Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

nechal jsem si z USA poslat malý balíček (výjimečně ne hodinky, ale iPod pro dceru :thumbsup_anim:

Využil jsem služeb shipito.cz, protože prodávající posílal jen do USA. Sdělil jsem Shipito všechny potřebné údaje včetně pravdivé informace o obsahu a hodnotě zásilky pro účely proclení :withstupid:

Balíček byl dle info od Shipito odeslán 19.9., dosud mi ale nebyl doručen :crying_anim:

 

V podmínkách ČP se píše, že podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení podací stvrzenky - tu ale nemám.

Ptal jsem se odesílatele v USA a ten tvrdí, že pro malý balíček zaslaný službou AIRMAIL se v USA nevyplňuje podací stvrzenka.

 

Jak mohu v tomto případě uplatnit reklamaci resp. nechat dohledat zásilku?

 

Děkuji všem za věcné příspěvky

:helpsmilie:

Upraveno uživatelem Duke650
Odesláno
reklamaci musí podat odesílatel

 

Presne tak. Ty muzes vyreklamovat baliky, ktere sam posles. Tento musi vyreklamovat ten, kdo ma k jeho odeslani doklad. Coz je ve tvem pripade shipito.cz.

 

PS: Na kolik jsi ten balik nechal pojistit?

Odesláno
reklamaci musí podat odesílatel

Tím si nejsem moc jistý, protože na webu čp stojí psáno

 

Reklamace poštovních zásilek

 

Odesílatel nebo adresát může do jednoho roku od podání poštovní zásilky u kterékoliv pošty reklamovat její dodání. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Jestliže podnik do 15 dnů od přijetí reklamace reklamujícímu neoznámí, k jakému zjištění dospěl, poštovní zásilka se považuje za ztracenou. To platí jen za podmínky, že od podání uplynul nejméně jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení podací stvrzenky.

Pro reklamaci dodání poštovních zásilek adresovaných do zahraničí platí obdobné zásady s tím, že reklamace musí být uplatněna ve lhůtě do 6 měsíců od podání poštovní zásilky. Lhůty pro vyřízení reklamace nejsou závazně stanoveny.

Zjistí-li se při dodávání v místě určeném v adrese, že dodávaná poštovní zásilka je poškozená, zásilka se nedodá a bude uložena na poště, na které bude reklamace projednána.

Adresát může požadovat, aby poškozená poštovní zásilka byla na poště otevřena a zjištěn rozsah jejího poškození.

Reklamovat poškození lze i dodatečně, ale jen v tom případě, že nebylo patrné už při dodání. Taková dodatečná reklamace je možná jen do dvou pracovních dní po dodání. Nejvhodnější je reklamovat poštovní zásilku u pošty, která ji dodala; reklamaci však přijme kterákoliv pošta.

Podmínkou dodatečné reklamace je předložení poštovní zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána, nebo, není-li to možné, tento stav hodnověrně doložit.

Pro reklamace poštovních zásilek došlých ze zahraničí platí obdobné zásady.

 

Odesláno (upraveno)
Podobný případ jsem řešil, naštěstí jsem platil PayPalem. Odesilatel nebyl schopen doložit PayPalu, že zboží odeslal, načež mi PayPal promptně vrátil peníze.

 

mám smůlu: platil jsem PayPalem a ta paní to prokazatelně poslala na mnou udanou adresu, což byla schránka, kterou jsem si pronajal u Shipito.com.

Problém nastává až mezi Shipito a ČR. Provozovatel Shipito tvrdí, že k Airmail se v USA nevypisuje žádný podací lístek, prý to je "jako když si pošlete dopis". Zatím stále doufám, že to není nadobro ztracené, jen to visí na celnici, ale už je to fakt dost dlouhá doba

 

cituji odpověď z USA

Dobrý den,

bohužel u tohoto druhu žádný podobný podací lístek neexistuje. Je to jako kdyby jste poslal dopis.

Hezký den

Jiří

 

Upraveno uživatelem Duke650
Odesláno

Bohužel smůla, poslali to jako nepojištěnou zásilku. Pokud se ztratí, máš smůlu; měl sis říct aby to poslali jako cenné psaní, stálo by to jen o pár USD víc.

 

Jinak k té reklamaci, to že by reklamaci podával adresát slyším prvně, ale i kdyby, (případná) náhrada se stejně vyplácí odesilateli.

Odesláno
mám smůlu: platil jsem PayPalem a ta paní to prokazatelně poslala na mnou udanou adresu, což byla schránka, kterou jsem si pronajal u Shipito.com.

Problém nastává až mezi Shipito a ČR. Provozovatel Shipito tvrdí, že k Airmail se v USA nevypisuje žádný podací lístek, prý to je "jako když si pošlete dopis". Zatím stále doufám, že to není nadobro ztracené, jen to visí na celnici, ale už je to fakt dost dlouhá doba

 

cituji odpověď z USA

Dobrý den,

bohužel u tohoto druhu žádný podobný podací lístek neexistuje. Je to jako kdyby jste poslal dopis.

