Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno

Gustafe, mas super zenu. Mam to doma stejne:) A to je dobre. Jdi do nej, udelej si radost. Tesim se na fotky 

tl

Odesláno

Gustafe, mas super zenu. Mam to doma stejne:) A to je dobre. Jdi do nej, udelej si radost. Tesim se na fotky

tl

Jj..tak ono stejně bude az tak v září...ale to neva. ted už to jen domluvit s kluka v krámu :D tesim se...hlavně zase přechod z Fulla na ht...
Odesláno

Gustafe, mas super zenu. Mam to doma stejne:) A to je dobre. Jdi do nej, udelej si radost. Tesim se na fotky

tl

Jj..tak ono stejně bude az tak v září...ale to neva. ted už to jen domluvit s kluka v krámu :D tesim se...hlavně zase přechod z Fulla na ht...
Odesláno

Já bez fotek dneskam,ale mám radost z toho, že sem si koupil včera na silničku tretry a dneska přišli pedály:-) ( do tedka sem tam měl 520ky a jezdil mtb tretrách) Ale naštvalo mě to, že sem za boha nemohl ty pedály vyměnit, jak jsou tam utažený.Kua.

Jinak dneska bylo nádherně, 25 km terénem a ani sem se nezapotil, bo sem jel kolegou co začíná jezdit  furt jel pomalu a nebo na něj čekal:-)

Odesláno

Já bez fotek dneskam,ale mám radost z toho, že sem si koupil včera na silničku tretry a dneska přišli pedály:-) ( do tedka sem tam měl 520ky a jezdil mtb tretrách) Ale naštvalo mě to, že sem za boha nemohl ty pedály vyměnit, jak jsou tam utažený.Kua.

Jinak dneska bylo nádherně, 25 km terénem a ani sem se nezapotil, bo sem jel kolegou co začíná jezdit  furt jel pomalu a nebo na něj čekal:-)

Klamoš taky vozí 520,nechce se mu kupovat další boty....

Jaký SIS koupil?

Odesláno

Klamoš taky vozí 520,nechce se mu kupovat další boty....

Jaký SIS koupil?

Já koupil silničku tak s 520, tak jsem byl rád, že nemusim kupovat další boty. Ale vzhledem k tomu, že teď na silničce jezdim mnohem víc než na Biku tak jsem se rozhodl si udělat radost:-)

 

Pedály sem vzal tyhle http://pedaly.heureka.cz/shimano-pd-r550-spd-sl-pedaly/  

Tretry taky od shimana.

 

Sem zvědavej jakej to bude rozdíl.

Odesláno

Spine, udelej si vlozku s plechovky od piiva a nebude Ti ta sedlovka zajizdet :)

Co na to rikas ? Pecka vid. Uz sis taky rekl, jak si bez toho mohl tolik let fungovat:)

Mas to fakt hezky, cely.

tl

Odesláno

to bych asi mohl..ale víš jak je to...přitlačit jednou, podruhé potřetí a už jsem u carbonu a ceny jedněch Breitlingů..musí to být vyvážený..kolo je dopravní prostředek a jako takový musí sloužit. V čem mi výrazně pomůže Deore proti aliviu?A vidlice olejová versus vzduchová...opravdu to tolik přidá na komfortu?

Je to jako s hodinkama...tam jsem ochotný přitlačit, ale dostanu za to adekvátní hodnotu v technologií, kvalitě, legendě a té pomyslné důležitosti. Tady u kola to beru tak, že najedu 2-3 tis. km ročně a chci aby mi to příštích cca 5 let sloužilo pokud možno bez problémů. I proto ten limit...zvedat můžu pořád, ale chci taky jednou dodržet limit :-)

Trochu to zapadlo, tak jen odpověď:

Deore oproti Aliviu jednou seřídíš a pak jen měníš řetěz a kazety a řetěz. Cokoliv pod Deore se může (ne nutně musí) rozladit častěji. Na druhou stranu cokoliv vyššího už nepoznáš - teď jsem měnil kazetu a obyč sram blato za XT a v řazení rozdíl není. XT by měla jen dýl vydržet, je o 100gramů lehčí a hlavně má unašeč tak mi neožvejká alu ořech na nových kolech)

Co se vidlice týče - sám jezdím pružinu a to z důvodu lepší citlivosti než u vzduchu, ale mám na svou váhu správnou pružinu - což je alfa a omega. U vzduchu si můžeš nafoukat kolik potřebuješ, ale opět pozor - máš single Air a dual Air systémy. Jedná se totiž že u vidlice máš 2 pružící komory - pozitivní a negativní a jejich vzájemným nastavením se dá vyladit citlivost vidle. Takže u single Air sice nafoukáš vidlu na váhu a bude chodit  v ideálním zdvihu, ale může být tupá jelikož negativní pružinu už nenaladíš. Proto je zde velice výhodné využít nabídku tuning testu, kde za mírně vyšší cenu seženeš špičkově odladěného epicona, který bude chodit lépe než sériová Foxka. 

Ovšem ne jen vzduch nebo pružina, ale ještě i záleží na mazání - levné vidlice bývají mazané vazelínou což jim zase bere citlivost. Takže se často stane, že základní vidle má nevhodné pružiny k váze, je mazána vazelínou a navíc váží 2,5-2,7 kg. Funkce blížící se pevné vidlici a to nemluvím o tuhosti adt... Epicon váží kolem 1,7 kg....

 

3000 km ročně je dost velký nájezd. Snažil bych se jít do osazení Deore a vidle třeba Epicon. Ale to se asi blbě shání :-(

Odesláno

Máš nějaké osobní zkušenosti s Aliviem? Na chalupě mám kolo s touto sadou z roku 1993. Sada je původní a funguje. Nemyslím, že novější sady na tom budou výrazně hůř.

Dual Air byl hezký počin, ale když si s tím člověk pohrál, stejně ve většině případů nastavil tlaky stejné. Nové RS jsou už Solo Air.

Tuning Epicona spočíval ve výměně vazelíny za olej. Ano, chodil pěkně (ta přirovnání chce bráti spíše obrazně), ale dříve či později začal téct. Použitá těsnění byla zkrátka vhodná k těsnění vazelíny. Reba se dá sehnat pod 7 kKč, takže v levnějších vidlicích asi není moc co řešit.

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...