Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Hmmm, takže volant v předokolce slouží taky k zatáčení?

 

No, zítra to zkusím a pokud se neozvu, tak je to jasné - skalis kecal a volant v předokolce nic takového nedělá :thumbsup_anim: :D

Heh, pockame tedy na zitrek. Kazdopadne si to Volvo uzij, myslim, ze to bude prijemna zalezitost.

Návštěvník Tada
Odesláno
Heh, pockame tedy na zitrek. Kazdopadne si to Volvo uzij, myslim, ze to bude prijemna zalezitost.

 

Zadní sedadla jsou bezva, tam bych se asi rád vozil :) Je teda pravda, že když do toho Volva člověk sedne, tak cítí takový pocit bezpečí, fakt to v člověku ten pocit umí vyvolat. Doufám, že to nebudu muset vyzkoušet. Když bude sníh, tak radši zkusím nastartovat sněžbou rolbu, co mám vedle toho :)

Návštěvník Tada
Odesláno
Já si doteď myslel, že to je vlajková loď Volva, ale asi jsem se spletl :), Ach jo, no,kdyby Tě, tado, Volvo nebavilo, já bych si jej vzal :) Nebude mi vadit ani ten diesel, ba dokonce ani ten náhon :_D

 

No říkám - vzadu jsem se cítil fajn, tak jak to má ve správné vlajkové lodi značky být :) Kdyby mě nebavilo, tak se stejně za 14dní vrátí do půjčovny odkud přišlo :)

 

Jinak ten nafťák tam není nějak úžasně úsporný - spotřeba 10,1 litru při klidné jízdě (neřídil jsem :D)

Odesláno

Tadíčku, člověče, Ty jsi ale adrenalínovej odvazák. Takový dobrodružství... Kdyby jsi chtěl zažít něco fakt "hustýho" vím o fastfoodu kde na kelímku s kafem nemají varování že uvnitř je horký nápoj. :suicide_anim:

Návštěvník Tada
Odesláno
Tadíčku, člověče, Ty jsi ale adrenalínovej odvazák. Takový dobrodružství... Kdyby jsi chtěl zažít něco fakt "hustýho" vím o fastfoodu kde na kelímku s kafem nemají varování že uvnitř je horký nápoj. :suicide_anim:

 

Nekecej! Asi tam dojedu tou naftovou předokolkou... Týjo to bude vodvaz! :D

Odesláno
Spíš se bojím, že to v zatáčce pojede prostě rovně a nebude způsob jak to přinutit zatáčet. Póza v tom není...

 

 

 

 

Že by do toho ve Švédsku, teda v Číně nedávali ESP ????

Návštěvník Tada
Odesláno
Že by do toho ve Švédsku, teda v Číně nedávali ESP ????

 

Ještě mě straš tím, že to vyrobili v číně :D Uf...

Odesláno

D5 je hroznej motor..všichni v mém okolí, co měli XC90 s D5 měnili motor..dva z nich i celou převodovku - kromě jednoho, který s ním doteď sice jezdí, má asi 150 tis. km, ale motor mu žere 12 - 14 l, v servisu už s tím byl asi stokrát a vždycky mu nakonec řekli, že s motorem nic není, že je to normální. Jelikož za to jezdím v Land Cruiseru V8 4,5l - jednou tak velkej motor v jednou tak velkým autě, tak mi to moc normální nepřijde.

 

Nepřeháněj, předokolka je blbuvzdorná - jak se to utrhne, pustíš plyn (u manuálu ještě vyšlápneš spojku)..a výsledek bude záviset na tom, o kolik rychleji si do té zatáčky najel. Vždycky se bavím, když mi někdo povídá, jak se se zadním náhonem nedá v zimě jezdit. Ano, může to být mínus někde na horách, ve zledovatělém kopci, v závějích sněhu a ledu..i když tam je nahraná i předokolka. Ale to co je na cestách běžně v zimě, s tím nemá zadokolka problém..naopak, je mnohem čitelnější a dá se lépe kontrolovat..při troše umu..nebo spíš po chvilce zvyku..na to nemusí být člověk kdovíjaký řidič.

