Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Před hodinou, zceyee napsal:

Nevim kudy jezdis, denne potkam tak 4 hlidky, ktery jen cekaji za kym se rozjedou nebo koho seberou. Za posledni tyden sem potkal 3x mereni rychlosti laserem. A kdyz uz se bavime o bezpecnosti, letos je u nas tak bezpecno, ze zakaz rizeni se udeluje i za prasklou zarovku. Co bys chtel vic?

Stačilo by bohatě, aby ten zákaz řízení platil a vymáhal se a pak bych s tebou možná i souhlasil 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, African napsal:

Stačilo by bohatě, aby ten zákaz řízení platil a vymáhal se a pak bych s tebou možná i souhlasil 😉

Tys o papiry jeste neprisel, vid? ... myslim jako .. nikdy. To bys pak psal jinak.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, zceyee napsal:

Tys o papiry jeste neprisel, vid? ... myslim jako .. nikdy. To bys pak psal jinak.

Přišel a jsem rád že jsem dostal druhou šanci. Ale dodržel jsem zákaz řízení a chytil se za rypák na rozdíl od ostatních.... jak píšu, u nás se zákon vymáhá velmi laxně, vidím to dnes a denně. U nás borce bez papírů, zlitý, zfetovaný chytají každý měsíc několikrát stále do kola, prostě dokud někoho nezabíjí. Nedávno tu jeden takový zabil dva majitele Highpointu, článků si najdeš dost a máme tady další úplně stejné..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze oni potrebujou aby je chytali furt dokola, aby se mela na zaklade ceho prosazovat vetsi represe. To je soucasti toho vseho. Funguje to tak celou dobu .. "potrebujem zprisnit zakon, kouknete .. oni na to serou" .. a zakon se zprisni uplne jinak nez proti temhle lidem .. a za chvili znova a znova a furt dokola. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, African napsal:

... u nás se zákon vymáhá velmi laxně, vidím to dnes a denně. U nás borce bez papírů, zlitý, zfetovaný chytají každý měsíc několikrát stále do kola, prostě dokud někoho nezabíjí. Nedávno tu jeden takový zabil dva majitele Highpointu, článků si najdeš dost a máme tady další úplně stejné..... 

Přesně tak. A při tom by třeba stačilo jim auto na místě zabavit a prodat ho v dražbě (pokud by to někdo koupil) nebo sešrotovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestačilo. Je prostě část společnosti, která má myšlení nastavené jinak a represí je prostě vychovat nejde. Když jim auto zabavíte, tak si obstarají buď nějaký další šrot za pár tisíc nebo něco ukradnou. Když je zavřete, tak sice na pár měsíců od nich máte pokoj, ale pak se vám vrátí člověk ještě více neschopný normálního života. No a jelikož takovýchto individuí není málo, tak je prostě napořád všechny pozavírat nejde (protože za chvíli by je nebylo kam dávat a navíc to stojí strašný peníze). Jediné řešení je nedopustit, aby z nich vyrostlo to, co z nich vyrostlo (dát jim vzdělání, podporovat je ve sportu a kultuře, ...). Jak konkrétně to udělat, nevím, je to úkol téměř nadlidský, ale nic jiného než se o to pokoušet nám nezbývá. U těch co jsou už dospělí pak taky není jiné řešení než je "převychovat". Dlouhodobá zkušenost ale ukazuje, že lze převychovat lze dospělé lidi pouze těžko a tvrdé postihy jsou v tomto spíše kontraproduktivní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, African napsal:

Přišel a jsem rád že jsem dostal druhou šanci.

Tak snad budes stejne vdecny az ti je seberou za prasklou zarovku na pul roku (max rok a pul).. :D

před 7 hodinami, Vorel napsal:

Přesně tak. A při tom by třeba stačilo jim auto na místě zabavit a prodat ho v dražbě (pokud by to někdo koupil) nebo sešrotovat. 

