Gilius Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 Pořád platí 20-minutový let v L-39 http://www.askania-praha.cz/ Link to post Share on other sites
koblih69 Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 Pořád platí 20-minutový let v L-39 http://www.askania-praha.cz/ Jo a navíc je tohle jediná L-39 v civilních rukou... Link to post Share on other sites
JJ Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 Jo a navíc je tohle jediná L-39 v civilních rukou... V ČR... V USA jich létají kvanta, tady v NL jich jedna firma také pár má. Link to post Share on other sites
koblih69 Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 V ČR... V USA jich létají kvanta, tady v NL jich jedna firma také pár má. A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná Link to post Share on other sites
Hugo14 Posted June 25, 2008 Report Share Posted June 25, 2008 A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná No, je. Tohle totiž opravdu není Aderdas nebo Relox. Je použito pouze stejného základního konceptu, jinak je to jiná mašina. To je stejné jako tvrdit, že L-39 je jen obšlehlá F-5/T-38 (byť pro některé její části byla asi víc než jen inspirací) Link to post Share on other sites
koblih69 Posted June 25, 2008 Report Share Posted June 25, 2008 No, je. Tohle totiž opravdu není Aderdas nebo Relox. Je použito pouze stejného základního konceptu, jinak je to jiná mašina. To je stejné jako tvrdit, že L-39 je jen obšlehlá F-5/T-38 (byť pro některé její části byla asi víc než jen inspirací) Jako dodavatel některých částí pro oba výrobce mám poněkud jiné informace.... Link to post Share on other sites
1Lachtan Posted August 22, 2008 Report Share Posted August 22, 2008 A budou pořád přibývat jen už se budou jmenovat jinak: K-8 Karakorum - podobnost tohoto Čínsko-Pákistánského projektu s jakýmsi výrobkem z Aera je čistě náhodná Prohlížel jsem si tuhle potvoru v Masrooru a je to opravdu úplně jiná mašina Link to post Share on other sites
Varadero Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Chtel bych sehnat letecke hodinky, ktere pouzivala Luftwaffe behem WWII. Muzete mi neco doporucit? Link to post Share on other sites
cody Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Ahoj, doporucit muzu jen tento dotaz dat do sekce kam patri. A to je : poradte s koupi a vyberem http://forum.chronomag.cz/index.php?showforum=32 V tomhle vlakne je to mimo a lide kteri by ti poradili tvuj dotaz ani neuvidi. Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Chtel bych sehnat letecke hodinky, ktere pouzivala Luftwaffe behem WWII. Muzete mi neco doporucit? Mas na mysli hodinky, ktere nosili piloti, nebo hodinky, ktere nosili navigatori? Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Navigatori nosili Baobachtungsuhr. Na fotce je vyrobek firmy Wampe, ale delalo je treba Stowa a Laco. Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 (edited) Mezi nejkrasnejsi pilotky patri Glashutte Tutima. Edited September 17, 2008 by afrikab Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 (edited) Jinak nosili piloti bezne hodinky Wehrmachtu, viz muj blog: http://forum.chronomag.cz/index.php?automo...p;showentry=146 Edited September 17, 2008 by afrikab Link to post Share on other sites
Klotzman Posted September 18, 2008 Report Share Posted September 18, 2008 To Afrikab : Ty Glashüte jsou fakt pěkný, to asi nejsou tvoje co ? Jinak nedávno jsem si jen tak pro sebe udělal soukromý průzkum co nosili skutečně němečtí piloti za WWII na rukách - prohlédl jsem pečlivě všechny fotografie v knihách co mám, - a v drtivé většině bych řekl že se jednalo o jejich soukromé hodinky - dost často byly obdélníkové. Vzhledem k tomu, že v oné době bylo v důstojnickém sboru letectva mnoho příslušníků šlechty, určitě dali přednost svým zlatým Langendorf, než nějakým stroze účelovým fasovaným Alpinám, který měl kdejakej frajtr od dělostřelectva. Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 18, 2008 Report Share Posted September 18, 2008 To Afrikab : Ty Glashüte jsou fakt pěkný, to asi nejsou tvoje co ? Jinak nedávno jsem si jen tak pro sebe udělal soukromý průzkum co nosili skutečně němečtí piloti za WWII na rukách - prohlédl jsem pečlivě všechny fotografie v knihách co mám, - a v drtivé většině bych řekl že se jednalo o jejich soukromé hodinky - dost často byly obdélníkové. Vzhledem k tomu, že v oné době bylo v důstojnickém sboru letectva mnoho příslušníků šlechty, určitě dali přednost svým zlatým Langendorf, než nějakým stroze účelovým fasovaným Alpinám, který měl kdejakej frajtr od dělostřelectva. Bohuzel, ty nejsou moje, ale obcas se na forech nejake objevi....za par tisic euro. Tech hodinek meli spoustu, tady je jich take par. Link to post Share on other sites
