Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník YPO
Odesláno

von to myslel tak že si vyjedeš za 160 na vejlet k Obamům a banán si můžeš koupit v krámě = nemusíš ho trhat (voni se defacto blbě trhaj tam kde nerostou)

to je v pohodě, ale tebou výše zmíněný post mi přišel, jak kdybys někoho naváděl, aby kradl sousedům slepice a jabka, v rámci úspory nákladů...

Odesláno

to je v pohodě, ale tebou výše zmíněný post mi přišel, jak kdybys někoho naváděl, aby kradl sousedům slepice a jabka, v rámci úspory nákladů...

 

No tak jsem to zrovna nemyslel, pečené kuře za 60,- v Albertu před zavíračkou nemá cenu ani krást ani péct :) Byla to jen odpověď na otázku za kolik se dá vyžít.

Odesláno

Pěkně napsaný..... taky bych jednou chtěl. Ty woe počítal někdy někdo kolik potřebuješ peněz na rok života v takovým karavanu?

Já nahrubo spočítal, že půlroční cestování po Evropě by nás vyšlo na 150 tisíc (Důra, pes, 2 lidi) i s rezervou, záleží na spaní, stravování a tak, nejspíš bychom skončili někde nad 100 tisíci i bez toho, že by se z nás stali lovci a sběrači...

Odesláno

To je fakt, než nechat 120 za dva týdny v améru, takhle by šlo v klidu objet celý západní pobřeží. To by se mi líbilo, třeba trip Skagen - Gibraltar :)

Já se už smířil s tím, že celý svět nenavštívím, jak z finančních, tak časových důvodů. Ale miluju poznávání cizích zemí, rád poznávám kulturu, zvyky a jak v nich lidé žijí. Rád s místními komunikuji a naslouchám a rád jim vyprávím o nás. A to se obvykle nepodaří během jedné návštěvy, takže sice nevstoupím do všech řek na světě, ale do mnohých vstupuji víckrát. Taky jsem zjistil,že v Evropě najdu všechno - hory, nížiny, řeky, moře, pouště, ostrovy, nejrůznější kultury a náboženství, bohatství i chudobu. A tak courám po Evropě, jih a východ na motorce, sever a západ nyní autem. Rád bych se vydal na delší cesty, klidně na několik měsíců, to mi zůstane ještě nějakou dobu odepřeno, ale jednou přijdu jak na to...:-).  

Odesláno

Jj, já ti rozumím. Vracíme se do Bretaně opakovaně právě proto, že to je kraj razovity, zajímavý a nekonečný. Nemám to samozřejmě nikde evidovaný, ale mám pocit, že z toho tisíce pláží jsem šest stovek navštívil, a furt je to málo :)

 

Mně se hrozně líbí ten nomádskej styl, ke kterýmu Důra příkladně vybízí, aby se člověk celkově zklidnil, ploužil se krajinou a celkově poznával, ostatně o tom cestování by mělo být především, a navazoval ty kulturní nitě. Bohatství nevidím v tom, jestli mám šest metrů dlouhou jachtu na kolech s integrovanou žakuzi vanou, pověšeným skůtrem na prdeli a zlatou kreditkou ve šrajtofli, ale ve svobodě, nenáročnosti a integraci. Lhostejno, zda jde o hory, pouště nebo přístavy.

 

Myslím, že víš, o čem mluvím :)

Odesláno

Já nahrubo spočítal, že půlroční cestování po Evropě by nás vyšlo na 150 tisíc (Důra, pes, 2 lidi) i s rezervou, záleží na spaní, stravování a tak, nejspíš bychom skončili někde nad 100 tisíci i bez toho, že by se z nás stali lovci a sběrači...

 

Můj známý, Víťa Válka, propadl nomádství. Prodal BMW, koupil Hilluxe a užívá života. Hrozně mu závidím. Na svém blogu popisuje jejich zatím poslední cestu. Uvádí "Pokud budete jezdit jako my, vystačíte si s částkou ?60 na den.". Já dám na dovolené ?60 jen za ubytování, nijak luxusní. Jejich 80 denní cesta je vyšla na celkem 129.600 korun. To je IMHO nádherná částka. Přemýšlím kudy chodím, jestli bych svou práci mohl dělat na cestách :-) 

