Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Že měl dvě promile, to už je docela dost. Sice znám člověka který dokázal řídit ve stavu kdy nedokázal chodit ale souhlasit s tím nemůžu. Jak tam tak vehementně upozorňují že měl zadní okna zakrytý, tudíž měl velmi omezený výhled, tak to je ukázková tendenční snaha bulváru pořádně to okořenit. Zadní okna na autě ani nemusí být, nebo můžou být zatmavená nebo polepená reklamou. Když povezu vzadu například pračku nebo kredenc nebo menší krávu nebo většího psa tak na tom budu asi tak stejně. Pokud to tak popsala policejní mluvčí tak je u mě kráva a má jít mejt schody když nezná předpisy. Řidič byl dokonce tak uvědomělý že si na rozbitý zrcátko provizorně izolepou přidělal náhražku. To takoví cyklisti zrcátka nemají vůbec a dokonce je nepotřebují. Cituji z debaty s cyklodebilama: Já se nemusím dívat za sebe protože vy plechovkáři na mě musíte brát zvláštní ohled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se nemusím dívat za sebe protože vy plechovkáři na mě musíte brát zvláštní ohled.

 

To jsou moje slova. Jízda po silnici = zrcátka. Jsou samozřejmě normální cyklisté, kteří jezdí u kraje, ale bohužel je také spousta těch, že jedou dva vedle sebe a auto slyší, až když je pár metrů daleko.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marfael: doktor gynekolog, otec dvou dětí, ročník nar. 1971, přijel v sobotu 7.4. v 15:21 (objednaný byl na 15:30) vozem Suzuki Vitara aby si vyzvednul z opravny Nissan Navara po opravě karoserie (hrazeno pojišťovnou). V 15:57 nasedá do auta a zbytek je na videu. Nekupoval nové auto.

Upraveno uživatelem igor261069
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marfael: doktor gynekolog, otec dvou dětí, ročník nar. 1971, přijel v sobotu 7.4. v 15:21 (objednaný byl na 15:30) vozem Suzuki Vitara aby si vyzvednul z opravny Nissan Navara po opravě karoserie (hrazeno pojišťovnou). V 15:57 nasedá do auta a zbytek je na videu. Nekupoval nové auto.

 

Ja to cetl tady http://www.novinky.cz/koktejl/264854-netrpelivy-muz-cekal-20-minut-na-nove-auto-pote-zdemoloval-autosalon.html a tam pisou,ze si jel pro nove auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si líp vyzkoušel novou Mazdu CX5 v plné výbavě s automatem a benzínovým motorem 2,0 litru.

Nebudu ji celou popisovat, pouze dojmy. Podvozek je docela tvrdý, dovedl byc si představit i trochu měkčí (pohodlnější). Ne že by se na nerovnostech ozývaly rány, to v žádném případě, ale přece jenom není přejezd nerovností úplně hladký a trochu jej je cítit. Odměnou jsou ale na SUV famózní jízdní vlastnosti. Jede prostě jako jiné Mazdy. Téměř žádné naklánění, dlouho neutrální chování, do zatáčky jde ochotně a nemusím ji tam nutit, docela cit ve volantu (řekl bych, že ze současných aut až na BMW nejlepší odezva a cit v řízení - a to beru v úvahu vše ve vyšší střední třídě, ne jenom SUV). Měl jsem pocit, že neřídím SUV, ale sportovní limuzínu (až na tu výšku nad silnicí).

Motor ve spojení s automatem si mne získal. U studeného motoru a v nízkých otáčkách (cca do 2000) je slyšet hrubší zvuk, docela jako velice utlumený diesel (měl jsem po celou dobu vypnuté radio). Trochu to bylo slyšet i při jízdě nízkou rychlostí (50 ve vesnicích), kdy automat nechá zařazenou 6 a drží otáčky někde kolem 1200 a potom taky při zrychlování do cca 2000 otáček, ale dál bylo v kabině ticho jak má u benzínu být. Motor je překvapivě čilý i ve velmi nízkých otáčkách (1500 - 2500), kde se ho automat při jemném používání plynu snaží držet. Při běžné rychlosti cca 80 - 100 km/hod. točí motor mezi 1800 a 2000ot/min. a téměř o něm nevíte. Když potřebujete zryclit a přišlápnete na plynový pedál, automat podřadí o jeden dva nebo i tři stupně, motor se probudí, zapomene na EUR4 a CO a s pěkným ostrým zvukem se ochotně točí k 6000 ot/min. Podřazení a otáčky při kterých převodovka řadí nahoru se dají krásně ovlivňovat přišlápnutím plynového pedálu. Když za vesnicí lehounce přitlačíte, převodovka sametově podřadí o stupeň a auto plavně zrychlí na 90. Zrychlení jsem neměřil, subjektivně je o něco pomalejší než u mojí současné šestky, ale na předjetí prakticky čehokoliv pomalejšího je naprosto dostačující.

