Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

V 13. 5. 2023 v 9:15, safi napsal:

@Josef01: takže stále platí, že na dálnici je nejlepší Tesla S nebo 3?

Sofistikovanější odpověď : Bjorn Nyland dělá testy BEV už mnoho let a má jako jeden z mála pěkně propracovanou tabulku s daty pro testovaná auta. Když se podíváš do listu 1000 km, Tak Tesla sice nemá špatné výsledky, ale záleží na modelu a taky je vidět, jak ji hrozně dotáhl MB, BMW i VW koncern, v některých model i předběhl. V prvním sloupci je čas ujetí 1000 km a v dalších spotřeba apod. Samozřejmě se počítá v tom i nabíjení, bez toho to žádné auto nedá. No a sloupec spotřeba ukazuje, že Tesla už není žádný leader. Mezi námi já bych raději EQE 500 než Teslu S a to mluvíme o podobných cenách aut, MB je úplně jinde. 

Jak je vidět, BEV zajede 1000 km pod 10 hodin při dodržování omezení rychlosti.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?usp=sharing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Josef01 napsal:

Sofistikovanější odpověď : Bjorn Nyland dělá testy BEV už mnoho let a má jako jeden z mála pěkně propracovanou tabulku s daty pro testovaná auta. Když se podíváš do listu 1000 km, Tak Tesla sice nemá špatné výsledky, ale záleží na modelu a taky je vidět, jak ji hrozně dotáhl MB, BMW i VW koncern, v některých model i předběhl. V prvním sloupci je čas ujetí 1000 km a v dalších spotřeba apod. Samozřejmě se počítá v tom i nabíjení, bez toho to žádné auto nedá. No a sloupec spotřeba ukazuje, že Tesla už není žádný leader. Mezi námi já bych raději EQE 500 než Teslu S a to mluvíme o podobných cenách aut, MB je úplně jinde. 

Jak je vidět, BEV zajede 1000 km pod 10 hodin při dodržování omezení rychlosti.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?usp=sharing

Díky, prostuduji! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty brďo, já jsem pořád asi mimo ale může mi někdo prosím vysvětlit, o kolik je zelenější elektromobil, než třeba hybrid, když se stejně ta baterka musí nabít elektrárnou s komínem?Když toyota ve městě je schopna dnes jezdit klidně 70% na baterku, kterou si nabíjí sama.A o kolik evropa sníží celosvětové emise, tímhle šílenstvím?Když už teď nová auta v evropě se spalovacím motorem produkují skoro nula nula nic, proti ostatnímu světu.Možná mě tu sežerete ale já to vidím jako úplně nesmyslný bláznovství, které sníží globální emise skoro o nic ale cena za to bude nevyčíslitelná pro celou Evropu.

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by třeba daleko efektivnější narovnat v evropě dotační politiku a tím třeba snížit i dopravu?Asi není třeba vozit komodity přes celou evropu, někam kde se dají klidně vypěstovat, nebo výrobky převážet s jedné země do druhé a zpět, jen aby setam nelepila známka ,,vyrobeno třeba v česku".Nebo emezit lety osobníma letadlama, nebo nesmyslný výletní lodě, atd..

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@miliusportos : Nikdo v tomto vlákně neříká, že EL je zelenější než moderní diesel nebo benzín. V zásadě se tu shodneme, že jízda EL autem je velmi senzoricky příjemná. 

Když si odmyslíš samotnou výrobu auta, tak EL auto bude mít zelenější provoz pouze pokud máš doma velkou fotovoltaniku a po dobu 7-8 měsíců krmíš auto ze své fotovoltaniky. Pokud nebudeš uvažovat o CO2 z výroby samotné fotovoltaniky. 

Ve městech by bylo super mít více EL aut a méně neudržovaných starých dieselů, ale tyto skupiny vlastníků se moc nepřekrývají. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, miliusportos napsal:

Nebylo by třeba daleko efektivnější narovnat v evropě dotační politiku a tím třeba snížit i dopravu?Asi není třeba vozit komodity přes celou evropu, někam kde se dají klidně vypěstovat, nebo výrobky převážet s jedné země do druhé a zpět, jen aby setam nelepila známka ,,vyrobeno třeba v česku".Nebo emezit lety osobníma letadlama, nebo nesmyslný výletní lodě, atd..