Auto vetsinou neni napsany na ne, pac maj exekuce .. a zbytek je jim uplne egal .. to nema reseni.

před 6 hodinami, Step napsal:

Nestačilo. Je prostě část společnosti, která má myšlení nastavené jinak a represí je prostě vychovat nejde. Když jim auto zabavíte, tak si obstarají buď nějaký další šrot za pár tisíc nebo něco ukradnou. Když je zavřete, tak sice na pár měsíců od nich máte pokoj, ale pak se vám vrátí člověk ještě více neschopný normálního života. No a jelikož takovýchto individuí není málo, tak je prostě napořád všechny pozavírat nejde (protože za chvíli by je nebylo kam dávat a navíc to stojí strašný peníze). Jediné řešení je nedopustit, aby z nich vyrostlo to, co z nich vyrostlo (dát jim vzdělání, podporovat je ve sportu a kultuře, ...). Jak konkrétně to udělat, nevím, je to úkol téměř nadlidský, ale nic jiného než se o to pokoušet nám nezbývá. U těch co jsou už dospělí pak taky není jiné řešení než je "převychovat". Dlouhodobá zkušenost ale ukazuje, že lze převychovat lze dospělé lidi pouze těžko a tvrdé postihy jsou v tomto spíše kontraproduktivní. 

S prvni casti prispevku vesmes souhlasim, u druhe uz tolik ne. To pozadi, zavislosti a ta psychika je daleko slozitejsi, nerekl bych ze prevychova je k necemu .. resp. v ramci prevychovy to bude fungovat, dokud z ty prevychovy clovek neodejde .. a nevrati se do puvodnich koleji. Stejne jako v lecebnach, kde se vetsina lidi "uzdravi" a jakmile z lecebny odejdou tak zacne naprosta vetsina znova. Ten system by mel bejt nastavenej tak aby kdyz se nekdo dostane na dno, tak aby se z toho dna taky dokazal sam dostat, u nas je to zatim obracene. Kdyz uz bereme papiry lidem za 92 kmph mezi polema .. proc jim je brat na pul roku a ne treba na mesic, tak jak je to v civilizovanejsich zemich? Pokud je nekdo na aute zavisly, mesic ho bude stat treba cela dovolena v praci plus veci kolem. Ale pul roku .. ten clovek je automaticky bez prace a v dluzich. Takze system nastavujeme tak abysme ty lidi kteri nemusi dopadnout takhle, v tom utopili uplne, prakticky jim jako spolecnost znicime funkcni (nebo castecne funkcni) zivoty.

To spis oni prevychovaji nas, skrz nase zakonodarce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale za 92km/h myslím nikomu papíry nevezmou, snad se nepletu se, že je tolerance přesnosti měření 3km/h? Já zase nejsem úplně komfortní s příkladem, který jsi dal. Pokud je někdo závislý na autě ve smyslu, že ho potřebuje k obživě, má si ohlídat limit 90km/h a jezdit pro jistotu 88km/h, pak jej jakákoliv nespravedlnost ohledně následků rychlé jízdy mine. Přijde mi to už trochu jako typická česká vlastnost, kterou na silnicích vidím denně: je tady 50, pojedu 53, je tady 90, pojedu 93, a pak trpět pod tíhou napohled krutých následků a říkat, že to bylo jen o 3km/h nad limit. Když probíhaly debaty o nějaké toleranci alkoholu jako to mají v zahraničí, tak na mě šly mrákoty. To, co se dá aplikovat třeba v Německu, u nás vůbec nemusí fungovat dobře. Jestli to ovšem vidím špatně, rád se nechám poučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale za 92km/h myslím nikomu papíry nevezmou, snad se nepletu se, že je tolerance přesnosti měření 3km/h? Já zase nejsem úplně komfortní s příkladem, který jsi dal. Pokud je někdo závislý na autě ve smyslu, že ho potřebuje k obživě, má si ohlídat limit 90km/h a jezdit pro jistotu 88km/h, pak jej jakákoliv nespravedlnost ohledně následků rychlé jízdy mine. Přijde mi to už trochu jako typická česká vlastnost, kterou na silnicích vidím denně: je tady 50, pojedu 53, je tady 90, pojedu 93, a pak trpět pod tíhou napohled krutých následků a říkat, že to bylo jen o 3km/h nad limit. Když probíhaly debaty o nějaké toleranci alkoholu jako to mají v zahraničí, tak na mě šly mrákoty. To, co se dá aplikovat třeba v Německu, u nás vůbec nemusí fungovat dobře. Jestli to ovšem vidím špatně, rád se nechám poučit.
Jj jezdit podle pravidel se prostě musíme naučit. Vždyť o nic nejde- jsem pracovně na silnici asi 70% času a jde to plánovat na pohodu a když je něco většího tak zavolám partnerovi a nikdy nebyl problém.