  • po 2 týdnech...
Odesláno

Dnešní návštěva kamaráda Honzy, alias Kukyho, kterého si lidé pletou s Karlem Lopraisem a jeho Posslu z roku 1998. Má ho 2 dny, je z roku 1998, 2.5 TDI, je na něm práce, ale nic zásadního. Kompaktní, nenápadné auto vybavené vším pro cestování dvou osob (bývalý majitel jezdil i s dětmi a měl nad sedací částí ještě palandy). Sklopením stolku vznikne letiště 170 x 200 cm, v zadní části je nadstandardně velká kuchyňka a koupelna. Pochopitelně nezávislé plynové topení, bojler, klimatizace, lednice, markýza, vnější přípojka, nástavbová baterie, držák na kola, výklopná okna se žaluziemi i síťkami proti hmyzu, otočná sedačka spolujezdce... Hodně muziky za relativně málo peněz.

post-3283-0-81679500-1472847919_thumb.jpg

post-3283-0-66796900-1472847936_thumb.jpg

post-3283-0-32286400-1472847947_thumb.jpg

post-3283-0-64704800-1472847956_thumb.jpg

post-3283-0-47743100-1472847965_thumb.jpg

post-3283-0-94767000-1472847984_thumb.jpg

post-3283-0-60763500-1472848005_thumb.jpg

post-3283-0-13057200-1472848016_thumb.jpg

Odesláno

Nedávno jsem sem dával fotky obytné rarity, Hanomagu Henschel, který jsme potkali v holandském Naardenu a u jehož vývoje musel být letecký konstruktér:-).

Dnes nabídnu podobnou raritu - americký Vixen (s německými naftovými motory BMW), kterých se v letech 1986-89 vyrobilo necelých 600 a dnes se jako vzácnost prodávají za ceny moderních obytných aut. Vixena jsem neviděl, ale narazil na něj náhodou na internetu a hned jsem si řekl, že u jeho vývoje musel být konstruktér rychlovlaků. Překvapilo mne, jak je nízký, přesto se dá uvnitř stát díky snížené podlaze a do strany výklopné střeše. Některé kusy měly zvýšenou laminátovou střechu, podobnou, jako má naše Důra. Uvnitř Vixen nabízel veškerý komfort, spaní vzadu, velkou kuchyň, koupelnu, WC, "sedací soupravu", otočné sedačky (původní Vixen měl vpředu otočnou sedačku řidiče a na druhé straně skládací dojsedák. 

 

Zkuste vygooglit "vixen rv" nebo to zadejte na Youtube´, je tam spousta pěkných, dobových i novodobých filmů.

post-3283-0-40547100-1473079021_thumb.jpg

post-3283-0-58638400-1473079045_thumb.jpg

post-3283-0-47468800-1473079060_thumb.jpg

post-3283-0-96692400-1473079074_thumb.jpg

post-3283-0-53290600-1473079097_thumb.jpg

post-3283-0-49613300-1473079107_thumb.jpg

  • po 2 týdnech...
Odesláno

CEGY - to jo:-). Občas se nějaký objeví na prodej, ceny kolem 50 tisíc Euro a určitě budou stoupat.

  • po 3 týdnech...
Odesláno

pepaa - takhle velké obytky jsou paráda a úžasný komfort, ale já bych to nechtěl. Za prvé není zábava to řídit, manévrovat a parkovat, aspoń pro mne, denně jezdíme a spíme pokaždé jinde. Za druhé, jsme víc "adventure" a na dovolené nepotřebujeme, často i odmítáme komfort. Když se mne lidi ptají, proč spíme na motorkách tak často pod stanem nebo pod širákem, vždycky říkám - v posteli spím 350 dnů v roce, dovolenou chci nevšední po všech stránkách, těch 15 dnů si víc užívám takhle. Za třetí - už se s tím nedostaneš všude, nepodjedeš pod každým mostkem atd.

Tahle auta jsou určena pro delší setrvání na jednom místě, k pohybu na místě slouží malé auto, co se vezou na vleku nebo v "garáži", to ale není náš způsob cestování. 

Na druhou stranu, tohle je už naopak malé a pomalé, je to ale nádhera:-): .

post-3283-0-51505100-1475650792_thumb.jpg

post-3283-0-89296300-1475650802_thumb.jpg

post-3283-0-42013200-1475650813_thumb.jpg

post-3283-0-54546400-1475650827_thumb.jpg

post-3283-0-27945900-1475650842_thumb.jpg

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...