Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Tada
Odesláno

Jojo, kdo poprvé narazí na ledu na ABS tak se může divit, co že to auto dělá. A za tu ruční brzdu už radši fakt netahej, mimo nějaký blbnutí na letišti nebo velkém parkovišti, kde se ti nic nestane, když se roztočíš. Taky bych ti doporučil vzít pár prázdných krabic a někde na velké volné asfaltové ploše si postavit slalom a nějaké brandy a osahat si, jak se auto na sněhu chová.

  • Dát hlas 2
Odesláno

Měl sem za to, že abs brání přerušovaným bžděním zablkovoání kol ve chvílích, kdy to člověk nějak hodně zahamptne, ale já nejel moc rychle :) ?

 

Na ledu ti stačí i rychlost chůze :)
Návštěvník Tada
Odesláno (upraveno)

Měl sem za to, že abs brání přerušovaným bžděním zablkovoání kol ve chvílích, kdy to člověk nějak hodně zahamptne, ale já nejel moc rychle :) ?

 

Jenomže když seš na ledovce, tak se ti kola mají tendci blokovat skoro už od rychlosti chůze a i při malém tlaku na brzdu. Ledovka má přilnavost nula nula nic a hodně záleží na pneumatikách...

 

EDIT: KFL byl zase rychlejší :D

 

EDIT2: Fakt si někam zajeď na letiště a osahej si jak se auto na sněhu chová, jak moc můžeš brzdit než sepne ABS a podobně. Bude tě to bavit a něco se naučíš...

Upraveno uživatelem Tada
Odesláno (upraveno)

Aha :), a je nějakej způsob, jak začít brzdit ?

Ad. ruční brzda. byl sem v kolejích a jel rovně, nenapadlo mě, že bych se mohl začít točit ....

 

Ano - sešlápni brzdu a jdi soustavně proti tlaku pedálu, tj. nepovoluj! ABS sice vyvolá dojem, že nebrzdíš, ale jakmile bude jen trochu přilnavosti, auto zpomalí.

 

Ad brzda - v kolejích a malý rychlosti ti prakticky nic nehrozí, ale pokud bys byl půlkou auta na kluzkym a druhou na pevnym povrchu a jel třeba 60+, uděláš při zatažení ručky krásnou otočku o 180 a více stupňů. Pokud máš kolem sebe trochu místa, nevadí to, ale proč to riskovat, že .. Ručku si osahej, jak říká Tada, někde na parkovišti. Pokud jsi někdy jezdil na kole a smykoval na štěrku, tak budeš tušit, co se stane, až ji zatáhneš (neb až na temné výjimky funguje na zadní nápravě) :). Pak budeš vědět a třeba ji někdy, v případě akutní nouze, použiješ. Např. až najedeš moc rychle do zatáčky a půjdeš po čumáku ven do skupiny chodců... pak ti to může pomoct. Ale jinak ručku v běžným provozu prakticky nepoužiješ :).

Upraveno uživatelem KFL
Odesláno

Měl sem za to, že abs brání přerušovaným bžděním zablkovoání kol ve chvílích, kdy to člověk nějak hodně zahamptne...

 

Přesně tak. ABS brání zablokování kol. V jakékoliv rychlosti. Na ledě se ti zahlokují kola i v malé rychlostia bohužel většinou ani ABS nepomůže. Takže pokud vidíš, že budeš potřebovat brzdit a ve vyjetých kolejích je led, doporučuji opatrně vyjet z kolejí a brzdit na nějakém lepším povrchu - v podstatě cokoliv je lepší než led. Třeba sníh.

 

Jinak jak už psal Tada. Za ručku opravdu netahej. Zablokují se ti zadní kola a pak stačí i mírný příčný sklon silnice a vezeš se naprosto nekontrolovaně bokem.

Odesláno

Potřebuju pořídit auto č. 4 - starší spolehlivou káru s málo kilometry (do 50 k ?), aby to v zimě dobře startovalo - frekvence - dojezd na nádraží a zpět , ca. 19 km tam a dtto zpět. Tažné zařízení výhodou, ne však podmínkou.

Něco, co mi nebude líto nechat týden na nádraží s vědomím toho, co vše se může během té doby stát :-)

V létě to omlátí mí potomci.

Co by to jako mohlo být? Filcka nebo Fabie, popř. Polo nebo ? Podle toho co Vám případně zahálí ve stodole.

 

Edit: Značka - Spěchá :-)

 

můj bavorák asi nebude to co hledáš co? :-)

Návštěvník Tada
Odesláno

Když máš ABS, tak se na nějakou techniku vykašli... Prostě drž nohu na brzdě. Možná je záhodno brzdit spíš když jedeš rovně a nepokoušet se zatáčet a brzdit naráz, to na ledu, sněhu a sračkách končívá obvykle dost blbě. No, dávej si od aut velkej rozestup a když se nejsi jistý po jakém povrchu jedeš a situace to bezpečně umožňuje, můžeš si zkusit cvičně přibrzdit, ale opatrně. Ježdění na sněhu není magie, chce to cvik. Takže cvičit, cvičit a cvičit.