Převodovka je klasický automat s hydrodynamikým měničem, ten je ale v činnosti jenom při popojíždění, rozjezdu a řazení. Jinak je na přemostěn nějakou mechanickou spojkou, takže při jízdě máte pocit, že je motor propojený s koly na tvrdo, bez měniče. Má to dvě výhody. Jednak to snižuje spotřebu, protože nehospodárnost klasických automatů je dána právě ztrátami v hydrodynamickém měniči (prokluz měniče) a taky to umožňuje brzdit motorem. Při jízdě na tempomat s nastavenou 50 ve vesnici s klesáním si auto podřadilo nejdříve na 5 a potom i na 4 aby udrželo nastavenou rychlost.

Natáčecí světla, jejich automatické přepínání, hlídání jízdního pruhu, hlídání mrtvých úhlů při přejezdu z pruhu do pruhu, automatickou regulaci stěračů a další hlouposti nehodnotím. Mám to i v současném autě, ale není to nic, bez čeho by se normální řidič neobešel.

Ale teď to podstatné. Jel jsem na hranici rychlostních limitů, v sobotním dopoledním (Zlín, Uh. Brod), sobotním odpoledním (Uh. Brod, Mikulčin vrch, Vyškovec, Starý Hrozenkov, Uh. Brod) repektive nedělním podvečerním (Uh. Brod, Brno přes Buchlovské kopce, zpět Uh. Brod) provozem, s běžným předjížděním pomalejších řidičů a kamionů, dle mého názoru svižným tempem, jak obvykle jezdím. Auto bylo obsazeno 3 cestujícími o celkové váze cca 200 kg. Moje dieselová Mazda 6 si za těchto podmínek bere z nádrže 6,5 litru nafty na 100 km. Tahle benzínová (SUV 4x4) jela za 7,0 litru (dle palubniho počítače) s cca 1200 km na tachometru, čili ještě téměř nezajetá, a i-stop jsem vypnul hned poté, co mi poprvé vypnul motor při zastavení na stopce (musím přiznat, že funguje, ale okamžitě mne rozčílil). Ráno pojedu auto vrátit a objednat nové pro ženu, takže ve Zlíně dotankuji plnou a zkusím spočítat spotřebu podle tankování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník J. V. Pleva

Nějak se nám doma sešly dva kombíky, paní Plevová má větší

 

Posted Image

 

 

Já menší

 

Posted Image

 

 

Tak jsem si říkal, že bych svého vyměnil za něco trochu zábavnějšího ke každodenním cestám do práce. Ve finále jsem se rozhodoval mezi Mazdou 3 MPS a novým Suzuki Swift Sport. Obě auta jsem řádně projel a kupodivu mi daleko více vyhovuje Swift - za pár dní by měl být doma. Bylo pro mě překvapením, jak mě MPS zklamala, vyloženě jsem se na ni těšil a Swifta zkusil víceméně jen z povinnosti.

 

Ale: Swift má klasickou atmosféru a v otáčkách se mu vyloženě líbí. Taky váží jen 1045 kg a líbí se mu i v zatáčkách, kde se navíc nechá krásně vést plynem. Mazda je samozřejmě úplně jinde výkonem, ale zábava mi přišla daleko lepší ve Swiftu. Mazda má hodně pěkné zrychlení (0-100 za 6.1), ale to je asi tak všechno, co mě na ní zaujalo.

 

Taky hrály samozřejmě roli náklady pořizovací i provozní - jsem jen zaměstnanec, který všechny své příjmy daní.

