Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Zda sa mi, ze ten motor 1.2 htp zacina na dialnici vo vyssich rychlostiach dost zrat. Ta spotreba okolo 9 litrov bola hlavne na dialnici (130km/h).

 

No hovorim o tom motore v Octavii... pretoze asi bude rovnaky ako vo fabii.

 

 

Každej malej motor na dálnici žere.

S mojí původní primerou 1.6 jsem jezdil v průměru za 7,5, tj o litr víc než s fabií htp. Na dálnici brala primera 5.3 při 120 kmh. O tom si fabka může nechat zdát, ale primera mi to vrátila zpět ve městě. Statistika je neúprosná.

Jo, taky se dá jet s htp za 12l - dálnice plnej kotel a to nezamená rychle.

Jen člověk musí přijít na to, že s tím autem nemá smysl jezdit rychleji, než tachometrových 140, pak už se šlapáním plynu roste jen spotřeba, rychlost ne.

 

Hlavní je podle mě u auta spolehlivost! sednu - jedu.

Když mi to primera přestala nabízet, tak šla z domu.

Ojetina stará 8 let si již nějakou pozornost vyžádá.

 

Jediný co mi v létě chybí je klima, za tu bych si příště připlatil.

 

 

 

 

  • Odpovědi 49
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

Kubo s nafťáky zkušenost nemám, ale měl jsem dva roky Fabii s 1.4 16v (55 kW). Podle mýho skromnýho názoru do tohodle auta ideál, není to žádný traktor, má to celkem plynulý zátah, nevadí tomu otáčky (když se chceš projet nebo občas někoho předjet) a výkon bych řekl na to auto tak akorát. Spotřeba řekl bych ucházející, co si pamatuju, tak cesta Olomouc-Praha-Sokolov byla kolem 6,2 litru a jel jsem standardně (dálnice tak kolem 115-120). Obecně město 8l, okresky klidně 5,5l. Ten co jí ode mně koupil mi následně tvrdil, že jezdí 100 km trasu po okreskách za 4,5l, tak buď neumím jezdit nebo se účastní ekorallye. Motor samozřejmě absolutně bezúdržbovej.

Mimochodem, vybíral jsem to jako svoje první auto celkem dlouho a do Fabie to je prý absolutně nejlepší volba snad podle všech článků a rad, co jsem kde po netu četl.

Problémem může být, že ten motor byl docela drahej a tak jich je málo, nevím, jestli se do 100 tisíc v rozumným stavu a nájezdem vlezeš. Držím palce při výběru.

Odesláno
Já bych doporučoval se postavit k výběru auta z pohledu, jak auto využíváš. Jaký máš roční nájezd a kde jezdíš (město/okresky/dálky).

Ono když se zohlední skutečné náklady na 1 ujetý km, tak vyjde, že cena a spotřeba pohoných hmot nehraje hlavní roli!!!

 

Kubo s nafťáky zkušenost nemám, ale měl jsem dva roky Fabii s 1.4 16v (55 kW). Podle mýho skromnýho názoru do tohodle auta ideál, není to žádný traktor, má to celkem plynulý zátah, nevadí tomu otáčky (když se chceš projet nebo občas někoho předjet) a výkon bych řekl na to auto tak akorát. Spotřeba řekl bych ucházející, co si pamatuju, tak cesta Olomouc-Praha-Sokolov byla kolem 6,2 litru a jel jsem standardně (dálnice tak kolem 115-120). Obecně město 8l, okresky klidně 5,5l.

Problémem může být, že ten motor byl docela drahej a tak jich je málo, nevím, jestli se do 100 tisíc v rozumným stavu a nájezdem vlezeš. Držím palce při výběru.

 

Rocne bych timhle autem najezdil asi 10tis. a skladba jak jsem psal 40% mesto, 30% okresky, 30% II. a III. tridy. Na dalky si pujcuji auta rodicu. Takze moje naroky jsou primarne ta spotreba. Co se tyka druhotnych nakladu, prave proto beru Fabii - protoze je to, podle me, nejbeznejsi auto u nas a dily na to jsou levne.

Benzin potom nechci z principu, je mi to nesympaticke palivo :tank: a v porovnani s naftou urcite bude mit vyssi spotrebu, nebo k ni aspon svadi. I tak si myslim, ze lehce kolem 100tisic je neco k mani. Napr. vcera jsem nasel toto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6708086 - doufam, ze mi to nekdo nevyfouknete! :cigar:

Odesláno

Při nájezdu 10.000 km není spotřeba vůbec relevantní měřítko a nafta se ti nevyplatí.

U auta z odkazu budou hlavní náklady na servis.

Na tvé ježdění bych se nebál vzít jakýkoli benzíňák s objemem 1.0l . Hlavně málo jetý po 1. majiteli a co nejmladší.

Nedovoluji si ti něco vnucovat, ale ojetin jsem měl hafu. Za mojí kariéru kolem 20 aut. Snažím se pouze předat zkušenost.

 

Tvůj výběr neschvaluju, ale už ti do toho nebudu kecat.

Přeji hodně šťastných km.

Odesláno
Off:

 

honny: Nerad se do toho míchám, o autech vím prd... Nicméně párkrát jsem v 3válcové Fabii jel a pokud ta jede 180, tak každý mluvíme asi o jiném voze... :)

 

Měli jsme je taky, 180 to opravdu z táhlého kopce jede stejně jako 1.4 MPI, spotřeba cca 11 l ( u 1.4. cca 10 ) jinak benzínový motory u Fábie zrovna úsporností nevynikají pokud bychom mluvili o benzínu s nízkou spotřebou tak asi ne o VW, ale to už ustřeluju, protože požadavek je asi jasná nafta...

Odesláno
Při nájezdu 10.000 km není spotřeba vůbec relevantní měřítko a nafta se ti nevyplatí.

U auta z odkazu budou hlavní náklady na servis.

Na tvé ježdění bych se nebál vzít jakýkoli benzíňák s objemem 1.0l . Hlavně málo jetý po 1. majiteli a co nejmladší.

Nedovoluji si ti něco vnucovat, ale ojetin jsem měl hafu. Za mojí kariéru kolem 20 aut. Snažím se pouze předat zkušenost.

 

Tvůj výběr neschvaluju, ale už ti do toho nebudu kecat.

Přeji hodně šťastných km.

 

Jen mohu podepsat

Kubo chvíli se dívej po netu a hlavně se zamysli.

10kkm, benzín spotřeba 7l/100, cena 30 Kč/l= 21 tisíc Kč/rok

10kkm, nafta spotřeba 5l/100, cena 32 Kč/l= 16 tisíc Kč/rok

 

Už jen na rozdílu na povinném mezi 1.4 (1.2) a 1.9 to máš skoro vyrovnané, že auto jaksi stojí i něco navíc není třeba mluvit (mám nové auto zatím bez jediné závady a palivo je tak 50 % nákladů). Nafta ve městě při občasném pojíždění trpí, o hluku atd. nemluvě.

 

To vybrané auto ti myslím skutečně nikdo nevybere, s 240 tisíci na tachometru u Fabie ti bude stačit opravdu jen jeden náhradní díl, a to provaz na odtáhnutí :thumbsdown_anim: Ale je fakt, že nejlépe se člověk naučí z vlastních chyb, takže se na nás vykašli :)

 

Odesláno (upraveno)
To vybrané auto ti myslím skutečně nikdo nevybere, s 240 tisíci na tachometru u Fabie ti bude stačit opravdu jen jeden náhradní díl, a to provaz na odtáhnutí :thumbsdown_anim: Ale je fakt, že nejlépe se člověk naučí z vlastních chyb, takže se na nás vykašli :)

 

Myslím, že cena odpovídá km, jinak i přesto, že to byly referenstká auta tak při pravidelném servisu vypadaly v 250-260 tis. velmi slušně. Pokud se nebojíš následných oprav typu silentbloky, klouby, čepy, ložiska, tlumiče... tak to auto může sloužit slušně. nicméně pokud máš tak malý počet kilometrů ročně tak je nafta nesmysl.

