Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Já si nedokážu představit, jak by mohla ta troška vzduchu roztrhnout hodinky na několik kusů, a také dost těžko představit že imploze rozbije víc než sklo a max. ciferník. Prasknout, to si teoreticky můžu představit... Chtěl bych vidět výsledek na fotce.

  • Odpovědi 75
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno
  V 23. 9. 2011 v 19:47, 'B.F.G.' napsal:

Já si nedokážu představit, jak by mohla ta troška vzduchu roztrhnout hodinky na několik kusů, a také dost těžko představit že imploze rozbije víc než sklo a max. ciferník. Prasknout, to si teoreticky můžu představit... Chtěl bych vidět výsledek na fotce.

 

Taky si nedovedu představit, že by to udělalo víc než miniaturní deformaci pozdra. Pak to nevydrží sklo a "napnelismus" je pryč, ne?
  • Po roku...
Odesláno

Zrovna dneska jsem si vzal své Tissoty PRC 200 a zjistil jsem, že baterka je kaput. Výměna baterky je vě většině případech jednoduchá, ale Tissot proklamuje, že můj model je WR200.

Začal jsem hledat testy vodotěsnosti a toto vlákno mi opravdu moc pomohlo. Je vidět, že jsem chodí i profesionálové, kteří ví, o čem mluví. Nechám vyměnit baterku a test asi dělat nebudu.

 

Ještě jednou moc díky. Pomohlo mi to!!!!

Odesláno

Test vodotěsnosti si určitě udělat nechej (pozná se tím třeba přiskřípnuté těsnění), jen ne na těch 200 m.

50 m bude bez rizika.

 

Ještě k tomu videu - ten strojek, který tam je natočený patří k tomu levnějšímu (je konstrukčně jednodušší testovat podtlakem, než přetlakem). Správně by měl hodinář udělat oba testy (podtlakem i přetlakem), ale to umí až dražší mašiny.

Odesláno

Je to trochu zvláštní, když při testování s postupem předepsaným výrobcem nikdo zákazníka neupozorní, že tímto testováním se servis vzdává jakékoli odpovědnosti za poškození hodinek. Nedovedu si představit, že dám do opravy v servisu auto, oni vymění rozvody a po 5km jízdy rozvody odejdou a servis mi řekne, že oni dodrželi veškeré postupy při výměně a je to můj problém. Takhle to v normálním světě nefunguje u nás možná ano.

Odesláno
  V 27. 1. 2013 v 1:03, SakalMarty napsal:

Díky za radu Patriku, ještě musím vymyslet, kam ty hodinky odnesu na výměnu. Napadl mě koscom na poříčí. Ale samozřejmě nebudu se bránit případným návrhům.

Kvalitní přístroj na testování vodotěsnosti má pan Městka v Carollinu. Ovšem "není zrovna z nejlevnějších" a je otázka jestli měnit baterii do (relativně levných) Tissotů se u něj vyplatí.

Odesláno
  V 27. 1. 2013 v 7:28, Josef01 napsal:

Je to trochu zvláštní, když při testování s postupem předepsaným výrobcem nikdo zákazníka neupozorní, že tímto testováním se servis vzdává jakékoli odpovědnosti za poškození hodinek. Nedovedu si představit, že dám do opravy v servisu auto, oni vymění rozvody a po 5km jízdy rozvody odejdou a servis mi řekne, že oni dodrželi veškeré postupy při výměně a je to můj problém. Takhle to v normálním světě nefunguje u nás možná ano.

Problém je v tom,že ty "onošené" hodinky nejsou ve stejném stavu, jak z továrny. Stačí, aby s nima majitel někde "šikovně" ťuknul a pak se prostě může stát, že při testu na vysoký tlak jednoduše nevydrží. Bohužel takové drobné poškození nemusí být na první pohled vidět.

 

Kdybych to měl srovnat s tím autem, tak je to stejné, jako by servis po výměně rozvodů měl nést odpovědnost za to, že ti praskne poloosa, protože jsi před tím kolem na něco narazil.

