Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno

Já si raději kolo půjčil. Přeci jen, mám už jen jedno :D Doporučuju Špičák, je to o level jezdivější než Špindl.

 

Hm, Šumavu mám trochu z ruky, ale vypadá to dost dobře http://sumava.spicak.cz/ :smile_anim: Přemýšlel taky půjčit sjezďáka, měli pěkný Treky za litr na den, což je docela dost, ale chtěl jsem vyzkoušet černokněžníka :rolleyes: Nevíš co to, že se mi povoluje ten střed? Je tam nějákej TRUVATIV POWERSPLINE" Nelepí se to nějákým spojovákem? Jestli ho tam třeba ty "Amíci" nezapomněli dáti :D

Odesláno

Vidíš, říkal jsem Ti to. Mrzí mě, že jsem se s Tebou nedomluvil, mohli jsme se na jedno sejít. Divím se, že na trati včera nikdo nebyl, kromě Čechů tam bývají Poláci, Němci někdy Holanďané.

 

Příště, až pojedeš, se ozvi.

 

Mimochodem, ta černá se opravdu pěšky slézt místy už nedá.

 

 

Odesláno (upraveno)

Tenhle typ osy je bohužel poměrně naprd. Nevím kde se ti povoluje. Přímo klika na ose? Jedna, obě? Bohužel se stávalo u sjezdových klik (velmi podobný systém ale větší průměr a plocha styku), že se vymačkal tisícihran na klice a nešlo to už utáhnout vůbec. Prostě to dorvat na krev a případně dát rovnou na plochu mezi osou a klikou nějaké středně pevné lepidlo na ložiska (třeba Loctite 668).

 

Sjezďáka si puč, je s ním daleko větší sranda.

Upraveno uživatelem B.F.G.
Odesláno

Tenhle typ osy je bohužel poměrně naprd. Nevím kde se ti povoluje. Přímo klika na ose? Jedna, obě? Bohužel se stávalo u sjezdových klik (velmi podobný systém ale větší průměr a plocha styku), že se vymačkal tisícihran na klice a nešlo to už utáhnout vůbec. Prostě to dorvat na krev a případně dát rovnou na plochu mezi osou a klikou nějaké středně pevné lepidlo na ložiska (třeba Loctite 668).

 

Sjezďáka si puč, je s ním daleko větší sranda.

 

Kliky držej na hřídeli jak přibitý, mě se povoloje přímo ten střed (tisícihran náboje) uvniř v kostře kola a to na straně jak je tác, pak začne být uvniř vůle a ta hlavní hřídel, co jde středem kola se začne vyklat" Je zajímavé, že jsem najezdil už 300 km a nic když šlapu, ale jakmile jedu drsnější sjezd a vůbec do toho nešlápnu, tak se to povolí, to i v servise čuměl, myslel si, že je ztrhlý závit v kostře, ale dotáhnout to pokaždé šlo. Nechtěl se v tom moc hrabat, jelikož je kolo v záruce, v pátek jedu na garanční servis, tak to musej rozebrat a uvidíme" Nevíš, jestli je závit středu přímo na kostře kola, nebo tam je nalisované nějáké pouzdro?

post-364-086906100 1341743352.jpg

post-364-018272800 1341743359.jpg

Odesláno

Mas tam klasické misky s bsa závitem. možná tam mas podložku mezi miskou a rámem na nastaveni řetězové linky. miska je plast nebo dural? japato ze mas už rezave sroubky? ty to smazis vapkou? osobně bych dal tu podložku doprcic a ocistil to. když je práva miska utazena na krev tak teprve potom se utahuje leva na krev. jestli nechces mit do budoucna problémy tak odmontuj kliky dej je na bazar a kup něco s pevnou osou.

Odesláno

Mas tam klasické misky s bsa závitem. možná tam mas podložku mezi miskou a rámem na nastaveni řetězové linky. miska je plast nebo dural? japato ze mas už rezave sroubky? ty to smazis vapkou? osobně bych dal tu podložku doprcic a ocistil to. když je práva miska utazena na krev tak teprve potom se utahuje leva na krev. jestli nechces mit do budoucna problémy tak odmontuj kliky dej je na bazar a kup něco s pevnou osou.

