Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Ale letadlo se dopředu NEPOHYBUJE! Stojí vůči okolí na místě! Pás se pod ním pohybuje, ano, vůči pásu se letadlo pohybuje, ale vůči okolí, tedy hlavně vůči okolnímu vzduchu je letadlo v klidu! NE A NE A NÉÉÉÉ :taz:

Ty si prostě pleteš letadlo s autem. Pro tvoji informaci: to s těma křídlama, to je to letadlo.

Odesláno
TAK jinak, normální letadlo samozřejmě "vzlétne" i bez jakéhokoliv vztlaku, pokud je výkon motoru na vrtuli (turbíně proudového motoru) vyšší (v kN), než celková hmotnost letadla. Typicky model akrobatického letadla, říká se tomu "přemotorování". Nebo takový milý Harrier, chudáček jeden.. :)

 

K hádnace: z pásu nevzlétne, i kdyby ubíhal seberychleji, ba naopak by se teoreticky mohlo ještě víc přilepit, pokud by pás dostatečně strhával proud vzduchu a mezi křídlem a pásem by se vytvořil podtlak.(ale to jsme čistě v matematické rovině, prakticky by to asi nemělo efekt, kvůli zanedbatelným hodnotám) Pokud ovšem zároveň neplatí to, co jsem uvedl výše. HA!

 

Tak a teď jsem si konečně přečetl zadání hádanky, nejen šílené výplody v reakcích(počítal jsem s tím, že je letadlo buď uvázáno, nebo že nepoužívá motory), a odpověď je opravdu jednoduchá: V hádance je pouze uvedeno, že se pás pod letadlem posunuje rychleji než se letadlo pohybuje dopředu. Takže pokud pomineme problémy se třením a maximálními otáčkami ložisek kol, dále maximální povolené otáčky pneumatik(max. rychlost), tak ze zadání jasně vyplývá: Letadlo se normálně pohybuje dopředu a pod ním ubíhá jakýsi pás, který nás vlastně vůbec nezajímá. Podstatná je pouze interakce letadla a vzduchu a ta je úplně stejná, ať je pod letadlem pás nebo beton. Tudíž, pokud se letadlu nezadřou ložiska v kolech a nebouchnou gumy od přehřátí, tak normálně odstartuje a poletí.

Chvála na Výsostech..................

Odesláno
Ty si prostě pleteš letadlo s autem. Pro tvoji informaci: to s těma křídlama, to je to letadlo.

 

Ahá a co měl tedy vlastně Fantomas? :D :D :D

 

Odesláno (upraveno)
Ahá a co měl tedy vlastně Fantomas? :D :D :D

filmovou rekvizitu :D

Kdo ví, jestli taky letící letadlo zpomalí protijedoucí vlak? S tím pásem to vyjde nastejno :)

Upraveno uživatelem VS
Odesláno (upraveno)
filmovou rekvizitu :D

Kdo ví, jestli taky letící letadlo zpomalí protijedoucí vlak? S tím pásem to vyjde nastejno :)

 

No pokud to zapíchne před ten vlak, tak ho může dokonce i vykolejit. :D

Upraveno uživatelem Ondraj
Odesláno (upraveno)
No pokud to zapíchne před ten vlak, tak ho může dokonce i vykolejit. :D

Ne, já myslel vysoko letící letadlo a proti němu po zemi jede vlak. Zpomalí ho? :) Ten bude mít na letadlo stejný vliv, jako protiběžný pás :)

Upraveno uživatelem VS
Odesláno
Ne, já myslel vysoko letící letadlo a proti němu po zemi jede vlak. Zpomalí ho? :) Ten bude mít na letadlo stejný vliv, jako protiběžný pás :)

 

Hele já to tu nechci dál rozvíjet, protože na teoretické rovině máte samozřejmě pravdu.

Ale uznáš, že je docela rozdíl letící letadlo a jedoucí po zemi.

Ale když to chceš slyšet, tak zpomalí. Že neměřitelně, to nevadí.

Vlak bude vykonávat práci na těch kolečkách, o to bude nižší výkon vpřed.

Tak a můžeš se mi smát, tak jsi to chtěl. ;)

 

PS: A co když to letadlo má lyžiny? jo oni jenom ty kolečka a ložiska jsou ideální ;)

Odesláno
Hele já to tu nechci dál rozvíjet, protože na teoretické rovině máte samozřejmě pravdu.

Ale uznáš, že je docela rozdíl letící letadlo a jedoucí po zemi.