Odesláno

Tada: A v čem jsi jezdil autoškolu? Ty vole, ty jsi typický případ člověka, který dokáže o hovně mluvit dlouhé hodiny. Z toho by mi praskl ču..k :worried_anim:

Návštěvník Tada
Odesláno (upraveno)

jartop: V Opelu Astra, v zimě... To je fakt. No já když dodělám školu, tak budu možná i placen za to, že budu o ho*ně plácat dlouhé a dlouhé hodiny.

 

Mám dneska nějakou blbou náladu a tohle vlákno toho dostává plnou dávku :D

 

dawe009: Zadokolka dává člověku víc možností jak se z průseru dostat, ale dává i víc možností jak se do průseru dostat :D

Upraveno uživatelem Tada
Odesláno
jartop: V Opelu Astra, v zimě... To je fakt. No já když dodělám školu, tak budu možná i placen za to, že budu o ho*ně plácat dlouhé a dlouhé hodiny.

 

Mám dneska nějakou blbou náladu a tohle vlákno toho dostává plnou dávku :D

 

dawe009: Zadokolka dává člověku víc možností jak se z průseru dostat, ale dává i víc možností jak se do průseru dostat :D

 

 

Tak to si tu potom můžeš "odpracovat" - za svoji přípravu. Taková Alma mater...

Odesláno
dawe009: Zadokolka dává člověku víc možností jak se z průseru dostat, ale dává i víc možností jak se do průseru dostat :D

 

No něco na tom bude.. Člověk musí samozřejmě trochu přizpůsobit jízdu a ubrat, hlavně na rozjezdech a nepřidávat v zatáčce..pokud to teda nemá zrovna v úmyslu :) U předokolky můžeš šlapat na plyn jak chceš, kola se protáčí a nejede to, nebo jede rovně. U zadokolky začne ujíždět zadek, což spoustu lidí vyděsí víc. Co není úplně ideální na zimu je zadokolka s vysokým výkonem..odjezdil jsem tu loňskou s Lexusem IS-F a kombinace lehký zadek, na něm 423 koní a bídné gumy - v rozměru na IS-F dělal loni jen Brigestone..tak ani nemusíš topit a seš furt spocenej a nemusíš zapínat rádio, stejně pořád pípá stabilizace:) Ale taky to jde..

Návštěvník Tada
Odesláno
No něco na tom bude.. Člověk musí samozřejmě trochu přizpůsobit jízdu a ubrat, hlavně na rozjezdech a nepřidávat v zatáčce..pokud to teda nemá zrovna v úmyslu :) U předokolky můžeš šlapat na plyn jak chceš, kola se protáčí a nejede to, nebo jede rovně. U zadokolky začne ujíždět zadek, což spoustu lidí vyděsí víc. Co není úplně ideální na zimu je zadokolka s vysokým výkonem..odjezdil jsem tu loňskou s Lexusem IS-F a kombinace lehký zadek, na něm 423 koní a bídné gumy - v rozměru na IS-F dělal loni jen Brigestone..tak ani nemusíš topit a seš furt spocenej a nemusíš zapínat rádio, stejně pořád pípá stabilizace:) Ale taky to jde..

 

Zima jde se zadokolkou zvládnout ale - musí tam být hlavně a především samosvorný diferenciál, žádná elektronická náhražka, prostě poctivá špéra, která to vzadu zamkne, dobrý gumy + něco mezi volantem a sedačkou.

 

Na 423 koní v zadokolce bych si v zimě netroufl...

 

Ujíždění zadku považuju za méně nebezpečné než byť lehkou nedotáčivost - jednou jsem cestou z Milovic málem putoval rovně ze silnice přímo do stromu, kvůli nedotáčivost (svojí blbosti, protože jsem neodhadl rychlost na mokrých dlažebkách), kdežto z přetáčivosti se mi ještě žádný průser nestal, tak to mám nastevené opačně...