Odesláno z mého SM-A528B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, dykmore napsal:

Ale za 92km/h myslím nikomu papíry nevezmou, snad se nepletu se, že je tolerance přesnosti měření 3km/h? Já zase nejsem úplně komfortní s příkladem, který jsi dal. Pokud je někdo závislý na autě ve smyslu, že ho potřebuje k obživě, má si ohlídat limit 90km/h a jezdit pro jistotu 88km/h, pak jej jakákoliv nespravedlnost ohledně následků rychlé jízdy mine. Přijde mi to už trochu jako typická česká vlastnost, kterou na silnicích vidím denně: je tady 50, pojedu 53, je tady 90, pojedu 93, a pak trpět pod tíhou napohled krutých následků a říkat, že to bylo jen o 3km/h nad limit. Když probíhaly debaty o nějaké toleranci alkoholu jako to mají v zahraničí, tak na mě šly mrákoty. To, co se dá aplikovat třeba v Německu, u nás vůbec nemusí fungovat dobře. Jestli to ovšem vidím špatně, rád se nechám poučit.

Za 92 namerenych po odectu tolerance myslim samozrejme kde se to uz davno netvari jako obec ale stale je to obec, treba tady .. https://www.google.com/maps/@50.1080324,12.7907054,3a,75y,132.72h,92.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2eFL5BknEHHxseQXYTkibA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Typicka ceska vlastnost? Ja zas 90% casu travim na silnicich v nemecku a asi uz nemam silu to dal rozebirat, kazdej ma svoji pravdu. :)

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohodě, já se opravdu snažím diskutovat, abych se něco dozvěděl. Nemusíš to ukončit tím, že mám nějakou svoji pravdu, na kterou nemáš sílu. Neber to jako chvástání, ale mám najezděno a nalítáno po světě myslím docela dost. A všude, kde jsem byl, jsem prostě vypozoroval nějaký typický znak v chování lidí, daný ať už jejich finančními možnostmi, náboženstvím, politickým systémem, podnebím, úrovní IT a komunikací atd., nebo kombinací těch věcí. No a u nás, po všech zkušenostech zvenku, jako typickou českou vlastnost vidím nutkání neustále překračovat vymezené mantinely. Jen o trochu, tady rychlost o pár km/h, tady alkohol o 0,01 promile, tady zas nepřiznat pár tisíc na daních. Co se týče rychlosti, vůbec nechápu jakoukoliv diskuzi. Je dáno 90, jedu max 90. Je 50, jedu max 50. Pokud jedu 53, je to jen moje chyba. Nerozumím, čemu na značce 50 není rozumět. Pokud si nejsem jistý, že můžu 90, jedu raději méně, sice tím naseru lidi za sebou, ale opět je to pravděpodobně jen moje chyba, že jsem nepozorný. Zodpovědnost za sebe, a respekt k druhým, minimálně v autě, je u nás z mého pohledu na docela nízké úrovni.

Upraveno uživatelem dykmore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, dykmore napsal:

V pohodě, já se opravdu snažím diskutovat, abych se něco dozvěděl. Nemusíš to ukončit tím, že mám nějakou svoji pravdu, na kterou nemáš sílu. Neber to jako chvástání, ale mám najezděno a nalítáno po světě myslím docela dost. A všude, kde jsem byl, jsem prostě vypozoroval nějaký typický znak v chování lidí, daný ať už jejich finančními možnostmi, náboženstvím, politickým systémem, podnebím, úrovní IT a komunikací atd., nebo kombinací těch věcí. No a u nás, po všech zkušenostech zvenku, jako typickou českou vlastnost vidím nutkání neustále překračovat vymezené mantinely. Jen o trochu, tady rychlost o pár km/h, tady alkohol o 0,01 promile, tady zas nepřiznat pár tisíc na daních. Co se týče rychlosti, vůbec nechápu jakoukoliv diskuzi. Je dáno 90, jedu max 90. Je 50, jedu max 50. Pokud jedu 53, je to jen moje chyba. Nerozumím, čemu na značce 50 není rozumět. Pokud si nejsem jistý 90, jedu raději méně, sice tím naseru lidi za sebou, ale opět je to pravděpodobně jen moje chyba, že jsem nepozorný. Zodpovědnost za sebe, a respekt k druhým, minimálně v autě, jen u nás z mého pohledu na docela nízké úrovni.

Pises zodpovednost za sebe. Ja nevidim zadnou odpovednost v tom ze kdyz nekdo rekl ze tady se jezdi 50, 30, 10 .. ze jezdit 50, 30, 10 by bylo jakkoliv zodpovedne. A uz vubec ne protoze to nekdo (nekdo kdo v tu chvili nedrzi volant) rekl. Sou mista v obci kde je 50 dovoleno a jízda nad 30 je naprosto nezodpovědná. Jsem zodpovědný když dodržuju 50? A nahoru to neplatí proč? Když to vezmu do extrému, když budu na dálnici jezdit 60 (protože zákon mi ukládá zastavit před překážkou nenáhlou .. je studie že při potkávacích světlech je ta schopnost rozpoznani a zastaveni adekvátní těm 60ti kilometrům v hodině). Kolem mě budou lidi lítat 130 .. ti nezodpovědní .. a já zodpovědně pojedu 60 protože někdo vymyslel takovejhle zákon. (V DE takovouhle blbost do zákona implementovaou nemají). S tou rychlostí je to furt dokola, ale zodpovědnej má bejt ten kdo sedí na tý motorce, kdo drží ten volant v ruce, ne ten kdo tu situaci nezažil, ale bude říkat (a vynucovat! za pomoci neadekvátně tvrdejch trestů) co má druhej dělat. Pokud je jednání vyloženě nebezpečné, nejsem proti zákazu řízení (viz ten exot co předjížděl přes přechod snad 150 když nemohl vidět přes auta jestli je někdo na přechodu .... v jiném vlákně nedávno) ... ale brát řidičáky za prasklou žárovku, to už je trochu úlet. Nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, dykmore napsal:

V pohodě, já se opravdu snažím diskutovat, abych se něco dozvěděl. Nemusíš to ukončit tím, že mám nějakou svoji pravdu, na kterou nemáš sílu. Neber to jako chvástání, ale mám najezděno a nalítáno po světě myslím docela dost. A všude, kde jsem byl, jsem prostě vypozoroval nějaký typický znak v chování lidí, daný ať už jejich finančními možnostmi, náboženstvím, politickým systémem, podnebím, úrovní IT a komunikací atd., nebo kombinací těch věcí. No a u nás, po všech zkušenostech zvenku, jako typickou českou vlastnost vidím nutkání neustále překračovat vymezené mantinely. Jen o trochu, tady rychlost o pár km/h, tady alkohol o 0,01 promile, tady zas nepřiznat pár tisíc na daních. Co se týče rychlosti, vůbec nechápu jakoukoliv diskuzi. Je dáno 90, jedu max 90. Je 50, jedu max 50. Pokud jedu 53, je to jen moje chyba. Nerozumím, čemu na značce 50 není rozumět. Pokud si nejsem jistý, že můžu 90, jedu raději méně, sice tím naseru lidi za sebou, ale opět je to pravděpodobně jen moje chyba, že jsem nepozorný. Zodpovědnost za sebe, a respekt k druhým, minimálně v autě, je u nás z mého pohledu na docela nízké úrovni.

Zodpovědnost k druhým... já jsem teda radši, když řidič kouká kolem sebe, místo toho aby v zóně úsekového měření čučel na tacháč (ne každý má v autě adaptivní tempomat), jestli najednou nejede z kopce 55. Obecně mi přijde úsekové měření jako vyloženě nebezpečný stroj na peníze, protože odvádí pozornost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jedné straně odpovědnost řidičů. Ano souhlas

Na druhé postup některých obci, které měří ne tam, kde by to mělo smysl pro bezpečnost  provozu, ale tam kde se dá nejvíce narejžovat, taková místa jistě všichni známe.  

Na třetí straně ne vždy je postup policie / zvláště měšťáků/ korektní a heslo pomáhat a chránit se u státní  někdy jaksi  vytratilo.

Upraveno uživatelem Conrad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, zceyee napsal:

