Berbatow Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Tak mi potvrdili to , co jsem si myslel už dlouho.Nafta super-mega-turbo-giga- POWER je nemlich stejná jako ta "obyčejná" pro škodovkáře.Vždycky jsem se divil, když jsem slyšel jak na tu naftu od Shellu to auto jede úplně jinak, lépe.A já blbec s milionem najetých km jsem to na svém autě nepoznal, tak tankuju na Benzině už 2 roky (to jen proto, že mám bankokartu na kterou mám slevu u Benziny).To je jako za komárů hnědý a zelený flašky od piva. více zde
Jakubisko Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Takovy test rika hodne. Avsak zajimave by byl i test opacny - a to, kde maji naftu nejhorsi a jestli vubec splnuje nejakou normu i u podivne levnych cerpacich stanic.
Conrad Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 (upraveno) Je to bohužel jako v té TV reklamě jeden trpaslík za 400 druhý identický za 600 Pak mi to ještě připomělo starý for od Neprakty- výčepní stoji u sudu z něj vede jedna trubka ktera se rozdvojuje na 2 pípy na jedné je nápis 10 na druhé 12. Pokud vím test si objednala MF-Idnes a magazin Auto Diesel a vzorky zpracovala laboratoř Ústavu pro výzkum paliv a maziv. Upraveno 20. září 2008 uživatelem Conrad
long Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Vážení členové, nedělejte zbytečně rychlé soudy. V globálu je to pro laika jednoduché,ale když se zamyslíte a zjistite která společnost má v u nás v Česke republice nejvyšší renomé (SHELL) a která se navíc s maximální podporou snaží navrátit na své bývalé předrevoluční pozice (BENZINA), SVITNE VÁM jistě kdo si mohl test objednat. Společnost která vyšla v testu nejlépe (BENZINA ,PK ORLEN- postkomunisticka polská grupa) navíc fakticky vlastni vetšinovou část rafinerky v Kralupech Nebylo by a není to nic mimořádného, že si společnost která se snaží získat nové zázazníky objedná ''nezávislý'' test na zakázku. Tak asi tak.
utrejch Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Vážení členové, nedělejte zbytečně rychlé soudy. V globálu je to pro laika jednoduché,ale když se zamyslíte a zjistite která společnost má v u nás v Česke republice nejvyšší renomé (SHELL) a která se navíc s maximální podporou snaží navrátit na své bývalé předrevoluční pozice (BENZINA), SVITNE VÁM jistě kdo si mohl test objednat. Společnost která vyšla v testu nejlépe (BENZINA ,PK ORLEN- postkomunisticka polská grupa) navíc fakticky vlastni vetšinovou část rafinerky v Kralupech Nebylo by a není to nic mimořádného, že si společnost která se snaží získat nové zázazníky objedná ''nezávislý'' test na zakázku. Tak asi tak. Obzvlaste objevil-li se ten test v mf dnes ...
koblih69 Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 (upraveno) Obzvlaste objevil-li se ten test v mf dnes ... Výsledky testů jsou vždycky přímo úměrné proinvestované reklamně v daném médiu... ale myslím, že by stálo za to spíš zveřejnit kde jednotlivé prodejní sítě naftu berou. Pak by pocit značkovosti některých z nich rychle zmizel.... Upraveno 20. září 2008 uživatelem koblih69
Foundryman Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Vážení členové, nedělejte zbytečně rychlé soudy. V globálu je to pro laika jednoduché,ale když se zamyslíte a zjistite která společnost má v u nás v Česke republice nejvyšší renomé (SHELL) a která se navíc s maximální podporou snaží navrátit na své bývalé předrevoluční pozice (BENZINA), SVITNE VÁM jistě kdo si mohl test objednat. Společnost která vyšla v testu nejlépe (BENZINA ,PK ORLEN- postkomunisticka polská grupa) navíc fakticky vlastni vetšinovou část rafinerky v Kralupech Nebylo by a není to nic mimořádného, že si společnost která se snaží získat nové zázazníky objedná ''nezávislý'' test na zakázku. Tak asi tak. Ad Benzina souhlas, taky u nich moc netankuju, i když slevovku mám. Ale s tou prestiží Shellu bych byl opatrnej, dle mého soudu je jen zbytečně drahý. Je to logické - rafinerií je jen pár, v podstatě 3 relevantní - Kralupy, Slovnaft a Schwechat. Nedovedu si představit, že by Shell vozil naftu bůhvíodkud nebo že by jim to míchali extra na zakázku.
