Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

@Duke650: Děkuji za tvoji osobní zkušenost.  Co mě zaujalo: 

  • Výrazně vyšší splátka leasingu - dobře, že jsi to napsal, moc často se o tom nehovoří. 
  • Tabulkový čistý dojezd na elektro je sci-fi blábol - Souhlas. WLTP metodika by měla být upravena tak, aby byla reálnější. 
  • Problémy s kompatibilitou nabíjení - dle mé zkušenosti se vyskytnou u cca 5% nabíječek, většinou stačí zopakovat pokus 2-3 x a chytne se to. Pozor - některé nabíječky požadují napřed autorizaci a až pak zapojení kabelu, jiné to mají naopak. To by se mělo sjednotit. 
  • Předjíždění - Vzhledem k vyšší hmotnosti je u PHEV rozumná hranice výkonu 250 -330 koní na rozumné dynamické ježdění. 

Honda i Nissan mají zajímavou alternativu k hybridu od Toyoty. U Hondy je od určité rychlosti ještě přítomné fyzické spojení motoru a předních kol, u Nissanu už tohle není a jejich benzín pohání pouze elektromotory. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Josef01 napsal:

Díky za sdílení, tyhle PHEV si kupují firmy, aby měly parkování v Praze zdarma, nenabijí to nikdo, proč taky, na cestách se nechce a doma za své peníze těžko. Až zruší parkování zdarma tak po těchto autech neštěkne ani pes, proto to chce mít leasingová společnost zaplacené co nejdříve. Za mě PHEV je jen podvod podobný jako Dieselgate. 

PHEV má smysl. Musí být ale v autě, kde nabíjení i při ceně 8-10CZK / KWH ti snižuje provozní náklady. Kamarád má Toyotu Prius PHEV a říká, že při aktuálních cenách benzínu a elektřiny by na elektřinu jezdil dráž, než na benzín. V okamžiku, kdy se u PHEV stane standardem 18-25KWH baterie a nabíjení 11KWH, tak stoupne využití jejich jízdy na elektřinu. Ideálně by PHEV měl ujet minimálně papírových 100km. 

Zrušení parkování zdarma - I dost majitelů EL si pak rozmyslí, zdali si ta auta chce nechat. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže PHEV mají prokazatelně spotřebu mnohem větší než uvádí výrobci, podle spritmonitoru přibližně 4,5 L na 100 km, tedy 2,5 krát větší. Chápu, že fyzická osoba, které si koupila PHEV s cílem ušetřit má k nabíjení jiný přístup, než k firemnímu autu. Už jak vidno z leasingových splátek se úspora mění v prodělek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k parkování zdarma - souhlasím, že pro řadu lidí je EL značka velký bonus a ušetří za 4 roky klidně 200 tis. Kč jen za poplatky za vyhrazené místo a zrušení tohoto bonusu může ovlivnit rozhodování o nákupu takového auta.

Mimochodem jsem dnes četl zajímavou statistiku, kde z cca 15000 EV aut je cca 6000 registrováno v Praze a 3000 ve Středočeskému kraji, tedy v Praze a okolí je soustředěno cca 66 % veškerých EV aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Té statistice bych i věřil. Problém je, že jiná forma podpory EL v ČR není. A je otázka zdali by vůbec nějaká finanční podpora měla být. Pro svoje sobecké já řeknu ANO... Ale pokud chceme, aby stát nežil tolik na dluh, tak moje racionální já říká NE. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už dlouho razím názor, že pokud dotace, tak do vědy a smysluplných sociálních programů a tedy jsem nikdy žádnou dotaci nevyužil. Tedy mimo to parkování a známku, ale to je automatické plošná dotace, tedy podobné jako jíme dotované potraviny.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letos se bát zrušení te parkovací výhody nemusíte. Překvapivě ( tedy aspoň pro mě ) zrušení prosazoval Hrib. Jelikož ho nynější primátor nemusí, tak to letos tipl ( už to bylo připravené ). A jinak, magistrát se tváří jako velký propagátor elektro pohonu, ale dle metodiky nemaji být použity na veřejných dobijecich stanicích tvz. rychle dobijecky, ale pouze pomalé a čas stání všude omezen na max 2 hodiny ( naštěstí na to PRE kašle z vysoka a městské části též).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Josef01 napsal:

Ještě k parkování zdarma - souhlasím, že pro řadu lidí je EL značka velký bonus a ušetří za 4 roky klidně 200 tis. Kč jen za poplatky za vyhrazené místo a zrušení tohoto bonusu může ovlivnit rozhodování o nákupu takového auta.

Mimochodem jsem dnes četl zajímavou statistiku, kde z cca 15000 EV aut je cca 6000 registrováno v Praze a 3000 ve Středočeskému kraji, tedy v Praze a okolí je soustředěno cca 66 % veškerých EV aut.

a z toho 77% na firmu.

https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/v-cesku-jezdi-14-316-osobnich-elektromobilu-77-je-registrovano-na-firmy/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Josef01 napsal:

Co jsem měl možnost viděl nabíječky v lampách veřejného osvětlení, tak tam parkují spalovací auta, tedy takové řešení je úplně k prdu, pokud tam nebude vyhrazené stání pro EL.

Většina městských částí totiž považuje toto vyhrazení parkovacího místa za službu za úplatu, tudíž vyhrazené parkovací stání za které se má platit zábor. Takže většina již takto vyhrazených míst je zatím nelegálně osazena a parkovat zde může kdokoliv ( není vyjmuto ze ZPS ). A k době parkování - každý z kolegů, se kterým jsem se bavil, nehodlá dobu parkování nijak hlídat ( bude omezena pouze podtabulkou, kterou nebude nikdo hlídat ). MP a ani kontrolní auto na ZPS, nemají toto v zadávací dokumentaci ( ale mají to umět ).

 

před 12 hodinami, safi napsal:

@kuncák7: Díky. A bylo to jen pro PHEV nebo i pro čisté EL? Bylo to pro všechny nebo jen pro mimopražské? 

Na tohle ti zatím přesně odpovědět neumím ( viděl jsem už tři návrhy - a ve dvou je to i pro čisté EL ). 

Upraveno uživatelem kuncák7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S ohledem na ty všechny další jobovky je zrušení bezplatného parkování v Praze vlastně ten nejmenší problém. Spíše bych se začal bát, že město začne napadat - když zrušíme výhody v parkování pro nízkoemisní auta, tak co zavézt malusy pro parkování pro normální auta. A to na základě délky a CO2.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Aleš 75 napsal:

Ve středních Čechách představuje drtivou většinu registrací vozový park Škodovky a v Praze má sídla většina leasingovek, proto ta koncentrace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...