Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Pane bandicoote,

 

podle české platné právní úpravy, především pak zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má samozřejmě spotřebitel v záruční době možnost uplatnit reklamační právo. Pokud spotřebitel uplatní reklamační právo (buď u prodejce popř. např. přímo v autorizovaném servisu), vznikají prodávajícímu určité povinnosti.

 

V naší právní úpravě je obecná záruční doba 24 měsíců a vztahuje se na vady, které během této doby vzniknou. Odpovědný je pak prodejce. Pokud jde o odstranitelnou vadu, kupující může požadovat bezplatné, včasné a řádné odstranění. Pokud to není s ohledem na povahu vady úměrné, může požadovat výměnu věci, popř. výměnu součásti, pokud je vadná součást. Eventuálně, není-li toto možné, může požadovat slevu či odstoupení od smlouvy.

 

Povinností prodejce je (mimo jiné) kupujícího řádně informovat o způsobu používání a údržby, této povinnosti se nemůže zprostit. Na "americké kecy", které směřovaly k návodu, tedy nemá smysl reagovat. České právo hovoří jasně, daleký západ sem, prosím, netahej.

 

To znamená, že na hodnocení prodejce, tedy dost protivný e-mail, bych v tomto případě reagoval daleko protivněji a vyžadoval bych vyjádření servisu. O žádném dotahování šroubku nebyla řeč, a proto se jedná o reklamovatelnou vadu. Mechanická závada v tomto případě také příliš nepřipadá v úvahu.

 

Možná jsi také prodejce, možná jen neznáš právo, ale nevím, proč by neměl dotyčný dle tvých "rad" prodejce do této záležitosti tahat. Protože právě jeho by do ní tahat měl.

Upraveno uživatelem JII.
Odesláno

no ja si ce chapu obe strany, nicmene takhle formulovat dopis zakaznikovi,tak ho vyhodim na hodinu. slo to napsat se stejnym vysledkem uplne jinak.

ja nozum rozumim asi tolik, ze je umim otevrit a neco ukrojit/uriznout. pokud bych nemel navod nebo pouceni v prodejne ze je potreba neco dotahovat, tak bych byl nastvanej a rozhodne trval na nahrade. zvlast po tak debilnim mailu.

Odesláno (upraveno)

Peta: máš recht, pokud někdo potřebuje mít v manuálu napsáno, že šroub v čepu se může povolit...

Ale on JII je kejklikovym samozvaným advokatem a kejklik si vezme možná moji radu k srdci a buď napřímo nebo přes D.Šulce zkusí šroubek sehnat. Ale nikoliv silou...

 

JII: nejsem prodejce, nýbrž rozumný majitel i uživatel mnoha nožů (spíš nerozumný, když různé ztráty všeho možného jsem považoval za svoje chyby, měl jsem kur*a číst návody a pak se hojit žejo, moh jsem nasyslit třeba na Omegy). A jsem rád, že do našeho klubu zavítal schopný legislativec.

 

911: to je one-man firma a furt na tom mailu nevidim nic debilního. Každej trouba zkouší doma nůž rozebrat a hraje si na nožíře, něco z toho ztratí a pak hned píše "ono se to rozebralo" - to se pak nediv, že tam jistý odstup bude. To nemyslím na kejklika, jemu věřím, ale jen pochopte druhou stranu. Chtít po někom reklamaci že se vyšroouboval šroubek v čepu je fakt odvážný.

Upraveno uživatelem bandicoot
Odesláno (upraveno)

Moc se mi nelíbí tvůj přehnaný útočný tón, ale doufám, že mám jen takový pocit a realita je jiná.

 

Nejsem žádným samozvaným advokátem, osobně kejklika neznám, neznám ani tebe. To ale snad, doufám, neznamená, že nemohu vnést trochu dalšího světla do diskuze. Navíc e-mail, který kejklik dostal si přímo říká o tvrdou odvetu a to v takovém případě poučení o právních náležitostech vztahu prodávající - spotřebitel prostě je. Pokud by mu prodejce napsal slušně, bylo by to něco trochu jiného.

 

Že ztratíš hodinky, je samozřejmě jen a jen tvůj problém, s vadou na koupené věci to nemá nic společného. Reklamační právo je tu ale kvůli ochraně spotřebitele a když tu je, nevidím jediný důvod, proč ho nevyužívat.

