Ivan Lelák
Členové_50-
Příspěvky
4 089 -
Registrace
-
Přítomen
Profile Information
-
Pohlaví
Muž
-
Fanoušek značky
Fortis, Hamilton, Tag Heuer, Eterna, Sturmanskie, Prim, Traser, zatím platonicky Longines, Breitling, Panerai...
Ivan Lelák's Achievements
Megazávislák (7/8)
230
Popularita
-
Nechceš se o nich trochu rozepsat? V čem Ti přijdou lepší než Garmin, k čemu je používáš? Ideální by byla rozsáhlejší recenze, kdysi jsem tu podobnou psal o hodinkách Suunto, které jsem dostal na testování. Momentálně nosím Garmin Fenix 8, ale měl jsem už 2x Samsung, které byly chytrostí úplně jinde, na druhou stranu je Garmin dál v některých jiných funkcích (mapy, výdrž, sport..).
-
V říjnu jsem psal, že jsem byl služebce v Bělorusku, které s Čínou úzce spolupracuje a čínská auta jsou asi nejvíc viditelným projevem. Jezdí jich tam hodně a rychle přibývají. Čistě elektrických je zatím méně, většinou jsou to hybridy. Nicméně jsem navštívil výstavu aut, kde byla až na pár výjimek (BMW, Lada) jen Čína. Musím říct, že portfolio jejich aut je velmi pestré, od designových úletů až po opravdu pěkné kousky. U jednoho mne zaujal dojezd přes 1100 km (i kdyby to byla v zimě půlka, stále dobrý). Mám tam pár známých, jeden má čínský hybrid přes rok, tehdy z něj byl nadšený, teď sice nenadává, ale ukazoval mi, jak auto začíná na více místech korodovat, to se výrobci opravdu nepovedlo. Druhý známý má opravdu velké SUV, kola pohání jen elektromotory, dojezd na baterky 200 km, což mu na běžné denní ježdění stačí. Pokud jede dál, auto má malý spalovací motor, vlastně elektrocentrálu, dobíjející baterie. V autě jsou místo běžných přístrojů před řidičem i spolujezdcem po celé šířce 3 panely, na každém lze zobrazovat jinou skupinu údajů. Co mne fascinovalo, auto umí jezdit v plně autonomním režimu, snímá dopravní značky, vozovku a dopravní situaci i na velkou vzdálenost, 360° kolem sebe, včetně chodců, zvířat, cyklistů, maminek s kočárkem či předmětů (hromada písku, kontejner, popelnice..). Animace této situace, upozorňování atd. na jednom z panelů je působivá a velmi přehledná a autonomní reakce auta byly po dobu naší jízdy bez chyby. Přechází chodec - auto zpomalí, případně se vyhne. Dám blinkr - auto přejede do druhého jízdního pruhu nebo odbočí, to vše zcela bezpečně a s ohledem na okolní provoz. Jel jsem s ním jen asi půl hodiny jako spolujezdec, ale bylo to v Minsku s poměrně hustým provozem a auto za tu dobu nezaváhalo ani jednou, i když ne celou dobu jelo autonomně. Ale i při ručním řízení na vše upozorňuje. Zadám do navigace adresu - auto tam dojede (tuto funkci je tam ale zatím zakázáno používat, resp. řidič by prý musel absolvovat nějaký kurs, aby to bylo plně funkční) a zaparkuje. No a ovládání auta pomocí mobilní aplikace, třeba při zajetí nebo vyjetí z úzké mezery na parkovišti, je jen příjemná třešnička. Celé to působí až trochu děsivě, na druhou stranu je fascinující, jakého pokroku bylo v téhle oblasti dosaženo, měl jsem pocit jako v nějakém sci-fi filmu. Interiér luxusní, příjemné materiály, zpracování velmi dobré, i když do preciznosti některých evropských výrobců luxusních aut jim ještě něco chybí. Ale je to plně srovnatelné třeba s VW, Audi či BMW, aspoň na pohled (co bude za 100 tisíc km, nevím). Se servisem prý není problém a to celé za 40 tisíc euro. PS: Omlouvám se za možná chybnou terminologii, nějak se v těch různých hybridech a druzích pohonu ztrácím.
-
Nevím, jestli tomu rozumím dobře - já mám v KB+ (na PC i v mobilu) všechny 3 účty + kreditku a se všemi si mohu dělat co chci.
