Přejít na obsah

Plnicí pera a doplňky


Pepino65

Doporučené příspěvky

Kluci musím se vám pochlubit, Cross Verve mně doslova uchvátil, je to pero s koulema jak se říká, geniální tvar, moderní desajn, ale přitom střízlivý, prostě paráda. Nakonec jsem se rozhodl pro hnědou verzi, je neskutečně zajímavá, povrchová úprava jak kůže hada, teď už jen sehnat hnědé bombičky s inkoustem. Takže tohle pero u mně vyhrává na plné čáře a hrot M na podpisy je přesně to pravé. Se slabším hrotem na psaní poznámek mám zatím Pilota a Sheaffera, ještě poreferuju, došlo i černé Platinum, to také poreferuju, ale nadšení jako z Crosse z něj není.

 

Gratulace, hnědé vypadá lépe než stříbrné, takže dobrá volba.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Mě se zalíbilo tohle pero: http://www.luxusni-p...-Business-Globe,-plnici-pero,841.html.

 

Ale nic mi neříká ta značka. Neznáte to někdo?

 

Přijde mi to jako napodobenina nějakého modelu od Montblancu. Osobně bych v téhle cenové hladině preferoval spíš něco od značek jako jsou Faber Castel, nebo Cross. Mají tradici a záruku, že je fakt najdeš i za 10 let na trhu (i součástky).

 

Z těch jemnějších a víc náročnějších mne baví nejvíc Aurora - ale ta je cenou docela vysoko a nedávno jsem jednu ztratil a jen tak si ji teď asi nepořídím :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde mi to jako napodobenina nějakého modelu od Montblancu. Osobně bych v téhle cenové hladině preferoval spíš něco od značek jako jsou Faber Castel, nebo Cross. Mají tradici a záruku, že je fakt najdeš i za 10 let na trhu (i součástky).

 

Z těch jemnějších a víc náročnějších mne baví nejvíc Aurora - ale ta je cenou docela vysoko a nedávno jsem jednu ztratil a jen tak si ji teď asi nepořídím :(

 

Je to německá značka (založeno 1991), nástroje pro běžné psaní, plus pár doplňků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdárek vespolek,

Mám dotaz na inkoust Diamine:

Používám Sapphire Blue, pero Waterman Expert, hrot EF.

Samá pozitiva, ale všiml jsem si, že pokud nechám něco napsáno tímto inkoustem cca týden nezakryto (papír volně položený na stole, 2-3 metry od severně orientovaného okna = ve stínu, ne na přímém slunci), začíná inkoust blednout, a zhruba po měsíci už je problém písmo přečíst.

Nějak zásadně mi to sice nevadí, ale docela mne to zarazilo. Dokud jsem psával inkoustem Kooh-i-noor (naposledy tak před pěti lety), tak se toto začínalo projevovat až tak po půl roce...

Existují nějaké inkousty (ne dokumentní), které mají větší barevnou trvanlivost?

Nebo je to jen poměrně světlým odstínem modré barvy u Diamine Sapphire Blue a stačí zvolit tmavší odstín inkoustu? Ale připadne mi, že Diamine Sapphire Blue není zrovna světlý inkoust...

Nebo to může být tenším hrotem? Inkoustem Kooh-i-noor jsem psával perem Centropen 1371, které má hrot silnější, odhaduji něco mezi F a M u Watermana.

Děkuji předem za názor(y)

 

Tak jsem uskutečnil pokus s inkoustem Diamine Mediterranean Blue a tady je výsledek.Dva týdny na přímém slunečním světle.Tento inkoust je dost světlý a vyblednutí tomu odpovídá.Jediná pomoc bude ukládat popsané papíry do šuplíčku nebo do desek.U papíru popsaného stejným inkoustem,který byl skryt několik let,se blednutí neprojevilo a sytost i barevný odstín je stejný jako u čerstvě napsaného textu.

post-3565-1279038254,17.jpg

Upraveno uživatelem HB63
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem uskutečnil pokus s inkoustem Diamine Mediterranean Blue a tady je výsledek...

 

Děkuji, takže se zdá, že pokud chci uchovat nevybledlé písmo psané NEdokumentním inkoustem, je potřeba opravdu uchovávat ve tmě.

Na přímém slunci je to jednoznačné (ve Tvém případě stačily 2 týdny), a ani stín nestačí (v mém případě srovnatelný výsledek po měsíci).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, takže se zdá, že pokud chci uchovat nevybledlé písmo psané NEdokumentním inkoustem, je potřeba opravdu uchovávat ve tmě.

Na přímém slunci je to jednoznačné (ve Tvém případě stačily 2 týdny), a ani stín nestačí (v mém případě srovnatelný výsledek po měsíci).

 

Můžeš psát čím chceš, třeba i dokumentním inkoustem, ale hlavní problém je s papírem. Vše papírové se na světle celkem rychle rozpadá. Cvičně si pořiď na Aukru nějakou litografii nebo lept za pár kaček a nech ji do konce léta ležet na jižně situovaném okenním parapetu. Už ji dost pravděpodobně nesebereš. Papír patří do tmy, přiměřené teploty a vlhkosti (tedy pokud ho chceš uchovat dlouhodobě). V krabici v pracovně mi drží moje vysvědčení, psaná běžným tehdejším inkoustem, už více jak 45 let bez újmy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl nyní během jednoho měsíce třikrát v Itálii (Miláno, Neapol a jednou dovolená u moře:-). Dovolím si malou statistiku, která se mi tak trochu vkradla na mysl, když jsem okukoval výlohy s krámky s psacími potřebami. Pokud můžu usuzovat podle výloh, tak stupnice oblíbených značek psacích nástrojů Italů je následující:

 

- Montblanc

- Delta

- Caran d'Ache

- Omas (nejdřív jsem byl překvapen, ale pak mi došlo, že stejně jako Delta je Omas italská značka)

 

 

Mezi levnými modely pak dominoval:

 

- Graf von Faber (s naprostou převahou)

- opět Delta s levnými řadami (je to prostě domácí krev)

- Sheaffer (což je pro mě velké překvapení)

 

Velké překvapení pak také bylo, že Parker se do výloh dostal jen s levnými řadami a Cross do kouta. U nás je Parker symbol pera a je v každém pražském nákupním centru.

