Jump to content

Motorový a nemotorový paragliding a rogala


Recommended Posts

Už se tady řešily i větší blbosti, tedy si dovolím založit nové vlákno a odpovědět na pár dotazů, které se mi postupně sešly.
 

Je na tom paraglajdu nějaký záložní padák v případě nějakého problému? No, když nad tím přemějšlím, tak by na to nebyl asi čas. Na vojně jsem skákal a původně se skákalo pouze ze 300m. Jenže bylo pár smrťáku, kdy v případě neotevření vrchlíku musela bejt reakce snad do dvou sekund na otevření záložního. Tak to pak zvedli na 600m. No a když se záložní pak zamotal do hlavního tak to bylo stejně v prd.li.

U motorovýho PG není povinnej, ale neznám ve svým okruhu nikoho, kdo by jej neměl. Ten záložák co mám já, mi slouží zároveň i jako držák pomocných přístrojů. GPS a vario. Někteří mají záložku pod sedačkou. Za posledních pár let udělal vývoj v křídlech obrovský skok. Takže bezpečnost hodně narostla. Většinou mám na křídle daleko menší strach, než když mám jet mezi dementama po silnici na motorce.   

Jinak k těm letovým výškám....viz foto. 

Cena kompletní výbavy je rozdílná dle náročnosti pilota, nebo dle druhu.

1. Motorová krosna s variabilně oddělávacím podvozkem a motorová tříkolka se dá pořídit od 90k +.

2. Křídlo, neboli závěsný kluzák 45k+. Životnost 3-6 let. Dle vytíženosti a zacházení/skladování

3. Oblečení normální, když je zima tak něco z výbavy na motorku. Boty speciální na paragliding, nejlépe Goretex.

4. Záložní padák (není povinný) 8k+

5. GPS s výškoměrem a PG letovými funkcemi 8k+

6. Variometr (někdo nepoužívá) 5k+

7. Přilba, nejlépe s komunikací (motocyklová je moc těžká a brání výhledu nahoru i do stran) 9k+

8. Kurz PPG (mám nové kamarády, kteří provozují školu v Prostějově) 10k+

9. Letové náklady (dle váhy pilota a velikosti křídla/výkonu motoru) 13l nádrž se spotřebou 3-3,5litru mixu /1 hod.

Kdo budete mít další dotazy tak se ptejte....Já, nebo člen Všudybyl vám je, pokud budeme znát odpověď, rádi zodpovíme.

Přidávám pár fotek. 

Osobně používám výbavu: 

Motorovou parakrosnu Spin E - s elektrickým starérem (CZ)

Kluzák Mac Para 28m Trend 5 (CZ)

Záložku MP Aegis 38m (CZ) 

GPS Garmin GPSMAP60CSX  (?)

Vario  (?)

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Cyril
Link to post
Share on other sites
  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pasažér se dá vzít taky.samozřejmě na to musíš mít oprávnění.tj.pilotní průkaz - tandem pilot a opravdu zvládnutou pilotáž.vše vypadá lehce,ale tak jak tak je potřeba se naučit litat stejné jako jezdit na kole nebo třeba lyžovat

Link to post
Share on other sites

Pasažér se dá vzít taky.samozřejmě na to musíš mít oprávnění.tj.pilotní průkaz - tandem pilot a opravdu zvládnutou pilotáž.vše vypadá lehce,ale tak jak tak je potřeba se naučit litat stejné jako jezdit na kole nebo třeba lyžovat

Děkuji za odpověď, vůbec nic o tom nevím a zajímá mě to. :)

Otázka 2: Ty nebo Cyril toto splňujete? :) ptám se čistě teoreticky :D

Link to post
Share on other sites

Předpisy a pravidla jsou jasně dané a pro získání Pilotního průkazu je třeba složit příslušné zkoušky. V kurzu/ve vyhlášce se dovíš všechny potřebné informace, kam smíš, co je zakázané, trestné a co povolené. Pro toho, kdo by se snad chtěl nechat svézt, je určený tzv. Tandem. A to jak na "běhací" krosně, tak na speciální tandemové tříkolce. Oboje můžu v Prostějově zařídit. Moje žena i dcera už na tom letěly. Se mnou nechtěly, že si počkají, až se to naučím pořádně!  :pokey: .

 

Edited by Cyril
Link to post
Share on other sites

mě by třeba zajímalo, jaký to má dolet, jakou rychlostí se dá letět, používá se motor pořád nebo se s ním "jen" nastoupají metry a potom se to vypne? Jdou s tím vlastně nastoupat nějaké metry nebo taky jsou potřeba nějaké vzestupné proudy? 

Link to post
Share on other sites

Na motoru se stoupá jak chceš, vypíná se jen zřídka, V podstatě jen na přistání. Termika se s motorem lítá spíš jen na soutěžích. 

Dolet dle větru s a proti... dle spotřeby. Moje krosna 27PS s nádrží na 13 litrů a vrtulí 125cm letí cca 4 hodiny. Průměrná rychlost 45km/hod. Po větru klidně 70km/h, proti větru ale taky (třeba včera večer) jen 17km/h.

Zde odkaz na nějaký moje videa.

 

 

(kamarád na tandemu)   Edited by Cyril
Link to post
Share on other sites

Dle stroje a spotřeby vydrzis cca 4 hodiny ve vzduchu spotřeba v závislosti na padáku stroji a počasí 3-6 l paliva.taky dle váhy kluci co rádi jedí pak platí mimo jiné I více za benzín.Litame hlavně ráno a večer abychom vzdušné proudy nemuseli hledat.nicméně dá se létat I přes den kdy termika funguje.pokud vypnes motor a termika je dost silná nastoupes a můžeš letět bez.

Edited by vsudybyl
Link to post
Share on other sites

děkuji za odpovědi, videa krásná, no asi bych se toho hodně bál. Spíš mě to zajímalo, jak je to odlišné od nemotorového křídla a taky když Cyril psal, že letěl do Hradce, jak dlouho mu to tak trvalo ;)

díky za vlákno a přeji mnoho šťastných návratů

Link to post
Share on other sites

každé má svoje.motorové litání je méně náročné na čas.stačí louka .Za bezmotorovým se musí na kopec nebo na odviják.Na bezmotorovém jsi plně zavislý na přírodě a stoupavých prodech na motorovém má za zády motor a ten tě pohání.Myslím, že to letěli něco přes dvě hodiny.Ten den po větru jim to šlapalo kolem 70km/hod.Takže pohodička

Link to post
Share on other sites

MS Francie ve slalomech pro představu pokud sledujete red bull air race.To je to samé jen na malých vzdálenostech.pylony sjou od sebe 80m :) můj závodní stroj s padákem

post-35711-0-08612200-1402499505_thumb.jpg

post-35711-0-14793500-1402499692_thumb.jpg

post-35711-0-50000600-1402499714_thumb.jpg

Edited by vsudybyl
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...