Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno
...O durale som toto ešte nepočul, ale platí to minimálne pri oceli a tam je to výrazné...

 

...karbón ju má teoreticky nulovú...

 

Nejsem technolog, jen cyklista. Dovolim si ale nesouhlasit. Nevim jak je to s krivkama a tabulkama, ale v praxi je "obecna zkusenost" takova jak jsem psal.

 

Na mem ocelovem ramu jezdim cca 5 let a ztratu pevnosti ani vlneni ramu nepozoruju a to jezdim hardtail. Kamarad jezdi bika z oceli (Kovarik) uz hafo let, jezdi prakticky furt a vsude, maratony, stejna zkusenost.

 

Pokud chces videt jak se vlni karbonovy ram od Spesla na silnicce po cca 10 letech jezdeni triatlonu, zajed na jih cech a rad ti to predvedu. Kdyz jedu za mym byvalym zamestnavatelem, je vlneni jeho ramu videt i za jizdy. Samozrejme ze dnesni karonove ramy jsou jinde, ten o kterem mluvim je uz zastaraly, ale karbon to je:-)

Odesláno

Neviem, ako je to pri drahších rámoch, ale na väčšine oceľových som stratu tuhosti cítil. A pozor! Ja som nepísal o strate tuhosti, ale pevnosti - o tom hovorí únavová krivka.

Ak sú teda tvoje skúsenosti také, aké si uviedol, tak potom naozaj záleží na kvalite rámu.. tu už pomôžu iba praktické a konkrétne skúsenosti, ktorých ja až tak nemám.

 

A mimo toho som si spomenul na svoj starý ocelák, ktorý je naozaj tuhý a to je už na ňom odjazdené pomerne dosť.

Odesláno
Ahoj, četl jsem tu párkrát dotazy, jaký mají vliv otřesy, třeba při jízdě na kole, na mechanické hodinky. Tak mne napadlo, blíží se sezóna, na čem jezdíte....?

Začnu u sebe, trochu si ulítávám na SCOTTu.

 

 

po té co mi lékař naměřil vysoký tlak a konstatoval neubývající kila, jsem vlítl do krámu na rohu a pořídil si taky kolo - Scott, hydraulické brzdy atd...

 

Zjistil jsem, že jezdit na něm se způsobem myšlení řidiče nelze, takže navíc kulturní změna v myšlení.. To mj. platí i pro můj pohyb pro městě jako chodce...

Odesláno

Dovloím si nesouhlasit, ocel se chová velmi rozdílně, jednak podle způsobu spojení, druhak podle sady trubek kterou výrobce použije a třeťak podle geometrie. Oceláky ani tak neměknou jako vnitřně často korodují, a HLAVNĚ nakonec někde rupnou, typické únavové hromadění poruch (přirozené dislokace, nebo technologické prohřešky jako napětí v materiálu po sváření, tváření atp.) v materiálu, až dojde k lomu. Osobně jsem měl ovšem na svém oceláku opravdu pocit, že je časem gumovější, než byl na začátku.

 

Zkoušet rám šlapáním na střed je zavádějící, můžou znatelně pružit kola, a při zkoušce v sedě zase může klamat vysoká hlava, krk vidlice a opět kola. Pokud rám viditelně pruží (karbon 10 let starý) tak je to podle mě spíš ve spojkách. Samotný karbon se buď chová stále stejně, nebo je prasklý.

Odesláno

Asi je fakt, ze nebude kazdej ocelovej ram stejnej. Neco jineho bude triple butted v profilaci a starej favorit. S tim reznutim me nestras a nedelej mi chute s Moratti :suicide_anim: (moje slabost :angel: )

Odesláno
Asi je fakt, ze nebude kazdej ocelovej ram stejnej. Neco jineho bude triple butted v profilaci a starej favorit. S tim reznutim me nestras a nedelej mi chute s Moratti :suicide_anim: (moje slabost :angel: )

 

No třeba takovej rám z trubek Tange Nemo (tirple butted, sady dělané přímo ke konkrétní geometrii - velmi krátká silná šást trubek a sila v nejslabší stěně tuším 0,8mm) byl docela dost gumovej už novej, nehledě na výdrž, ale to byla daň extrémně nízké váze oceláka :D Pkud byl vnitřek rámu namořený, chováš se k němu slušně, a jednou dvakrát za rok prostříkneš vnitřek rámu nějakou penetrací či vhodným olejem, tak by to mělo být ok.

