tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Hergot, to je nějaká divná fyzika:DV cem? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 tano, myslíš, že auto trpí nějakou pocitovou teplotou? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micey Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) tano, asi ve všem.. jak přesně by to mělo fungovat, s tou teplotou? Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem Micey Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) Tano nemysli pocitovou vy dva:). ty trisky-hadicky chlapi co vedou tu smes pod kapotou namrzaji ne? a1), a2) na skle ta -40 nenamrza tak rychle. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem tano Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
323GT Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Když jsou třeba -3°C, tak prostě můžeš jet jakou rychlostí chceš a pořád se ta kapalina nemůže vychladit na méně jak -3°C. A při této teplotě by tedy mrznout neměla... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) Ne, tano píše: Kluci nedavate tam nemrzku -20?Ona pokud jedete rychlosti xy, tak ten mraz je vetsi. Proto davam -40 a plna spokojenost.Ty jeden. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem geometr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Odpařování alkoholu stojí i za dalším častým problémem: z trysek kapalina stříká, ale zamrzne na skle. To je při silných mrazech úplně promrzlé, k tomu se přidává ještě efekt ochlazování ledovým vzduchem za jízdy. Takže stačí trocha odpařeného alkoholu a místo čistého skla máte namrzlé šmouhy Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) Já bych řekl, že potíž může být naředění zbytkem letní směsi a taky je fakt, že když se dostane voda na trysky zvenku (třeba natátý setřený sníh) a na nich zmrzne, tak už to nemusí ten motorek protlačit. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem geometr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Já bych řekl, že potíž může být naředění zbytkem letní směsi a taky je fakt, že když se dostane voda na trysky zvenku (třeba natátý setřený sníh) a na nich zmrzne, tak už to nemusí ten motorek protlačit.To je urcite taky fakt. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Odpařování alkoholu stojí i za dalším častým problémem: z trysek kapalina stříká, ale zamrzne na skle. To je při silných mrazech úplně promrzlé, k tomu se přidává ještě efekt ochlazování ledovým vzduchem za jízdy. Takže stačí trocha odpařeného alkoholu a místo čistého skla máte namrzlé šmouhyAno kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Ano kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny Tak dobre Vojto, ale v zakladu jsem mel recht, ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) Myslíš, že mezi sklem a tryskou se odpaří tolik nemrznoucí složky, ze na sklo dopadá skoro voda (přehnaně řečeno) ? Co když to šidí výrobci a dlouhé skladování v ne úplně těsnících nádobách tomu nedělá taky dobře. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem geometr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karlos Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) K tomuhle dám příklad. Kdysi v létě jsem v dílně vypouštěl velkou pneumatiku z náklaďáku, ve které byl tlak 7 atmosfér. Když vzduch po chvíli ventilkem utekl, byl ventilek pokrytý jinovatkou. Vysvětlíte to? A se vzduchem proudícím při jízdě je to stejné. Stačí vzít teploměr, přivázat ho na auto a udělat test Ed: Jako raritu a ukázku jaké neuvěřitelné věci dokáže proudící vzduch doporučuju mrknout na Rangueho vírovou trubici (Vortex tube).To je zvláštní trubice, do které když pouštíte pod tlakem vzduch o pokojové teplotě, tak z jednoho konce trubice vychází vzduch o teplotě třeba +50 °C a z druhého -50 °C. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem Karlos Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
323GT Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Nevím, školy nemám, ale u toho ventilku je příčinou rychlá expanze, při které se většina plynů ochlazuje. Jinak ještě k ostřikovačům - tam to případné namrznutí trysek nebo skla nezpůsobuje proudění vzduchu, ale ochlazování při vypařování alkoholu, kdy změna skupenství spotřebovává velké množství energie. Proto je dobré, aby kapalina měla "rezervu". Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
long Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Ano kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin. :-(Na druhou stranu při -3 C by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
323GT Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin. :-(Na druhou stranu při -3 C by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel. Ta kapalina nemrzne díky odpaření alkoholu a rychlosti větru, ale proto, že při odpařování alkoholu dochází ke změně skupenství a tedy k velké spotřebě energie (tepla). Proudění vzduchu na to má prd vliv. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin. :-(Na druhou stranu při -3 C by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel.No jasně, že se Ti ochladí pití rychleji kvůli rychlejšímu proudění vzduchu. Jo a v -3 pokud zamrzne kapalina do - 20, pak je něco špatně. Mráz je pořád stejný, jde o přeměnu energie. K tomuhle dám příklad. Kdysi v létě jsem v dílně vypouštěl velkou pneumatiku z náklaďáku, ve které byl tlak 7 atmosfér. Když vzduch po chvíli ventilkem utekl, byl ventilek pokrytý jinovatkou. Vysvětlíte to? A se vzduchem proudícím při jízdě je to stejné. Stačí vzít teploměr, přivázat ho na auto a udělat test Ed: Jako raritu a ukázku jaké neuvěřitelné věci dokáže proudící vzduch doporučuju mrknout na Rangueho vírovou trubici (Vortex tube).To je zvláštní trubice, do které když pouštíte pod tlakem vzduch o pokojové teplotě, tak z jednoho konce trubice vychází vzduch o teplotě třeba +50 °C a z druhého -50 °C.Rangueho trubice je pokud se nepletu způsobena tlakem vzduchu ( roztažení = ochlazení, na krajích stlačení= oteplení), ventilek funguje podobně. Tady to namrzání je způsobeno rychlejším vypařováním kdy se rychleji vypaří alkohol a zůstane větší podíl vody. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) 323GT: A k jak velkým rozdílům teplot (poklesu) teploty může docházet v případě ostrikovačů? Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem geometr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Ta kapalina nemrzne díky odpaření alkoholu a rychlosti větru, ale proto, že při odpařování alkoholu dochází ke změně skupenství a tedy k velké spotřebě energie (tepla). Proudění vzduchu na to má prd vliv. Ano, ale odpařování probíhá rychleji při rychlejší cirkulaci větru. Zase je to teda celkem dlouho co jsem měl fyziku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 A vůbec, s tím by měl výrobce počítat. Sakra, chce to nějaký nařízení EU :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky