tommas4 Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Hm, todle má potenciál jako mlhovky.Ještě sem někdo dejte to letadlo ma pásu a bude veselo. . . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
323GT Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Ano, ale odpařování probíhá rychleji při rychlejší cirkulaci větru. Zase je to teda celkem dlouho co jsem měl fyziku. Ano, proudící vzduch přispívá k odstraňování par z povrchu kapaliny, které je důležité pro její rychlejší ochlazování. To je pravda. Něco jako když si foukáš do polévky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qvido Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchukapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalce Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
323GT Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 323GT: A k jak velkým rozdílům teplot (poklesu) teploty může docházet v případě ostrikovačů? Tak to vůbec netuším, jak by se k podobnému údaji dalo dopracovat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
long Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchukapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalce Ty voe tady nejde než hlavně s bodem dvě nesouhlasit. Pravda. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Tak to vůbec netuším, jak by se k podobnému údaji dalo dopracovat. Jde totiž o to, jestli se tu bavíme o v daném případě významné změně teploty, nebo jestli jde třeba jen řádově o stupně - jeden, dva, tři, max třeba pět ... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tommas4 Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchukapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalceUž to odeslali na západ a namícháme si novej. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchukapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalceJo, tak teď si na to káp. To beru, tomu rozumím beze zbytku :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2013/1/proc-kapalina-do-ostrikovacu-tuhne-uz-pri-5-c-2144.aspxTady máte víceméně odpověd, akorát, že to co je v tabulce dole není reálná teplota.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ten ventilek mrzne protože rychle odebíráš teplotu tím proudem vzduchukapalina mrzne protože veškerej metylalkohol co tam patří je nalahvovanej na Moravě v kořalce Proč zamrzá kapalina v tryskách? Nemrznoucí složkou v kapalinách bývá buď samotný alkohol (ethanol), ty levnější si vystačí pouze s ním; dražší kapaliny obsahují navíc dražší etylenglykol. Alkohol je totiž těkavý, zatímco etylenglykol netěká, a tak směs stabilizuje - vydrží prostě déle nemrznoucí. http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2013/1/proc-kapalina-do-ostrikovacu-tuhne-uz-pri-5-c-2144.aspxTady máte víceméně odpověd, akorát, že to co je v tabulce dole není reálná teplota.... Takze jsem mel pravdu, ze? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gorlo Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Chce to vyhřívané trysky ostřikovačů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PepaSFI Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 já se většinou pohybuju po silnicích s malým provozem takže ostřikovač použiju minimálně ale stejně jste mi nasadili brouka. Měl jsem tam ještě trochu loňské, ani jsem ji nevyměnil za letní takže asi bude trošku vydejchaná a dolil jsem to čerstvou. Ovšem kdoví jaká značka, jeden příbuzný si dělal "servis" u mě na dvoře, měl kanystr někde z obchoďáku, nalil si plnou a zbytek mi dal. Takže se zítra asi radši podívám jestli tam náhodou nemám kus ledu. Kdysi jsem používal kapalinu s vodoodpudivým efektem, značku nebudu uvádět. Bez problémů, jenže se nějak vytratila z trhu. Poslední roky obvykle beru "výčepní", u benzinky z hadice. Jedno je jistý, při -3 stupních by aspoň trošku normální nemrzka neměla zamrznout, ani ta nejlevnější do -15. Otázka je taky jak chápat tu nezámrznost. Jestli tak že při udávané teplotě je kapalina plně tekutá a funkční, nebo jen že z ní není lus ledu ale jen "šmoulová ledová tříšť" kterou stejně čerpadlo neutlačí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Takze jsem mel pravdu, ze?Ja nerikam, ze rychlost nema vliv na namrzani kapaliny, ale mraz se nemeni, pripadne bych poprosil o vysvetleni proc ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tano Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) Ja nerikam, ze rychlost nema vliv na namrzani kapaliny, ale mraz se nemeni, pripadne bych poprosil o vysvetleni proc ?To je na mne moc odborne, priznavam. Ja take Tobe nic nevycitam, jen jsem to pripojil.Proc, nez jsem zacal jezdit, to je uz davno, tak mi starsi a zkusenejsi ridici rikali. Ty woe, ty si tam davas -20, jsi padlej na kedlubnu? Naval tam min. -40 a mas svatej pokoj. Coz jsem take od te doby cinil a mam svaty pokoj a klid. Ma pani, nedbala me rady a byla chytra. Nez se pocala divit, ze ji to namrza, obzlast na rychlostni silnici. Dala si rict, ma tam uz -40 a ma pokoj. Holt, nekdy rady starsich nejsou spatne a k zahozeni. Tim nemyslim sebe, ale rady tech, ktere jsem si vzal ja k srdci. Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem tano Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Takze jsem mel pravdu, ze? Vypadá to, že ano. Chce to vyhřívané trysky ostřikovačů. Další slovo do pranice, probereme si teď, za jak dlouhou dráhu (od trysky ke sklu) se zas kapalina schladí a kolik budou muset trysky topit. Jestli někdo najde tabulku, sem s ní. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micey Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 (upraveno) http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2013/1/proc-kapalina-do-ostrikovacu-tuhne-uz-pri-5-c-2144.aspxTady máte víceméně odpověd, akorát, že to co je v tabulce dole není reálná teplota.... Teda ja ze sebe nechci delat zase debila, ale podle me je to s tim "wind chill", jak vysvetleno v tom clanku, nejaka hovadina. At koukam jak koukam, vsude pisou jenom o pocitovy teplote pro lidskou kuzi a nezda se, ze by to bylo aplikovatelny na cokoli jinyho. Nasel jsem ten odkaz ze kteryho ten clanek udajne vychazel - http://www.ec.gc.ca/meteo-weather/default.asp?lang=En&n=5FBF816A-1#X-201501151120382 Nebo anglicka wiki, pisou napriklad - "The effect of wind chill is to increase the rate of heat loss and reduce any warmer objects to the ambient temperature more quickly. Dry air cannot, however, reduce the temperature of these objects below the ambient temperature, no matter how great the wind velocity." Upraveno 5. ledna 2016 uživatelem Micey Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník YPO Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 https://www.youtube.com/watch?v=EIicpvaFYlg Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sacíbagr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 ...trochu odbočím, jednou jsem prošvihl dobu na pálení kvasu z hrušek, tak jsem pálenku lil do ostřikovačů...no a jednou jsem jel po nějakém večírku, stříknu na sklo a poblitá palubka. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Já už si tyhle věci z fyziky fakt nepamatuju. A nepamatuju si ani, že bych se o poklesu reálné teploty vlivem větru někdy učil. Na co si matně vzpomínám jsou změny tlaku vlivem proudění a tlak a teplota spolu souvisí - viz třeba ten ventilek, nebo třeba lednička, klimatizace, když už jsme u aut apod. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prazskej Odesláno 5. ledna 2016 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. ledna 2016 Nehodlam vam zasahovat do fyzikalni diskuze, jen si dovolim doporucit smes do ostrikovacu origo BMW. Velka je cenove prekvapive ok, nikdy mi nezmrzla a jako bonus je to jedina, po jejimz pouziti (nikoliv poziti) neni vsem v aute nevolno z toho smradu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky