Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Hergot, to je nějaká divná fyzika:D

V cem?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tano nemysli pocitovou vy dva:). ty trisky-hadicky chlapi co vedou tu smes pod kapotou namrzaji ne? a1), a2) na skle ta -40 nenamrza tak rychle.

Upraveno uživatelem tano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpařování alkoholu stojí i za dalším častým problémem: z trysek kapalina stříká, ale zamrzne na skle. To je při silných mrazech úplně promrzlé, k tomu se přidává ještě efekt ochlazování ledovým vzduchem za jízdy. Takže stačí trocha odpařeného alkoholu a místo čistého skla máte namrzlé šmouhy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že potíž může být naředění zbytkem letní směsi a taky je fakt, že když se dostane voda na trysky zvenku (třeba natátý setřený sníh) a na nich zmrzne, tak už to nemusí ten motorek protlačit.

To je urcite taky fakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Odpařování alkoholu stojí i za dalším častým problémem: z trysek kapalina stříká, ale zamrzne na skle. To je při silných mrazech úplně promrzlé, k tomu se přidává ještě efekt ochlazování ledovým vzduchem za jízdy. Takže stačí trocha odpařeného alkoholu a místo čistého skla máte namrzlé šmouhy

Ano kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny :)

Tak dobre Vojto, ale v zakladu jsem mel recht, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš, že mezi sklem a tryskou se odpaří tolik nemrznoucí složky, ze na sklo dopadá skoro voda (přehnaně řečeno) ? Co když to šidí výrobci a dlouhé skladování v ne úplně těsnících nádobách tomu nedělá taky dobře.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomuhle dám příklad. Kdysi v létě jsem v dílně vypouštěl velkou pneumatiku z náklaďáku, ve které byl tlak 7 atmosfér. Když vzduch po chvíli ventilkem utekl, byl ventilek pokrytý jinovatkou. Vysvětlíte to? :)

A se vzduchem proudícím při jízdě je to stejné. Stačí vzít teploměr, přivázat ho na auto a udělat test :)

 

Ed: Jako raritu a ukázku jaké neuvěřitelné věci dokáže proudící vzduch doporučuju mrknout na Rangueho vírovou trubici (Vortex tube).

To je zvláštní trubice, do které když pouštíte pod tlakem vzduch o pokojové teplotě, tak z jednoho konce trubice vychází vzduch o teplotě třeba +50 °C a z druhého -50 °C.

Upraveno uživatelem Karlos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, školy nemám, ale u toho ventilku je příčinou rychlá expanze, při které se většina plynů ochlazuje. :)

Jinak ještě k ostřikovačům - tam to případné namrznutí trysek nebo skla nezpůsobuje proudění vzduchu, ale ochlazování při vypařování alkoholu, kdy změna skupenství spotřebovává velké množství energie. Proto je dobré, aby kapalina měla "rezervu".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano kapalina se skutecne diky vetsi rychlosti ( rychlejsimu proudeni vzduchu) odparuje i namrza rychleji, ovsem mraz je porad stejny :)

No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)

Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin.  :-(

Na druhou stranu při -3 C  by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)

Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin.  :-(

Na druhou stranu při -3 C  by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel.

 

Ta kapalina nemrzne díky odpaření alkoholu a rychlosti větru, ale proto, že při odpařování alkoholu dochází ke změně skupenství a tedy k velké spotřebě energie (tepla). Proudění vzduchu na to má prd vliv. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

No já nevím. Myslím si, že kdyby to bylo tak jak říkáš, na motorce by se mi v pouzdru nevychladilo pití. Myslím si, že mráz ( teplota je při vyšší rychlosti nižší)

Navíc je potřeba rozlišovat kde ostřik zamrzl, jestli v nádržce a po cestě v hadičkách tam je to prasárna od firmy co zimní kapalinu vyrábí a nebo na skle jak správně trefil Tano po odpaření alkoholu a vlivem rychlosti větru zamrzne hodně vod a to včetně již vystříkané na třeba na nových stěračích Aerotwin.  :-(

Na druhou stranu při -3 C  by v případě, že je tam pouze zimní neměla snad zamrznou žádná, ale jak píši jsem jen uživatel.

No jasně, že se Ti ochladí pití rychleji kvůli rychlejšímu proudění vzduchu. Jo a v -3 pokud zamrzne kapalina do - 20, pak je něco špatně. Mráz je pořád stejný, jde o přeměnu energie. 

 

K tomuhle dám příklad. Kdysi v létě jsem v dílně vypouštěl velkou pneumatiku z náklaďáku, ve které byl tlak 7 atmosfér. Když vzduch po chvíli ventilkem utekl, byl ventilek pokrytý jinovatkou. Vysvětlíte to? :)

A se vzduchem proudícím při jízdě je to stejné. Stačí vzít teploměr, přivázat ho na auto a udělat test :)

 

Ed: Jako raritu a ukázku jaké neuvěřitelné věci dokáže proudící vzduch doporučuju mrknout na Rangueho vírovou trubici (Vortex tube).

To je zvláštní trubice, do které když pouštíte pod tlakem vzduch o pokojové teplotě, tak z jednoho konce trubice vychází vzduch o teplotě třeba +50 °C a z druhého -50 °C.

Rangueho trubice je pokud se nepletu způsobena tlakem vzduchu ( roztažení = ochlazení, na krajích stlačení= oteplení), ventilek funguje podobně. Tady to namrzání je způsobeno rychlejším vypařováním kdy se rychleji vypaří alkohol a zůstane větší podíl vody. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ta kapalina nemrzne díky odpaření alkoholu a rychlosti větru, ale proto, že při odpařování alkoholu dochází ke změně skupenství a tedy k velké spotřebě energie (tepla). Proudění vzduchu na to má prd vliv. :)

Ano, ale odpařování probíhá rychleji při rychlejší cirkulaci větru. Zase je to teda celkem dlouho co jsem měl fyziku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...