Navíc má Swift Sport v dané kategorii neskutečnou výbavu, i vzhledem k ceně - xenony, parkovací senzory, 7 bagů (včetně kolenního), ESP, autoklima, bezklíčové odemykání i startování, vyhřívané sedačky, BT HF, elektricky sklopná zrcátka, tempomat...

 

Tady je několik dojmů ze 400 km zkušební jízdy se Swiftem.

  • Vypadá pěkně zepředu:

    Posted Image

  • Vypadá pěkně zešikma:

    Posted Image

  • Vypadá pěkně zboku:

    Posted Image

  • I zezadu a zevnitř vypadá pěkně, to jsem ale nefotil.
  • Nad 3500 rpm motor ožije a se solidním zátahem pokračuje až k 7000. Pod 3000 se toho ale nic moc neděje a je třeba podřazovat. To je samozřejmě dáno koncepcí motoru - turbo to prostě není.
  • V běžném provozu se dá se Swiftem celkem předjíždět, ale občas by se pár koníků navíc hodilo.
  • Šestka by mohla být trochu delší:

    Posted Image

  • Brzdy jsou opravdu dost dobré, tak lehké auto krotí solidně. Málem jsem si oběsil manželku. Vzal jsem rodinu na kousek cesty na posázavské krucánky - kluk výskal radostí a salamíně se udělalo šoufl.
  • Řízení mi připadá dost čitelné. Jak jsem se tu zmiňoval, že raději jezdím Focusem než Mondeem, páč u Focuse mám pocit, že mě tak nějak víc poslouchá, stejný pocit mám u Swifta oproti Focusu.
  • V zatáčkách se dá pracovat s plynem - a auto jako by z toho mělo doopravdovou radost.
  • Rádio by teda mohlo zobrazovat ID3 tagy, tohle vypadá fakt blbě. Navíc ani grafika samotná není nic moc:

    Posted Image

  • Ještě k rádiu - hraje hůř než Sony ve Focusu, navíc se dají nastavit jen basy a výšky, ne středy. To je trochu blbé, páč poslouchám hodně mluvené slovo. Něco by možná pořešila sada reproduktorů, zesilovače a subwooferu, kterou Suzuki nabízí jako příslušenství.
  • Svezl jsem i rodinu po posázavských krucánkách - paní Plevové se udělalo šoufl, ale malý Pep..ek Věromír výskal radostí. Vypadá to, že ho začnu vozit do školky :-)
  • Ovládání světel otočným prstencem na páčce blinkrů nemusím, ale co se dá dělat. Mohli aspoň dát na budíky kontrolku zapnutých světel - Swift nemá automatické denní svícení.
  • Podvozek mi nijak moc tvrdý nepřišel, řekl bych, že skoro srovnatelný s mým ropovodným Focusem. Jen na opravdu rozbitých cestách jsou cítit tvrdší tlumiče, ale to je daň za to, že se jinak chová jako motokára.
  • Nevzpomínám si, že by mi zasáhlo ESP.
  • Co mě štvalo, je neskutečně debilní ovládání PP a taky malé vnitřní zpětné zrcátko.
  • Hluk motoru by mohl být trochu menší, ale dá se to vcelku snést, navíc to k takovému autu do jisté míry patří,
  • Sedadla celkem pojmou i tlusťocha jako jsem já - aspoň budu mít motivaci trochu zhubnout :-)
  • I jinak si ho většinou celkem chváli

    Posted Image

    Posted Image

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník J. V. Pleva

Jste oškliví a zlí chlapci! Dnes půjdete spát bez pohádky!

Jsem si právě myslel, že ten Svišť by byl pro mě motivací, jak nějakého půl metráku zhubnout :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkdy fazer lobbuje za drogistický průmysl? Tě najal Dove, viď?

 

Co sem? Nákej metrouš Spiderer?h...o,já sem svině nemytá.Chlap má sm.dět potem a močí.Podle toho si dokážeš představit moje partnerky..............................NAŠEL SEM TU TVOJI KOCÁBKU NA SLEVOMATU.Tři kiláky po smradlavý louži za 390 po slevě?Ty si hajtra drahá.....edit-kurva proč nejde napsat sm.dět a kurva naopak de?

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Upraveno uživatelem xxxxxfazerxxxxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...