Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 1 hodinou, safi napsal:

Dotaz na @kuncák7: Může si Praha  dovolit vyhlásit placený průjezd centrem Prahy beze změny zákonů? Napadlo mě, zdali si pak jako recesi nemůže nějaká malá obec v horní dolní vyhlásit to samé. 

Jen si dovolím doplnit Berta o poznámku, která se týká těch menších obcí. Ty se snaží o omezení vjezdu pouze na základě nizkoemisních zón, což je v současné době a dle našich právních norem o mnoho složitější proces a co vím já, tak dvě obce ( tuším SM kraj) jsou po 5 letech snahy ve druhém stádiu ( momentálně je potřeba kroku šest ). Přestal jsem tenhle boj sledovat předloni, ale co tuším, tak se nepostoupilo nikam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to zatím baví, jezdit jako želva.
Mám specifický profil trati z 92% jen okreska. Bydlím v 180m.n.m. a po 44 km končím v 384m a i to je znat (dneska jsem jel domu za 11,4).

Jakmile si to čuchne k dálnici 19-22kwh. Nicméně nedávno jsem jel Kladno-Hradec Králové a dal to za 16,8. Často mezi kamiony.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastně to jde dopředu pořád hodně rychle a sotva člověk koupí auto, už je skoro staré. Nemyslím si, že 800V je zásadní výhra, záleží jak člověk auto využívá. Já nejezdím žádné velké dálky a rychlonabíjení prakticky nepotřebuji. To je fajn pro polykače kilometrů, které jezdí měsíčně 4-5 tis. km a často v kuse 400-800 km. Audi má nabíjení max 135 kW a odhadnu si, že je u nás 85 % nabíječek do tohoto výkonu. V poslední době se na fórech neřeší už dojezd, ale kdo má rychlejší nabíjení, něco jako kdo má více megapixelů :) Spíš mi vadí, že koncern má děsivě zastaralý software pro BEV a bude trvat 10 let, než to bude k něčemu vypadat. Další věc je efektivita pohonů, tam mají také velké rezervy. Nicméně je jasné, že moje Q4 s pohony 4x4 a výkonem 220 kW a váhou 2.2 tuny prostě musí trochu papat a není nijak moc pozadu za např. Ioniq 5, který má taky velké spotřeby na dálnici. Například nové Niro má stále 400V architekturu a oproti Ioniq 5 poměrně zastaralé, tomu konkuruje Kia EV6 a taky to není zrovna úsporné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká spotřeby, Tesla 3 SR jako lehké auto s velmi pěkným cx 0.23 patří v tomto směru k těm nejlepším, Tesla S už je na tom hůře, ale pořád solidní, ovšem kdo si dnes kupuje auto za 3 mil. Kč podle toho, jakou má spotřebu že? :)

Já si kupoval auto, aby se mi líbilo, mělo 4x4 a byl ještě v únosné ceně. To ani jedno z výše uvedených nesplňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to nevadí. Je to služební vůz, nic jiného jsem na výběr neměl (tedy kromě id3, 4 a toho malého bmw).
Vzal jsem si to jako první z firmy, no bylo kolem toho řečí…
Faktem je, že nic neriskuji, za 3 roky to vrátím, za využívání platím 0,5%, soukromé km mám na polovině k superbu. Ještě bych rád nižší sazbu na kwh, ale za měsíc bude v práci solární el. tak i to bude lepší.
Technologie je to zajímavá, ale jako všechno ma své omezeni a limity.
Proto me štve to tlačení silou, lidi to sere.
A přiznám se, ze další vůz v rodině je benzinové suv.

Dělám v dopravě a všechny auta máme eu6, elektro dodávky, elektro kola a už se blíží od výrobce i auto na denní linku. Takže rozumně nakombinovat to jde, aby to dávalo provozní smysl (rozhodně ne ekonomický).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, nekupujte ty krámy, nikam to nedojede a nikde to nenabijete 😃

Ještě se najdou cvoci, co si pořídí FVE a nabíjí to z toho, totální nesmysl, chce to udělat fix v současné době na 10 let a být spokojen s výrobcem el. energie, dorazí myslím i děkovný dopis představenstva 😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...