Přejít na obsah

Zimní gumy


B.F.G.

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 93
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Ten zákon se jim poved opravdu báječně :shit: . Je to tak nádherně gumový jako spousta dalších předpisů - když pan polecajt potřebuje splnit plán pokut, použije to, když nějaký prominent udělá malér, bude se moci říct, že nemohl předpokládat sněžení, i když padají trakaře... Podle mě opravdu záleží především na tom, kdy a kde člověk v zimním období jezdí. A pokud je někdo takovej vydlabanec, že se v zimě pustí do hor (úplně stačí Vysočina) na letních, i když třeba zrovna svítí sluníčko a je sucho, tak by bylo namístě chránit před ním nejen okolí, ale i jeho samého nejlíp svěrací kazajkou, nějaký předpis to nevyřeší.

OT: Přesně naopak je to ale s denním svícením. Tam to nechat na rozhodnutí každeho soudruha, jak se snaží prosadit nejrůznější veleduchové včetně některých "dopravních expertů", je doslova o život. Ať ve dne svítí všichni nebo nikdo (povinně). Protože jeden zhasnutej mezi kolonou svítících je v podstatě neviditelnej (to platí i některejch světlech pro denní svícení s výkonem blikačky na kolo).

 

Ono to chce používat mozek, pak tyhle problémy nebudou.

 

Aby nedošlo k omylu, i když jsem Pražák a v zimě moc do kopců nejezdím, poctivě přezouvám. A ono to vlastně není ani tak drahý, jediná investice navíc je druhá sada disků, protože to, co najedu na zimních, nenajedu na letních a ty tím pádem vydrží dýl. Pro ty, kteří v zimě moc nejezdí, bohatě stačí z druhé ruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...
  • Po letech...

Oživim to tady... Na další sezónu budu muset pořídit nový zimaky. Je vhodnější nakupovat teď nebo počkat před sezónu a čekat, že se prodejci budou předhánět v akcích? Zatím mám favority Michelin Pilot Alpin PA4 a Continental wintercontact ts860 v rozměrech 220/40/18

Pokud je máš v plánu ojet během 2-3 let tak bych je koupil teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

4 rok už zimní pneu tvrdnou nedá se tomu zabránit. Při běžné jízdě to až tak nevadí ale v případě krizovější situace můžou starší gumy pěkně potrápit.

tak ono je to jedno si myslím kdy je koupit podle tohoto hlediska. Pochybuji, že před zimou budou čerstvejsi :D spíš mi jde o vývoj ceny. Jestli jsou zimaky přes leto levnější nebo před zimou se hází třeba do akcí. Upraveno uživatelem Gustaf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a kolik lidí se při koupi gum podívá na datum výroby? A kolik lidí vůbec ví kde to hledat? Myslím že většina těch úzkostlivých,opatrných, co kupují nejradši s prvním sněhem aby mu náhodou neztvrdly, vůbec netuší jak staré gumy kupují. A osobně si myslím, že spíš bude záležet na konkrétní značce, konkrétním výrobku a taky skladování, než na nějakém časovém intervalu. Trošku mi to připomíná bývalou kolegyni co doma při úklidu vylila několik lahví kořalky, protože to tam bylo už pár let a určitě byla zkažená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokial budes na tych gumach fakt jazdit a na vlastnostiach ti fakt zalezi

... tak skor dojde k tomu ze este nebudu gumy oficialne po smrti(mm) ale vlastnosti uz budu vyrazne horsie nez za nova ... ludia ten rozdiel radi pripisu tvrdnutiu, ale je to podla mna hlavne tom ze tie ojazdenejsie lamely su proste kratsie a "lameluju" potom vyrazne menej

Upraveno uživatelem cali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

tak ono je to jedno si myslím kdy je koupit podle tohoto hlediska. Pochybuji, že před zimou budou čerstvejsi :D spíš mi jde o vývoj ceny. Jestli jsou zimaky přes leto levnější nebo před zimou se hází třeba do akcí.

 

většina zimních pneumatik se vyrábí v létě a naopak letní se vyrábějí v zimě

co se týče čerstvosti záleží kolik km ročně najezdíš v zimně - já najedu ročně něco málo přes 20.000km, ale v zimně je to jen 6.500km

ceny - akce nebude dokud ty pneumatiky budou do tří let stáří nebo nebude příliš velká skladová zásoba

 

v gumařině se nějaký ten pátek pohybuji a dalo by se tu na to založit samostatné téma :-)

například lidé nemají moc tušení do jaké kategorie jaký výrobce patří a to samé je i u chrono lajků, jako jsem já a pak míchají jablka s hruškama a nechají se napálit marketingem :-) 

 

beztak většina co jezdí piánko nepoznají moc rozdíl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neřekl jsem, že něco budu tajit  :-)

řekl jsem, že by to zasloužilo vlastní vlákno

 

začít psát vše o pneumatikách úplně od nuly je hoooodně textu, stejně jako kdyby tu někdo začal psát od nuly vše o hodinařině, pokud se budeme bavit konkrétně o něčem co koho zajímá nemám problém informaci předat dál, jako ostatní členové

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na přelomu červa a července už začínají velkoobchody naskladňovat na zimní sezónu, aby stihly zásobovat autosalony a autoservisy, které naskladňují na přelomu srpna a září

ono je taky rozdíl kupovat běžné rozměry například 195/65 R 15, 205/55 R 16, 225/45 R 17, 225/40 R 18.... je to obrátkové zboží a dané rozměry jsou nejvíce používány (nejen ty vypsané). Ale pak přijde problém když má někdo rozměr 275/40 R 22. Pochopitelně těchto pneumatik se v porovnání s rozměrem na Octavii vyrobí jen pár. Takže se může stát, že někdo lpí na letošních pneumatikách, ale daný rozměr se letos vůbec nevyráběl, možná zbyla skladová zásoba a tak se  objedná pneumatika přímou výrobce a přijde DOT z roku 2017. To jen pro představu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneumatika nemusí mít nutně víc vrstev různé směsi, ale pravdou je,že výrobci samozřejmě využívají testy k navýšení prodeje a opravdu to funguje. Nicméně pak u některých pneumatik dochází ke ztrátě vlastností. Může tím být například vyšší hlučnost, zhoršení na mokrých vozovkách a podobně. Například u testu motocyklových pneumatik se testují nové a pak porovnávají s ojetými například po 4000km, bohužel u automobilových pneumatik by to bylo velmi nákladné a dlouhé. Neberu test ojeté pneumatiky, která se odrásala na válci s umělým povrchem, protože pneumatika nebyla vystavena všem nepříznivým podmínkám jako jsou vysoké či nízké teploty, UV záření, různá zatížení, posyp na silnici atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...