Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  V 22. 9. 2022 v 18:35, safi napsal:

Děkuji. PHEV RAV4 je meta č. 2.. a Úplně nejlepší pro pražský provoz a vození do dětí školky by byla nová Toyota Sequoia hybrid...  5,3 metru délky, 3,5L twin turbo hybrid V6 a cca 440 koní. Jo a plnohodnotných 7 míst. 

Zvětší délku penisu o 50% do týdne 🙂 

2023-toyota-sequoia-capstone-800x445.jpg

Rozšířit  

Abych začal přemalovávat parkovací místa v Praze 🤣🤣. Tohle je krásný, ale do města?? Vím, že to máte s nadsázkou.

Odesláno (upraveno)
  V 24. 9. 2022 v 7:12, kuncák7 napsal:

Abych začal přemalovávat parkovací místa v Praze 🤣🤣. Tohle je krásný, ale do města?? Vím, že to máte s nadsázkou.

Rozšířit  

Na takové auto musíš mít doma dvůr nebo garáž. Ale je fakt, že i na Praze 3 stojí na modrých zónách dost pickupů typu RAM, nebo Toyota podobné velikosti.  Takže zóny jsou u nás dobře namalované 🙂 Půdorysně budou americké pickupy menší jak normální bílé dodávky:-) 

EDIT: problém s parkováním bude spíše u užších uliček - jednosměrek, kde na jedné straně ulice  je podélné parkování a na druhé kolmé. 

Upraveno uživatelem safi
Odesláno

Teď z jiného soudku.. Úvaha: i když počet aut s EL značkou v Praze roste a i kdyby byla penetrace EL aut v 30-40 procent, tak ke znatelnému vylepšení ovzduší stejně nedojde.

Každou chvíli jedu v Praze za 15 let starým autem, kterému se při každém rozjezdu valí kouřová clona z výfuku. Pokud máš takovéto auto a neřešíš to, tak buď 1) nemáš na opravu nebo pořízení jiného auta 2) jsi do určité míry asociál, kterému to je jedno. 

nahrazení modernějších aut mladších 7-10 let EL auty ovzduší nevylepší natolik, jako odstranění starších aut, které TK projdou jedině úplatkem.  

Odesláno

Na youtube jsem narazil na pěkné video od BMW pro arabský svět, kde jsou nejen jejich elektrické speciály, ale i klasické mkové V8 a ježdění po dvou kolech. Taková pěkná oslava monstrózních výkonů, ať už je pohání cokoliv. 

 

Odesláno
  V 24. 9. 2022 v 8:11, safi napsal:
Teď z jiného soudku.. Úvaha: i když počet aut s EL značkou v Praze roste a i kdyby byla penetrace EL aut v 30-40 procent, tak ke znatelnému vylepšení ovzduší stejně nedojde.
Každou chvíli jedu v Praze za 15 let starým autem, kterému se při každém rozjezdu valí kouřová clona z výfuku. Pokud máš takovéto auto a neřešíš to, tak buď 1) nemáš na opravu nebo pořízení jiného auta 2) jsi do určité míry asociál, kterému to je jedno. 
nahrazení modernějších aut mladších 7-10 let EL auty ovzduší nevylepší natolik, jako odstranění starších aut, které TK projdou jedině úplatkem.  
Souhlas, kdysi jsem i viděl nějakou studii (snad od ČVUT), že 5% nejhorších aut produkuje snad až polovinu škodlivin (vč. třeba NOXů) z osobní dopravy.
Odesláno

Mat Watson z Carwow dnes publikoval nové video o produkční verzi BMW XM. Já si nemůžu pomoci, ale to auto absolutně nedává smys - 2,7 tuny, 5.1 metru délky jen pro 5 míst a šílená cena. Stejně jako Mercedes C63... prostě snaha o super výkonné PHEV pro sportovní vozy je blbost..

 

Odesláno (upraveno)
  V 22. 9. 2022 v 18:41, organic napsal:

Sekvoj nemám, ale od června jezdím Superbem iV a je to docela zábavné. Předtím Superb 4x4 v dieselu. Obojí služební kočár. Při cestách nad 100km nastavím maximální rekuperaci, a pak na nastřádanou energii jezdím po městě čistě elektricky. Je to jako řídit tramvaj. Zvukově i pocitově :D Při dnešních cenách nafty mi vyhovuje ta papírová spotřeba 1.2l naturalu...

