale obdivujem túto kaskadérčinu. Peace

Úpně nejvíc miluju moralizování od někoho, kdo se fotí na silniční motorce v žabkách a kraťasech. Ale neva....Svět patří těm, co se neposerou....A jak se říká, koho mají oběsit, ten se neutopí. Zatím to vychází. :cheers: . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to myslel v dobrom a rozhodne nie som svätý. Lenže to štrganie je dovtedy kým sa ti ten ventilator vpredu naozaj nezastaví ako sa to stalo mne. Bol som ucho s PPL a naletom asi 70 hodin ked so dostal priležitosť preletiet cessnu 172 s dieselovym motorom na druhe letisko. Nakolko som bol rad za kazdy nalietanu hodinu tak som si neskotroloval palivo fyzicky  a spoliehal sa na slova toho co mi lietadlo daval. Az ked sa mi zastavil ten ventilator v polke trasy tak som pochopil ze je zle. Dalej si uz kazdy domysli co nasledovalo.... 

 

Odvtedy si davam na palivo sakra pozor a nejake technikove slova ze to ti vydrzi to je dost mi uz nestacia. Ked uznam za vhodne prikazem doplnit 50 litorv na rezervu. Ale zase porovnavat krasojazdu na motorke v zabkach s lietanim bez paliva. Asi neporovnatelne. Leda ze by si bol ako Tom Hardy v Dunkirku. Jemu stacilo 70litrov na hodinu letu :-) 

Upraveno uživatelem enslow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se za letu zasekl plovák a nějaké palivo mi uniklo přes přepad. Cítil jsem "vůni" benzínu v kabině a podle toho přizpůsobil trasu a výšku letu. Občasný problém plováků u Rotaxu 912 je známá věc. Benzín si kontroluju vždy před letem a to jak elektronicky na budících, tak i mechanicky, pomocí nakalibrované měrky, kterou postupně strčím do nádrží v obou křídlech. Tolik ke spoléhání se na technika, kterého si dělám sám. Pokud jsi ty věřil technikovi, odflákl jsi předletovou přípravu a můžeš si za průšvih sám. A něco jiného je nouzák se 172 a něco jiného se STOL letadlem. Viz videa výše. I když bez motoru je to zábava vždy. Trénuji to a je to fakt adrenalin. Ohledně srovnání bezpečnosti jízdy na motorce a létání s ULL, mohu za sebe stoprocentně potvrdit, že nebezpečnější je motorka. Myslím tu v běžném silničním provozu. Mám najeto kolem 500 tisíc kilometrů na různých strojích, ve všech možných podmínkách. Létání s ULL, pokud člověk není vyloženě hazardér a nelétá samodomo vyrobený a zanedbaný šrot, mi přijde násobně bezpečnější. Jak je to u PPL nebo u opravdových velkých letadel statisticky, to nevím. Ale určitě to není prdel....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, uvažuju o licenci ULL. Nějaké tipy na školu v Praze příp. blízkém okolí? Co jsem koukal, tak se mi zamlouvá Aeroklub Praha Letňany (mimo jiné z hlediska polohy samozřejmě, moc se mi asi nechce dojíždět mimo Prahu) - máte někdo zkušenosti?

 

Jinak by mě lákalo i PPL, ale tam už mi to bohužel vychází dost nákladnější co se týče následného pronájmu letadel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci radit, ale pokud to myslíš s létáním vážně a dlouhodobě, jdi do PPL. Aeroklub Letňany rozhodně ne, spíše jinou školu v Letňanech. Jinak letiště LKLT schvaluji, protože se naučíš létat v řízených prostorech LKLT, LKKB, LKPR a LKVO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názor. S lítáním to myslím tak, že bych se pak rád o víkendech proletěl, protože mě lítání už od mala fascinovalo, ale doteď jsem neměl tušení, ze ULL je tak relativně dostupné. I když by mě to lákalo, tak nemám ambice se stát profi pilotem, ani s letadlem lítat např. na dovolenou atd.

 

Můžu se zeptat, proč Aeroklub Letňany ne? A jakou jinou školu? V Letňanech jsem koukal ještě na Aero Prague, která na mě sice působí dobře, ale je snad nejdražší v ČR. I pro následné pronájmy (což tak nevypadalo, dokud jsem nezjistil, že všechny ceny jsou uváděny bez DPH).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...