Přejít na obsah

Apple WATCH


People

Doporučené příspěvky

Co se týká Tesla, i když je to OT, dotace do výroby  jsou nesmysl, fabriku vlastní miliardář a fabrika je v po letech v černých číslech a tržby rostou a jen v Praze vidím ten nárůst nových aut. Ano máš pravdu, je to o stylu, mě se to líbí moc, ale ne za 2 mil.

 

Tesla zatím v černých číslech není, poprvé v historii měla kladný ukazatel EBITDA, ale po započtení odpisů a úroků byla pořád v hluboké ztrátě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty odpisyfabriky

 

Tesla zatím v černých číslech není, poprvé v historii měla kladný ukazatel EBITDA, ale po započtení odpisů a úroků byla pořád v hluboké ztrátě.

 

Ty účetní odpisy celé fabriky musí být masakr. Obří továrna se zatím využívá na 20%. Ty investice jsou velkou zátěží, ale do budoucna to bude zase velký zisk až se rozjede výroba Tesla E, stanese auto velmi dostupným.

 

P.S. Údajně se bude podílet na investicích i Apple, třeba ke každé Tesla budou AW zdarma..

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesla zatím v černých číslech není, poprvé v historii měla kladný ukazatel EBITDA, ale po započtení odpisů a úroků byla pořád v hluboké ztrátě.

Nezkoumal jsem jejich uzávěrky, takže je to možné...

 

Ale celé tohle divadlo na výrobu aut , vzniklo defakto díky přímým a nepřímým dotacím ze strany jednotlivých stát? unie a nebo přímo federálních dotací...

 

Na jednu stranu chápu,že 100let bez výrazné změny v automobilovém průmyslu je fakt dlouhá doba, a je nejvyšší čas to změnit - akorát mám pocit, že začít tím že vyrobím elektromobil - což není složité - oproti spalovacímu autu - a pak začnu řešit jak prodloužit dojezdy ??

 

Logicky přece nejdříve vyvinu efektivní způsob uložení energie... A tam měly jít dotace - do výzkumu baterií a ne do fabriky vyrábějící elektromobily ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ono to je hodně o těch bateriích, víc než o autech.

Projdu si to pořádně, ale zhruba nevidím že by většina z těch dotací šla na výzkum ...

 

Ano mají 2 mld USD k čerpání na stavbu továrny na baterie - zde nevidím ale nějaký vývoj ?

 

Ale jinak mě příjde, že dotace jsou tady hlavně proto, aby zajistili penetraci trhu jinak ekonomicky neúspěšného produktu ...

 

Protože pokud bych přišel s bateriema s 2-3 násobnou hustotou a 4x kratším dobíjecím časem, tak založím firmu, investoři mě nasypou cash za podíl, a zákaznící mě uthrnout ruce a bude to čistě komerční produkt - samozřejmě fungující i po započtení licenčních a patentových poplatků na jeden kus auta pokud bych ty technologie nakupoval ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Protože pokud bych přišel s bateriema s 2-3 násobnou hustotou a 4x kratším dobíjecím časem, tak založím firmu, investoři mě nasypou cash za podíl, a zákaznící mě uthrnout ruce a bude to čistě komerční produkt - samozřejmě fungující i po započtení licenčních a patentových poplatků na jeden kus auta pokud bych ty technologie nakupoval ...

 

Asi to nebude tak jednoduchý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi necháme OT :-) , jednoduché to není, ale první auto byl elektromobil od Porscheho a měl dojezd cca 60-70km ... a to bylo před více než 100 lety ...

 

dnes je tady Elon Musk, který vzal Lion baterie a nacpal je do Tesly a do Powerwall - taže defakto žádná invence ... trakční baterie na skladování el. energie jsou známé již od Porscheho - je to jen marketing a penetrování trhu, nevidím tady prostě pokrok - je to jen montovna stávajích technlogií fungující díky dotacím tečka.

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to jen montovna stávajích technlogií fungující díky dotacím tečka.

 

Einstein taky nevymyslel spec. teorii relativity, jenom poskládal to co bylo v té době známé.

 

Dej sem odkazy o těch dotacích, hrozně by mě to zajímalo kdo a jak to dotuje.

 

Ten pokrok v bateriích je obrovský a nikomu se ani nesnilo, že nové stanice pro kompenzaci výkyvů v  rozvodné síťi budou nově zabezpečovat baterie o kapacitách desítek až stovek MW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Einstein taky nevymyslel spec. teorii relativity, jenom poskládal to co bylo v té době známé.

 

Dej sem odkazy o těch dotacích, hrozně by mě to zajímalo kdo a jak to dotuje.

 

Ten pokrok v bateriích je obrovský a nikomu se ani nesnilo, že nové stanice pro kompenzaci výkyvů v rozvodné síťi budou nově zabezpečovat baterie o kapacitách desítek až stovek MW.

http://rt.com/usa/264065-musk-tesla-government-subsidies/

 

opravuji 2mld na 1.3mld. pro továrnu na baterie ...

 

Můj názor je : Tesla je fajn auto, která má jisté omezení ... dojezd - ten se řeší stavbou suprchargerů, místo zlepšení baterií ... já bych se nejdříve snažil o opak ... nicméně díky dotacím funguje i opačný přístup ... edit: pokud se Tesla rozšíří, tak může nastat situace, kdy bude supercharger okupovat více zájemců najednou a je vymalováno - cca 50min do plného dobití už nevypadá ve frontě tak skvěle ... :-)

 

osobně vidím kompenzaci distribuční sítě , formou baterií jako řešení, ale přečerpavací elektrárna má taky své místo... hlavně díky své enormní kapacitě ...

