Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Na nafťák jsem si nikdy nezvykl a ani nechci - vadí mi ten neplynulý přísun výkonu a malý rozsah použitelných otáček. O zápachu a traktorovém hluku ani nemluvě.

 

Jezdím převážně s E92 330Ci :)

 

Na to sis asi nevydělal. Že by tatík??? :worried_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nemám naftu v lásce, ale je pravda, že třeba moderní vznětové šestiválce a osmiválce od BMW a MB v autě,se kterým člověk najezdí 40 a vice tisíc km ročně po dálnicích, smysl mají. Ten hnusnej zvuk je dobře odizolován, automat řadí v 99% plynule, pružné zrychlení je velmi dobré a žere to 60 - 70% toho, co benzín. Nejde ani tak o náklady na PHM, ale hlavně o to, že člověk na dlouhé štrece nestojí každých 400 km u pumpy.

 

Průser je, když si někdo koupí naftu na popojíždění 5 km do práce a zpět, kdy ten motor trpí a leje do něj naftu u tesca..pak na sebe nenechají problémy dlouho čekat. Stejně tak když si někdo koupí za pár pětek auto, který to má za sebou pouze s vidinou nízké spotřeby. Pak zapláče nad servisem a bude říkat, že naftu nikdy..v tom lepším případě. V horším se bude chlubit, že jezdí za 5 litrů ale desetitisíce za nové turbo, vstřiky, čerpadlo atd. nepřizná. Moderní diesely jsou však pořád choulostivé na dobrý a pravidelný servis. Oproti benzínovému šestiválci nebo osmiválci s objemem od 3 do 5 litrů tak servis vyjde mnohem dráž..zvlášť toho, kdo naftu koupí po člověku, co se o auto nestaral.

 

Takže nafta se vyplatí u nového nebo téměř nového auta určeného k vysokému nájezdu km. Na všechno ostatní je benzín lepší. Ti, co tvrdí, že má nafťák lepší zrychlení, jsou jen líní řadit, nebo se nechají oklamat turboefektem. Ono se totiž neustále srovnává benzín s turbodieselem, což není košer.

 

Ale to je zase na dlouhou diskusi a mám pocit, že už jednou jsem se tu zavázal, že se nenechám do podobné debaty strhnout..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadlo, že nafta se hodí do auta pro tahání přívěsu nebo do terénu, kde velký krouťák v nízkých otáčkách má své opodstatnění a u benzínu by musel být nahrazen velkým objemem. Proto taky většina aut třeba v Africe jsou Toyoty s atmosférickými (!) diesely. Zvládnou nejlépe tamní podmínky a bez turba jsou spolehlivé, vydrží vysoký nájezd km a jednoduše servisovatelné.

 

Hlavní věc, co mi na dieselech vadí, ačkoli nejsem ani v nejmenším ekoaktivista, je to svinstvo, co z nich jde. Mám na mysli především pevné částice, které benzín nevypouští. A nezabrání tomu ani filt pevných částic..ty nejmenší a pro člověka nejnebezpečnější pevné částečky projdou i tím filtrem. A ty se pak drží zhruba metr až metr a půl nad povrchem, to znamená odsíraj to hlavně děti.. Pak se není co divit, že plíce kuřáka a plíce pražáka jsou na pitevním stole k nerozeznání..

Upraveno uživatelem dawe009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe :D, já proti škodovkám nic nemám. Yeti se mi líbí docela dost, jen to zpracování uvnitř mě trochu drásá. Ty levný plasty jsou tam na každým centimetru a cenovka v plný náloži na 1,1M je trochu přestřelená za auto s rozvorem Fabie. Ale jinak proč ne :).

 

