Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno
  boo-beek napsal:
Jezdite nekdo na tomhle?

 

Pomalu si planuju nejakej bike a tohle se mi libi - jednak to, jak by to melo fungovat, a halvne design ;)

 

Jejda....slehac.....omlouvam se za hloupou otazku ale to jsem jeste nevidel. K cemu je to dobre? Lip se slape? I v normalni obuvi? A tak jak je to na fotce je to kompletni? :withstupid:

Odesláno
  filo-boxer napsal:
Jejda....slehac.....omlouvam se za hloupou otazku ale to jsem jeste nevidel. K cemu je to dobre? Lip se slape? I v normalni obuvi? A tak jak je to na fotce je to kompletni? :withstupid:

 

 

Hlavni benefit by mel byt v nizke hmotnosti a funkcnosti i v pripade, ze je venku opravdu bahnivo a spinavo - blato se nema kde drzet a tak naslapnes za kazdych podminek.

A pro me je to hlavne design ;)

Odesláno
  filo-boxer napsal:
Jejda....slehac.....omlouvam se za hloupou otazku ale to jsem jeste nevidel. K cemu je to dobre? Lip se slape? I v normalni obuvi? A tak jak je to na fotce je to kompletni? :withstupid:

 

V normální obuvi ne, musíš mít spešl boty a na ně se namontuje ještě taková jedna věcička, bez které to nefunguje. Pak drží pěkně bota a "pedál" pěkně po hromadě. A samozřejmě se daleko líp šlape :D

 

Jen jedna technická, ze všech systémů mi tady přišlo našlapávání nejhorší.

 

Mě by se líbily tyhle, moje kolo má 15,5Kg, nějakej gram navíc by mi asi nevadil :D

product_thumb.php.jpgNačítání informací

Odesláno

Měl jsem šlehače na předchozím kole a byl jsem s tím hodně spokojenej. Oproti SPD mají větší vůli v našlápnuté poloze a nehrozí tak bolesti kolenou. Měl jsem tuhle verzi http://www.koloshop.cz/naslapne-mtb-148/pe...thers-candy-sl/

Našlapování se mi zdálo snazší než do SPD.

Odesláno
  Well napsal:
Měl jsem šlehače na předchozím kole a byl jsem s tím hodně spokojenej. Oproti SPD mají větší vůli v našlápnuté poloze a nehrozí tak bolesti kolenou. Měl jsem tuhle verzi http://www.koloshop.cz/naslapne-mtb-148/pe...thers-candy-sl/

Našlapování se mi zdálo snazší než do SPD.

 

Ono je SPD a SPD :) Ovšem stranová vůle a celkový pocit volnosti je opravdu obecně vyšší než např. u Shimana.

Odesláno (upraveno)
  boo-beek napsal:
Pomalu si planuju nejakej bike a tohle se mi libi - jednak to, jak by to melo fungovat, a halvne design ;)

 

Jezdím s Look Quartz, což je podobný princip jako "šlehače".

 

Koukni na toto video:

 

Chce to ale kvalitní tretry, s opravdu pevnou podrážkou.

 

Pedál samotný váží méně než XTR od Shimana (SPD) při třetinové ceně, ale to není jeho hlavní výhoda. Bezvadné na něm je jednodušší "zaklapnutí" tretry, stačí prostě položit nohu a zatlačit, není se nutné tak přesně trefovat jako u SPD. Pro mě je plus i trochu nižší fixace nohy v přímce (do bočních výkyvů) - je možné na každou stranu jít cca o 5 stupňů více než u SPD a nebolí po dlouhé jízdě kolena (pokud ti je 20 let, tak to asi neřešíš, já v 36 už bohužel jo).

 

Nevýhody Look Quartz? Na vypnutí je potřeba menší síla než jsem používal u SPD, a nedá se to nijak nastavit. V extrémním záběru, kde bude SPD stále držet, by tedy Look možná dříve vypnul, a to nemusí být vůbec příjemné.