Odesláno
Zima jde se zadokolkou zvládnout ale - musí tam být hlavně a především samosvorný diferenciál, žádná elektronická náhražka, prostě poctivá špéra, která to vzadu zamkne, dobrý gumy + něco mezi volantem a sedačkou.

 

Na 423 koní v zadokolce bych si v zimě netroufl...

 

Ujíždění zadku považuju za méně nebezpečné než byť lehkou nedotáčivost - jednou jsem cestou z Milovic málem putoval rovně ze silnice přímo do stromu, kvůli nedotáčivost (svojí blbosti, protože jsem neodhadl rychlost na mokrých dlažebkách), kdežto z přetáčivosti se mi ještě žádný průser nestal, tak to mám nastevené opačně...

 

Souhlas. Ulítlej zadek se dá srovnat plynem a volantem, u sunoucího se předku nezbývá než bez plynu a brzdy čekat, jestli se chytne nebo ne..když ne, neuděláš nic, ani ruční brzda ti nepomůže, protože pak sice auto otočíš, ale nejde ho řídit. Nebo možná to někdo umí, ale tolik citu v ručce jsem nikdy nenašel..možná se to dá nějak natrénovat. Něco jiného je ale prázdný parkoviště a dvouproudovka plná aut..

Odesláno

brett: náhodou jako z jednoho z mála z něj tady padaj docela rozumný věci. čtyřkolka je v zimě samozřejmě výhoda, hlavně na horách a zvlášť, pokud má redukci jako třeba subaru. na běžný cestě je to podle mě ale spíš problém, protože dává falešný pocit bezpečí. dlouho drží a člověk si připadá, jako by tam ten sníh a námraza nebyly..ale jak se utrhne, tak už ti nepomůže nic a jdeš do první švestky.

Odesláno
brett: náhodou jako z jednoho z mála z něj tady padaj docela rozumný věci. čtyřkolka je v zimě samozřejmě výhoda, hlavně na horách a zvlášť, pokud má redukci jako třeba subaru. na běžný cestě je to podle mě ale spíš problém, protože dává falešný pocit bezpečí. dlouho drží a člověk si připadá, jako by tam ten sníh a námraza nebyly..ale jak se utrhne, tak už ti nepomůže nic a jdeš do první švestky.

 

Samozřejmě, že 4kolka drží nejdéle a o to zrádněji se pak utrhne, ale tím bych jí teda nedeklasoval pane kolego! :) V běžném životě na silnici je právě k nezaplacení. Projet s ní onen zmiňovaný kruhák lze až neskutečně, precizní odlepení z místa bez zbytečného prokluzu atd.

 

A z "Tady teda tady" padaj věci.... :helpsmilie:

Odesláno
Samozřejmě, že 4kolka drží nejdéle a o to zrádněji se pak utrhne, ale tím bych jí teda nedeklasoval pane kolego! :) V běžném životě na silnici je právě k nezaplacení. Projet s ní onen zmiňovaný kruhák lze až neskutečně, precizní odlepení z místa bez zbytečného prokluzu atd.

 

A z "Tady teda tady" padaj věci.... :helpsmilie:

 

Já ji vůbec nedeklasuju, čtyřkolka má své opodstatnění. Jen mě děsí někteří majitelé (většinou Audi), kteří si myslí, že ve čtyřkolce jsou nesmrtelní a můžou s ní jezdit jako v létě. Při dostatečné dávce rozumu a pudu sebezáchovy je s ní pak jízda v zimě samozřejmě nejjednodušší a nejbezpečnější. Nic se ale nesmí přehánět. Navíc taky záleží, jestli je to klasický torsen, nebo haldex a další různé elektronické šidítka na podobném principu..ty pak bývají dost často nedotáčivé až hrůza..

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...