YETI oficiální ceník výbava ACTIVE: 1.8 118 kW 6-stup. mech. 4x4 543 800Kč, u Škodofky je potřeba počítat se slevou u prodejce ne z oficiální cenou, nejdražší Yeťouš je výbava experience 2.0 125 kW 6-stup. mech. 4x4 715 800Kč, nejlevnější 362.000Kč, nevím kde je zmínka o 1,1mil Kč, to je asi zase někde vypíchnutej nějakej jeden sci-fi model, s naflákanou neomezenou výbavou co nějakej novinář spočítal, že by to mohlo stát. Realita ve štyřkolce je někde kolem 500litrů. Kaškaj nejlevnější ve štyřkolce 668.000Kč nejdražší v dechtu 800.000Kč. Nissan vs Yeťouš zpracování a kvalita plastů je velmi podobné, možná navrch Yeťouš. Myslím, že je to po dlouhé době opravdu povedený a nekonvenční auto, který zasáhne svůj segment.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YETI oficiální ceník výbava ACTIVE: 1.8 118 kW 6-stup. mech. 4x4 543 800Kč, u Škodofky je potřeba počítat se slevou u prodejce ne z oficiální cenou, nejdražší Yeťouš je výbava experience 2.0 125 kW 6-stup. mech. 4x4 715 800Kč, nejlevnější 362.000Kč, nevím kde je zmínka o 1,1mil Kč, to je asi zase někde vypíchnutej nějakej jeden sci-fi model, s naflákanou neomezenou výbavou co nějakej novinář spočítal, že by to mohlo stát. Realita ve štyřkolce je někde kolem 500litrů. Kaškaj nejlevnější ve štyřkolce 668.000Kč nejdražší v dechtu 800.000Kč. Nissan vs Yeťouš zpracování a kvalita plastů je velmi podobné, možná navrch Yeťouš. Myslím, že je to po dlouhé době opravdu povedený a nekonvenční auto, který zasáhne svůj segment.

A tak jasně, já vím, že v reálu se slevou to bude mnohem níž, ale když si v konfigurátoru narveš úplnej max s nejlepším motorem, dostaneš se právě na tuhle cenu :). A navíc, jak říkám, se mi Yeti líbí :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musím uznat, ačkoli škodovku nemusím, stejně jako zbytek VW stáje, tak yeti je povedené auto - rozumněj splňuje to, co by od něj člověk mohl očekávat. na nic moc si nehraje, není nijak krásný, nedělá ze sebe sporťáka atd. kdo potřebuje praktické auto na dopravu z A do B, je to myslím dobrá alternativa..narozdíl třeba od fabie. 1.8 turbobenzín je u VW po dlouhé době taky docela povedená záležitost. yeti není levný, ale myslím, že hodnota celkem odpovídá..nebo alespoň není cenovka tak do očí bijící jako u fabie a octavie. bude to solidní auto, otázka je, jak moc se bude krást. předpokládám, že ne tolik jako zbytek škodovácké produkce, protože jich nebude tolik. oproti roomsteru je to pak opravdu velmi povedené přibližovadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Zkoušel tady někdo z přítomných už BMW X1?

 

Já nejsem žádný fanda těhlech SUV/SAV/SAC, ale X1 se mi celkem líbí a prý díky měkčímu podvozku, delšímu zdvihu tlumučů a bůh ví čemu ještě prý zvládá rozbité silnice velice dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel tady někdo z přítomných už BMW X1?

 

Já nejsem žádný fanda těhlech SUV/SAV/SAC, ale X1 se mi celkem líbí a prý díky měkčímu podvozku, delšímu zdvihu tlumučů a bůh ví čemu ještě prý zvládá rozbité silnice velice dobře.

 

Zkoušel jsem 28i, nevidím jediný důvod, proč si místo toho nekoupi 3er..i když je o malinko dražší. Souhlas, že je celkem hezký, ale na silnici žádnej zázrak. Člověk v tom sedí jako na koze, naklání se to a je to celý takový vyměklý a gumový. Mezi ostatními malými suv asi bude jedno z lepších, ale pokud seš zvyklej na trojku, tohle je krok zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada
Zkoušel jsem 28i, nevidím jediný důvod, proč si místo toho nekoupi 3er..i když je o malinko dražší. Souhlas, že je celkem hezký, ale na silnici žádnej zázrak. Člověk v tom sedí jako na koze, naklání se to a je to celý takový vyměklý a gumový. Mezi ostatními malými suv asi bude jedno z lepších, ale pokud seš zvyklej na trojku, tohle je krok zpátky.

 

Zajímavé. Až budu mít čas, tak si tu X1 asi vyzkouším, docela mě zajímá.

 

Pro mě bylo letos největším zklamáním BMW 5GT, řídil jsem 35i a byla to totální tragédie ve všech směrech... Jen ta nová pěkná navigace je fajn.

 

Jo, trojka sedí dobře, jenom ten M-paket podvozek je k ničemu, akorát odskakuje a ovladatelnost je ve výsledku horší než na standartním podvozku :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...