Upraveno uživatelem Radek Hulán
Odesláno
  filo-boxer napsal:
Aby jsi v kosicku mohl vozit svojeho Yorkshira? :whistling:

Víš, jak se na takovým kole nádherně jede? To je balada, zkus si to někde prubnout... :whistle:

Návštěvník Snow
Odesláno (upraveno)

Hrozně vám závidím, že můžete jezdit na kole. Rád bych si zkusil třeba tenhle překrásný stroj.

 

Edit - když už jsme u toho. Co to je za vidlici a co znamená Bontrager, je to nějaký výrobce osazení (?) v životě jsem o firmě neslyšel.

Upraveno uživatelem Snow
Odesláno
  Snow napsal:
Hrozně vám závidím, že můžete jezdit na kole. Rád bych si zkusil třeba tenhle překrásný stroj.

 

Edit - když už jsme u toho. Co to je za vidlici a co znamená Bontrager, je to nějaký výrobce osazení (?) v životě jsem o firmě neslyšel.

 

Vidlice FOX (USA momentálně jeden z nej výrobců podle mě), Tohle je top model ve velikosti 29". Podle mě značně pitomý zdvih 80mm.

 

Bontrager si usurpovalo společenství Trek + Gary Fisher (původně to byla v 80 a zač. 90 let garážovka jako třeba Syncros), de fakto jsou to "jejich" komponenty, které primárně montují na svoje kola. Na venek firma vystupuje jako samostatný "výrobce" či spíše producent součástí, od zpaletených kol, představců, sedel, až po kliky a pod. http://www.bontrager.com/

 

Na tomhle kole (loňský model) jsem lehce pojezdil, docela super stroj, jen se mi to navzdory komponentům a váze zdálo poněkud těžkopádné. (fakt 29" asi nemusím) :D

Odesláno

Zdravím bajkaře :thumbsup_anim:

 

Kámoš se po 8 letech vrátil z JůEsEj a je to taky bajker, vlastní několik super kol co se s nima účastní takových těch šíleností v Moabu jako slick rock a podobný závody. Je tady 2 měsíce, neumí se pořád rozkoukat, tak se mu snažím pomoct s prodejem jeho zásob kol co mu dorazily v kontejneru. Má tady jedno exkluzivní úplně nový nikdy nepoužitý viz:

Speialized Stumpjumper FSR Elite 2008 - crosscountry bike (XC)

 

RÁM: All new Stumpjumper FSR M5 manipulated alloy frame w/ ORE TT/DT, sealed cartridge bearing pivots, DMD Direct Mount F. Der, replaceable derailleur hanger, disc only, 120mm travel

VIDLICE: Fox Float 120 RL, 120mm travel, rebound/compression adjust, lock out, alloy steerer

ZADNÍ TLUMIČ: Fox Triad, custom on-the-fly 3-position switch 1) lock out 2) Open 3) ProPedal pedal assisting damping, adjustable rebound, 7.25x1.75"

HLAVOVÉ SLOŽENÍ: 1 1/8" threadless, alloy cups w/ 10mm insertion, sealed cartridge bearing

KLIKY: Shimano M762 XT custom for Specialized

PŘEVODNÍKY: 22S/32A/44A, 4 bolt 104/64mm

STŘEDOVÉ SLOŽENÍ: Shimano M762 XT custom for Specialized

PŘESMYKAČ: Shimano M581 LX, DMD, top swing, dual pull

PŘEHAZOVAČKA: New Shimano M772 XT Shadow

ŘAZENÍ: Shimano Deore LX M580, 9-speed

KAZETA: Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t

ŘETĚZ: SRAM PC-971 w/ Power Link

PŘEDNÍ NÁBOJ: Specialized Hi Lo disc, 28h CNC flange and disc mount, sealed cartridge bearing, 9mm DT RWS alloy QR