lib Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 Ad Benzina souhlas, taky u nich moc netankuju, i když slevovku mám. Ale s tou prestiží Shellu bych byl opatrnej, dle mého soudu je jen zbytečně drahý. Je to logické - rafinerií je jen pár, v podstatě 3 relevantní - Kralupy, Slovnaft a Schwechat. Nedovedu si představit, že by Shell vozil naftu bůhvíodkud nebo že by jim to míchali extra na zakázku. Česká rafinérská a.s., tj. rafinerie v Litvínově a v Kralupech, je tzv. "přepracovací" rafinerií. V praxi to znamená, že si u ní "zpracovatelé" nechají zpracovat ropu na jednotlivé ropné produkty. Rafinerie pak účtuje náklady na přepracování ropy podle určitých klíčů. A kdopak je u České rafinérské zpracovatelem? 1) Unipetrol (Orlen) = Benzina 2) Eni = AGIP 3) Shell = Shell Proč by měly být kvality produktů jiné, když se to "vaří" z podobné ropy na stejném zařízení? Pak už konečnou kvalitu mohou ovlivnit jen aditiva přidávaná do hotových výrobků. Ta jsou drahá. Proč jimi plýtvat, když je produkt už tak na výstupu z rafinerie v dobré kvalitě? Otázkou je, co s palivy děje dále, až opustí rafinerii.
rorda Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 (upraveno) Obzvlaste objevil-li se ten test v mf dnes ...Přesně tak ... Vim moc dobře, že např. developerský firmy si u MfDnes "objednají článek na zakázku i s obsahem a jeho tendečností" podle toho, co se zrovna potřebuje dostat do povědomí a následně prodat ... Upraveno 20. září 2008 uživatelem rorda
tombed Odesláno 20. září 2008 Nahlásit Odesláno 20. září 2008 možná by stálo za to, zeptat se provozovatele oné shellky...v rámci objektivity testu... taky mohl dát do tanku v rámci maximalizace zisků " obyčejnou naftu"... jestliže v Německu je rozdílná, lepší, klame u nás buď shell nebo provozovatel pumpy...
Pepino65 Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Jistě, protože jsem od fochu, tak klidně řeknu, že v naftě ten rozdíl není (je to stejné jako fyzikální rozdíl mezi svěcenou a pramenitou vodou). Vždy jde o rozdílech v případné aditivaci paliv. Rozdíl bývá v těch přísadách. Na výkonu se to zpravidla nepozná, ale určitě se to pozná na čistotě válců a kouřivosti. Nafta sama o sobě se dá natankovat prakticky kdekoliv, ale benzín bych si kdekoliv nekoupil, a už vůbec ne na bezejmenných čerpacích stanicích anebo do nového auta. Jinak s extra lehkým topným olejem je to tak, že je to v mnoha případech vlastně nafta, ale s přídavkem barviva a značkovače, které slouží k tomu, aby se dalo zjistit krácení spotřební daně, mimochodem celníci by vás mohli zastavit a zkontrolovat vám i obsah nádrže u osobáku.
Alessio Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Zajímavá kauza, zajímavé je, že třeba V-power se dováží výhradně z německé rafinérie (domácí shellu, myslím). Myslel jsem, že V-power Diesel také...
Conrad Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Jistě, protože jsem od fochu, tak klidně řeknu, že v naftě ten rozdíl není (je to stejné jako fyzikální rozdíl mezi svěcenou a pramenitou vodou). Vždy jde o rozdílech v případné aditivaci paliv. Rozdíl bývá v těch přísadách. Na výkonu se to zpravidla nepozná, ale určitě se to pozná na čistotě válců a kouřivosti. Nafta sama o sobě se dá natankovat prakticky kdekoliv, ale benzín bych si kdekoliv nekoupil, a už vůbec ne na bezejmenných čerpacích stanicích anebo do nového auta. Jinak s extra lehkým topným olejem je to tak, že je to v mnoha případech vlastně nafta, ale s přídavkem barviva a značkovače, které slouží k tomu, aby se dalo zjistit krácení spotřební daně, mimochodem celníci by vás mohli zastavit a zkontrolovat vám i obsah nádrže u osobáku. Tedy totéž jako se značil za války letecký benzin v Anglii? / viz Filip Jánský Nebesští jezdci/
Berbatow Odesláno 21. září 2008 Autor Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Jistě, protože jsem od fochu, Jestli jsi od fochu, tak poraď jaká aditiva se dají koupit volně v prodeji a jsou pro mot. naftu opravdu prospěšné.
