safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 @Duke650: Děkuji za tvoji osobní zkušenost. Co mě zaujalo: Výrazně vyšší splátka leasingu - dobře, že jsi to napsal, moc často se o tom nehovoří. Tabulkový čistý dojezd na elektro je sci-fi blábol - Souhlas. WLTP metodika by měla být upravena tak, aby byla reálnější. Problémy s kompatibilitou nabíjení - dle mé zkušenosti se vyskytnou u cca 5% nabíječek, většinou stačí zopakovat pokus 2-3 x a chytne se to. Pozor - některé nabíječky požadují napřed autorizaci a až pak zapojení kabelu, jiné to mají naopak. To by se mělo sjednotit. Předjíždění - Vzhledem k vyšší hmotnosti je u PHEV rozumná hranice výkonu 250 -330 koní na rozumné dynamické ježdění. Honda i Nissan mají zajímavou alternativu k hybridu od Toyoty. U Hondy je od určité rychlosti ještě přítomné fyzické spojení motoru a předních kol, u Nissanu už tohle není a jejich benzín pohání pouze elektromotory. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 (upraveno) před 7 minutami, Josef01 napsal: Díky za sdílení, tyhle PHEV si kupují firmy, aby měly parkování v Praze zdarma, nenabijí to nikdo, proč taky, na cestách se nechce a doma za své peníze těžko. Až zruší parkování zdarma tak po těchto autech neštěkne ani pes, proto to chce mít leasingová společnost zaplacené co nejdříve. Za mě PHEV je jen podvod podobný jako Dieselgate. PHEV má smysl. Musí být ale v autě, kde nabíjení i při ceně 8-10CZK / KWH ti snižuje provozní náklady. Kamarád má Toyotu Prius PHEV a říká, že při aktuálních cenách benzínu a elektřiny by na elektřinu jezdil dráž, než na benzín. V okamžiku, kdy se u PHEV stane standardem 18-25KWH baterie a nabíjení 11KWH, tak stoupne využití jejich jízdy na elektřinu. Ideálně by PHEV měl ujet minimálně papírových 100km. Zrušení parkování zdarma - I dost majitelů EL si pak rozmyslí, zdali si ta auta chce nechat. Upraveno 2. května 2023 uživatelem safi Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Jenže PHEV mají prokazatelně spotřebu mnohem větší než uvádí výrobci, podle spritmonitoru přibližně 4,5 L na 100 km, tedy 2,5 krát větší. Chápu, že fyzická osoba, které si koupila PHEV s cílem ušetřit má k nabíjení jiný přístup, než k firemnímu autu. Už jak vidno z leasingových splátek se úspora mění v prodělek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Ještě k parkování zdarma - souhlasím, že pro řadu lidí je EL značka velký bonus a ušetří za 4 roky klidně 200 tis. Kč jen za poplatky za vyhrazené místo a zrušení tohoto bonusu může ovlivnit rozhodování o nákupu takového auta. Mimochodem jsem dnes četl zajímavou statistiku, kde z cca 15000 EV aut je cca 6000 registrováno v Praze a 3000 ve Středočeskému kraji, tedy v Praze a okolí je soustředěno cca 66 % veškerých EV aut. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Té statistice bych i věřil. Problém je, že jiná forma podpory EL v ČR není. A je otázka zdali by vůbec nějaká finanční podpora měla být. Pro svoje sobecké já řeknu ANO... Ale pokud chceme, aby stát nežil tolik na dluh, tak moje racionální já říká NE. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 (upraveno) Já už dlouho razím názor, že pokud dotace, tak do vědy a smysluplných sociálních programů a tedy jsem nikdy žádnou dotaci nevyužil. Tedy mimo to parkování a známku, ale to je automatické plošná dotace, tedy podobné jako jíme dotované potraviny. Upraveno 2. května 2023 uživatelem Josef01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuncák7 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Letos se bát zrušení te parkovací výhody nemusíte. Překvapivě ( tedy aspoň pro mě ) zrušení prosazoval Hrib. Jelikož ho nynější primátor nemusí, tak to letos tipl ( už to bylo připravené ). A jinak, magistrát se tváří jako velký propagátor elektro pohonu, ale dle metodiky nemaji být použity na veřejných dobijecich stanicích tvz. rychle dobijecky, ale pouze pomalé a čas stání všude omezen na max 2 hodiny ( naštěstí na to PRE kašle z vysoka a městské části též). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 @kuncák7: Díky. A bylo to jen pro PHEV nebo i pro čisté EL? Bylo to pro všechny nebo jen pro mimopražské? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Co jsem měl možnost viděl nabíječky v lampách veřejného osvětlení, tak tam parkují spalovací auta, tedy takové řešení je úplně k prdu, pokud tam nebude vyhrazené stání pro EL. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 To prý bude časem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 To už říkají dlouho, takto se třeba parkuje na Pankráci nebo na Praze 7, nabíječky jako ideální parkoviště, ostuda je, že na P7 parkují PHEV a vědí moc dobře co dělají. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 2. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 Pokud PHEV nabíji, tak není problém. Pokud ale jen stojí (a to platí i pro čisté EL), tak je to samozřejmě špatně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš 75 Odesláno 2. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. května 2023 před 1 hodinou, Josef01 napsal: Ještě k parkování zdarma - souhlasím, že pro řadu lidí je EL značka velký bonus a ušetří za 4 roky klidně 200 tis. Kč jen za poplatky za vyhrazené místo a zrušení tohoto bonusu může ovlivnit rozhodování o nákupu takového auta. Mimochodem jsem dnes četl zajímavou statistiku, kde z cca 15000 EV aut je cca 6000 registrováno v Praze a 3000 ve Středočeskému kraji, tedy v Praze a okolí je soustředěno cca 66 % veškerých EV aut. a z toho 77% na firmu. https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/v-cesku-jezdi-14-316-osobnich-elektromobilu-77-je-registrovano-na-firmy/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuncák7 Odesláno 3. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 (upraveno) před 12 hodinami, Josef01 napsal: Co jsem měl možnost viděl nabíječky v lampách veřejného osvětlení, tak tam parkují spalovací auta, tedy takové řešení je úplně k prdu, pokud tam nebude vyhrazené stání pro EL. Většina městských částí totiž považuje toto vyhrazení parkovacího místa za službu za úplatu, tudíž vyhrazené parkovací stání za které se má platit zábor. Takže většina již takto vyhrazených míst je zatím nelegálně osazena a parkovat zde může kdokoliv ( není vyjmuto ze ZPS ). A k době parkování - každý z kolegů, se kterým jsem se bavil, nehodlá dobu parkování nijak hlídat ( bude omezena pouze podtabulkou, kterou nebude nikdo hlídat ). MP a ani kontrolní auto na ZPS, nemají toto v zadávací dokumentaci ( ale mají to umět ). před 12 hodinami, safi napsal: @kuncák7: Díky. A bylo to jen pro PHEV nebo i pro čisté EL? Bylo to pro všechny nebo jen pro mimopražské? Na tohle ti zatím přesně odpovědět neumím ( viděl jsem už tři návrhy - a ve dvou je to i pro čisté EL ). Upraveno 3. května 2023 uživatelem kuncák7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 3. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 Díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 3. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 Díky za info, autoři návrhu by se měli podívat jak to dělají jiných městech Evropy , a nevymýšlet nic speciálního. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 3. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 S ohledem na ty všechny další jobovky je zrušení bezplatného parkování v Praze vlastně ten nejmenší problém. Spíše bych se začal bát, že město začne napadat - když zrušíme výhody v parkování pro nízkoemisní auta, tak co zavézt malusy pro parkování pro normální auta. A to na základě délky a CO2.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 3. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 před 18 minutami, Josef01 napsal: Díky za info, autoři návrhu by se měli podívat jak to dělají jiných městech Evropy , a nevymýšlet nic speciálního. Jaké jsou vlastně praxe v dalších městech? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 3. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 před 14 hodinami, Aleš 75 napsal: a z toho 77% na firmu. https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/v-cesku-jezdi-14-316-osobnich-elektromobilu-77-je-registrovano-na-firmy/ Ve středních Čechách představuje drtivou většinu registrací vozový park Škodovky a v Praze má sídla většina leasingovek, proto ta koncentrace. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 3. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. května 2023 Dobrý point. PHEV si do vlastnictví kupuje minimum subjektů / fyzických osob Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se