Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

no to jsi fakt objevil ameriku :-))), mluvilo se tady o tom jiz nekolikrat, odklizeci TY nedavas pozor !! je to ve vlakne k tem B-uhren a i ve vlakne ktere se spatne jmenuje "dalsi ceske znacky" ty uzasny lemanie, longiny a eterny vymyslela nejaka chytra ceska hlava !!!!!!

  • Odpovědi 125
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

Jsem tehdy chybel panctelko... Nekdy je fakt tezke jen i precist vsechny prispevky. Lidi my jsme stejne silenci..vic jak 100 prispevku kazdy den a pocet kazdy den narusta..kdo to ma vschno cist? :D

Odesláno
Jsem tehdy chybel panctelko... Nekdy je fakt tezke jen i precist vsechny prispevky. Lidi my jsme stejne silenci..vic jak 100 prispevku kazdy den a pocet kazdy den narusta..kdo to ma vschno cist? :D

RSS

Odesláno

JJ, ale v rss čítačke vidíš ktoré si neprečítal :) . Ja čítam všetko, ale celkom to lezie na mozog. :P ... takže to pomaly začínam obmedzovať. Napr. flame o čínskom turbillone som vynechal celý :D .

Odesláno

Nevím, proč považujete za letecké (pilotní) pouze takové ty obrovské retro hodinky. Třeba fortisky jsou absolutně dnešní a přece jasně letecký - i to tak deklarují a letci a piloti je na rozdíl od těch retro kousků asi skutečně nosí. Kosmonautika je taky letectví, myslím. Ujasnil bych si tuhle věc jako první, než se začneme bavit o detailech - například proč manuální kalibr?, proč ne chronograf? Nejsou taky důležité ty výškové testy a testy přetížení, o kterých píše fortis ve svém katalogu?

Odesláno

Mě se také víc líbí ty velké retro, ale vyžaduji chronograf. Jestli automat nebo ruční nátah, mi je lhostejné.

 

Pravda je, že se vyrobí mnohem víc leteckých hodinek než je pilotů :-) Je to asi zrovna módní záležitost. Ale přiznávám, že být pilotem (zde mám na mysli stihacího nebo létajícího akrobacii), který si hojně užívá přetížení, určitě bych sáhl po nějakém modelu s certifikátem odolnosti. Jistě by bylo zajímavé pozorovat, jak by se chovala většina tzv. leteckých hodinek, např. při ukázkách Anatoli Kvočura v SU 27 :-)

 

Nevíte někdo zda a jak se testovaly Primky, vyráběné jako palubní hodiny?

Odesláno

No vida, že to jde - letecky a neobvykle - ty fortis mě opravdu zaujaly, výborný vkus, pánové.

V této souvislosti myslím, že znaky leteckých hodinek by dnes měly být především jasně čitelné svítící indexy na tmavém pozadí, gmt a/nebo 24 hodinová stupnice. Máte ještě někdo nějakou pro pilota potřebnou komplikaci, nebo vlastnost?

Odesláno

Ve skutečnosti náramkové hodinky jsou pro pilota doplněk.

Dnes jsou minimálně dva druhy časomíry v letadle (mluvím o rekreačním a sportovním létání). Palubní hodiny a GPS. GPS poskytuje neocenitelné služby při určování časů jako: za jak dlouho někde budu (protože zná skutečnou traťovou rychlost=rychlost vzhledem k zemi a ta obvykle není shodná s rychlostí letatdla), jak dlouho jsem na cestě, v kolik hodin budu v místě X a mnoho dalšího. Pro soutěže je však nepřípustné používat GPS, pilot na daný let "nafasuje" od rozhodčích jen GPS zapisovač (= práskač, bez displeje) a pak se spoléhá výhradně na palubní hodiny.

U retro pilotních hodinek je často potlačena hodinová stupnice - bývá ve vnitřní části ciferníku a daleko výraznější je minutová stupnice - po obvodě. Většinou šlo o odečítání minut a sekund při navigaci, shazování bomb, výsadcích, ...

 

Uf, to jsem se rozkecal ...

Odesláno

2Viktor: Tak tyhle Fortisky mě úplně dostaly. Chlapi proč mi tohle děláte. Zrovna mám našetříno asi 16k na něco jinýho a už mě svrbí šrajtofle na tyhle nádhery. Asi skončím pod mostem ale budu mít Fortisky,uáááá:-))

 

--> 990 CHF je asi 19000 Kč ne? Je tam ňáká daň či clo u dopravy ze Švýcar?

Odesláno

V taxfree katalogu SWISS nejsou. Asi to neni tak zadane zbozi. Jiste je nejlevnejsi je koupit ve Svycarsku ale potom se stejne musi platit clo pri dovozu do CR. Nakonec to asi levnejsi nebude. :)

Odesláno

Poor Man's Big Pilot - APUCTO HP3

 

apustohp3front.jpg

 

apustohp3back.jpg

 

Německo-ruská spolupráce, puzdro ARISTO VOLLMER, strojek Molnija (upravený a seřízený v Pforzheimu), skla minerál, průměr 45 mm, cena 225 EUR

Odesláno

Nejsou spatne, ale ta kombinace loga a textu je na vrazdu. A to radeji nemluvim o strojku! Neco takoveho by vubec nemeli ukazovat pod pruhlednym dnem ;) Jestli chteli nekoho dojmout, tak u mne teda nezabrali. V aukci se pise o bezne cene 1120EUR, ale podle mne budou radi, kdyz to prodaji za 150-200EUR. Ja osobny bych za to nedal ani tech 200. Za tu cenu se daji sehnat i lepsi.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...