Pises zodpovednost za sebe. Ja nevidim zadnou odpovednost v tom ze kdyz nekdo rekl ze tady se jezdi 50, 30, 10 .. ze jezdit 50, 30, 10 by bylo jakkoliv zodpovedne. A uz vubec ne protoze to nekdo (nekdo kdo v tu chvili nedrzi volant) rekl. Sou mista v obci kde je 50 dovoleno a jízda nad 30 je naprosto nezodpovědná. Jsem zodpovědný když dodržuju 50? A nahoru to neplatí proč? Když to vezmu do extrému, když budu na dálnici jezdit 60 (protože zákon mi ukládá zastavit před překážkou nenáhlou .. je studie že při potkávacích světlech je ta schopnost rozpoznani a zastaveni adekvátní těm 60ti kilometrům v hodině). Kolem mě budou lidi lítat 130 .. ti nezodpovědní .. a já zodpovědně pojedu 60 protože někdo vymyslel takovejhle zákon. (V DE takovouhle blbost do zákona implementovaou nemají). S tou rychlostí je to furt dokola, ale zodpovědnej má bejt ten kdo sedí na tý motorce, kdo drží ten volant v ruce, ne ten kdo tu situaci nezažil, ale bude říkat (a vynucovat! za pomoci neadekvátně tvrdejch trestů) co má druhej dělat. Pokud je jednání vyloženě nebezpečné, nejsem proti zákazu řízení (viz ten exot co předjížděl přes přechod snad 150 když nemohl vidět přes auta jestli je někdo na přechodu .... v jiném vlákně nedávno) ... ale brát řidičáky za prasklou žárovku, to už je trochu úlet. Nebo ne?

Ano, naprosto souhlasím. Jsou místa, kde je 50, a jízda nad 30 je nezodpovědná. Právě zde nastupuje zodpovědnost za své jednání a respekt k druhým. Nikde jsem nenapsal, že v padesátce pojedu vždy 50, přečti si to znovu - napsal jsem max 50 a bylo to vztaženo k překročení rychlosti. Co se týče nesmyslně nízkých limitů rychlosti, opět s tebou souhlasím a taková místa znám. Je řešením jet rychleji, protože máš vlastní názor? A mimochodem, ptám se, protože si nejsem jistý: po dálnici můžeš jet 60km/h?

Upraveno uživatelem dykmore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, dykmore napsal:

Ano, naprosto souhlasím. Jsou místa, kde je 50, a jízda nad 30 je nezodpovědná. Právě zde nastupuje zodpovědnost za své jednání a respekt k druhým. Nikde jsem nenapsal, že v padesátce pojedu vždy 50, přečti si to znovu - napsal jsem max 50 a bylo to vztaženo k překročení rychlosti. Co se týče nesmyslně nízkých limitů rychlosti, opět s tebou souhlasím a taková místa znám. Je řešením jet rychleji, protože máš vlastní názor? A mimochodem, ptám se, protože si nejsem jistý: po dálnici můžeš jet 60km/h?

Zda-li je řešením jet rychleji  ... mám-li názor takový že nedává žádnej smysl jet pomalu? Ano, to je řešení. Mít za volantem vlastní hlavu která je reálně odpovědná za následky je opravdu řešení. Problémem jsou sankce, jenž prakticky říkají že sice drží volant, ale odpovědnost nemají když neposlouchaj ...

Jistě že na dálnici mohu jet 60 kmph. Třeba když nasněží jezdí se i 30 kmph. To co předpokládám myslíš je §35 zák. č. 361/2000 Sb. "Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž konstrukční rychlost2) není nižší než 80 km.h-1." .. ale treba kamion pri stoupani muze mit problem tuhle rychlost dosahnout. Proto je to takto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, VitekB napsal:

Zodpovědnost k druhým... já jsem teda radši, když řidič kouká kolem sebe, místo toho aby v zóně úsekového měření čučel na tacháč (ne každý má v autě adaptivní tempomat), jestli najednou nejede z kopce 55. Obecně mi přijde úsekové měření jako vyloženě nebezpečný stroj na peníze, protože odvádí pozornost. 

Naprosto souhlasím. Úsekové měření je kontraproduktivní, přesně jak píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, zceyee napsal:

Zda-li je řešením jet rychleji  ... mám-li názor takový že nedává žádnej smysl jet pomalu? Ano, to je řešení. Mít za volantem vlastní hlavu která je reálně odpovědná za následky je opravdu řešení. Problémem jsou sankce, jenž prakticky říkají že sice drží volant, ale odpovědnost nemají když neposlouchaj ...

Jistě že na dálnici mohu jet 60 kmph. Třeba když nasněží jezdí se i 30 kmph. To co předpokládám myslíš je §35 zák. č. 361/2000 Sb. "Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž konstrukční rychlost2) není nižší než 80 km.h-1." .. ale treba kamion pri stoupani muze mit problem tuhle rychlost dosahnout. Proto je to takto.

Ok, díky, to jsem měl na mysli. Nechápu ovšem tvoji větu: "Mít za volantem vlastní hlavu která je reálně odpovědná za následky".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...