Gilius Odesláno 24. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 24. června 2008 Pořád platí 20-minutový let v L-39 http://www.askania-praha.cz/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 24. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 24. června 2008 Pořád platí 20-minutový let v L-39 http://www.askania-praha.cz/ Jo a navíc je tohle jediná L-39 v civilních rukou... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JJ Odesláno 24. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 24. června 2008 Jo a navíc je tohle jediná L-39 v civilních rukou... V ČR... V USA jich létají kvanta, tady v NL jich jedna firma také pár má. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 24. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 24. června 2008 V ČR... V USA jich létají kvanta, tady v NL jich jedna firma také pár má. A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hugo14 Odesláno 25. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. června 2008 A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná No, je. Tohle totiž opravdu není Aderdas nebo Relox. Je použito pouze stejného základního konceptu, jinak je to jiná mašina. To je stejné jako tvrdit, že L-39 je jen obšlehlá F-5/T-38 (byť pro některé její části byla asi víc než jen inspirací) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 25. června 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. června 2008 No, je. Tohle totiž opravdu není Aderdas nebo Relox. Je použito pouze stejného základního konceptu, jinak je to jiná mašina. To je stejné jako tvrdit, že L-39 je jen obšlehlá F-5/T-38 (byť pro některé její části byla asi víc než jen inspirací) Jako dodavatel některých částí pro oba výrobce mám poněkud jiné informace.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1Lachtan Odesláno 22. srpna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 22. srpna 2008 A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná Prohlížel jsem si tuhle potvoru v Masrooru a je to opravdu úplně jiná mašina Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Varadero Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 Chtel bych sehnat letecke hodinky, ktere pouzivala Luftwaffe behem WWII. Muzete mi neco doporucit? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cody Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 Ahoj, doporucit muzu jen tento dotaz dat do sekce kam patri. A to je : poradte s koupi a vyberem http://forum.chronomag.cz/index.php?showforum=32 V tomhle vlakne je to mimo a lide kteri by ti poradili tvuj dotaz ani neuvidi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 Chtel bych sehnat letecke hodinky, ktere pouzivala Luftwaffe behem WWII. Muzete mi neco doporucit? Mas na mysli hodinky, ktere nosili piloti, nebo hodinky, ktere nosili navigatori? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 Navigatori nosili Baobachtungsuhr. Na fotce je vyrobek firmy Wampe, ale delalo je treba Stowa a Laco. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 (upraveno) Mezi nejkrasnejsi pilotky patri Glashutte Tutima. Upraveno 17. září 2008 uživatelem afrikab Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 17. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. září 2008 (upraveno) Jinak nosili piloti bezne hodinky Wehrmachtu, viz muj blog: http://forum.chronomag.cz/index.php?automo...p;showentry=146 Upraveno 17. září 2008 uživatelem afrikab Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klotzman Odesláno 18. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. září 2008 To Afrikab : Ty Glashüte jsou fakt pěkný, to asi nejsou tvoje co ? Jinak nedávno jsem si jen tak pro sebe udělal soukromý průzkum co nosili skutečně němečtí piloti za WWII na rukách - prohlédl jsem pečlivě všechny fotografie v knihách co mám, - a v drtivé většině bych řekl že se jednalo o jejich soukromé hodinky - dost často byly obdélníkové. Vzhledem k tomu, že v oné době bylo v důstojnickém sboru letectva mnoho příslušníků šlechty, určitě dali přednost svým zlatým Langendorf, než nějakým stroze účelovým fasovaným Alpinám, který měl kdejakej frajtr od dělostřelectva. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 18. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. září 2008 To Afrikab : Ty Glashüte jsou fakt pěkný, to asi nejsou tvoje co ? Jinak nedávno jsem si jen tak pro sebe udělal soukromý průzkum co nosili skutečně němečtí piloti za WWII na rukách - prohlédl jsem pečlivě všechny fotografie v knihách co mám, - a v drtivé většině bych řekl že se jednalo o jejich soukromé hodinky - dost často byly obdélníkové. Vzhledem k tomu, že v oné době bylo v důstojnickém sboru letectva mnoho příslušníků šlechty, určitě dali přednost svým zlatým Langendorf, než nějakým stroze účelovým fasovaným Alpinám, který měl kdejakej frajtr od dělostřelectva. Bohuzel, ty nejsou moje, ale obcas se na forech nejake objevi....za par tisic euro. Tech hodinek meli spoustu, tady je jich take par. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Varadero Odesláno 18. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. září 2008 Ahojte, chtel jsem se zeptat na Fliegery B-Uhr. Jaky je rozdil v hodinkach, ktere ukazuje fotka vyse. Se stredovym hodinovym kruhem a bez? Mozna hloupa otazka, ale zajima me to. Diky za info Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klotzman Odesláno 19. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. září 2008 (upraveno) Ahojte, chtel jsem se zeptat na Fliegery B-Uhr. Jaky je rozdil v hodinkach, ktere ukazuje fotka vyse. Se stredovym hodinovym kruhem a bez? Mozna hloupa otazka, ale zajima me to. Diky za info Ty co mají hodiny označené ve středu a na obvodu minuty, jsou tzv. Beobachten-uhr, tedy pozorovatelské nebo spíš navigátorské hodinky. Protože za WWII probíhala navigace takřka pouze jen podle vztahu mezi uraženou vzdáleností a uplynulým časem, kdy navigátor věděl že v bodě A, na který dorazí při dané rychlosti v čase T musí letadlo stočit na daný kurz - zvláště při letu bez vidu, nad mraky, v noci a pod. Tyhle akce se mnohdy odehrávaly v řádu vteřin (zvláště když šlo o bombardování, kdy musel pozorovatel ještě počítat s dobou pádu bomb apod.), proto navigátor potřeboval spíš hlídat vteřiny než hodiny. Ty hodinky co mají normální ciferník používali piloti, ti si hlídali čas spíš rámcově a na hlídání vteřin neměli čas, proto normální číselník, jen větší rozměry pro lepší orientaci. Jen pro úplnost, pro navigaci se dále používal sextant, tedy celestická navigace podle hvězd, v podstatě stejně jako na lodích od 17. století do nástupu GPS. Až na to, že po všech výpočtech a měřeních navigátor zjistil, kde bylo letadlo cca před 8-10 minutami (v závislosti na rychlosti letadla a své schopnosti počítat). Upraveno 19. září 2008 uživatelem Klotzman Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Varadero Odesláno 19. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. září 2008 Ty co mají hodiny označené ve středu a na obvodu minuty, jsou tzv. Beobachten-uhr, tedy pozorovatelské nebo spíš navigátorské hodinky. Protože za WWII probíhala navigace takřka pouze jen podle vztahu mezi uraženou vzdáleností a uplynulým časem, kdy navigátor věděl že v bodě A, na který dorazí při dané rychlosti v čase T musí letadlo stočit na daný kurz - zvláště při letu bez vidu, nad mraky, v noci a pod. Tyhle akce se mnohdy odehrávaly v řádu vteřin (zvláště když šlo o bombardování, kdy musel pozorovatel ještě počítat s dobou pádu bomb apod.), proto navigátor potřeboval spíš hlídat vteřiny než hodiny. Ty hodinky co mají normální ciferník používali piloti, ti si hlídali čas spíš rámcově a na hlídání vteřin neměli čas, proto normální číselník, jen větší rozměry pro lepší orientaci. Jen pro úplnost, pro navigaci se dále používal sextant, tedy celestická navigace podle hvězd, v podstatě stejně jako ve středověku na lodích. Až na to, že po všech výpočtech a měřeních navigátor zjistil, kde bylo letadlo cca před 8-10 minutami (v závislosti na rychlosti letadla a své schopnosti počítat). Dekuju za vycerpavajici odpoved. Tohle me presne zajimalo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
afrikab Odesláno 19. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. září 2008 Dekuju za vycerpavajici odpoved. Tohle me presne zajimalo. Jinak B-Uhr se nosily pres kombinezu, proto mely prumer 55mm. Navic piloti meli hodiny na pristrojove desce, takze ty sve meli vetsinou pod bundou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Onisan Odesláno 19. září 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. září 2008 Co jsem se pídil, tak mezi přidělováním těchto dvou modelů vlastně v praxi žádný rozdíl nebyl /jak to ostatně v armádě a zvláště za války chodí / Ty s vnitřním hodinovým číselníkem se nazývají Navigator... Samozřejmě, pro piloty měly být určenýy jiné ,jak už sám název těchto napovídá, jejich určení bylo jasné .. Beobachtungsuhr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se