 

Nevím z čeho je miska a kolo beru zahradní hadicí, vapku nemám, ale šroubek rezatý opravdu je, teď jsem koukal :) Každopádně jsme to ve Špindlu znovu utáhli, teď jsem dal v podvečer asi 15 kiláčků a už je to zase celé volné, je to divný, musím s tím na garančku" Zkusím se tam s nimi domluvit, aby mě tam za příplatek dali něco lepšího, to je krach, kolo pomalu za pade a po 300 km chci měnit komponenty, protože stojí za H :D Jen doufám, že není závit ve středu kostry v čudu, to nevím jak by řešily :eek:

Odesláno

Ko závit jsem po 300km ještě neviděl. zvlášť ne u kanona. Pokud to povezes prodejci tak to proste reklamuj takhle se komponenta nesmí chovat na kole za třicet tacu. Pokud by byl závit ko tak chtěj novy RAM. jiné řešení je na prd. je to přece nove kolo.

Odesláno

Ko závit jsem po 300km ještě neviděl. zvlášť ne u kanona. Pokud to povezes prodejci tak to proste reklamuj takhle se komponenta nesmí chovat na kole za třicet tacu. Pokud by byl závit ko tak chtěj novy RAM. jiné řešení je na prd. je to přece nove kolo.

 

Děkuji moc za rady :notworthy: Myslím si, že se to všechno časem vychytá, komponenty si sednou, popř. obmění a bude to parádička" Zatím všechny recenze, co jsem četl, tak na Canony většinou samé pozitivní reakce a samozřejmě chápu, že je chtějí udělat cenově dostupné a musí je osadit srajdami, aby si je mohli koupit i socky jako jsem já :smile_anim: Speciálně rámy mají asi nadupaný a navíc na něj mám jako první majitel doživotní záruku" Dám věděti, co jsme v servise vymysleli"

Odesláno

Kolegové kolaři, poraďte. Před dvěma lety jsem koupil kolo (Giant, tenkrát lehce přes dvacet). Pak se mi ale narodil syn a kolo dva roky jenom viselo na zdi. Odešly gumy, tak tam je to jasná výměna. Ale co dál? Mám ho nechat seřídit, znova komplet promazat, nebo stačí, když to prostříknu WD40? Největší strach mám o vidlici, je vzduchová. Laickým pohledem mi přijde v pohodě, pruží. Ale nemohlo se tam něco po...t? Nerad bych, aby mi někde v půlce lesa odešla a musel jsem x kilometrů tlačit.

 

Jinak neplánuju jezdit extrémy, spíš taková rekreace, lesní cesta, občas svážnice, nějakej rychlejší sjezd... Děkuju předem za rady.

Odesláno

Kolegové kolaři, poraďte. Před dvěma lety jsem koupil kolo (Giant, tenkrát lehce přes dvacet). Pak se mi ale narodil syn a kolo dva roky jenom viselo na zdi. Odešly gumy, tak tam je to jasná výměna. Ale co dál? Mám ho nechat seřídit, znova komplet promazat, nebo stačí, když to prostříknu WD40? Největší strach mám o vidlici, je vzduchová. Laickým pohledem mi přijde v pohodě, pruží. Ale nemohlo se tam něco po...t? Nerad bych, aby mi někde v půlce lesa odešla a musel jsem x kilometrů tlačit.

 

Jinak neplánuju jezdit extrémy, spíš taková rekreace, lesní cesta, občas svážnice, nějakej rychlejší sjezd... Děkuju předem za rady.

 

Gumy, duše, možná špalky, možná bowdeny a lanka. Záleží, kde to viselo a co se dělo před tím. Na kluzáky vidlice silikonový olej. Běžně lehce promazat řetěz a pohyblivé díly na přehazce a smyku. Pak to mazivo zase při pucování kola pěkně utřít. WD40 je dobrý třeba na konzervaci perkusní pistole, ale ne na mazání kola. Na kolo spíš třeba GT 85, nebo něco jiného, určeného na kola. Na podzim (v zimě) dej kolo do servisu na repasi vidlice a celkovou kontrolu (případně údržbu). Pokud nebudeš jezdit třeba 1000km za měsíc, tak víc nepotřebuješ.