Upraveno uživatelem JII.
Odesláno
911: to je one-man firma a furt na tom mailu nevidim nic debilního. Každej trouba zkouší doma nůž rozebrat a hraje si na nožíře, něco z toho ztratí a pak hned píše "ono se to rozebralo" - to se pak nediv, že tam jistý odstup bude. To nemyslím na kejklika, jemu věřím, ale jen pochopte druhou stranu. Chtít po někom reklamaci že se vyšroouboval šroubek v čepu je fakt odvážný.

jako napsat zakaznikovi, ses kokot a chovas se ke svym vecem jako vul a nevotravuj nas tim...to neni uplne normalni. kdyby vynechal ty keci jak mu to vadi a ty moralni kecy jak Keklika vychovava k zodpovednosti za sve ciny, tak by to bylo i ok. tohle tam proste nepatri.

 

 

Odesláno

Vývoj jde rychle kupředu, najednou jsem zase zákazník.

Já:

Dobrý den,

Zrovna Adventura není mým jediným nožem a s ostatními nemám problém. Občas je vyperu a promažu, ale že bych kontroloval dotažení šroubků, to tedy ne. Ani u fabrické produkce (Kershaw, Mcusta, Seki, Böker, Buck a další) ani u custom - Buddy Weston, Pajl, Pokorný atd. Pokud je tedy s čepem problém a máte sto chutí mi vše naúčtovat, prosím o vrácení nože ve stavu, v jakém je. Opravu si zajistím a sděluji Vám, že mám sto chutí u Vás nekoupit už ani hřebík a o svoji zkušenost se veřejně podělím s ostatními příznivci nožů.

Přeji hezký den

Odpověď:

Dobrý den,

sroubek jsem Vam sehnal. Nuz Vam pristi tyden posilame opraveny. Slo mi jen o to, abyste podobnou vec neoznacoval jako reklamaci. Jinak se vzdy snazime problemy resit.

Dekuji a preji hezky den

David Sulc

noze@noze-nuz.com

 

Odesláno

No já ti nevím-řekl bych že chyba je tak na obou stranách-když vidím že jsou někde šrouby,tak je logické že se mohou povolit.Má osobní zkušenost s panem Šulcem je taková,že jsem mu nedávno napsal o radu s prodejem nože,ktarý jsem u něj zakoupil.Nůž mi nevyhovoval a tak jsem jej chtěl prodat.Pan Šulc mi odepsal že pokud nůž nebyl použit(což byl můj případ)je ochoten jej vyměnit za jiný ve stejné cenové relaci(to bylo asi 3 měsíce po koupi nože)Já si vybral nůž,pan Šulc mi jej objednal a poslal.Nůž mi došel domů,ale neseděl mi(měl malé střenky)Proto jsem jej poprosil jestli by mi nůž nevyměnil za větší model.Pan Šulc odepsal že ano a proto jsem mu nůž znova odeslal.A zase objednat a poslat.Vrátil jsem se z dovolené a nůž už na mě čekal na poště.Tentokrát jsem se trefil(ono něco vybírat přes internet není zrovna jednoduché-každý to tu určitě zná:) )

Má zkušenost stímto prodejcem je velice pozitivní a to se nebavím o slevách pro stále zákazníky,atd

V dopise co Ti pan Šulc odeslal,Ti dal jasně najevo,že se stím pokusí něco udělat.

Narovinu-neznám nic co by se nemohlo pokazit-i o jiné věci se člověk musí starat,ne jenom o nůž a jeho pohyblivé části.

Nebo by jsi u prodejce taky reklamoval hodinky,kdyby Ti na nich vypadla šroubovací oska na řemen,jen proto že jsi si nevšiml že se povolila a ty ji někde stratil.Jak dokážeš že jsi řemen neměnil a chyba tudíž nebyla na tvé straně???

Buď rád,že se to vyřešilo ;)

Odesláno

JII: kejklik to tu pak odcitoval v tý korespondenci... ztráta šroubku neni reklamace a D.Šulc neni arogantní debil, utratil jsem u něj skoro jak za hodinky a potvrzju slova Juraje11. Mezi knifemany je to takovej "nožovej kubson" - sežene, poradí rychle reaguje...

Útočný mi spíš přišlo tvoje vytáhnutí reklamace kvůli ztracenýmu šroubku (lidsky zcela neadekvátní reakce, byť možná právně OK). Kejklik je chytrej kluk, šikovně zformuloval mejl, uvedl co mophl, a tim ukázal, že neni kokot a amatérskej "nožíř", kterýmu upad šroubek a teď zkouší ochcat prodejce.