Hezký den

Jiří

Z toho vyplývá jediné - vyhýbat se shipito jak čert kříži. V podstatě jim nic nebrání v odcizování potenciálně zajímavých zásilek.

Odesláno
Tím si nejsem moc jistý,

já celkem ano, zásilka byla podána k přepravě u jiné společnosti než česká pošta, navíc doklad o odeslání nemáš..

pokud to byla obyčejná zásilka, tak klidně může ještě dorazit, mě se stalo, že mi ze států šlo něco i 3 měsíce..

Odesláno

A co na to samotný provozovatel? On nenese žádnou odpovědnost? Na stránkách se navíc píše, že tracking number je ke každé zásilce.

Odesláno
A co na to samotný provozovatel? On nenese žádnou odpovědnost? Na stránkách se navíc píše, že tracking number je ke každé zásilce.

 

Shipito pro malé balíky doporučuje SHIPITO AIRMAIL a výslovně upozorňuje, že u tohoto způsobu není možný tracking. S tím jsem počítal.

No nic, poslal jsem dotaz na ČP, počkám jak se k tomu postaví, t.j. kdo má/může co u koho reklamovat a dokladovat. Zatím díky všem, Kubsonova zkušenost mi dává naději :-)))) že to dorazí třeba po vánocích

 

Odesláno
Jeste bych teda zkusil zajit primo na celnici.

Napriklad v Praze ve 3. patre posty 120 (To je ta posta na Plzenskej).

Volat tam smysl nema....Jeste nikdy mi to nevzali ;-).

 

To je nějaké centrální hnízdo celníků, přes které jdou všechny zásilky do ČR? Nebo je takových záškodnických buněk více? Kde bych případně měl hledat cel-partu pro Vysočinu?

Odesláno
To je nějaké centrální hnízdo celníků, přes které jdou všechny zásilky do ČR? Nebo je takových záškodnických buněk více? Kde bych případně měl hledat cel-partu pro Vysočinu?

Právě se něco takového snažím zjistit pro známého. Vyclívací pošta je ještě v Břeclavi, ale přestože je z Brna, tak mu to stejně zůstalo "viset" v Praze, asi mají celníci nějakou smlouvu s Kamou, protože ta z toho má pětikilo (250 za vystavení JSD a dalších 250 za projednání, pokud se mu tedy nebude chtít jet do Prahy).

 

Zásilky, které přijdou klasickou leteckou linkou se vyclívají na letišti Ruzyně.

 

Ale stejně si nedokážu představit, že by přes Plzeňskou šel i jen podstatný zlomek zásilek u nás. Kdo tam někdy byl, pochopí. Čekárna pro cca 10 lidí a dál místnost s 2 celníky.

Odesláno
To je nějaké centrální hnízdo celníků, přes které jdou všechny zásilky do ČR? Nebo je takových záškodnických buněk více? Kde bych případně měl hledat cel-partu pro Vysočinu?

 

 

nejsou v Jihlavě?????Mám takovej dojem,že maj budovu na Červeným Kříži.....

Odesláno

Podle me je dnes vse co jde k nam letecky vyclivano na Prazske poste 120, Plzenska. V Breclavi to bude jen nejaka pozemni doprava, ne? Potvrzuju, ze v Brne byvala take, ale dnes mi to uz resi Praha.

Odesláno
Podle me je dnes vse co jde k nam letecky vyclivano na Prazske poste 120, Plzenska. V Breclavi to bude jen nejaka pozemni doprava, ne? Potvrzuju, ze v Brne byvala take, ale dnes mi to uz resi Praha.

Asi jsem se špatně vyjádřil. Nemyslel jsem letecky poštou, ale leteckou linkou (přes nějakého speditéra - nákladním letadlem). Letadlem s cestujícími to možná (z důvodu možných teroristických útoků) už možné není, ale možná ano.

To se clí určitě na ruzyni, nám to dělal Welz, ale je tam i třeba Mezies a určitě i další.

Odesláno

Pošta reaguje bleskově:

 

Dobrý den,

lituji, ale vzhledem k tomu, že obyčejné zásilky nejsou během přepravního procesu

nijakým způsobem evidovány žádnou poštovní správou , není možno zjistit, kde se

zásilka v danou dobu nachází, případně jak s ní bylo naloženo.

I přesto máte možnost uplatnit reklamaci obyčejné zásilky (na kterékoliv poště)  i když

procento úspěšnosti bývá spíše nízké.

Lituji, že Vám nemohu poskytnout příznivější informace.

S pozdravem

Česká pošta, s. p.

Informační pracoviště

Info@cpost.cz

 

Takže buď se balík časem někde vynoří nebo pecháček :-(

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...