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odkazy, trochu se v tom článku upsali, píší že dostal 1.3 milionu, správně má být miliardy. Ano jsou to pobídky, které jsou určené pro výstavbu nikoliv krytí ztrát z prodeje či výroby aut. Musk ale musel investovat násobně větší peníze, aby takovou pobídku (ta tvoří 30% celé investice) dostal a stát si to samozřejmě časem vybere na daních.

 

Určitě by stálo za to toto celé přesunou do nového tématu Tesla auto apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle vseho dal Musk do Tesly 70mil. USD ze sveho ...

 

5mld USD celkem, 1.3 dotace, 2 tesla, zbytek Sanyo + Panasonic ...

 

Jenom me unika kde veme Tesla 2mld. cash , kdyz na kazdem aute trati, ale jeji akcie jsou stale vysoko takze investori to zamaznou.

 

Osobne : postavenim gigatovarny na baterie , nezvysim jejich odbyt... Takze argument ze budou tim padem levnejsi znamena vyrabet baterie na sklad , protoze aktualne neni problem s uspokojenim poptavky ...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Mitak: Které video?

 

2Viktor: Prima postřeh - ještě že si vydržuju manželku  :sweatdrop:  

 

Ad Tesla: Jejich "technologické demo" Roadster do jisté míry připomíná současné AW, zatímco Model S už s přivřenýma očima připomíná použitelné auto (seděl jsem v obou). A obávám se že prodejnost obou nelimituje ani tak cena, jako problematická infrastruktura - něco jako kdyby se iPhone začal prodávat za éry telekomunisty Berdára, když u nás de-facto neexistoval použitelný internet: taky by byl dobrý leda na piglování úžasnýho displeje na dohled od vlastní garáže... 

R0020238.JPG

 

Zmíněná paralela nočního odkládání elektromobilů a jabkohodin do nabíječky a automatů do winderu je dost mimo - jejich nošením/používáním nedochází k "vybíjení", ale právě naopak - takže žádnou noční péči nepotřebují a na ruce můžou zůstat v podstatě "až do rakve". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím Radku, že auto Tesla nemá přece omezení a elektřina je všude. To že nenabiju auto na rychlonabíječce zdarma přece neznamená, že ho nenabiju vůbec.

 

P.S. ještě doplním, jak se nabíjí auto z běžné 3f zásuvky :

 

- 11kW = 3x16A palubní nabíječka => 0-100% cca 8,5 hodiny

 

Tento výkon nabíjení bych nazval optimální pro domácnost a 3 fázová zásuvka 16A je asi k dispozici v každém rodinném domě. V reálu se z takové zásuvky Model S nabije během noci a ráno můžete mít vždy "do plna". Půl hodina nabíjení z 3 fáze 16A poskytne energii na dalších 25 km jízdy.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Josef01: Až ta rychlonabíjecí 3-fáze bude jako řádná (placená a zdaněná) služba k dispozici u každé benzínky a hotelu, bude to samozřejmě o něčem jiném.

 

Co mám reálné informace, tak slibovaný dojezd "přes 500" se dá dosáhnout při stylu jízdy "ecorallye bez mražáku" (podobné "rekordy" by se určitě daly honit i s AW v režimu StandBy), zatímco bezpečný reálný dojezd bývá zhruba poloviční. Což mimochodem pořád není špatné, při vědomí toho jaký odpich ten pekáč má. Na moje potřeby by to určitě stačilo, i tu zásuvku v garáži mám - jenže těch "prvních 10 sekund zátahu" je s prominutím dost málo na to, abych kvůli tomu přesedl z mnohem pohodlnějšího Lexuse. A typický "obchodní cestující" co celý den točí kolečkem ropáka by se nejspíš osypal při představě, že na trase Plzeň-Zlín-Plzeň ho ten tablet na kolečkách bez milosti pošle oklikou přes Vídeň, protože právě tam předpokládá nejbližší rychlonabíječku... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale 3f zásuvku mají snad všude, to je úplný standard. Standardní komerční nabíjecí stanice jsou ve všech směrech ne dále než po 100km. Reálný dojezd je tak 300-350km. Vidím prakticky každý den Teslu S a nikdy jsem neviděl, že by s tím někdo šílel, naopak s tím jezdí poměrně pomalu a úsporně. Ale je to prostě o myšlení, někdo si koupí Masserati nebo Lambo, jiný SUV a nebo Trabanta, to je přeci normální stav.

 

http://www.hybrid.cz/mapa-stanic/?t=ele

 

Pakjsou i nekomerční

 

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?ie=UTF8&om=1&msa=0&z=7&hl=cs&mid=zKQCDB56MJv4.kx_q-PAk3ezY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita zatím postrádá mobilitu :-),

 

jediné místo kde elektromobil funguje nejlépe je město (rekuperace, nízké rychlosti, střídání tempa) - takže se logicky ptám, proč centra velkých měst nebrázdí Sprintery,Craftery a jiné dodávky narvané v podlaze články ... tyhle auta nakroutí ve městech neuvěřitelné porce KM - každý den jezdí stejnou trasu(směr), mimo přejezdů mezi ulicemi přiskakují po 20 metrech od firmy k firmě, každý večer stojí na depu přepravce, řidiči většinou ani nezapínají klimu, odpadl by servis - oleje , brzdy ...

 

a odpověď je protože se to přepravcům absolutně nevyplatí :-) ...

 

možná ještě legislativa (3,5 tuny - takže by neuvezly 1tunu ale třeba 700kg, ale myslím že vyhláška by tohle vyřešila ... a nebrala by hmotnost baterií do celkové hmotnosti např...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...