 

BTW: nízká cena ND je utopie, jediné co hraje roli je to jak je daný ND rozšířený. Tedy když máš něco co je shodný na všechny konceronvý auta tka to bude levnější než spicifický dil na jeden typ nepříliš rozšířeného auta. Jde jen o to jak moc se to druhovýrobcům vyplatí vyrábět ve větším množství.

 

 

Upraveno uživatelem koblih69
Odesláno

Rocne bych timhle autem najezdil asi 10tis.....Takze moje naroky jsou primarne ta spotreba. Co se tyka druhotnych nakladu, prave proto beru Fabii - protoze je to, podle me, nejbeznejsi auto u nas a dily na to jsou levne....

 

Take si myslim ze s tema tvyma km by spotreba nemela byt primarni meritko. Pocitej s tim ze v naftaku mas dily v palivove soustave cca 10x drazsi. S tou bezpecnosti sice Skodovka machruje, nejake crashtesty jsem videl, ale moje zkusenost je jina. S Fabii jsem stal na hlavni a chtel odbocit, z vedlejsi do me vletel chlapek v stare pelesine BMW5 co usnul za volantem. Klika byla ze jsme se potkali predkama a me to na naledi otocilo o 180 stupnu. Nicmene BMW je BMW, ale kdyz jsem videl skody na ja nevim 10 let stare sunce a videl jsem moji Fabii takrka bez predku, uz bych na jeji bezpecnost nesazel. Kdyz jsme u te bezpecnosti... Vis cim jsou Fabie vyhlasene? Krome nefunkcniho centralu (tahla, bolest i Octavii) hlavne tim ze u nich vice nez u jinych znacek sviti ABS a Airbag:-) Takze pocit sucha tepla a bezpeci se ve Skodovce nijak zvlast u me nedostavuje. Na druhou staranu se temer vzdy jedna o zavady sporadicke ktere jdou diagnostikou odmazat.

Odesláno
Jen mohu podepsat

Kubo chvíli se dívej po netu a hlavně se zamysli.

10kkm, benzín spotřeba 7l/100, cena 30 Kč/l= 21 tisíc Kč/rok

10kkm, nafta spotřeba 5l/100, cena 32 Kč/l= 16 tisíc Kč/rok

 

Už jen na rozdílu na povinném mezi 1.4 (1.2) a 1.9 to máš skoro vyrovnané, že auto jaksi stojí i něco navíc není třeba mluvit (mám nové auto zatím bez jediné závady a palivo je tak 50 % nákladů). Nafta ve městě při občasném pojíždění trpí, o hluku atd. nemluvě.

 

To vybrané auto ti myslím skutečně nikdo nevybere, s 240 tisíci na tachometru u Fabie ti bude stačit opravdu jen jeden náhradní díl, a to provaz na odtáhnutí :thumbsdown_anim: Ale je fakt, že nejlépe se člověk naučí z vlastních chyb, takže se na nás vykašli :)

 

Souhlasim, ze POVka muze v pripade nizsiho obsahu usetrit par tisic. Nicmene bych nechtel uhybat od Fabie, a tak se stale pohybujeme v kruhu dostupnych motoru. Prekonal jsem strach z benzinu a podival se do inzeratu na 1,4MPI. Je zajimave, ze takova se uz necha sehnat o 10tis. levneji, nez 1,9SDI, ale vylozene me desi spotreba az 8l/100 kombi. Asi bych mel jeste napsat, koupi a provozem pomuzou rodice - proto me nejvic zajima spotreba.

K tomu tachometru - nemyslim, ze by 200tis. bylo vyraznejsim problemem. Nechci a nikdy jsem nechtel nove auto. Do ted jezdim s Felicii, ktera nedavno oslavila 300tis. a jezdi stale jak drak. Nebyt nabidky, kterou mi dal tata - ze mi to pomuze zafinancovat, abych mel bezpecnejsi auto, nez nyni, tak bych zustal u toho starouse.

Odesláno
Souhlasim, ze POVka muze v pripade nizsiho obsahu usetrit par tisic. Nicmene bych nechtel uhybat od Fabie, a tak se stale pohybujeme v kruhu dostupnych motoru. Prekonal jsem strach z benzinu a podival se do inzeratu na 1,4MPI. Je zajimave, ze takova se uz necha sehnat o 10tis. levneji, nez 1,9SDI, ale vylozene me desi spotreba az 8l/100 kombi. Asi bych mel jeste napsat, koupi a provozem pomuzou rodice - proto me nejvic zajima spotreba.

K tomu tachometru - nemyslim, ze by 200tis. bylo vyraznejsim problemem. Nechci a nikdy jsem nechtel nove auto. Do ted jezdim s Felicii, ktera nedavno oslavila 300tis. a jezdi stale jak drak. Nebyt nabidky, kterou mi dal tata - ze mi to pomuze zafinancovat, abych mel bezpecnejsi auto, nez nyni, tak bych zustal u toho starouse.

 

Obecně je diesel náchylný k dražším opravám - viz to co píše Cody, Na druhou stranu To nejproblematičtější ( váhy vzduchu, turba ... ) u SDI nenajdeš. Jinak s výdrží souhlasím nedávno jsem prodával benzínovou Vectru B měla najeto cca 250 tis a to typuju, že v době koupě jí někdo tak 50 ubral... a podle mě ještě 100-vku najezdí.... Ovšem problém je v tom, že nikdy nevíš kolit tam najeto opravdu je... a ono na tom konec konců ani tak moc nezáleží, auto trápené studenými starty je pekáč po pár desítkách tisíc. Ten samý motor ježděný zastudena s rozumem, s pravidelně měněným olejem .. vydrží násobek toho co ten první.

 

Odesláno

S tema km dobrej postreh. Hele nechci aby jsi si myslel ze te mam za vejra, ale co ti chci poradit nenapadne kolikrat ani vycurane ostrostrelce. Kazdopadne nez vuz koupis, nebud skrt a zajed na diagnostiku. Ne na univerzalni, na Skodovackou. Za 500kc to v pohode ukecas. Tak se dozvis veci... A kdyz tam budes, rekni jim at se ti podle VIN podivaji jak bylo auto zkraje servisovano. Treba zjistis, ze po dvou letech kdy sel manik na posledni servis tam mel 180000km a pokud to bylo v roce cojavim 2003 tak bych o tech 200000km dnes pochyboval. Ale nejlip to poznas na interieru. Pokud je tam serviska, nebud linej, zavolej podle razitka do toho servisu, nakecej jim ze jsi polda nebo pojistovak, at vis ze serviska neni fake. A pokud mi posles VIN zjistim ti realnej rok vyroby a z mnohem vetsi jistotou nez policajt i to zda auto nejni corka. Divili by jste se kolik Cechu jezdi v corkach. Jenze nasi policajti na to ani neprijdou.

Odesláno (upraveno)
Off:

 

honny: Nerad se do toho míchám, o autech vím prd... Nicméně párkrát jsem v 3válcové Fabii jel a pokud ta jede 180, tak každý mluvíme asi o jiném voze... :)

Kdybych v tom neseděl a neměl to na GPSce, nebudu to psát.

http://farm3.static.flickr.com/2090/244351..._152edde8fd.jpg

Dlouhej kopec před Brnem, D1, ve tři v noci.

 

O bezpečnosti nemluvím.

