Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Bohužel není, třeba pro porovnání BMW a Mercedes

 

no, ale to je jestli to dobře chápu záruka, že pokud budeš po dobu 30 let jezdit do AD a servisovat vše co je nutné, tak to za 30 let pojede... což je možné, protože za 30 let už můžeš mít vyměnený celý motor třikrát :)

 

ale to že bude továrna xx let produkovat náhradní díly, je něco jiného a tuto povinnost mají myslím nezávisle na vlastních preferencích danou....

 

aha, tak už nemají...

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale to že bude továrna xx let produkovat náhradní díly, je něco jiného a tuto povinnost mají myslím nezávisle na vlastních preferencích danou....

 

O tom jsem nikdy neslyšel, kým by to měli dané? V tomhle jsou zajímavé rozdíly třeba u elektroniky, kde některý výrobce garantuje dostupnost dílů třeba 5 let po záruce a jiný vůbec nic... a pak se taky reálně stane, že při závadě den po uplynutí záruky je z věci těžítko. A mimochodem, Audi má tuším od roku 2000 záruku mobility "doživotní", tam by mě zajímalo, co to znamená. U běžných věcí s "doživotní" zárukou je to "doživotní" stejně v pozadí definované časem a rozumí se tím např. doba maximálního předpokládaného životního cyklu (třeba u paměťových médií to tuším bývá 5 let... ale "doživotní" zní líp).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně, jaká je povinnost vyrábět náhradní díly, myslím, že to je 10 let, záleží na výrobci, ovšem co si vezmeme na výrobcích aut, kteří v posledních letech zkrachovali? O autech Škoda a jejich doživotní mobility nemá smysl diskutovat...

 

Tady je pěkný celkový přehled.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To na co odkazujes jsou ale vicemene jen asistencni sluzby, vetsina pravdepodobne platna max po dobu 4 let. Pokud se Ti neco rozbije po zaruce, tak si to stejne zacvakas sam, Mercedes ti maximalne da zadarmo na par dni jiny auto. Argumentace zarukou mobility na 30 let, na kterou se pry ostatni vyrobci nechytaji a kterou argumentujes u toho CLS, je podle me mimo. Jasny, Mercedes se zaruci, ze Ti ho bude 30 let servisovat a mit na nej dily, ale musis to delat jen u nich a pravdepodobne za servis zaplatis vic nez bys dal za novy auto. Z meho pohledu je to jen prazdny marketing. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

InfoPicture: měl jsem za to, že je to obecně dané pravidlo, dřív to tak myslím definoval i občanský zákoník.... japonci na motocykly dodávají díly 20 let, poté už ne... 

 

 

Náhradní díly do deseti let?

Po skončení záruční lhůty nejenže není prodejce povinen bezplatně odstranit vadu, případně vyměnit zboží za jiné nebo vrátit peníze, ale není ani povinen mít k dispozici náhradní díly ke zboží. V současné době tedy neplatí pravidlo, na které si mnozí spotřebitelé vzpomínají a jímž také argumentují, tedy že výrobce musí dodávat náhradní díly ještě deset let po uvedení výrobku na trh.

 

Josef01: škodovka garantuje díly 15 let po skončení modelu... co se týče ukončení výroby tak závazek přebíra majitel, u firmy Buell přebral náhradní díly Harley Davidson, ale povinnost to asi teda není... samo pokud tam figuruje někdo další, kde nic není ani smrt nebere

