Přejít na obsah

Prim SPORT II automat


Doporučené příspěvky

Tak jsem se po dlouhém sebepřemlouvání dokopal k tomu to nafotit.

Kvalita fotek je nevalná, ale to není foťákem, ten je dobrej.

 

 

Takže postupně

 

1) - PS2 kalibr 96

 

Letecké

post-5320-090635200 1330536106.jpg

 

Asi prototyp civilních vycházející z leteckých

post-5320-095481600 1330536179.jpg

 

2) - PS2 kalibr 69

 

post-5320-063034000 1330536253.jpg

post-5320-059123700 1330536259.jpg

post-5320-041588700 1330536265.jpg

post-5320-048154400 1330536271.jpg

post-5320-044967300 1330536278.jpg

 

3) - PS2 kalibr 72 miyota

 

post-5320-018822800 1330536377.jpg

post-5320-024975800 1330536386.jpg

 

4) - PS2 kalibr ZJS

 

post-5320-054511100 1330536436.jpg

 

Vím, že mi chybí miyota s černým ciferníkem a číselnými indexy, takže kdyby jste o nich někdo věděl ...

Nebo jestli víte o nějakých dalších, co nemám, tak se rád poučím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 173
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

A ještě přidám doplněk - v původním Prim/Eltonu si zaměstnanci vytvořili sami svoji řadu PS2 automat sloučením kalibru 68 a 96 a vyrobili si k tomu i dýnka, tak tafy je řada PS2.1 automat doplněná ještě o chybějící barevnou variantu řady PS2.1:

 

post-5320-051498200 1330536774.jpg

post-5320-017337700 1330536780.jpg

post-5320-071484700 1330536784.jpg

post-5320-043251400 1330536769.jpg

post-5320-076053000 1330536789.jpg

 

Ahoj, já myslím že bys měl ještě oslnit nějakou pořádnou mořskou limitkou... něco jako Prim Sport Automat ,,Lužnice" s převráceným kajakem na ciferníku , s luxusně zachovalým kalibrem 68.2 se čtvrtým šroubkem a namontovaným automatem...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byla evidentně jedna várka - dýnka na dvojky a i na jedničky. Jen na těch jedničkách to vypadá hůř, protože to dýnko je větší a je to víc vidět. Oni to evidentně nedělali na krásu, ale ekonomicky. Vyříznout střed, vyrazit nový kus z nerezu a spájet to dohromady instalatérským tvrdým cínem a šup na ruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byla evidentně jedna várka - dýnka na dvojky a i na jedničky. Jen na těch jedničkách to vypadá hůř, protože to dýnko je větší a je to víc vidět. Oni to evidentně nedělali na krásu, ale ekonomicky. Vyříznout střed, vyrazit nový kus z nerezu a spájet to dohromady instalatérským tvrdým cínem a šup na ruku.

 

To dýnko mi nějak nevadí..ale určitě by šlo udělat lepší-nebo zkusit, jestli by nepáslo jinačí...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šikovný soustružník udělá nové nerezové plné dýnko jak lusk,chce se s tím jen pohrát a vyzkoušet,aby pasovalo jak má.

 

Obávám se, že zrada číhá v tom závitu. Ten šikovný soustružník by musel víc než jen šikovný, ale i dobře vybavený a musel by začít nejdříve řezným nástrojem na závit. :weird:

 

Pokud je legenda pravdivá, že to dělali zaměstnaci Eltonu (před rokem 1989/90), tak lze spekulovat o následujícím:

 

Sehnat kalibr 96 (i v rozsypu) přímo v Eltonu asi pro ně nebyl problém. Ale k dýnku na PS2 automat se očividně nedostali. Ten byl opravdu vyráběn jen pro Letecké automaty a ty se dělaly jen velmi krátce ve velmi omezeném počtu. Takže pokud netvořili "upgrade" okolo roku 1983 (kdy vlastně ten upgrade vznikal?), tak propásli příležitost jednoduše "odklonit" dýnka na výrobní lince nebo ve skladu. A jen tak načerno znovu nastavit poloautomatické obráběcí stroje (laděné na velkosériovou výrobu) k výrobě několika pouzder bylo pravděpodobně mimo jejich "organizační možnosti". O PS1 ani nemluvě. Ty automat nikdy neměly.

 

Hodně velkou neznámou zůstávají právě "organizační možnosti" tvůrců v rámci Eltonu. Před rokem 1989/90 bylo v Československu melouchaření s použítím firemního vybavení, materiálu a pracovního času normálním jevem. Přesto autoři možná neměli v rámci obrovského Eltonu přístup k té správné obráběcí dílně, respektive jeho osazenstvu. Naopak vrtačka, tváření plechu a jeho pájení byla evidentně jejich technologie - to je klempířina pro autodílnu nebo okapy.:whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda,že tam má být závit M31x0,4mm což je trochu komplikace,ale pokud je stejný profil jako u klasického metrického závitu,tak se tam ty tři závity /otáčky/ dají zkusmo udělat.Vlákno o tom závitu je zde http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/45766-pouzdro-prim-sport-igen/page__p__705607#entry705607

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda,že tam má být závit M31x0,4mm což je trochu komplikace,ale pokud je stejný profil jako u klasického metrického závitu,tak se tam ty tři závity /otáčky/ dají zkusmo udělat.Vlákno o tom závitu je zde http://forum.chronom...607#entry705607

 

Jo, o tom vlákně vím. Bohužel realita výroby závitu v Eltonu byla mnohem komplikovanější a hemží se to tam speciálními obráběcími stroji, řeznými nástroji a závitovými kalibry. Je to všechno pěkně popsané ve Vajsarově publikaci "Technologie náramkových hodinek PRIM..." na straně 131 a 132, včetně výkresu geometrie závitu, řezných kudel, ... Nejde jen o závit, ale musí se řešit zápich, odstranění ostřin na náběhu a výběhu závitu, nanášení řezného oleje,.. :wacko:

 

Ano, možná někdo hodně šikovný a velmi trpělivý by si poradil. Ale mám pocit, že tvůrcům upgradu šlo o jistou produktivitu a opakovatelnost výroby s dosažením minimálního úsilí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem se já dozvěděl od jednoho člověka, který v NMnM bydlel, tak se tohle realizovalo hned zpočátku výroby kal. 96.

Druhá věc - dýnka a jejich výroba, před nějakou dobou si jich zdejší členové nechali pár vyrobit, takže to je jen o chtění a šikovnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadlo mě jak by se to dalo vyřešit docela jednoduše a bez použití složitých nástrojů.Co takhle vyříznout otvor v obyčejným dýnku PS II a tam jednoduše nalepit dýnko z jiných naklapávacích primek o potřebném průměru.Lepidlo bych použil už dobře osvedčený Loctite metall-set AL1;ST1;ST2 .Lepil jsem s tím spoustu věcí v autodílně např ložiska na vydřených hřídelích.Jedná se o tekutý kov , se kterým se dobře pracuje a po ztvrdnutí se dá výborně opracovat a následně rozleštit.Opravoval jsem s ním v minulém zaměstnání keramické povlaky válců do tiskařských strojů , kde je niutnost doržení určité Ra a tímto dvousložkovým tmelem se dalo dosáhnout dobrých výsledků. Zde je odkaz na lepidlo. Dýnko na přilepení by se nejlíp hodilo z pouzra kal 96 televize nebo jiného s auto.kal.Možná by se musel odbrousit ten lem ve kterém je usazeno těsnění ,ale jinak při troše šikovnosti je to realizovatelný v domácích podmínkách. Lepší by sice bylo vyrazit a následně prolisovat dýnko nové co by se pak připájelo nebo nalepilo na závitové z PS II ale každý nemá přístup k potřebné technologii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, o tom vlákně vím. Bohužel realita výroby závitu v Eltonu byla mnohem komplikovanější a hemží se to tam speciálními obráběcími stroji, řeznými nástroji a závitovými kalibry. Je to všechno pěkně popsané ve Vajsarově publikaci "Technologie náramkových hodinek PRIM..." na straně 131 a 132, včetně výkresu geometrie závitu, řezných kudel, ... Nejde jen o závit, ale musí se řešit zápich, odstranění ostřin na náběhu a výběhu závitu, nanášení řezného oleje,.. :wacko:

 

Ano, možná někdo hodně šikovný a velmi trpělivý by si poradil. Ale mám pocit, že tvůrcům upgradu šlo o jistou produktivitu a opakovatelnost výroby s dosažením minimálního úsilí.

 

Vidím,že jsi dobře seznámen s technologií výroby.Souhlasím,že je to o šikovnosti a trpělivosti,ale vyrobit to jde.Je to spíše kusová výroba,nejde to sekat jak Baťa cvičky. :smile_anim:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...