Odesláno

japato ze mas už rezave sroubky? ty to smazis vapkou?

 

Můžeš laikovi jako jsem já vysvětlit jak může mytí vapkou zapříčinit reznutí nerez šroubů?

Vapkou jsem pucoval všechna svá kola a nikdy jsem nezaregistroval že by rezly šrouby.

Odesláno

Můžeš laikovi jako jsem já vysvětlit jak může mytí vapkou zapříčinit reznutí nerez šroubů?

Vapkou jsem pucoval všechna svá kola a nikdy jsem nezaregistroval že by rezly šrouby.

 

Primárně v tom není žádná závislost. Vapka ovšem dokáže vodu dostat železu mnohem blíž, než obyčejnej šlauch. (třeba že fakt občas stříkne někam kam nemá a kam se voda jinak nedostane na viditelném místě - pór, odfoukne kus niku, chromu...)

 

Obecně je samosebou to hlavně o skladování kola a přístupu k němu. Já neměl na kole prakticky nikdy rezavej šoub, protože neutahuju šrouby 10x dokola starým imbusákem, nenechávám je stát ve vlhkým sklepě a po projížďce v dešti je umeju a utřu. Nejezdím moc v zimě a netahám je na kouli za autem.

 

Každopádně mytí kola vapkou je pěkná prasárna. Samosebou každej tvrdí, že on to nikam nestříká, že jemu se nic nikdy nestalo... Mě to v servisu pořád někdo tvrdil, ale ložiska, bowdenu, řetězu, šaltru, řazení... Speciálně v nábách a středových osách mluví vapka dost jasně a zřetelně :) Například si kup zapletený kola Tune a středovou osu, umejvej to vapkou a velmi brzy se se 100% jistotou se dostavíš do servisu. To jen tak pro příklad. Určitým způsobem to platí paušálně.

Odesláno

Primárně v tom není žádná závislost. Vapka ovšem dokáže vodu dostat železu mnohem blíž, než obyčejnej šlauch. (třeba že fakt občas stříkne někam kam nemá a kam se voda jinak nedostane na viditelném místě - pór, odfoukne kus niku, chromu...)

 

Obecně je samosebou to hlavně o skladování kola a přístupu k němu. Já neměl na kole prakticky nikdy rezavej šoub, protože neutahuju šrouby 10x dokola starým imbusákem, nenechávám je stát ve vlhkým sklepě a po projížďce v dešti je umeju a utřu. Nejezdím moc v zimě a netahám je na kouli za autem.

 

Každopádně mytí kola vapkou je pěkná prasárna. Samosebou každej tvrdí, že on to nikam nestříká, že jemu se nic nikdy nestalo... Mě to v servisu pořád někdo tvrdil, ale ložiska, bowdenu, řetězu, šaltru, řazení... Speciálně v nábách a středových osách mluví vapka dost jasně a zřetelně :) Například si kup zapletený kola Tune a středovou osu, umejvej to vapkou a velmi brzy se se 100% jistotou se dostavíš do servisu. To jen tak pro příklad. Určitým způsobem to platí paušálně.

 

ale to já všecno vím, jenom mě zajímalo jak může případné umytí vapkou zapříčinit zreznutí šroubu u týden starého kola
Odesláno (upraveno)

ale to já všecno vím, jenom mě zajímalo jak může případné umytí vapkou zapříčinit zreznutí šroubu u týden starého kola

 

 

On ten samotnej šroub nezrezne,otázka je z čeho je závit,neboli komponent,do kterého je ten šroub zašroubovanej.

Druhá věc je ta ,že i nerezovej šroub potřebuje nějaké mazivo,aby šel dobře vyšroubovat.Pokud dojde vlivem třeba vapky k vyplavení maziva,pak hrozí zakousnutí šroubu při jeho demontáži,či montáži :D .

A abych taky jenom blbě nekecal,přidávám fotku z České Kanady z minulého měsíce..

post-13000-068165900 1342163492.jpg

post-13000-061099000 1342163514.jpg

post-13000-018688400 1342164057.jpg

Upraveno uživatelem hejdik
Odesláno

On ten samotnej šroub právě že zrezne. Na kolech se pořád nerezové nebo titanové šroubky používají minimálně. (to už víc duralové).

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...