Rozšířit  

Pro mě je zas iV docela zklamání. Mám passata v naftě a na pád dní jsem měl na zkoušku Supa iV a musím říct, že mě to moc nenadchlo. Nejvíc mě sere ta váha - to auto je tím úplně zabité. Pak šílené brzdy, kdy to nejdříve rekuperuje pa až brzdí a někdy se na to člověk fakt musí postavit. Co to auto ale uplne zabíjí tak nemožnost rychlého nabití 😞. Navíc po 2 letech už baterka zdegradovala na dojezd max 35km a i v hybrid režimu se to nedostane na nějakou super spotřebu. Když si pak vezmeš tu cenu, tak za mě teda 147kw diesel se 7DSG a 4x4 jasná volba. Navíc nesnáším tankování a dobíjení je ještě větší vopruz. 

Upraveno uživatelem exBURN
Odesláno

Před iV jsem měl Sup II 4x4 v naftě a musím souhlasit, že brždění v iV je trochu dobrodružství. Přiznám se, že iV téměř nenabíjím a jezdím pouze na rekuperovanou elektřinu. Nabít z 50% na 100% baterky mi na chatě přes standardní zásuvku trvalo 4 hodiny, což na těch 40km, co s tím ujedu snad ani nedává smysl. Hřeším tedy tím, že jezdím na maximální rekuperaci na úkor vyšší spotřeby benzínu a z 10% na 80% jsem schopný nabít za cca 100km jízdy po dálnici. Zvýšená spotřeba při max rekuperaci mě však netlačí, protože u služebáka platím papírovou spotřebu, která je velmi příznívá :) No a pak na popojíždění kolem baráku jezdím v e-modu.

Odesláno

@organic: Pak by pro tebe byl lepší normání hybrid. Protože ježdění na maximální rekuperaci není efektivní. Přeměna pohybové energie v elektrickou a její přeměna zpět na pohybovou má nemalé ztráty. 

Odesláno

Možná máš pravdu, ale mně to takhle vyhovuje a budu muset ještě 3 půl roku to "martýrium" vydržet, než přijde další služebák nebo si koupím jiné vozítko. Jak jsem psal dříve, ztráty neřeším, platím papírovou spotřebu 1.2L/100km, takže je úplně jedno, jestli mám spotřebu v hybridním módu 6 litrů nebo s plnou rekuperací 8 litrů na sto...

Odesláno

Položil bych otázku, ale tím by to sklouzlo asi do roviny bulváru. Tak si jí odpustím.

Spíš se optám - jakej je rozdíl ve váze u Supa IV proti TDI? Počítám pár kilo, nebo se pletu? A brzdy by to mělo mít lepší, než klasickej , vždyť je jasné, že jsou více namáhaný, nebo se pletu? Mělo by tomu pomoci lepší rozložení váhy, takže by IV mělo být lepší? 

Odesláno (upraveno)

Dle auto.cz: 

Superb PHEV kombi IV:  1901 Kg pohotovostní hmotnost a nosnost 465 Kg. 

Superb kombi 2,0 TDI, automat  a 4x4: pohotovostní hmotnost 1674 a nosnost 473 kg. 

Upraveno uživatelem safi
Odesláno
  V 29. 9. 2022 v 9:44, organic napsal:

Já tam upřímně rozdíl v hmotnosti až tak moc nevnímám, ale na brzdy v iV si je proti dieselu potřeba zvyknout. Párkrát už jsem na pedálu stál a brzdil i očima :D

 

Rozšířit  

Superb má na zadku bubny jako Enyaq nebo kotouče? 

Odesláno

Myslím, že další verze Superbu by mohla být hodně zajímavá. Jednak by měla mít baterku s kapacitou blížící se 20kWh a zároveň to je pořád nízký kombík, který má lepší aerodynamiku než SUV, tak by čistý dojezd na baterky mohl být v reálu 90+ km. 

 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...