Ale když to chceš slyšet, tak zpomalí. Že neměřitelně, to nevadí.

Vlak bude vykonávat práci na těch kolečkách, o to bude nižší výkon vpřed.

Tak a můžeš se mi smát, tak jsi to chtěl. ;)

 

PS: A co když to letadlo má lyžiny? jo oni jenom ty kolečka a ložiska jsou ideální ;)

 

Hm, tak letadlo má lyžiny, a je sníh? :D

Odesláno (upraveno)

Možná by pro začátek (pro ty, kterým to ještě pořád vrtá hlavou) stačilo rozhodnout, jestli se letadlo na tom běžícím pásu bude pohybovat dopředu nebo ne (záměrně bych nepsal rozjede ...), pak to myslím bude jasné ... :)

Upraveno uživatelem xmenm05
Odesláno

Rozdil mezi zenskym a muzskym pratelstvim?

 

Zena se rano vrati, mela prijit pomerne brzy vecer, takze muz se logicky pta, kde byla celou noc.

Zena pouze odpovi "...ale, u jedny kamaradky..."

Muz, protoze ma zle tuseni, obvola 7 nejlepsich kamaradek zeny, jestli u nich zena spala. Vsechny kamaradky tvrdi, ze u nich nespala

 

Sitauce obracene, muz prisel pozde, resp. brzy, ale rano... Na otazku, kde byl celou noc muz pouze odpovi "...ale, u jednoho kamose..."

Zena, protoze ma zle tuseni, obvola 7 nejlepsich kamaradu muze, jestli u nich muz spal. Tri kamaradi prohlasi, ze u nich spal a zbyvajici ctyri, ze tam stale jeste je.

Odesláno

Paní učitelka se ptá žáků ve třetí třídě:

 

?Děti, jak se nazývá muž, který chce mít pohlavní styk a nemůže??

Děti nevědí, tak učitelka praví:

 

?Impotent.?

 

?A, děti, jak se nazývá muž, který pohlavní styk mít může, ale nechce??

Děti mlčí , tak učitelka praví:

 

?Hajzl, hajzl je to děti!?

 

 

Odesláno (upraveno)

Jasně že vzlétne, ono totiž auto není schopné vyvinout takovou rychlost aby součet všech ztrát byl stejný nebo větší než výkon letadla vpřed. A piš si, že čím těžší to letadlo bude, tím větší problém bude mít.

A samozřejmě pokud se letadlo začne vůbec pohybovat vpřed, vzniká už vztlak a ztráty s podložkou se zmenšují. Letadlo je už nadlehčováno a má situaci čím dál lehčí.

Pokud by tak nebylo, měli bychom na světě vlastně dokonalý stroj.

 

Celkem by mě zajímalo, o kolik vyšší výkon motorů musel být, než pokud by startovalo klasicky. Zřejmě by pak šla na konkrétní letadlo spočítat potřebná rychlost podložky na udržení letadla na místě.

 

Ono upřímně, takový pokus ani nemuseli dělat, protože tady by těžko mohl někdo usuzovat, že nevzlétne.

 

Upraveno uživatelem Ondraj
Odesláno
Jasně že vzlétne, ono totiž auto není schopné vyvinout takovou rychlost aby součet všech ztrát byl stejný nebo větší než výkon letadla vpřed. A piš si, že čím těžší to letadlo bude, tím větší problém bude mít.

A samozřejmě pokud se letadlo začne vůbec pohybovat vpřed, vzniká už vztlak a ztráty s podložkou se zmenšují. Letadlo je už nadlehčováno a má situaci čím dál lehčí.

Pokud by tak nebylo, měli bychom na světě vlastně dokonalý stroj.

 

Celkem by mě zajímalo, o kolik vyšší výkon motorů musel být, než pokud by startovalo klasicky. Zřejmě by pak šla na konkrétní letadlo spočítat potřebná rychlost podložky na udržení letadla na místě.

 

Ono upřímně, takový pokus ani nemuseli dělat, protože tady by těžko mohl někdo usuzovat, že nevzlétne.

myslím že by ani tak nemusel být větší výkon. Ale rozjezd by byl delší, ale z jiného důvodu. V praxi totiž letadlo při startu chvíli stojí na brzdách, motory se nechají roztočit, nabrat výkon a pak se to odbrzdí. To by na běžícím pásu nešlo takže rozjezd by byl vláčnější. O kolik, to by bylo na asi hodně složité výpočty.

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...