Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  Karol napsal:
bohužial pre mna tato najkrajšia farebna kombinacia nevyšla tak sa tešim aj s so striebornej

Nevadí, vždycky jsem tuto motorku považoval za konkurenci XJR 1300, ale jsou to dost odlišné kousky.

Máš MV se sajdou nebo sólo?

Odesláno
  Duke650 napsal:
Karol

IŽ ??? ruskou kopii BMW ???

No jasně, že je to ta kopírka :) V Rusku to dělalo více výrobců i Dnepr je snad kopírka, ale v ruských motorkách se fakt nevyznám.

Odesláno
  Karol napsal:
Lukaš so sajdou po kompletnej renovacii

Jaká je prostupnost terénem (má to náhon na sajdu a zpátečku)? Zajímalo by mě jestli bych se vyškrábal do kopce (lesní cesta) i na sněhu. Pak netřeba kupovat Jeepa a podobný moderní křápy :)

Odesláno

Lukaš je tam boxer motor 750cm sice nie velky vykon okolo 30k ale obrovsky krutiaci moment vo vojsku tahali za sebou polne kuchyne a niekedy aj lahke polne dela takže určite to vyleze všade nahon na sajdu nemam ani spiatočku

Odesláno

To Karol - i tak bych ocenil, jestli je k mání fotka :) . Mě se moc líbí Ural 750 SWD, nebo třeba i ve verzi military

 

Jinak byť ruské motocykly vycházejí/vycházely z kopií zejména BMW a to proto, že do r. 1941 v rámci spojenectví Německo dodalo motocykly BMW pro Rudou armádu, nebo poté, co SSSR v rámci reparací získal možnost (stroje, dokumentaci) k výrobě, mají už dnes některá svá vylepšení a je třeba rozlišovat, jakou že kopii si člověk z RF koupí. Dněpr je tuším v bankrotu a výrobky byly kvalitou prý strašné. Ural proto, že dodává jednak armádě, ale i civilnímu sektoru a celkem dost vyváží do USA a západní Evropy, tak používá i kvalitní komponenty (Brembo, Paioli, Denso, Bosch...) a myslím, že částečně i inovovali motory.

Motocykly Iž jsou prý celkem spolehliví dělnící.

Ale stejně všechny ruské motocykly asi vyžadují péči, je to jako se starou Jawou či ČZ - montérky, občas šroubovák a klíče v ruce, oleje, vazelína a nebát se ;) A s sebou mít první pomoc - pár ND, nářadí na kompl. GO... pak člověka nic nezastaví. Lesy, pláně, hory, řeky - ničevó, vperjód!

Odesláno

i tak, kdyby fotka v budoucnu byla, určitě se prosím pochlub.

M kový model znám

Odesláno

Trochu tě poopravím Bobe, když se schylovalo k vpádu německých vojsk do ruska vydal Stalin rozkaz k mobilizaci všech vojenských sil na celém ůzemí. Ačkoliv byla ruská armáda připravená, docela je zastrašovaly pancéřové a speciální jednotky vybavené motocykly BMW s postraním vozíkem, jednoduché, spolehlivé, s minimálními nároky na údržbu, umožnující i jízdu v těžším terénu a hlavně schopné vézt ještě jednoho vojáka s kulometem a zásobami, případně ještě, jak už tu bylo zminováno táhnout muniční vozík, polní kuchyni, nebo další kulomet. Proto SSSR v roce 1939, prostřednictvím švédského zprostředkovatele zakoupilo 5 motocyklů BMW, pravděpodobně Typ R71, které ihned rorebrali a na jejich základě postavili vlastní motocykl, který vyráběly ve městě Irbit na Uralu.

Odesláno

jj, nevím přesně, vím jen, že sovětské Rusko kuppovalo z Německa motocykly, vojenské verze a to přímo. Nevím, možná to nebylo BMW, Němci tuším používali ve válce i jiná moto, než BMW, ale nemůžu si teď vzpomenout...

Odesláno

Byly to BMW-72, měly kardanem poháněnou sajdu. Vyrábělo se to ve Zwickau a Chemnitz, po válce Rusové odvezli komplet fabriku a dodnes vyrábí tyto motorky Ukrajinci pod značkou Dněpr - ležatý dvouválec 650 ccm, náhon kardanem dozadu i na sajdu, každý válec s vlastním sytičem. Jen hlavní reflektor je použit z Žigulíka, zato se jako příslušenství dodává polní lopatka a vidlice na kulomet :) Shodnou motorku vyráběl i Zundapp, podle stejné specifikace.

Odesláno
  vor napsal:
Mají je v Brně na Trnité( u Vaňkovky). www.ural.cz

No já nějak nemám vztah k ruským motocyklům a ty ceny mi tedy vyloženě nesedí. BTW: již před dlouhou dobou jsem se bavil s panem Hošťálkem a ten mi popisoval proceduru po koupi Uralu jeho známým, všechno rozebrat (hlavně mechanické části), přebrousit ventilová sedla, dozačistit všechny odlitky, použít výstružníky - nejen vrtáky, atd, atd. Po této práci prý motorka začne konečně fungovat a také obstojně pojede. Německý dovozce toto dělá automaticky a některé díly rovnou nahrazuje.

Odesláno

Tak jsem u svý emky vyndal motor a provádím nějaký to poladěníčko, jak Lukáš píše-výstružník, tak to jó, 2 hodiny jsem vystružoval ojniční čep :-)

Motorek ale dostane repasovanou kliku, to se mu bude určitě líbit.

 

 

To vor : když se obchod zadaří, mohu Tě svézt.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...