ZADNÍ NÁBOJ: DT Swiss custom for Specialized 370 with DT RWS QR, 32h

PŘEDNÍ BRZDA: Custom Avid Ultimate 7, hydraulic disc, 185 rotor

ZADNÍ BRZDA: Custom Avid Ultimate 7, hydraulic disc, 160 rotor

BRZDOVÉ PÁKY: Custom Avid Ultimate 7, hydraulic disc

RÁFKY: DT Swiss custom for Specialized X420, 24mm w/ eyelets, 28/32h

DRÁTY: DT Swiss Competition 1.8/1.6mm

PŘEDNÍ PLÁŠŤ: S-Works The Captain 26x2.0", 120 TPI, tubeless ready aramid bead, dual compound

ZADNÍ PLÁŠŤ: S-Works The Captain 26x2.0", 120 TPI, tubeless ready aramid bead, dual compound

DUŠE: Specialized Ultralite, .6mm, presta

PEDÁLY: plastove Specialized

ŘIDÍTKA: Specialized XC low rise 31.8mm bar, 2014 butted alloy, 6 degree up, 8 degree backsweep, 640mm wide

GRIPY: Specialized thin lock on grip, dual density

PŘEDSTAVEC: Specialized adjustable rise, 31.8mm clamp, 3D forged w/CNC finish

SEDLOVKA: 2016 butted alloy, two bolt non-setback, 30.9 x 350/400mm

SEDLO: Specialized XC MTB, hollow Cr-Mo rails, SL foam

PODSEDLOVÁ OBJÍMKA: Alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID

 

Velikost ramu M , kolo je uplne nove a nikdy nejete. Toto kolo neni vhodne pro downhill nebo freeride.

cena k jednání 47.000 kc

kolo.bmpNačítání informací

Odesláno
  nAscA napsal:
2kubson: Tady je mnohem levnejsi, az podezrele http://www.cykloexpert.cz/city-bike/merida...resso-i8-d-2009 . Ale ty ceny maji vyrobci vzdycky vyssi.

 

 

Taky teď zrovna vybírám kolečko a původně jsem chtěl nějaký krosový kolo, ale při brouzdání mě padlo do oka to řazení v zadním náboji, jako má výše uvedená Merida, ale ještě více se mi líbí kombinace tohoto řazení s převodem řemenem místo řetězu.

Je to pěkně tichoučký.

 

Tady je můj favorit, jen ta cena mi malinko vadí:

http://www.kola-bbm.cz/jizdni-kola/trekkin...b-drive-8-48cm#

 

Co si naše cyklistická obec myslí o becně o řazení v zadním náboji? U nás je to dost málo rozšířený, ale jsou státy, kde je to zase velmi oblíbený. ???

Odesláno (upraveno)

Osobne bych si kolo se zadnim razenim nekoupil. Videl jsem to parkrat rozebrany do posledniho kolecka (majitel byl na pervitinu) a davat to dohromady chce fakt trpelivost nebo odbornika. Proste udrzovat to neni tak snadne. Ono to dost frci napr. Holandsku a Dansku... tam to razeni nedostava takovy zahul jako v CR. Ale pro mestske kolo je to dostacujici. Zalezi jak moc na nem a v jakem terenu budes jezdit.

 

BTW to neni Favorit ale Corratec :lol: :D

Upraveno uživatelem nAscA
Odesláno

Integrované řazení rozhodně budoucnost má, ovšem v současnosti používané planetové převodovky v zadních nábojích jsou opravdu značně náročné na výrobu, přesnost seřízení, údržbu (i když jí moc není), případná oprava je prakticky nemožná (marketing). Ppožívají se hlavně na turistických kolech, na citybike a podobných. Občas se někdo pokusí prorazit na MTB, případně sjezdových kolech, Sachs se svým systémem 3x, nebo Rolhoff. Nevýhody jsou nemožnost přesného řazení ve velkém záběru, omezená možnost ovládání a opravdu velká choulostivost na přesnost seřízení. Jistou výhodou je možnost řazení na místě, bez pohybu.

 

Budoucnost patří řazení integrovanému v rámu, na to si ovšem budeme muset u běžných kol a v masovém měřítku ještě počkat. :)

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...