Varadero Posted September 18, 2008 Report Share Posted September 18, 2008 Ahojte, chtel jsem se zeptat na Fliegery B-Uhr. Jaky je rozdil v hodinkach, ktere ukazuje fotka vyse. Se stredovym hodinovym kruhem a bez? Mozna hloupa otazka, ale zajima me to. Diky za info Link to post Share on other sites
Klotzman Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 (edited) Ahojte, chtel jsem se zeptat na Fliegery B-Uhr. Jaky je rozdil v hodinkach, ktere ukazuje fotka vyse. Se stredovym hodinovym kruhem a bez? Mozna hloupa otazka, ale zajima me to. Diky za info Ty co mají hodiny označené ve středu a na obvodu minuty, jsou tzv. Beobachten-uhr, tedy pozorovatelské nebo spíš navigátorské hodinky. Protože za WWII probíhala navigace takřka pouze jen podle vztahu mezi uraženou vzdáleností a uplynulým časem, kdy navigátor věděl že v bodě A, na který dorazí při dané rychlosti v čase T musí letadlo stočit na daný kurz - zvláště při letu bez vidu, nad mraky, v noci a pod. Tyhle akce se mnohdy odehrávaly v řádu vteřin (zvláště když šlo o bombardování, kdy musel pozorovatel ještě počítat s dobou pádu bomb apod.), proto navigátor potřeboval spíš hlídat vteřiny než hodiny. Ty hodinky co mají normální ciferník používali piloti, ti si hlídali čas spíš rámcově a na hlídání vteřin neměli čas, proto normální číselník, jen větší rozměry pro lepší orientaci. Jen pro úplnost, pro navigaci se dále používal sextant, tedy celestická navigace podle hvězd, v podstatě stejně jako na lodích od 17. století do nástupu GPS. Až na to, že po všech výpočtech a měřeních navigátor zjistil, kde bylo letadlo cca před 8-10 minutami (v závislosti na rychlosti letadla a své schopnosti počítat). Edited September 19, 2008 by Klotzman Link to post Share on other sites
Varadero Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Ty co mají hodiny označené ve středu a na obvodu minuty, jsou tzv. Beobachten-uhr, tedy pozorovatelské nebo spíš navigátorské hodinky. Protože za WWII probíhala navigace takřka pouze jen podle vztahu mezi uraženou vzdáleností a uplynulým časem, kdy navigátor věděl že v bodě A, na který dorazí při dané rychlosti v čase T musí letadlo stočit na daný kurz - zvláště při letu bez vidu, nad mraky, v noci a pod. Tyhle akce se mnohdy odehrávaly v řádu vteřin (zvláště když šlo o bombardování, kdy musel pozorovatel ještě počítat s dobou pádu bomb apod.), proto navigátor potřeboval spíš hlídat vteřiny než hodiny. Ty hodinky co mají normální ciferník používali piloti, ti si hlídali čas spíš rámcově a na hlídání vteřin neměli čas, proto normální číselník, jen větší rozměry pro lepší orientaci. Jen pro úplnost, pro navigaci se dále používal sextant, tedy celestická navigace podle hvězd, v podstatě stejně jako ve středověku na lodích. Až na to, že po všech výpočtech a měřeních navigátor zjistil, kde bylo letadlo cca před 8-10 minutami (v závislosti na rychlosti letadla a své schopnosti počítat). Dekuju za vycerpavajici odpoved. Tohle me presne zajimalo. Link to post Share on other sites
afrikab Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Dekuju za vycerpavajici odpoved. Tohle me presne zajimalo. Jinak B-Uhr se nosily pres kombinezu, proto mely prumer 55mm. Navic piloti meli hodiny na pristrojove desce, takze ty sve meli vetsinou pod bundou. Link to post Share on other sites
Onisan Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Co jsem se pídil, tak mezi přidělováním těchto dvou modelů vlastně v praxi žádný rozdíl nebyl /jak to ostatně v armádě a zvláště za války chodí / Ty s vnitřním hodinovým číselníkem se nazývají Navigator... Samozřejmě, pro piloty měly být určenýy jiné ,jak už sám název těchto napovídá, jejich určení bylo jasné .. Beobachtungsuhr Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now