-
Díky roBERTovi za krásný úvodní text. Ano, o Vánocích jsme si bližší než jindy, napříč vyznáními, barvou pleti či kulturou. Mimochodem vzpomínám, jak jsem před několika lety strávil poslední týden v roce v Izraeli, byla tam úžasná vánoční atmosféra. Užijte si konec roku co nejlépe, vzpomínejte na své blízké, i ty, kteří již s námi nejsou, buďte zdraví, pozitivně naladění, ať se naše životy ubírají v Novém roce cestičkami, které si sami zvolíme a všem držím palce, ať je tato volba správná. Buďte šťastní vy i vaši blízcí, koneckonců, pro co jiného tady jsme.. A zavzpomínejme i na ty, které osobně neznáme, ale kteří na tom nejsou tak dobře jako my nebo si nemohou užívat Vánoce v kruhu svých blízkých.
-
Jsem na tom podobně, v KB jsem už roky, určitě 20. Ke starší mobilní aplikaci jsem měl výhrady, některé banky ji měly vychytanější, ale tak nějak jsem si zvykl, mobilní aplikaci používal jen jako prohlížeč a vše ostatní jsem dělal na PC. Když přišla KB+, nejdřív jsem to oddaloval, ale pak jsem šel kolem KB, tak jsem zaskočil a oni mi to pomohli rychle předělat. A upozornili mne, že osoba, která bude moci disponovat s některým z účtů, se musí stavit osobně. Určitě by to šlo udělat lépe ale nemohu říci, že jsem o tom nevěděl. Na KB+ jsem si rychle zvykl, výrazně se pro mne zlepšila i mobilní aplikace, takže používám mobil víceméně ke všemu, co se banky týká, už ani nevím, kdy jsem byl kvůli něčemu na počítači. Kromě toho jsem si přidal další účet, poplatek mi sdružili za všechny účty, takže je jen jeden a menší než dřív. Je to jen pár stovek ročně, ale proč ne. Takže za mne - nic není dokonalé, ale v KB ještě zůstanu.
-
Pokud je to auto primárně jako civilní daily car, tak to zcela chápu.
-
Zvedací střecha OK, markýza OK, auto vypadá pěkně, ale jak to vypadá uvnitř? Šoupačky na obou stranách - to bude asi omezovat kempingovou výbavu na levé straně, ne? Díky.
-
Ty Columbie už tak krásné nejsou, ale ošklivé také ne, jsou to koneckonců pohorky. Ale nejsou nošením poškozené, roztrhané, nelezou z nich nitě, nerozlepují se, stále mají podrážku.. Nenosím je často, třeba 15-20x ročně, obvykle v zimě, párkrát i do hor v létě. O Lowách jsem psal v předchozím příspěvku, tam to nechápu, jejich výdrž je asi zázrak. Musejí mne mít rády jako já je, když stále nechtějí "odejít".
-
Fakt 10 let, pokud ne ještě víc, narazil jsem na ně v outdoorovém krámě na pěší zóně v Náchodě. Od první minuty jsem z nich byl tak nadšený, že jsem je nosil celoročně, denně, s výjimkou zimních procházek ve sněhu a formálnějších situací. Na kolo, koloběžku a motorku mám také jiné. Ale jinak byly denně na noze, v létě i v zimě do práce, na procházky, túry, všechny volnočasové aktivity, procestovaly se mnou Evropu obytným autem, na motodovolených byly celé ty roky a desítky akcí vždy v kufru, abych se do nich navečer přezul - projely se mnou takhle X-krát Alpy, Rumunsko, přes Balkán dojely do Makedonie, chodily po Oděse, Petrohradu, týden po Izraeli, 24 hodin v letadle cestou na opačnou stranu zeměkoule, kde pak chodily 3 týdny a pak zase 24 hodin na noze cestou domů. Jak tak o tom přemýšlím, je zázrak a nechápu, že je na nich ještě podrážka, ale je jí tam ještě dost, protože se mi teď vzorek několikrát denně při procházkách se psem po okolních lukách ucpává blátem. A to mám 90 kilo. Podrážka je asi nezničitelná, protože jak nesprávně chodím, došlapuju nejdřív na vnější část paty. Všechny boty se mi tam opotřebí nejdřív, podrážky ubývají, ale u těchhle bot vůbec ne (u těch Columbií taky ne)! Udělat z toho materiálu pneu na auto, ujedou stovky tisíc kilometrů a nebudou ani zpuchřelé. Až doslouží, vydrbu je a dám do vitríny, mám k nim za ty roky a akce docela osobní vztah a za tu věrnou službu si nezaslouží zmizet v popelnici. A proto sháním zase pokud možno ty stejné nebo nějaký nástupnický model.
