long Odesláno 8. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. srpna 2010 Tak nazdárek ještě jednou ( dnes budu mít nejvíce příspěvků a asi i nejvíce vložených fotek) Takhle asi vypadá původní věnování na hodinkách co jsem dostal. ( kecám) 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 8. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. srpna 2010 (upraveno) Tak nazdárek ještě jednou ( dnes budu mít nejvíce příspěvků a asi i nejvíce vložených fotek) Takhle asi vypadá původní věnování na hodinkách co jsem dostal. ( kecám) Přesně to vystihuje moji doměnku - tohle je původní tehdejší rytí. Zatímco ty "rádoby generálem věnované" mají pěkné, podle mého mínění strojově řízené gravírování. Takže pěknej podvod. Edit: překlep Upraveno 8. srpna 2010 uživatelem Honza.manta Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanC Odesláno 8. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. srpna 2010 Prosím Vás pěkně, někde na stránkách Eltonu byl kdysi článek o leteckých primkách, o tom jak vznikaly, kolik jich bylo apod., teď to nějak nemůžu na těch nových najít, nevíte někdo, kde to hledat? díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Kamil Odesláno 8. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. srpna 2010 Základem pro přípravu leteckých hodinek se stal prověřený a běžně prodávaný model Sport (tzv. soudek), s otočným kroužkem. Standardně byly tyto hodinky vybaveny strojkem PRIM kalibr 57. Do těchto hodinek však byl aplikován 21kamenový mechanický strojek kalibr 96 s automatickým natahováním.Podobné (až na číselník takřka identické) hodinky se v té době měly vyrábět pro zákazníka v Holandsku, kam se následně vyvezlo 2000 ks hodinek se shodným strojkem. Vazba na tuto zakázku umožnila využít stejné dodávky wolframového materiálu (z Číny), který byl podmínkou pro funkčnost rotoru strojku. Po několika konzultacích se tak ukázala reálná cesta ke vzniku speciálních hodinek pro letectvo ČSSR. V roce 1976 generál Remek rozhodl o tom, že budoucí hodinky pro letectvo budou hodinky české výroby a pplk. Stanislav Forgacz ? zástupce hlavního letovoda (navigátor) ? byl pověřen sestavením přesného technického zadání. Technické zadání znělo:Vodotěsnost minimálně 30mOdolnost proti podtlaku na úrovni výšky 20000mOdolnost proti průniku prachuPřetlakově naplněné inertním plynemPřesnost 5?15 vteřin za 24 hStrojek s automatickým nátahem a rezervou chodu alespoň 24 hodin a datumkouOdolné proti nárazu a pádu (tlumící mechanismus)Otočný kroužekTeplotní odolnost ?30 ? +50°CČerný číselník se žlutou iluminacíČervená sekundovka Když byla konstrukce hotova, ukázalo se, že největší problémy jsou s nanášením radioaktivní barvy, která již byla v té době zakázána. Pro aplikaci této barvy by se musel postavit speciální dřevěný srub, jehož cena by se musela promítnout do ceny hodinek. Problémy však byly i se samotnou aplikací, protože barvu bylo potřeba nanášet nasliněným štětcem. V otázce aplikace radioaktivní barvy se zkoušela spolupráce se zahraničními dodavateli z Anglie, Švédska, ale i tam se to ukázalo jako problematické řešení. V té době již existovaly reflexní barvy, které při alespoň minimálním světle dokázaly světlo odrážet, a tak se začala diskutovat otázka nutnosti radioaktivní barvy. Jedinou nevýhodou reflexní barvy bylo, že neměla jakýkoliv doznívající efekt, tedy schopnost akumulace a následného vyzařování světla. Z ekonomických důvodů a také z důvodu závislosti na devizách bylo nakonec rozhodnuto o upuštění od tohoto požadavku. V kabině se ale používalo ultrafialové světlo, které kontrast číselníku dostatečně zvětšovalo. Hodinky se rozsáhlým způsobem testovaly. V podtlakové komoře Ústřední vojenské nemocnice v Praze ? Střešovicích se hodnotila odolnost proti podtlaku, ale i ostatní parametry (vodotěsnost, teplotní odolnost, vibrace, otřesy) byly prověřovány za účasti armádních odborníků. Ústav leteckého zdravotnictví dokonce hodinky posuzoval z pohledu resistence proti bakteriím. Testovány byly také na možnou alergickou reakci. Hodinky všemi těmito testy prošly, pouze přesnost sériově vyráběných hodinek byla horší než se očekávalo. Přesto se odchylka denního chodu vešla do 15 vteřin. Objednávku realizovala HTS ? Hlavní technická správa ? generál Hanzal. V roce 1977 tak bylo vyrobeno celkem 3000 ks, z toho 2500 ks odebrala HTS. Přibližně 100 ks se rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli, a zbylých cca 400 ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p. za cenu cca. 850 Kč. Hodinky určené pro letectvo nesly ve spodní části číselníku znak letectva a na dýnku hodinek bylo dografírováno evidneční číslo, standardní prodejní kusy byly označeny jako sériové hodinky ? klasickým popisem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 8. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. srpna 2010 Prosím Vás pěkně, někde na stránkách Eltonu byl kdysi článek o leteckých primkách, o tom jak vznikaly, kolik jich bylo apod., teď to nějak nemůžu na těch nových najít, nevíte někdo, kde to hledat? díky Historie původních pilotních hodinek Československého letectva.doc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanC Odesláno 9. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. srpna 2010 děkuji uctivě Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fcervenicky Odesláno 10. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. srpna 2010 Tak som sa rozhodol spraviť konečne niečo pre svoje zdravie aj ja. Začal som behaním a zháňaním, pokračoval čistením a leštením, no a výsledok môjho športového výkonu môžte posúdiť sami.Myslím že pre začiatok nie najhoršie. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Biges Odesláno 10. srpna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 10. srpna 2010 @fcervenicky Krása! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Biges Odesláno 10. srpna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 10. srpna 2010 zdravím potřeboval bych radu, nejsem žádný odborník proto nevím jak se ta část hodinek jmenuje, ale potřeboval bych ji vyměnit, všiml jsem si že je trochu na jednom místě odřená, kolik by ta výměna mohla stát? a pak ještě výměna sklíčka + korunky (? to čím se hodinky natahují ) dík moc )) Lunetka. Novodobá z Parexa za pár desítek korun. Korunka je problém, snad Parexo také dodá nějaké použitelné náhražky. Sklíčko z Parexa 40 korun, sedí dobře. Lepší je ale najít hodináře, co bere díly z Parexa, protože tam malé dodávky nedodávají. Přinejhorším mám parexácké sklíčko i lunetku, ale jsem hrozně líný, takže by byla fuška to ze mně dostat. Taky jsem si jich tam všiml, ale tipoval jsem je spíš na chronokolegu Bigese. Viděl jsem, ale za tu cenu mi to nestálo. Navíc se mi nelíbí, nenosil bych je. Ještě mám takovejch ciferníků, co potřebujou najít hezké pouzdro... uf Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaponeAll Odesláno 14. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 (upraveno) Tak jsem přihodím svoje Prim Sport II co jsem zrenovoval. Levé mají pouzdro PAREXO, prostřední a pravé jsem nechal odchromovat, vyleštil jsem je a nechal znova nachromovat... Levé mají origo korunku a prostřední a pravé bohuřel parexo :-( Alex Upraveno 14. srpna 2010 uživatelem CaponeAll 3 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaponeAll Odesláno 14. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 Ještě jsem nenapsal, že levé jsou kalibr 683 broušený blok, Prostřední 684 a pravé AUTOMAT 69... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Biges Odesláno 14. srpna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 Vypadají hezky, dobrá práce!Někdo se s tím přechromování docela vyhrál, to moje bylo mnohem hrubější Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaponeAll Odesláno 14. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 (upraveno) no dělal to kamarád a mají lázně na drobnější věcičky k vodovodům. Ještě jsem to před chomováním asi 2 hoďky leštil. Bohužel někde jsou pouzdra trochu naleptaná od potu do hloubky.S poctivostí to přehnal až tak že jsem musel lehce ojet na soustruhu závit na víčkách, nedala se dotáhnout... :-) Upraveno 14. srpna 2010 uživatelem CaponeAll Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
haslermetra Odesláno 14. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 že jsem musel lehce ojet na soustruhu závit na víčkách, nedala se dotáhnout... :-) Snad jsi měl ojet závit v pouzdře! A to jsi ten závit projel závitovým nožem nebo jen snížil povrch špiček závitu? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Biges Odesláno 14. srpna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 no dělal to kamarád a mají lázně na drobnější věcičky k vodovodům. Ještě jsem to před chomováním asi 2 hoďky leštil. Bohužel někde jsou pouzdra trochu naleptaná od potu do hloubky. S poctivostí to přehnal až tak že jsem musel lehce ojet na soustruhu závit na víčkách, nedala se dotáhnout... :-) Tak ono stačí, když si s tím někdo skutečně vyhraje. Mně to dělali v obyč chromovně, podle toho to dopadlo. Na druhou stranu to byly většinou fakt vraky, často s totálně ožraným pouzdrem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 14. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. srpna 2010 Tak jsem přihodím svoje Prim Sport II co jsem zrenovoval. Levé mají pouzdro PAREXO, prostřední a pravé jsem nechal odchromovat, vyleštil jsem je a nechal znova nachromovat... Levé mají origo korunku a prostřední a pravé bohuřel parexo :-( Alex Super práce na přechromování. Hlubokosklon. A hezké kousky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaponeAll Odesláno 15. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. srpna 2010 Chrom v pouzdru by šel těžko upravit, proto jsem vzal asi o dvě stovečky závit víčka. Do té doby jsem ho tám nenatočil na 50%... 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaponeAll Odesláno 15. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. srpna 2010 Snad jsi měl ojet závit v pouzdře! A to jsi ten závit projel závitovým nožem nebo jen snížil povrch špiček závitu? No jednoduše, jedno pouzdro šlo normálně - změřil jsem že víčko je 28,85 mm a to druhé je 28,89 mm. Druhé jsem zmenšil na první velikost a šlo zašroubovat již normálně. Bohužel při výrobě byla tolerance na menší vrstvu chromu :-( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
haslermetra Odesláno 15. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. srpna 2010 Těch pár stovek je v pohodě. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karlos Odesláno 15. srpna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. srpna 2010 Capone, ty přechromovaný pouzdra jsou udělaný skutečně dobře - rovný plochy jsou pořád rovný a hrany jsou pořád hrany. Nechceš se trochu rozepsat o postupu? Třeba jak chrom dolů, jak jsi to leštil a tak? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se