Odesláno

Já nevím, chlapi, ale takhle se nechová normální ABS. Nevím proč by mělo ABS v malé rychlosti dělat to, že nejde sešlápnout brzda a pak pedál povolí? To se mi nezdá. Ale Fiat neznám.

 

Ad vyjáíždění z ledových kolejí. Bacha na to, jen velmi opatrně, ony ledové koleje dokážou při snaze z nich vyjet auto krásně roztočit.

Odesláno (upraveno)

Na ledu si musíš s pedálem mnohem víc hrát. Brzdi tak že opatrně zvyšuješ tlak na brzdy, je to lepší než na to hamtnout a abskovat. Jo a taky (ale to platí obecne, v zimě asi tenhle problém nebude) auto brzdí naplno až při tlaku na pedál kolem 80 kilo - tzn. když na brzdě fakt silou stojíš. A to že si to občas cvičně prošlápneš (třeba když se blížim z kopce k semaforu...) v dostatečné vzdálenosti před překážkou, abys viděl jak moc namrzlé to pod tebou je myslím není potřeba zdůrazňovat.

 

mike72: je to normální; pustí se abs a pedál "ztuhne" už nahoře

Upraveno uživatelem Alessio
Návštěvník Tada
Odesláno

Já nevím, chlapi, ale takhle se nechová normální ABS. Nevím proč by mělo ABS v malé rychlosti dělat to, že nejde sešlápnout brzda a pak pedál povolí? To se mi nezdá. Ale Fiat neznám.

 

Mě se tak chovají všecky ABS - je to pocit jako by byl brzdový pedál napojený na nějakou tyč a ty ses jí snažil narva tím tlakem mezi dvě ozubená kola a pak to najednou povolí, když ABS vypne.

Odesláno

Aha, mě prostě ABS nedělá nic jinýho než že lehoučce "drnčí" do pedálu, jinak nic.

 

Na ledu si musíš s pedálem mnohem víc hrát. Brzdi tak že opatrně zvyšuješ tlak na brzdy, je to lepší než na to hamtnout a abskovat. Jo a taky (ale to platí obecne, v zimě asi tenhle problém nebude) auto brzdí naplno až při tlaku na pedál kolem 80 kilo - tzn. když na brzdě fakt silou stojíš. A to že si to občas cvičně prošlápneš (třeba když se blížim z kopce k semaforu...) v dostatečné vzdálenosti před překážkou, abys viděl jak moc namrzlé to pod tebou je myslím není potřeba zdůrazňovat.

 

mike72: je to normální; pustí se abs a pedál "ztuhne" už nahoře

 

Alessio .. ne mě ne:-)
Odesláno

Jasně, ale když mu vydá stojan o třeba 2 litry na nádrž víc, zlepší se dojezd i celkový dojem.....

 

K tomu klepání motoru, to bude nějakej omyl, ne? Pokud to neklepe na 95 tak na 100okt už vůbec ne.

 

Nejde o fyzicky klepani. Ale prubeh horeni neni optimalni takze ten 100oct nevyuzijes protoze mas stale nastaveny predstih na 95oct. Senzor klepani ti posloucha motor a podle toho vyhodnoti vsechny nastaveni jako je doba vstriku a podobne. Ze by to klepalo nebo mlatilo nebo tak neco to opravdu ne. Ale vyhody ktery by mohlo to moc neprinese....

 

 

Jinak na tom s tim stojanem neco bude. I kdyz slusne fungujici ridic si proste vzdycky na konci cerpani chvili pocka, zkusi jeste trochu a pak jeste trochu a pripadne povytahne nakonec trochu pistoli. U nafty me zacina tenhle proces dost stvat. Penivost vervy je neprijemna (v tomhle byl VPD od shellu mnohem lepsi)

 

 

Návštěvník TRX2010
Odesláno

Aha :), a je nějakej způsob, jak začít brzdit ?

Ad. ruční brzda. byl sem v kolejích a jel rovně, nenapadlo mě, že bych se mohl začít točit ....

 

Ano je. Vykašli se na ručku a prostě se jen s miř s tím že máš v autě ABS, které se chová přesně tak jak si popsal... Nemá smysl něco dalšího vymýšlet. A ABS máš na sněhu většinou delší brzdnou dráhu, ale auto se aspoň chová klidně a jede rovně. Párkrát si sešlápni brzdu na pakrovišti, zvykni si a už o tom nepřemýšlej.

  • Dát hlas 1
  • Hlasovat proti 1
Návštěvník TRX2010
Odesláno

Já nevím, chlapi, ale takhle se nechová normální ABS. Nevím proč by mělo ABS v malé rychlosti dělat to, že nejde sešlápnout brzda a pak pedál povolí? To se mi nezdá. Ale Fiat neznám.

 

Ad vyjáíždění z ledových kolejí. Bacha na to, jen velmi opatrně, ony ledové koleje dokážou při snaze z nich vyjet auto krásně roztočit.

 

Ne, pedál samozřejmě lze normálně sešlapnout. To je totiž jen pocit které každé ABS při brždění navozuje ať v autě tak na motorce.... Dobrý je si při koupi nového auta aspoň zjistit zda ABS mám nebo ne...:)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...