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výroba aut je svázána řadou předspisů nejen z EU, ale i úřadem pro hospodářskou soutěž atd. Povnnost dodávat náhradní díly je 5 let po skončení výroby (tedy ne 10 jak jsem si myslel), řada výrobců jde ale dále (Škoda 15 let na zajištění mobility a 10 let na vybavení). Bavím se o Mercedesu obecně tedy ne o výše diskutovaném CLS. Mercedes nedává žádné přehnané záruky a je na klasické dvouleté na prorezivění ovšem dává 30 let. To zajištění mobility vnímám tak, že auto opraví samozřejmě za peníze a nedozví se něco ne stylu "ale pane, díly už dávno nemáme, máte to starý 15 let". Přidané služby pro ty, kteří chodí do servisu pravidelně chápu jako něco navíc. Rovněž je pěkná věc zdarma pravidelné prohlídky s výměnou filtrů, svíček a provozních kapalin do 125 tis. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti nevím proč, ale v poslední době mě hrozně zajímají stará auta, myslím na ježdění jen pro radost a klidně bych si koupil něco z osmdesátých let v pěkném stavu. Ty služby mě berou z jiného důvodu stejně jako u hodinek např. Rolex, Omega atd.. Nedovedu si představit, že výrobce půjde s dikcí zákona a po 5 letech ti hodinky neopraví s tím, že nejsou díly. Prostě je to jenom vyjádření postoje výrobce k zákazníkům. Ted mám auto staré 3,5 roku a vůbec se ho nehodlám zbavovat tak jako všech aut předtím (tedy po 3 letech), prostě začal jsem auta i konkrétně moje vnímat jinak než předtím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jezdi tu Medak s milionem tri sta na pocitadle.

..jo ale to byl ještě meďák pane..mám třetí moderní mergl v řadě..a ted nic moc..124ce se to kvalitou  spolehlivostí nemůže nikdy rovnat..ale ono tak bude dneska vesměs u všech značek..dvojková oktáfka už taky bez obtíží nedá 600tis..jako 1čková 66ka.. :guitar:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel je to tak a "kurvící" čipy vládnou dnes elektronice (mám na mysli ty čipy, které po nastaveném čase zneschopní elektronické obvody)

Jako ze umyslne? To se mi moc nezda, spis jsou veci plny elektroniky vic poruchovy ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taková "urban legend" :-)

Tyhle "čipy" - resp. spíš sofware v nich by byl snadno odhalitelnej a co by udělalo třeba VW, kdyby ho našlo v čipech Mercedes? To nestojí nikomu za to..

Spíš to testujou a nelámou si hlavu s kvalitou, jakmile je střdní doba životnosti dílu nad zárukou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taková "urban legend" :-)

Tyhle "čipy" - resp. spíš sofware v nich by byl snadno odhalitelnej a co by udělalo třeba VW, kdyby ho našlo v čipech Mercedes? To nestojí nikomu za to..

Spíš to testujou a nelámou si hlavu s kvalitou, jakmile je střdní doba životnosti dílu nad zárukou..

 

Máš pravdu, až na to, že oni si s tím lámou hlavu a moc - ve fázi návrhu a vývoje utrácí opravdu spousty peněz na tom, jak to udělat co nejlevněji, ale aby to ještě fungovalo a splňovalo požadovanou plánovanou životnost. A jde to dál, než bych si kdy myslel, až když jsem to viděl, tak jsem pochopil - oni řeší tloušťky drátů, izolací, šířku vyvazovacích pásků, každá sebemenší blbost je napočtená a natestovaná. Čistý příklad známého "halíře dělají talíře", pokud mají vyrobit milion aut, tak za každou ušetřenou korunu tady na tom šroubu, támhle na drátě, atd. mají doma milion mínus náklady na R&D, které budou na takovýhle milion typicky 20-200K.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bob123: Ano mám to potvrzeno, kamarád má firmu která vyvíjí elektroniku a existují čipy s reálným časem, které prostě v daný okamžik přestanou fungovat a základní deska je na výměnu. V autech to není, ale spotřební elektronika to již obsahuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, až na to, že oni si s tím lámou hlavu a moc - ... na takovýhle milion typicky 20-200K.

Souhlasím, že to řešej a je v tom balík - ale dělaj to přesně, jak píšeš a jak jsem psal já, tj. navrhujou a testujou to tak, aby střední životnost byla lehce nad dobu záruky. Ale nezesložiťujou to nějakejma čipama, co by to těsně po záruce zničily.

 

BTW abych byl zase drobet k věci - Omegy bondovky a Paneraie 10 days mi oboje umřely taky do půl roku po záruce. A čoveče - po čipu ani památky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...