Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Já celkem jo, přítelkyně jezdí cca 10km denně a po týdnu vyrazí někam 60km daleko na nákup, postaví v obchodáku k nabíječce (někde je nabíjení zdarma 16A) a po 3 hodinách zase jede domů. Pokud použije rychlonabíječku 32-60A, pak po 3-6 hodinách má nabito zase na celý týden. Pokud chce, tak 16A zásuvkou to doma nabíje v pohodě za 6 hodin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, jestli s tím dobíjením nejste trochu optimisti...a nebo máte doma přítulky, které jsou fandy do aut. Já teda vždy narazil spíš na ženy, pro které i tankování bylo za trest (nemluvě o nějakých vodách do ostřikovačů apod) a neuvědomuji si, že bych někdy jel s jakoukoliv ženou v  "jejím" autě a nesvítilo jí hladové oko...a jezdí s tím klidně den, dva...  Takže, že by žena jela na tři hodiny nakupovat a měla v hlavě ještě povinnost zaparkovat u dobíječky, správně zapojit dobíjení a pak teprve na nákupy...? No, nevím, nevím... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni jenom dělají, že jsou hloupé :) Když může nabíjet zadarmo, tak se to naučí rychle. Každopádně ta nabídka i3 je pěkná, neznám nikoho, kdo by na takové auto byl schopen dát podobnou cenu, je to prostě dotace ze strany BMW, aby se to více chytlo. Mě by to bralo, kdyby ten dojezd byl těch 400km, protože to je pro mě běžný dojezd na cestách, občas zkousnu klidně i nějaké nabíjení po cestě, ale 150-200km je vyloženě mestské auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tusite na kolik vyjde kilometr pri nabijeni ze zasuvky doma?

predpokladam, ze to nabijeni zadarmo je asi celkem utopie, kdo by to platil, to jako ten obchodak? Hned jak se to trosku rozsiri, tak se to bude platit...

 

tahle elektromanie jde uplne mimo me, ale po te, co jsem si ve Varsave sednul do i7, tak uz jsem otevrenejsi, teda vuci kombinaci elektriny s benzinem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tusite na kolik vyjde kilometr pri nabijeni ze zasuvky doma?

 

 

Záleží za kolik má kdo elektriku, spočítat to lze jednoduše 22kWh je baterie, takže z toho vyplývá cena. Já mám tarif, kde nižší cena je 2,50 kWh a vyšší 4,50 kWh, takže minimáně cca 60 Kč jedno nabití (zálěží nan účinnosti zdroje). Z praktických zkušeností vyšla průměrná spotřeba 16,5kW na 100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chapu spravne, ze je to 60/160=0.37 KC/KM?

To teda cumim jak puk, fakt paradni cena na kilometr. Az budou levne akumulatory a bude se podobne vozitko kupovat za 400k od Skodovky nebo korejcu, tak to je smysluplna alternativa k naftaku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chapu spravne, ze je to 60/160=0.37 KC/KM?

To teda cumim jak puk, fakt paradni cena na kilometr. Az budou levne akumulatory a bude se podobne vozitko kupovat za 400k od Skodovky nebo korejcu, tak to je smysluplna alternativa k naftaku...

 

Je řada auto-nabíječek, kde je elektřina zdarma, takže "tankování je za nula". Akumulátory v budoucnu člověk nebude muset řešit, vydrží 10-15 let a budou nabíté za 15 minut. Samozřejmě jak poroste množství aut, bude se muset vybudovat příslušné množství nabíjecích stanic, které nakonec budou bezkontaktní, prostě najede se nad určité místo a začne nabíjení (jako to umí Tesla). I kdyby dnes člověk nabíjel za 5,- Kč/kWh, pak je cena pořád 1,1 Kč/km a není potřeba řešit výměny oleje, svíček, filtry pevných částic, vstřiky, čerpadla, výfuk a všechny ty věci u klasických motorů.

V budoucnu se budou lidé ohlížet za těmi "blázny" s normálním motorem, kteří palivo budou kupovat ve specializovaných čerpačkách, kterých bude jako dnes auto-nabíječek :D

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je řada auto-nabíječek, kde je elektřina zdarma, takže "tankování je za nula". Akumulátory v budoucnu člověk nebude muset řešit, vydrží 10-15 let a budou nabíté za 15 minut. Samozřejmě jak poroste množství aut, bude se muset vybudovat příslušné množství nabíjecích stanic, které nakonec budou bezkontaktní, prostě najede se nad určité místo a začne nabíjení (jako to umí Tesla). I kdyby dnes člověk nabíjel za 5,- Kč/kWh, pak je cena pořád 1,1 Kč/km a není potřeba řešit výměny oleje, svíček, filtry pevných částic, vstřiky, čerpadla, výfuk a všechny ty věci u klasických motorů.

V budoucnu se budou lidé ohlížet za těmi "blázny" s normálním motorem, kteří palivo budou kupovat ve specializovaných čerpačkách, kterých bude jako dnes auto-nabíječek :D

 

časem to bude řádový problém, když se spočte kolik kWh se projede v autech denně a teď to někde vyrobit/distribuce/kapacita přenosových sítí/nelze rozumně bez nákladů skladovat ... a koruna tomu je ústup od jádra , tj. plyn, uhlí bude stěžejní - vítr a slunce je nestabilní zdroj a není "on demand" , edit: voda je neprůchozí přes územní rozhodnutí a obrovský zásah do krajiny ...

 

a když k tomu započtu kolik stát ročně získá na spotřební dani, tak prostě elektromobilita jako levný dopravní prostředek je holá utopie ... a jako ekologická verze mobility to bude taky ve větším měřítku narážet na nedostatek elektřiny a bude se dál pálit plyna uhlí v elektrárnách :-) - např. v Polsku dostali výjimku a u Katowic rozšiřují elektrárny na úplný bordel, který není ani uhlí ...

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ropa je zakladni stezejni surovinou proto, ze skoro 100% najde vyuziti.

To nejsou jenom paliva, to je petrochemie, plasty, leky, kosmetika, oleje, silonky, silnice....

Vytrhnes z retezce paliva? Fajn, co s tim podilem budeme delat?

Pri vsi ucte k pokroku... postupnymi kroky bude muset byt dosahovana rovnovaha mezi trhem, technologiemi, aspekty zivotniho prostredi.....

Proto jako dobrou technologii pro nejblizsich 15 (???) let osobne vidim hybridni motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...