Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Ano, ale odpařování probíhá rychleji při rychlejší cirkulaci větru. Zase je to teda celkem dlouho co jsem měl fyziku. 

 

Ano, proudící vzduch přispívá k odstraňování par z povrchu kapaliny, které je důležité pro její rychlejší ochlazování. To je pravda. Něco jako když si foukáš do polévky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchu

kapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalce

 Ty voe tady nejde než hlavně s bodem dvě nesouhlasit. Pravda.  :clap:  :clap:  :clap:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchu

kapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalce

 

Proč zamrzá kapalina v tryskách?

 

Nemrznoucí složkou v kapalinách bývá buď samotný alkohol (ethanol), ty levnější si vystačí pouze s ním; dražší kapaliny obsahují navíc dražší etylenglykol. Alkohol je totiž těkavý, zatímco etylenglykol netěká, a tak směs stabilizuje - vydrží prostě déle nemrznoucí.

http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2013/1/proc-kapalina-do-ostrikovacu-tuhne-uz-pri-5-c-2144.aspx

Tady máte víceméně odpověd, akorát, že to co je v tabulce dole není reálná teplota....

 

Takze jsem mel pravdu, ze?

post-30673-0-50367600-1452010520_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se většinou pohybuju po silnicích s malým provozem takže ostřikovač použiju minimálně ale stejně jste mi nasadili brouka. Měl jsem tam ještě trochu loňské, ani jsem ji nevyměnil za letní takže asi bude trošku vydejchaná a dolil jsem to čerstvou. Ovšem kdoví jaká značka, jeden příbuzný si dělal "servis" u mě na dvoře, měl kanystr někde z obchoďáku, nalil si plnou a zbytek mi dal. Takže se zítra asi radši podívám jestli tam náhodou nemám kus ledu. Kdysi jsem používal kapalinu s vodoodpudivým efektem, značku nebudu uvádět. Bez problémů, jenže se nějak vytratila z trhu. Poslední roky obvykle beru "výčepní", u benzinky z hadice.

 

 

Jedno je jistý, při -3 stupních by aspoň trošku normální nemrzka neměla zamrznout, ani ta nejlevnější do -15. Otázka je taky jak chápat tu nezámrznost. Jestli tak že při udávané teplotě je kapalina plně tekutá a funkční, nebo jen že z ní není lus ledu ale jen "šmoulová ledová tříšť" kterou stejně čerpadlo neutlačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nerikam, ze rychlost nema vliv na namrzani kapaliny, ale mraz se nemeni, pripadne bych poprosil o vysvetleni proc ?

To je na mne moc odborne, priznavam. Ja take Tobe nic nevycitam, jen jsem to pripojil.

Proc, nez jsem zacal jezdit, to je uz davno, tak mi starsi a zkusenejsi ridici rikali. Ty woe, ty si tam davas -20, jsi padlej na kedlubnu? Naval tam min. -40 a mas svatej pokoj. Coz jsem take od te doby cinil a mam svaty pokoj a klid. Ma pani, nedbala me rady a byla chytra. Nez se pocala divit, ze ji to namrza, obzlast na rychlostni silnici. Dala si rict, ma tam uz -40 a ma pokoj. Holt, nekdy rady starsich nejsou spatne a k zahozeni. Tim nemyslim sebe, ale rady tech, ktere jsem si vzal ja k srdci.

Upraveno uživatelem tano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2013/1/proc-kapalina-do-ostrikovacu-tuhne-uz-pri-5-c-2144.aspx

Tady máte víceméně odpověd, akorát, že to co je v tabulce dole není reálná teplota....

Teda ja ze sebe nechci delat zase debila, ale podle me je to s tim "wind chill", jak vysvetleno v tom clanku, nejaka hovadina. At koukam jak koukam, vsude pisou jenom o pocitovy teplote pro lidskou kuzi a nezda se, ze by to bylo aplikovatelny na cokoli jinyho. Nasel jsem ten odkaz ze kteryho ten clanek udajne vychazel - http://www.ec.gc.ca/meteo-weather/default.asp?lang=En&n=5FBF816A-1#X-201501151120382

Nebo anglicka wiki, pisou napriklad - "The effect of wind chill is to increase the rate of heat loss and reduce any warmer objects to the ambient temperature more quickly. Dry air cannot, however, reduce the temperature of these objects below the ambient temperature, no matter how great the wind velocity."

Upraveno uživatelem Micey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už si tyhle věci z fyziky fakt nepamatuju. A nepamatuju si ani, že bych se o poklesu reálné teploty vlivem větru někdy učil. Na co si matně vzpomínám jsou změny tlaku vlivem proudění a tlak a teplota spolu souvisí - viz třeba ten ventilek, nebo třeba lednička, klimatizace, když už jsme u aut apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...