 

A jako bonus jsem objevil mě neznámá pera Cleto Munari (http://www.cletomunari.com). Jak jsem dnes zjistil , je to sdružení designérů, takže pera jsou jen bokovka. Nicméně na sladění zajímavé kousky (některé:-)

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl nyní během jednoho měsíce třikrát v Itálii (Miláno, Neapol a jednou dovolená u moře:-). Dovolím si malou statistiku, která se mi tak trochu vkradla na mysl, když jsem okukoval výlohy s krámky s psacími potřebami. Pokud můžu usuzovat podle výloh, tak stupnice oblíbených značek psacích nástrojů Italů je následující:

 

- Montblanc

- Delta

- Caran d'Ache

- Omas (nejdřív jsem byl překvapen, ale pak mi došlo, že stejně jako Delta je Omas italská značka)

 

 

Mezi levnými modely pak dominoval:

 

- Graf von Faber (s naprostou převahou)

- opět Delta s levnými řadami (je to prostě domácí krev)

- Sheaffer (což je pro mě velké překvapení)

 

Velké překvapení pak také bylo, že Parker se do výloh dostal jen s levnými řadami a Cross do kouta. U nás je Parker symbol pera a je v každém pražském nákupním centru.

 

A jako bonus jsem objevil mě neznámá pera Cleto Munari (http://www.cletomunari.com). Jak jsem dnes zjistil , je to sdružení designérů, takže pera jsou jen bokovka. Nicméně na sladění zajímavé kousky (některé:-)

 

 

 

 

Omas jsem viděl nedávno u jednoho člověka, do kterého bych to neřekl a jsou to krásné kousky. U toho Grafa máš asi chybu - Graf von Faber Castel je cenově jedna z dražších značek, nižší kolekce je Faber Castel a podle mne je u nás neprávem stranou zájmu. Jsou to krásné kousky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omas jsem viděl nedávno u jednoho člověka, do kterého bych to neřekl a jsou to krásné kousky. U toho Grafa máš asi chybu - Graf von Faber Castel je cenově jedna z dražších značek, nižší kolekce je Faber Castel a podle mne je u nás neprávem stranou zájmu. Jsou to krásné kousky.

 

Ne ne, měl jsem na mysli skutečně Graf von Faber - Castell a to levnější řady, v drahých perech dominoval Montblanc, Delta, Caran d'Ache a Omas s tím, že jsem je seřadil i podle prostoru a pozice, kterou dostaly (značky).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Proteus, kopírovanie dizajnu alebo dizajnových prvkov je bežné a nikto to moc nerieši...

Mám tri takéto kúsky, kúpil som ich z nadšenia, približne pred rokom. Zo začiatku som nebol s nimi spokojný, ale potom, ako som pochopil základné úpravy hrotov sa stali použiteľnými. Aj keď hroty už píšu relatívne dobre, stále sú nemastné-neslané = tuhé F-M. 2 z nich sú príliž tažké s nasadeným viečkom(väčšina častí je mosadzných, ten najľahší kus je nerezový) a príliš krátke bez neho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Príliš suchý hrot: ramená sú príliš blizko seba(len vtedy!), treba ich opatrne (napr. žiltekou) od seba oddialiť, keď je hrot príliš vlhký, tak priblížiť (niekedy treba nimi "strihať").

Ramená hrotu sú nezarovnané (stáva sa po oprave privlhkého hrotu): jedno opatrneme opatrne dohora, druhé dodola.

Pokiaľ je "feeder"(treba vymyslieť preklad:) a hrot krivo umiestnený, vyberieme a nasunieme rovno.

"Baby bottom": rovnaké príznaky ako pri suchom hrote - hrot je treba pozrieť pod mikroskopom! Samozrejme bez atramentu. Moje amatérska oprava je trochu hrot dobrúsiť, neviem či sa to dá opraviť aj nejak profesionálnejšie.

Posted Image Baby Bottom- zdroj obrázku

Ak je hrot nepíše hladko, môžeme použiť veľmi jemný brúsny papier (1200-2000 a viac). Ak je pero vintage, tak korózia sa z hrotu dá odstrániť písaním alebo trením o hladký kartón/tvrdý papier.

 

Pred prvým naplnením pero pomocou konvertoru prepláchnem v miernom roztoku umývacieho prostriedku na riad a následne v čistej vode. Hrot upravujeme až po vyskúšaní viac druhov atramentu/papieru a až keď prídeme na možnú chybu!

Upraveno uživatelem dizi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znova by som už do toho nešiel. Tebe radím do to neísť čo i len po prvý raz, tých problémov s tokom je neúrekom, nacvakávacie viečko má časom vôlu, sú ťažké a tak ďalej. Za tých pár korún zoženieš aj lepšie pero (Sheaffer NoNonsense, PIlot 78G, Hero 343/329, Platinum Preppy...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...