Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Zadní brzdu na grisu nepoužívám prakticky vůbec, ABS nemám a ani po 14 letech ježdění mi nechybí. Vlastně ani v autě nepamatuju, že by mi do brždění ABS za poslední roky "kecalo". Možná je to tím, že brždění na motorce na začátku sezony trénuju?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na GSu to mám úplně stejně. Zadní brzdu nohou používám fakt jen tehdy, když se potřebuju rozjet do prudkého kopce. Jinak to přední brzda s duálem, posilovačem a ABS řeší za mě. Je to moje první a jediná motorka už skoro deset roků, něco naježděno máme, ale zkušenosti s něčím starším bez ABS nemám žádné, i když to fakt bude pomalá jízda na kochačku (aspoň doufám ;-)) V čem je to teda tak moc jiné?

 

Ine to bude v tom, ze nemas dual, posilnovac ani ABS :) Prva vec je prevencia, tj snazit sa nedostat do situacie kde by si potreboval rychlo brzdit, to samozrejme plati univerzalne a najdes v kazdej knizke, takze preskocme. Krizove brzdenie na modernej masine s elektronikou je TAKMER ako v modernom aute (tlac do pedalu a modli sa), na motorke bez ABS sa toto rovna padu. Bez nejakych predsudkov, brzdy bez ABS su rovnako silne ako tie s ABS, ale nijako nepomahaju pri blokovani kolies. Treba si brzdenie natrenovat, ako hovori Pavel, to je zaklad poznat, co ta motorka robi. Cize ty sam musis oddelene davkovat prednu aj zadnu, riadit smer, pocitat trajektorie a samozrejme, modlit sa :)

 

Trening normalne na parkovisku, prazdnej ceste, alebo ak sa da, tak aj zaplatit motoskola zamerana na techniku brzdenia. Clovek casom ziskava aj vlastne zle navyky a niekedy je dobre skonzultovat. Potom na cruisri specificky viac pouzivas zadnu brzdu, ci uz pri strikovani dopravou alebo aj pri normalnom brzdeni, dobrzdovani na semafor atd, je to dane taziskom a rozlozenim hmotnosti, proste zadna brzda toho ubrzdi viac ako na inej motorke. Pri brzdeni prednou, ked sa potopia vidlice, sa zadok na cruiseri tak nenadlahcuje, rozhodne ho len tak neodlepis od zeme. Zadna brzda je obvykle slusne progresivna, takze sa da dobre davkovat, chce to len trochu treningu. Pripadny smyk sa tiez da zvladnut bez padu, aj sa to da natrenovat. Predok je nutny pri velkom /krizovom brzdeni ako pri kazdej inej masine, je tam stale vacsina roboty. Predna brzda je vseobecne "kusavejsia" a pri stope/geometrii cruisera rychlo zistis, co nerobit. Rozhodne v zakrute ani pomysliet, a inac jemne a s rozumom, jak v posteli so zenskou - nedrapat, len jemne stlacat.. Na predne koleso to proste nezdvihnes, skor "hodis drzku". Nie je to samozrejme nic nezvladnutelne, len je to iny zazitok, nebal by som sa toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

daj si skusobnu jazdu na novej, to je zadarmo. ked ta to chyti, pozicaj si z pozicovne na weekend, naloz tomu 1000km a uvidis sam. Bude ta to stat mozno par sto eur ale budes mat jasno a hlavne bez starosti kupovat-predavat. Ked uz nikde tak vo Viedenskom HD maju aj oficialny HD rental point.

 

btw ja mam 190cm a skoncil som na Rockete III. na HD som sa krcit nechcel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem měl kliku. Jsem sice malý pivo 181 cm, ale rozpětí rukou mám 193. Takže občas se srovnat byl problém. Z výkopu jsem koupil starší electru se sníženým sedlem, rovnými a málo zdvihlymi řídítky. Předchozí majitel cca 195 a já nyní naprostá spokojenost. Zato na street rodu furt nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

daj si skusobnu jazdu na novej, to je zadarmo. ked ta to chyti, pozicaj si z pozicovne na weekend, naloz tomu 1000km a uvidis sam. Bude ta to stat mozno par sto eur ale budes mat jasno a hlavne bez starosti kupovat-predavat. Ked uz nikde tak vo Viedenskom HD maju aj oficialny HD rental point.

 

btw ja mam 190cm a skoncil som na Rockete III. na HD som sa krcit nechcel

V Brně ani v Ostravě jsem s půjčením Road Kinga neuspěl, je už holt po sezóně. Vídeň mě nenapadla, zkusím, dík.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to tam! Byl jsem se projet na HD Road King Classic 2004 a jsem si jistý, že ho musím mít. Posez dostatečně dimenzovaný i pro mě, i když zvážím možnost objednat ještě vyšší sedlo. Brzd bez ABS jsem se bál naprosto zbytečně, brzdí to dobře. Motorka nesvádí k pičovinám, na druhou stranu jede fakt slušně i přes stařičký motor 88 cui. Pocitově člověk jede o dost pomaleji, než je na tachu. Motor sebou mlátí v rámu jak při tanci svatého víta a zvuk to má, že lidi na přechodech zpozorněli ještě dřív, než jsem vjel do dědiny :-) Fatboy 2018 byl oproti tomuto lehce sterilní. Ty defakto nechtěné projevy motoru tomu fakt dávají šťávu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som si dal sedadlo upravit u Vás v Česku vo firme DDT custom seats a musim povedat krasna praca, trosku komplikovana komunikacia a cakacia doba. Ale to sú vsetko zalezitosti suvisiace pravdepodobne s tym ze je to mala rodinna firma a vela prace. Inak oproti originalu neporovnatelny komfort sedenia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to teda pekelný stroj a při 35st.C je i prosté zastavení na křižovatce v kožené bundě a jeanách ryzí šílenství. Myslel jsem, že mi uhoří nohy jak to topí :-) No ale vibruje to tak, že člověk se spíš soustředí na to, aby se nenachal z té stojící mrchy setřepat :-D Každá zelená je vysvobození a zbožňuju, jak v dálce šouravě přecházející davy lidí na LFŠ zaslechnou, jak jsem tam bouchl jedničku a začnou sprintovat ze silnice před tím brutálním řevem motoru a výfuků :-D Mazec.

 

Jezdíte v těchto hicech? Já jezdím striktně v moto hadrech, integrálce, vyšších botách a rukavicích, ale musím říct, že mě ďáblík nahlodává vzít si jen kraťasy, triko a páteřák.

Upraveno uživatelem Mitak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak za tím velkým plégem, které vidím na fotce, se moc neochladíš. Jezdím podobný, a jsem splavenej jak čokl. Kdykoli začne  ďáblík hlodat, vzpomenu si na všechny své silniční lišeje, a hned se voháknu jako člověk. Raw denim, gladiátory, kůže a aspoň prsťáky - stejně se v nich líp drží hefty.

 

Jezdím, cca 50 až 100 denně po Praze. Ale dnes jsem si ulevil, a vzal si nahýho street roda - balzám :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plexi půjde dolů. Zkoušel jsem se navléct do starší chráničové košile, která krásně profukuje, ale před deseti lety jsem měl o deset kilo míň a kdybych vydechnul, tak ji roztrhnu :-D

 

Zítra se zkusím mrknout po nějakých nových hadrech do horka na cruisera, ale bojím se, že nic tak parádního jako Touratech Compaňero na cruisery neexistuje a na tom HDčku byh v nich vypadal blbě. A to by jako nešlo :-)

Upraveno uživatelem Mitak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...