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk
 

Souhlas. Bohužel to EU neumí jinak než přes emisní povolenky v dopravě, které toto zboží časem výrazněji zdraží. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím o ekologii BEV vůbec nic a ani to, že by s tím měly mít něco společného. Nikdo si to kvůli ekologii nekupuje, ekolog jezdí na kole. Mě se líbí ta technologie a ticho bez vibrací, někdo to má úplně obráceně. Svět už stejně nic nezachrání, tak si to užijme, dokud můžeme 😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jo, to chápu, já nabyl zřejmě milného dojmu, že to má co dočinění se zeleným myšlením, tak jsem to chtěl pochopit.Je pravda že už samotná jízda s hybridem, když jede zrovna na baterku, je velice příjemná.Jen by mě asi vadil ten dojezd a doba na stojanu, pokud bych to neměl jako druhé auto do rodiny..

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych obráceně, Tesla 3 nebo Y je vlastně levné auto, s poměrně nekomfortním podvozkem, Mercedesu se nemůže rovnat a už vůbec ne v provedení 4Matic. Tesla má dobré pohony a propracovaný software pro EV. Po internetu putuje mnoho nepravd a dogmat o Tesle, ale většinou jsou to jen domněnky, nebo nepochopení skutečného stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když ta Tasle vypadá jako chudej čínskej příbuznej, proti takové Audi q8 nebo S-kládě..Bez urážky, jen to prostě pořád nechápu, proč za to lidi ten balík peněz dají?

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidé přestali dávat ten balík, protože Tesla S a X se prakticky neprodává a Tesle 3 velmi rychle klesají prodeje protože začal prodej Tesly Y. Tedy Musk zlevnil prakticky o 20% během letošního roky ty prodávané modely. 

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych obráceně, Tesla 3 nebo Y je vlastně levné auto, s poměrně nekomfortním podvozkem, Mercedesu se nemůže rovnat a už vůbec ne v provedení 4Matic. Tesla má dobré pohony a propracovaný software pro EV. Po internetu putuje mnoho nepravd a dogmat o Tesle, ale většinou jsou to jen domněnky, nebo nepochopení skutečného stavu.
Teď se dívám na ten model X a S, tak možná max rychlost a zrychlení, to je brutal ale zas to je v kontrastu s tím jak stím každej jezdí úsporně a dokáži si představit jezdit rychle v tomhle, počítám že bych daleko nedojel.

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidé přestali dávat ten balík, protože Tesla S a X se prakticky neprodává a Tesle 3 velmi rychle klesají prodeje protože začal prodej Tesly Y. Tedy Musk zlevnil prakticky o 20% během letošního roky ty prodávané modely. 
To se nedivím vůbec, to bych si nedokázal odůvodnit ani kdybych na to vydělal za měsíc.Ale ty levný modely chápu asi když to někomu vychází dojezdem na svou potřebu, tak to je vlastně už cena octavky..

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý greendeal je ekologii pouze maskovaný, aby na to část obyvatelstva slyšela a apel na ekologii je pouze prostředek. Když se zamyslíš, zjistíš, že zdroje energie jsou v EU krajně omezené a většina je importovana z ne příliš stabilních zemí. To se projevilo například pred rokem. V ten moment je zásadní pro posílení energetické bezpečnosti nalézt zdroje energie dostupné na daném území. A jelikož tady nic není, je prakticky jedinou cestou přechod na obnovitelné zdroje.

 

Problém je, že třeba Němci tu myšlenku úplně pohřbili svými pokusy s plynem a potřebovali tu loňskou facku, aby jim to došlo.

 

Pozitivním vedlejším dopadem je pak i to, že prostě časem nebudeme dýchat lokální splodiny z aut. Negativem je pak to, že je tady dav kricich odborářů, který velmi efektivně brzdí inovace z obav o práci.

 

Bohužel jediným důsledkem toho je pak to, že v pravidlech,  které jsme si sami velmi rozumně nastavili, se místní snaží lobovat za jejich zmírnění, kdežto Čína velmi rychle pochopila, že je to pro ně příležitost. Výsledkem tedy je, že díky těmto regulacim jde technologie neuvěřitelně dopředu, to co bylo ještě 5 roku zpátky nereálné je dnes už pomalu zastaralé, ale zároveň tahounem nejsou ti, kteří se toho měli chopit jako první, dokud měli náskok. VW má tedy velmi nakročeno skončit jako Nokia, pokud s tím něco urychleně neudělá, Škodovku myslím, že v horizontu 15 let můžeme rovnou odepsat, protože půjde jako obětní beránek hned po Seatu, který se podle mě nedožije konce dekády

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@miliusportos Velký smysl to dává u nabíjení z FVE, kde jsou 8 měsíců přebytky, nebo u lidí co mají doma fix 4 Kč/kWh apod. Jezdit s tím 300 km denně a nabíjet výhradně na UFC za 12-18 Kč je z hlediska ceny/km nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...