 

// koukám, že kecám, v jednu... na věci to ale nic moc nemění, dálnice byla prázdná.

Upraveno uživatelem honny
Odesláno

Při ročním nájezdu 10k není imho co řešit. Diesel je zbytečně drahý a nevyplatí se pomalu už ani na dlouhé štreky, takže když už to musí být embéčko ( :thumbsdown_anim: ), volil bych benzín.

 

Odesláno

no a má v tom jasno :-) co člověk to názor. Snad bych ještě dodal v souvislosti s tím co už tu kdosi psal že škodovky jsou problémové pokud jde o poctivost a legalitu. Jsou to auta oblíbená a žádaná takže se i hodně kradou a falšují se. Tachometry jsou tím nejmenším problémem, tak naivní snad není nikdo aby věřil najetým kilometrům. Ikdyž asi jo, jinak by to nestáčeli. Taky se "odstraňují" závady z paměti řídící jednotky. Různé slepovánky z několika bouraček včetně dokladů. No a vrchol radovánek může být čorka z ciziny na což se u nás asi nikdy nepřijde ale může to potěšit třeba cestou na dovolenou.

Odesláno

Moje troška do mlýna .......

 

1.4MPI - určitě nebrat.Bohužel stará konstrukční škola Škody,takže výdrž naprd,spotřeba relativně velká,svižnost bídná (měl jsem 50kW Combi)

 

1.9Sdi - jízda bídná,lenoch lenivá,ale když se rozjede tak drží.Spotřeba super.ÚDržba 2xsuper,nemyslím že úplně optimální do města

 

1.4Tdi v uvedené cenové relaci - nebrat .Přeci jen ten motor vznikl víceméně ubráním 1válce z Tdi,takže kultivovanost horší než žádná ,jízda bídná a koneckonců spotřeba nic moc (měl jsem půjčenou krátkou)

 

1.9 Tdi v uvedené cenové relaci to bude nejspíš běs.Ale obecně jízda pěkná,spotřeba úžasná,klasické konstrukční chyby se dají řešit již celkem levně,ale na druhé straně opravdu těžký motor výrazně zatěžuje přední nápravu a obecně náklady na servis vyšší.Pro spěchajícího člověka díky kroutáku příjemné svezení ,pokud člověk respektuje kultivovanost tdi

 

1.416V(55kW) - celkem vyvážená na všechny strany

 

1.416V(74kW) - nebrat.Vysoká spotřeba, krouťák zatraceně vysoko .Ten motor ani nemuseli nabízet

 

1.2i(47kW) - ten měla manželka než jsem ji nadělil Roomstera,kdo nezkusil,haní.Kdo zkusil,uzná,že na příměstské vozítko je to slušná motorizace.Příjemně jede.Spotřeba se dá udržet v rozumných mezích.Náklady na servis minimální.Konstr.chybu ohledně ventilů již vyřešili.Pokud jezdí člověk převážně po městě a sám nebo ve dvou - optimální.....

 

1.9Tdi (96kW) - tu jsem neměl,ale ten motor mám v superbu a měl jsem v Ibize Sport,takže - jede slušně,bere slušně(ale klasika Tdi to není),krouťák slušný.Váha motoru u supika nehraje až tak roli,v Ibize to pěkně hrnulo.....Ale 2hmot setrvák-palba(22tis) a druho není,turbíčko už je levné ale 6tis je 6tis........Ale pořizovačka vysoká ....

 

POZOR!!! Jde čistě o můj subjektivní názor,který se může lišit od ostatních.Jen,že mi pár koncernu prošlo rukou..... !!!!

 

Škodě zdar-nazdar

Návštěvník YPO
Odesláno

.... je krásné kolik je mýtů a fantazie u tohohle opovrhovaného vozítka - jezdím s tím už rok, vesměs po městě a občas na chatu bez jakýchkoli problémů a ke vší spokojenosti mé i občasné posádky ;)

 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...