Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  Marfi napsal:
Až kápne "božskou" zhotovitel našich/vašich hodinek, tak si půl Chronomagu ustřelí šišku aneb jine vlakno. :smile_anim:

no comment...

:thumbsup_anim: :gun_bandana: :crying_anim: :withstupid: :giljotiini: :offtopic: :blowup:

Odesláno
  1Lachtan napsal:
Volva nespadají pod GM, ale pod Forda (také bohužel...)

 

Takže dotaz by měl znít, zda ty jejich potvory, nebo Opla či Saaba B)

Aha, díky, moc se v tom neorientuju....

Odesláno

No jo, holt si musí nasypat popel na hlavu, když jdou do DC žebrat o bailout... Pochopitelně se nesmí zapomenout kát za SUV, která jsou na Capitol Hillu nepopulární i když to jsou právě SUV, co Ford, GM a Chrysler v USA drží nad vodou. Jestli teď začnou vyrábět malé plechovky evropského stylu, tak budou v <censored> nikoli po pás, ale po krk, protože lidi budou SUV chtít dál a když jim je nedodá velká trojka, tak Infiniti, Lexus a spol. to s radostí udělají.

 

Musím ale uznat, že je naprosto geniální, jak si to soudruzi z UAW dokážou celé obšlápnout, že i CEO jejich zaměstnavatelů de facto pracují pro ně.

Odesláno (upraveno)

Škoda že si to v GM neuvědomili před několika lety. To jim bylo fajn, když ještě lidi ty jejich pekáče kupovali... tenkrát s tím mohli něco dělat. Ale teď?? Teď můžou akorát fňukat a žebrat miliardy od vlády, protože si každej radši koupí např. malou Toyotu než předraženej, nenažranej, zastaralej čtyřlitr od GM.

 

Edit: Docela se divim že se k tomu takle veřejně přiznávaj..tím si podle mě moc nepomůžou.

Upraveno uživatelem masserr
Odesláno
  masserr napsal:
Škoda že si to v GM neuvědomili před několika lety.

Spíš před několika desítkami let. Konkrétně GM táhnou dolů obrovské náklady na výplaty pensí a jiných benefitů lidí, kteří už pro ně dávno nepracují. V sedmdesátých a osmdesátých letech jim firma naslibovala modré z nebe a teď to musí platit.

 

  Citovat
Teď můžou akorát fňukat a žebrat miliardy od vlády, protože si každej radši koupí např. malou Toyotu než předraženej, nenažranej, zastaralej čtyřlitr od GM.

Ale houby, většina lidí si od té Toyoty radši koupí nějaké SUV... Mimochodem, jaký "předražený nenažraný a zastaralý čtyřlitr od GM" máš na mysli? Řada Vortec nebo Northstar jsou výborné spolehlivé motory s obrovskou životností, zejména v porovnání s uřvanými vysokootáčkovým hračkami, co bez přeplňování nedají ani ránu, na které jsme zvyklí v Evropě. A "malá Toyota" v USA znamená auto velikosti Passatu a v něm třílitrový šestiválec, případně v hodně sociální edici I4 2.5

 

  Citovat
Edit: Docela se divim že se k tomu takle veřejně přiznávaj..tím si podle mě moc nepomůžou.

Pomůžou - jak jsem psal, je to sypání popela na hlavu před Kongresem.

Odesláno

Toyota už úspěšně útočí na detroitskou trojku delší dobu svou Tundrou, letos představili inovovaný model na Detroitském autosalonu a nejen samo auto je dobré. I marketing odvedl "perfect job", protože se Tundra vyrábí v USA - kvůli americkému pickupovému patriotismu, a je velmi zacílená na přímý střet s auty upadající trojky z Detroitu. Paradox je Tundra akorát v kontrastu s Priusem a budování image Toyoty jako průkopníka v omezování emisí ;)

 

A jinak souhlasím, že problémy GM jsou dlouhodobého charakteru, ne posledních pár let. Do současného stavu značky se přenesly některé nešvary amerického myšlení.

Odesláno
  thovt napsal:
Toyota už úspěšně útočí na detroitskou trojku delší dobu svou Tundrou, letos představili inovovaný model na Detroitském autosalonu a nejen samo auto je dobré.

Nejen Tundra, ona i levnější Tacoma není vůbec špatná. Plus pak FJ Cruiser atd. atd. A pochopitelně je tu ještě Lexus.

 

  Citovat
Paradox je Tundra akorát v kontrastu s Priusem a budování image Toyoty jako průkopníka v omezování emisí ;)

Prius je šidítko a status symbol pro ekofanatiky, neboli ze strany Toyoty geniální PR tah - nic víc. Reálná ekozátěž, kterou ta věc představuje, je přinejemenším srovnatelná s nějakým midsize SUV.

 

Řekněme si to upřímně - malá auta až na výjimky nikdo nechce. Skoro všichni chtějí auto velké, pohodlné a bezpečné. Malá auta se kupují v drtivé většině případů proto, že si dotyčný z nějakého důvodu (většinou finance, místo na parkování) velké auto dovolit nemůže.