Odesláno

Jak je na tom vnitrek ramu jsem nezkoumal, v sedlovej trubce je vse na pohled ok. Zatim jsem s tuhosti max. spokojen, tak snad mi jeste vydrzi. Mam tam kliky a stred system Holowtech a pri pokusu primacknout kliku ve vodorovne poloze k zadnimu ramenu nepozoruju temer zadny pruhyb. Sice to neni zasadni ukazatel, ale spousta ramu s bytelnyma klikama vykazuje vetsi ohyb.

Odesláno (upraveno)

Tak teď teda nevím, po přečtení o ocelových rámech, jsem z toho trochu zmatený připadá mi, že už jsou několik let out. Myslel jsem si, že je to technologie dávno překonaná. Mám kolo z karbonu a do železa už bych nešel. Trochu mi to připadá jako přechod na carvingové lyže. Ještě donedávna sem tam někdo pěl chválu na skoro rovné a teď už se ani nevyrábějí. Dokonce i ti co dál jezdí smykem na vnější lyži používají carvingové. Jak se to s hmotností takového moderního ocelového kola, vůbec nemám představu.

Upraveno uživatelem Dali
Odesláno

Je to jako ze vsim. Vyrobci proste musi prichazet porad s novyma vymyslama. Ani karbon neni definitivni tecka, za chvily bude zase neco jineho.

 

Ocel rozhodne neni bike-pravek. Naopak. Samozrejme neni ocel jako ocel, neni ram jako ram:-) Vlastnostma je malinko jinde (pro me v pozitivnim slova smyslu) a co se desingu tyce je to take kategorie sama pro sebe.

  • po 2 týdnech...
Odesláno

Pánové cyklisti, už jsem si myslel, že letošní sezonu dokončím jenom na horském kole, ale dostal jsem neodolatelnou nabídku. Od soboty jsem vlastník tohohle krasavce. ( Scott Addict Limited ). Výrobce uvádí 5,9 kg bez pedálů, já jsem ho pro zajímavost převážil a 6,3 kg včetně pedálů a držáku na flašku, takže asi moc nekecá. Jinak je to lepenej igelit ne železo. :) Leta jezdím na slušných horských kolech, takže jsem si říkal, že mě nemůže nic překvapit, ale tohle je teda prda!!! Kromě toho, že to nic neváží a vypadá nádherně, je to těžší, než jsem čekal : jiný řazení, jiný rychlosti, ohodně rychlejší, ale brzdy horší :) Pořád čumím pod sebe kde mám zrovna řetěz, ale je to nádhera, připadám si jak když se znova učím jezdit na kole. :thumbsup_anim: Předpokládám, že po pár dnech se to poddá a pak a už se vidím, jak se proháním okolo Berounky. Doufám, že počasí ještě chvíli vydrží. Mám ho postavený v hale a chodím se s ním pořád mazlit, je mi líto dát ho do garáže. :wub: zatím to jde na silnici se tak nezašpiní.

Odesláno

Tak hodně rychlých kilometrů po asfaltu bez silničního lišaje :thumbsup_anim: !!!

Krásný černý šíp, gratuluji ke koupi.

Nedávno jsem si jen tak z hecu půjčil silničku a málem si rozbil h.ubu. Buď mám na biku kotoučovky opravdu tak ostré (a účinné), nebo ty Véčka (nebo co to na těch silničkách mají) neměl majitel seštelované. Prostě to skoro nebrzdilo.....to se my stát ve sjezdu na biku, tak ryju h.bou zem :thumbsdown_anim:

Odesláno

Nádherná silnička, gratuluju!

K brzdám: u silniček zpravidla není limitem výkon brzd, anobrž adheze obutí - ještě se mi třeba nestalo, že bych žiletku postavil na přední.

A teď si budu sám oponovat: za toho minulého, lepšího a radostnějšího, režimu vyráběli soudruzi super brzdy Special a ještě lepší Centric - a s nimi si člověk vyzkoušel třeba i to, jak mu pasuje přední kolo pod autobus :wheelchair:

Odesláno

No já sem si málem cvrknul, tomu říkám kolo. :D Brzdit to bude prostě málo, to si zvykej, hodně se dá laborovat brzdovejma botkama, ale problém je hlavně karbon na ráfcích.

 

Takový kolo patří imho do ložnice, do garáže vůbec.Kdybys ho chtěl někdy prodat, tak dej vědět. :D

Odesláno (upraveno)

tož to je masakr ten skoťák, klobouk dolů, černý švihák jak se sluší a patří

 

pánové kdybyste někdo věděl o novém nebo zachovalém kolečku cannondale synapse carbon 105 model 2009 na prodej, rád se revanšuji flaškou za tip

P.S. bral bych i karbonový specialized roubaix v podobné výbavě/ceně kolem 40t. díky za pozornost, konec hlášení

post-166-1252352234.jpg

Upraveno uživatelem Duke650
Odesláno

Taky se připojím ke gratulaci Dalimu :thumbsup_anim: Nádhera, tak na takovém stroji musí být jízda opravdovým požitkem. Zkusíš nějaké závody? Nebo jezdíš závodně? Já jezdím závodně za TJ Baník Ostrava OKD. Mám červeného Treka 1.5 (silnička) a nového bika RB (sám jsem si ho skládál, fotky pošlu snad zítra :-)) Mám to osazený na Sram X.0, vidlice Fox 32, bíle kola Remerx Viking... A barvy bílý rám, bílá vidle, bílé kola, a chci si koupit bílé sedlo a bílé pláště :-D :-D :-D

Jezdíte tady někdo na foru závodně? Nebo podnikáte nějaké závody (KPŽ...) ?

Odesláno

Dotaz na fachmany (B.F.G. atd) - předem díky

 

mám možnost koupit toto kolo

http://de.cannondale.com/bikes/09/ce/model-9RCS2C.html

 

za 1280 EUR. Nové stálo 2050 EUR

 

Je půl roku jeté v půjčovně turistama na Kanárech.

V ceně je doprava, nové pláště a nové omotávky, doživotní záruka na rám a půl roku záruka na zbytek.

 

Říkám si "to není špatná nabídka".

 

Dotaz: nepletu se? :suicide_anim:

Odesláno

Nepleteš :) Pokud bude v super stavu co se laku týká, tak proč ne, turisti jsou ale občas hovada, chtělo by to fotku konrétního kusu. Cena je dobrá, kolo se mi sice moc nelíbí, ale co já. :)

Odesláno (upraveno)
Nepleteš :) Pokud bude v super stavu co se laku týká, tak proč ne, turisti jsou ale občas hovada, chtělo by to fotku konrétního kusu. Cena je dobrá, kolo se mi sice moc nelíbí, ale co já. :)

 

hm já vím ta zadní stavba vypadá divně jako že jsem nacouval do zavírající se garáže ale prý to má být pohodlné a ten design není zase až takové zvěrstvo jako je třeba "lomená" zadní stavba spešla roubaix

 

nebo jinak - potřebuje celokarbonový rám takové "vychytávky" (=ohýbané zadní vzpěry) nebo tlumí už jaksi z principu i když má "obyčejné" (=rovné) zadní vzpěry???

Ze stejného zdroje bych mohl mít i Cannondale Six se Sh.105 za libových 950 EUR, já vím rám Six je alu+karbon předek/zadek, ale netuším, jak velký je rozdíl v komfortu. Jezdím po drsném asfaltu Vysočiny , poznám to vůbec ??? (rozdíl rámu Sixu alu+karbon proti rámu Synapse celokarbon)

 

P.S. ještě tam mají bílý Six celokarbon + Ultegra za 1600 EEE, já fakt nevím

Upraveno uživatelem Duke650
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...