Já vim, že má D.Šulc povinnosti jako standardní prodejce, ale buďme za něj rádi. Pokud bude dělat český blbuvzdorný návody, pak nože od něj budou stát jak u Brymový.

Odesláno

Taky mám dobrou zkušenost a ve všem vyhověl (tim nezpochybňuju to co stalo kejklikovi...ale jen píšu svojí zkušenost), ono je to někdy těžký, třeba ho někdo 5 minut před tim mailem vytočil, nebo se někde něco podělalo a to pak člověk reaguje impulzivně a třeba ho samotnýho mrzelo, jak ten mail napsal ...

 

Nic proti pánové, ale prostě si musim rejpnout :thumbsup_anim: , už sem si tu několikrát všimnul, jak se měří dvojím metrem a musim na to poukázat. Když tu někdo zveřejňoval korespondenci při prodeji s Kamilem (tušim) a pak mail z Eltonu, tak se tu objevila poměrně velká základna lidí, kteří odsuzovali postnutí něčího mailu a tady je to každýmu jedno :thumbsup_anim: . Mně osobně je to fuk a neni to mířený proti kejklíkovi, nebo komukoliv (upřímně sám nemám rád, když se semnou někdo snaží vyje..t a asi by mě to dožralo do ruda), ale PROSÍM O STEJNÁ PRÁVA A PRAVIDLA PRO VŠECHNY :) :thumbsup_anim: :thumbsup_anim: :thumbsup_anim: :thumbsup_anim:

Odesláno (upraveno)

bandicoot: Jen jsem se snažil pomoci. Prodejce neznám, jen jsem reagoval (domnívám se) adekvátně e-mailu, který kejklik uveřejnil. Osobně dávám také přednost lidské domluvě, ale zvlášťě u reklamací to tak často bohužel není možné. Už ale nebudu dále reagovat. Mě spíš zarazila tvoje reakce, ale nyní je mi jasné, že prodejce osobně znáš.

Upraveno uživatelem JII.
Návštěvník Kamil
Odesláno
.... Když tu někdo zveřejňoval korespondenci při prodeji s Kamilem (tušim) a pak mail z Eltonu, tak se tu objevila poměrně velká základna lidí, kteří odsuzovali postnutí něčího mailu a tady je to každýmu jedno :thumbsup_anim: ....

Tady bych asi rozlišoval soukromou korespondenci mezi dvěma lidmi (můj případ) a obchodní korespondenci mezi firmou a zákazníkem (případ kejklíka a předtím Eltonu).

Odesláno (upraveno)
Tady bych asi rozlišoval soukromou korespondenci mezi dvěma lidmi (můj případ) a obchodní korespondenci mezi firmou a zákazníkem (případ kejklíka a předtím Eltonu).

 

 

Jo jasný v tom máš pravdu a beru to :cheers: , vzal sem to trochu víc ze široka, ale ze zásady určitě každej rozumí, co mám na mysli a neni to jenom ohledně korespondence, takových věcí tu je víc :) a na "foru gentlemanů" by to tak být nemuselo (nemělo)...

Upraveno uživatelem abbot
Odesláno

Kejklik uz urcite trochu pookral, coz? Holt pan Sulc nejni vychcanek, kterej na zakanika sere. Ale je trochu primocarej,tak si nebere s chytrolinskejma emaila servitky. Promin kolego.

 

JII: Clovece, mam pocit, ze kvuli uplatnovacum zakonu jako ty, davaj v americe na mikrovlnky samolepku, ze je v ni zakazano susit kocky :lol2: Ono je vzdy lepsi to skusit slusne a s pokorou, kdyz vim, ze mam svuj dil viny. Neber to vztahovacne prosim, jen me to rozesmalo. To co ty, budu vykladat v autorizovanym servisu, az mi prestane ject auto za 200000kc

 

Pan Sulc je frajer, ze to nakonec vsechno spolknul a jak jsem pochopil nuz Kejklikovi opravi.

 

Bandi: Brymovou na ne, to by koukali :alien1: :boxing:

Odesláno (upraveno)

Dobrá šakce na slušnej nůž na EDC

http://www.knife.cz/Default.aspx?tabid=54&...m=171165#171165

BTW u Brymové bych si nekoupil ani kondom,protože jeho cena by převýšila cenu alimentů

Upraveno uživatelem Conrad
Odesláno (upraveno)

Conrad: Moc hezky receno :gora:

Upraveno uživatelem cody

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...