Odesláno
  dknespl napsal:
Možná by bylo dobré ty teorie opřít o nějaká data

http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html

Ale jistě, že prodeje jdou dolů. Problém ale není v tom, že by lidé SUV nechtěli ale právě v tom že si je nemohou dovolit (kvůli současné situaci). Podobně jdou dolů prodeje kde čeho, počínaje oblečením a konče nemovitostmi.

 

Navíc když koukneš na ten graf, tak uvidíš, že už se zase prodává o něco víc "light trucks" než aut a že v posledním sloupečku šly prodeje trucků zase nahoru, zatímco auta dále padala. I přes současnou hospodářskou situaci lidi zase začali kupovat trucky hned jak spadly ceny benzinu a oni nabyli dojmu, že si větší auta dovolit mohou.

 

Nemohu to teď dohledat, ale někde jsem viděl rozbory struktury nákladů u GM a na každé vyrobené auto tam v průměru připadaly skoro 3.000 dolarů na náklady spojené s platbami bývalým zaměstnancům.

Odesláno (upraveno)
  JJ napsal:
Ale jistě, že prodeje jdou dolů. Problém ale není v tom, že by lidé SUV nechtěli ale právě v tom že si je nemohou dovolit (kvůli současné situaci). Podobně jdou dolů prodeje kde čeho, počínaje oblečením a konče nemovitostmi.

 

Navíc když koukneš na ten graf, tak uvidíš, že už se zase prodává o něco víc "light trucks" než aut a že v posledním sloupečku šly prodeje trucků zase nahoru, zatímco auta dále padala. I přes současnou hospodářskou situaci lidi zase začali kupovat trucky hned jak spadly ceny benzinu a oni nabyli dojmu, že si větší auta dovolit mohou.

 

Nemohu to teď dohledat, ale někde jsem viděl rozbory struktury nákladů u GM a na každé vyrobené auto tam v průměru připadaly skoro 3.000 dolarů na náklady spojené s platbami bývalým zaměstnancům.

No jo. ale co lidi chteji tezko zmeris. Pravda je ze SUV maji obrovsky propad. U tech tracku to chapu, ty maji lidi vetsinou proto, ze je potrebujou. Kdys se podivas, tak nahoru jdou skutecne mala a stredni auta (v US meritcich samozrejme), a relativne vubec nejuspesnejsi je Mini :-) (coz v absolutnich cislech je samozrejme marginalni). Takze bez ohledu co lidi chteji, a s ohledem na to co momentalne skutecne kupuji ( a neni to jen posledni pulrok krize) jsou US automobilky na tom s pruzkumem trhu a predikci poptavky patrne dost blede.

 

EDIT: Jeste u tech trucku - tam ten narust je to preliv z domacich na importovane - coz z hlediska GM & spol taky neni moc dobra zprava

Upraveno uživatelem dknespl
Odesláno
  dknespl napsal:
No jo. ale co lidi chteji tezko zmeris. Pravda je ze SUV maji obrovsky propad.

Pravda. Jenže se u nich ten propad také nejrychleji zastaví (např. při poklesu cen benzinu).

 

  Citovat
U tech tracku to chapu, ty maji lidi vetsinou proto, ze je potrebujou.

Truck, nota bene light duty, je velmi často něco jako N1 :-) - v podstatě administrativní záležitost. Do téhle kolonky se frkne všecho, u čeho se výrobci nechce dělat plnou certifikaci (protože by například dostal trestné body za blbou ochranu chodců apod.) nebo když by při standardní metodice dané auto nesplnilo ty limity na poměr výkon/spotřeba.

 

  Citovat
relativne vubec nejuspesnejsi je Mini :-)

Hehe, zrovna dnes ráno, když jsem šel do práce, jsem tu jedno viděl zaparkované v dlouhé řadě SUV/trucků a vzpomněl jsem si na tuhle diskusi :-)

 

  Citovat
EDIT: Jeste u tech trucku - tam ten narust je to preliv z domacich na importovane - coz z hlediska GM & spol taky neni moc dobra zprava

Jistě. Nicméně hlavní problémy vidím dva:

1. Celková situace nic moc, lidi prostě šetří a nemohou si dovolit vše, co by chtěli

2. GM & spol jsou dnes nejen automobilky, ale do značné míry i zaopatřovací ústavy

 

Mimochodem - asi využiju krise a koupím jako rodinné auto Suburbana :-)

Odesláno
  JJ napsal:
2. GM & spol jsou dnes nejen automobilky, ale do značné míry i zaopatřovací ústavy

 

Souhlasím, nicméně ve vztahu k nedávné debatě o Obamovi a všeobecném zdravotním pojištěni:

 

"Health insurance expenses are the fastest growing cost component for employers." (http://www.nchc.org/facts/cost.shtml)

 

:-)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...