Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Ahoj.

Mám tu návrh pro případného zdejšího programátora. Chtěl bych prográmek, který by fungoval na principu ladičky. Snímal by pomocí mikrofonu rychlost tikání hodinek a zobrazoval by kmity za hodinu - tzn. pomohl by při seřizování přesnosti hodinek. Kdyby hodinky "kulhaly", bylo by dobré to rázy v počítači zprůměrovat. Bohužel nejsem programátor, ale nemyslím si, že by takovýto program byl složitý na programování.

Děkuji

P.S.: Už se mi nechce hodinu počítat, kolik to vlastně má kmitů za sekundu :-D.

Odesláno
Ahoj.

Mám tu návrh pro případného zdejšího programátora. Chtěl bych prográmek, který by fungoval na principu ladičky. Snímal by pomocí mikrofonu rychlost tikání hodinek a zobrazoval by kmity za hodinu - tzn. pomohl by při seřizování přesnosti hodinek. Kdyby hodinky "kulhaly", bylo by dobré to rázy v počítači zprůměrovat. Bohužel nejsem programátor, ale nemyslím si, že by takovýto program byl složitý na programování.

Děkuji

P.S.: Už se mi nechce hodinu počítat, kolik to vlastně má kmitů za sekundu :-D.

Právě si vynalezl vibrograf. Bastly na PC existují. Prográmky jsou, se správně citlivejma mikrofónama a časovým normálem je to horší.

Viz zde:

http://forum.chronomag.cz/index.php?showtopic=664

Odesláno (upraveno)

Ty vlastně navrhuješ takový domácí vibrograf, to by mohlo jít. Ale v podstatě ti stačí dobrej kondenzátorovej mikrák a nějakej software ala pro-tools, nuendo, cubase..ty změří čas na milisekundy a s kalkulačkou by to mělo fachat. Ovšem myslim že pro praktický seřízení je ta přesnost pořád malá..

Btw na www.chronoshop.cz se prodávají profi vibrografy

edit: nejspíš by stačil elektretovej mikrofon s přísavkou, co se používal na nahrávání hovorů u starejch telefonů, ale mixpult nebo jinej předzesilovač mít musíš, rovnou do poče nepoleze nic