Odesláno
  V 27. 1. 2013 v 7:28, Josef01 napsal:

Je to trochu zvláštní, když při testování s postupem předepsaným výrobcem nikdo zákazníka neupozorní, že tímto testováním se servis vzdává jakékoli odpovědnosti za poškození hodinek. Nedovedu si představit, že dám do opravy v servisu auto, oni vymění rozvody a po 5km jízdy rozvody odejdou a servis mi řekne, že oni dodrželi veškeré postupy při výměně a je to můj problém. Takhle to v normálním světě nefunguje u nás možná ano.

Já si myslím, že tohle srovnání s autem není nejlepší. Výměna rozvodů je jako oprava strojku - auto jede, hodinky jdou, v pořádku.

Test vodotěsnosti je v podstatě hodně extrémní zkouška, je to vlastně zkouška hranice odolnosti a nenapadá mě s čím v autě to srovnat.

Ale že by zákazníka měli upozornit na možná rizika, to je jasné, to by rozhodně měli.

Odesláno (upraveno)

Patrik: Trochu to obracíš. Já píšu, že je zásadní chyba, že zákazník na to není upozorněn, zrovna tak jako u dopravní police, když nedostaneš poučení můžou protokol o výslechu zahodit a končí s vyšetřováním. Pokud nejsi poučen, nemůžeš předpokládat, že k něčemu takovému může dojít, podle mě právník by je dotlačil k náhradě škody.

 

Karlos: Test vodotěsnosti extrémní zkouška? Takže vlastně divery brát do vody je extrém?

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno (upraveno)

Tak pokud u nějaké zkoušky reálně hrozí destrukce testovaného předmětu, tak ano, je to extrémní zkouška. Při běžném používání se testovaným hodnotám ani zdaleka nepřiblížíš.

 

Teď mě napadlo, že se to dá srovnat s tormentační zkouškou střelné zbraně. I tam se zkouší co zbraň vydrží a jestli vydrží. Přesně stejný extrémní test.

Upraveno uživatelem Karlos
Odesláno

Tak konečně jsme se dobrali pravdy. Hodinář testuje hodinky pod extrémním zatížením (což je v reálu naprosto zbytečné) a je zde dost slušná pravděpodobnost, že hodinky poškodí a přitom se ani neobtěžuje dát podepsat zákazníkovi poučerní. Většinou se tedy shodneme na tom, že poučení dát musí a v opačném případě mu hrozí náhrada škody, protože naprosto zbytečně vystavil hodinky extrémním podmínkám, které se běžně nevyskytují.

Odesláno

Proč zbytečně? Zákazník tu zkoušku přece chtěl, ne? Ale upozornění, případně podepsání odpovědnosti by mělo být samozřejmě, to už jsem psal a souhlasím s tím.

Odesláno

Nějak si nemůžu vybavit případ, kdy by hodinář testoval hodinky na mezní tlak ze soukromé píle. Vždycky se to dělá na přání zákazníka. Jak bylo správně napsáno výše, je to jako tormentace střelných zbraní, když ti ji nafouknou, můžeš se s ní jít nechat vyfotit. Takže se zdá, že pokud se někdo chystá nechat testovat svoje hodinky, měl by asi vědět, co to znamená.

Asi tak, jako by si chtěl nechat otestovat u auta deformační zóny. :smile_anim:

Odesláno

Jak tomu teda nakonec je? Z výše napsaného vyplívá, že v ČR se běžně s testem nad 100m nedostaneme. To je i pro hodinky s Diver´s WR 200m,300m, atd. Extrémní zatížení?

Odesláno

Proč v ČR? Ten přístroj, co má pan Městka zcela jistě 200 m umí (a možná i víc), jen je otázka, jestli to vydrží ty hodinky.

Odesláno

docela mě překvapilo, že po roce se tu rozpoutala taková vášnivá debata :)

Každopádně připojím i svůj názor. Pokud si necháte od hodináře udělat test vodotěsnosti,

měl by vás upozornit na připadné následky spojené s testem. Jeho to nic stát nebude a vy

nebudete překvapeni případnou explozí nebo implozí hodinek.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...