-
Lowy jsou za mne jedny z nejlepších bot. Mám jedny nízké snad 10 let, stály tehdy snad 5.000,- a také se ne a ne rozpadnout. Už je na nich vidět patina, tak je nosím denně na venčení psa, vzal bych si je klidně i na delší túru, ale do města, hospody či kina už nejsou. Problém je, že jsem si u nich zvyknul na lanko místo běžné tkaničky, které se zatáhne skrz takovou stahovací sponu a rád bych sehnal zase něco takového. Je někde v ČR obchod s větším výběrem, kde by se daly jejich různé boty vidět a vyzkoušet? Mám i goretexové pohorky Columbia, už nevím kolik stály, je jim přes 20 let a stále jsou úžasné, nikde ani náznak trhání a kupodivu do nich teče minimálně. Nejsem si jistý, že když si dnes půjdu koupit drahé značkové trekové boty, vydrží zase 10-20 let, ale rád bych, protože ve finále je to pro mne nejlevnější řešení a dlouhou dobu bych měl zase skvěle sedící boty, na které je spoleh v každé situaci.
-
V jiném tématu z toho mají kluci pr.el, což na jednu stranu chápu, ale v pátek jsem rozšířil mobilní aplikace o další, k novému zubnímu kartáčku Philips Sonicare. V hlavici jsou snímače a aplikace umí online asistovat u čištění zubů, abychom nic nevynechali, moc netlačili, moc zuby nedrhli a tak. Je to až skoro úchylný, kam se tyhle věci dostávají..
-
Máte pravdu, přátelé, nicméně vývoj nezastavíme a vždy se najde někdo - v tomto případě výrobce zubních kartáčků - kdo bude vývoj a technologické možnosti posouvat dál. Mně je přes 60 a jsem svým způsobem klasik. Na druhou stranu rád používám nové technologie, fascinují mne, udržuje mne to tak trochu v chůzi s dobou a baví mne to. Vždy jsem miloval sci-fi, už jako dítě jsem četl knihy Julese Vernea, přemýšlel, co bude v roce 2000 atd. Skvělé je, že takový kartáček kupovat nemusíme, Philips dělá i klasické modely. A nebo můžeme, ale můžeme si zuby čistit jako jiným el. kartáčkem, jen nechat kartáček s aplikací synchronizovat (což po nás skoro nic nevyžaduje) a občas se kouknout, jak na tom jsme. Ale když už to kartáček umí, proč ne, nijak mne to neomezuje a věřím, že to může pomoci. Můj zubní hygienik mi furt nadává, utrácím za něj, tak si na sebe tenhle kartáček časem i třeba vydělá:-). Kdysi jsme si čistili zuby ručním kartáčkem a když jsme si kupovali první elektrický, někdo jiný si možná řekl, že to nepotřebuje, ještě aby mu v puse něco vibrovalo a pípalo, když je třeba přejít na další část chrupu. Tohle je další vývoj, někdo ho vítá, pro jiného je zbytečný. Dnešní mládež to bude považovat za normální a budou kroutit hlavami nad dalšími technologiemi, o kterých dnes ještě nevíme. Mimochodem, do koupelny chodím s mobilem i kvůli osobní váze.
-
V pátek přišel Philips Sonicare 9900 Prestige a můžu říct, že je to masakr. Proti dosavadnímu, 10 let starému Philipsu je to úplně jiná liga, jak v možnostech nastavení (3 intenzity, 4 režimy, snímače atd.), tak v mobilní aplikaci. Nikdy bych neřekl, že může být aplikace i pro zubní kartáček, se kterým navíc online spolupracuje, ale je to tak a fakt to funguje. Netuším, jaká čidla jsou v kartáčku nebo jeho hlavici - tipuji tlakové, protože kartáček v průběhu čištění upozorňuje na příliš vysoký přítlak (jak v aplikaci, tak světelným kroužkem na kartáčku) a pak asi gyroskopické, něco jako v chytrých hodinkách, protože když kartáček zvednu ze stojánku, automaticky se zapne a po nějaké době bez pohybu se vypne. Tohle čidlo asi snímá i pohyby kartáčkem po zubech - pokud s ním šmrdlám sem a tam, upozorní na nadměrné "drhnutí" (opět v aplikaci i na kartáčku). V aplikaci je historie čištění, nastavení kartáčku, upozornění na velký přítlak či zmíněné drhnutí, rady, tipy a to i přímo pro mne na základě výsledků čištění. V aplikaci je třeba i animace zubní dutiny, resp. chrupu, provází čištěním jednotlivých částí chrupu, upozorní, kde a kdy přitlačit nebo naopak tlak snížit atd. Když se dočistí a některá část chrupu by chtěla ještě dočistit, aplikace navede na konkrétní zónu a spustí krátký doplňkový režim. V recenzích bylo zmíněno, že aplikace se s kartáčkem spojí jen když je plně nabitý a spojení prý často vypadává. Já tu zkušenost zatím nemám, vše je OK. Zatím se s tím seznamuji, každý den přicházím na něco nového, musím také zjistit, jestli lze na 1 kartáček přihlásit víc uživatelů, abych nemusel kupovat další...