PepaSFI Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Jistě, protože jsem od fochu, tak klidně řeknu, že v naftě ten rozdíl není (je to stejné jako fyzikální rozdíl mezi svěcenou a pramenitou vodou). Vždy jde o rozdílech v případné aditivaci paliv. Rozdíl bývá v těch přísadách. Na výkonu se to zpravidla nepozná, ale určitě se to pozná na čistotě válců a kouřivosti. Nafta sama o sobě se dá natankovat prakticky kdekoliv, ale benzín bych si kdekoliv nekoupil, a už vůbec ne na bezejmenných čerpacích stanicích anebo do nového auta. Jinak s extra lehkým topným olejem je to tak, že je to v mnoha případech vlastně nafta, ale s přídavkem barviva a značkovače, které slouží k tomu, aby se dalo zjistit krácení spotřební daně, mimochodem celníci by vás mohli zastavit a zkontrolovat vám i obsah nádrže u osobáku. v naftě nevím ale protože mám maloobjemový benziňák tak to s benzinem můžu potvrdit. Na malém motoru je každý rozdíl poznat. Párkrát jsem natankoval u Tesca, vlastně jen proto že se mi nechtělo zajíždět jinam ale vážně to za těch pár korun nestojí. Netroufám si odhadnout úbytek výkonu ale v dlouhém kopci to dělalo rozdíl jednoho podřazení. Na www.oleje.cz jsem v diskusi jednou četl že nafta se dá aditivovat ředidlem S 6006 Bezaromatik. Nějaký koumák si všiml že je to chemicky stejné jako drahá aditiva a prý to pak míň kouří a běží kultivovaněji. Prý to hodně používají u dodávek a malých náklaďáků při jízdách do Německa a Rakouska aby to nedráždilo kouřením kontroly.
gas Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 v naftě nevím ale protože mám maloobjemový benziňák tak to s benzinem můžu potvrdit. Na malém motoru je každý rozdíl poznat. Párkrát jsem natankoval u Tesca, vlastně jen proto že se mi nechtělo zajíždět jinam ale vážně to za těch pár korun nestojí. Netroufám si odhadnout úbytek výkonu ale v dlouhém kopci to dělalo rozdíl jednoho podřazení. do pracovní dodávky tankuju benzín jen na tescu ( mám jej přímo u jedné provozovny ) a žádné změny oproti třeba Shell nepozoruji, je to sice větší motor, ale dlouhodobě bez problémů, jediný rozdíl je cena ( 2kč na litr ) ale to není podstatné, mám to pod nosem a nemusím nikam zajíždět, shell jsem zkoušel prvních pár nádrží, stejná spotřeba a chod motoru beze změny, nevidím v tom rozdíl
Pepino65 Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Jestli jsi od fochu, tak poraď jaká aditiva se dají koupit volně v prodeji a jsou pro mot. naftu opravdu prospěšné. Ruční (domácí) dolévání přísad? To je stejné jako u oleje. Longlife olej pro VW ve značkovém servisu od 690,-- Kč za litr, ve velkém balení (originál Mobil 1), které jsem si do servisu dovezl (20 litrový kanystr) 266 Kč/l. Do Golfa byla spotřeba 4,5 litru, tak to už je úspora, že jo. Přísady (hlavně na zimu) se prodávají i u čerpaček, ale cena 200 Kč za 50 ml, tj. na jednu nádrž, což je skoro 4 Kč na litr. Z rafinerií to vyjde v ceně benzinu či nafty do 0,50 Kč. No a vo tom to je.
paolous Odesláno 21. září 2008 Nahlásit Odesláno 21. září 2008 Naftu beru u makra a na JETce -- ted to koupili rusaci... Mam corsu 1.5 TD a nepozoruji rozdil,kdyz treba vemu OMV nebo Shell... Vsecko je o reklame...
body3 Odesláno 22. září 2008 Nahlásit Odesláno 22. září 2008 Naftu beru u makra a na JETce -- ted to koupili rusaci... Mam corsu 1.5 TD a nepozoruji rozdil,kdyz treba vemu OMV nebo Shell... Vsecko je o reklame... Luk oil to nekoupil teď, už to má dlouho, jen to teď teprve přejmenoval.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se