Přejít na obsah

Vodnateni benzinu


Doporučené příspěvky

Vcera jsem od znameho slysel, ze udajne se v "posledni dobe" do benzinu pridavaji nejaka aditiva (?), ktera zpusobuji casem vodnateni benzinu a on proto uz do zahradni techniky nedava plnou nadrz, aby mu to po X mesicich stani neznicilo motor..

Ja o tom slysim poprve, prijde mi to jako nejaka urban legend, ale zaroven bych si nechtel oddelat vikendovy auto, kterym tu nadrz kolikrat projezdim az za treba pul roku, kdyz mam proste malo casu a jezdim s tim jednou za mesic..

Vite o tom nekdo neco? Je to bejkarna nebo do toho realne zacli davat nejaky shit, ktery to vodnateni muze po nejake dobe zpusobit? diky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to pravda, hoci samozrejme, vždy tieto alarmujúce správy treba brať s rezervou.

Spôsobené je to pridávaním biozložiek do palív, pričom ten podiel sa postupne zvyšuje. Ten trend je postupný a dlhoročný. Teraz je to nejakých 8,2% postupne do roku 2030 to má byť 11,4%. 

Samo o sebe to nie je problém, tie biozložky neškodia, dokonca (údajne) zlepšujú vlastnosti palív. Problém je pri dlhom nepoužívaní - proste biozložky degradujú, pretože sú bio :-). 

A čím viac biozložiek, tým vyššie % paliva zdegraduje, čo môže spôsobiť problémy pri spaľovaní. Bavíme sa ale o nepoužívaní v trvaní naozaj aspoň 4-5 mesiacov. Preventívne je určite dobré, ak človek vie, že motor nebude používať dlhšiu dobu (kosačka na trávu je typický príklad), tak tam nechá paliva radšej menej a pred prvým štartovaním po dlhšej odstávke doplní čerstvé palivo. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

: Problémem u jakéhokoli benzínu obsahujícího líh je jeho stabilita při skladování. Líh má tendenci vázat vodu ze vzdušné vlhkosti a tato tzv. azeotropní směs (pozn. nerozdestilovatelná) se potom odděluje od benzínové frakce, takže po čase v nádrži vznikají dvě vrstvy různých paliv. Výrobci se tento jev snaží potlačit pomocí určitých přísad, jejichž úkolem je obě složky paliva udržet ve směsi.

Dalším nebezpečím při používání paliv obsahujících bioetanol je koroze. Se vzdušným kyslíkem a za tepla totiž alkoholy oxidují na aldehydy, a ty potom částečně na karboxylové kyseliny. Ve výsledku z toho vzniká kyselina mravenčí, která působí korozivně na kovové materiály palivového systému, spalovacího prostoru a pájených spojů. Korozivní nebezpečí představuje i voda a vlhkost vázaná v lihu. Částečně lze tento problém odstranit přidáním inhibitorů koroze.

Největším problémem je hlavně nekompatibilita paliva s určitými materiály, jež se ve své době používaly u palivového systému. Jde hlavně o gumová těsnění a hadice, z nichž líh vysává změkčovadla. Hadice pak křehnou a mohou praskat.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moja osobná skúsenosť, E10 benzín celú zimu v nekúrenej garáži v plastovej priehľadnej bandaske asi 4litre čo som na jeseň neminul v kosačke a do jary žiadna zmena. Na jar som nalial a kosačka na druhé potiahnutie chytila. Skôr musel byť problém inde......... Do motorky tankujem tiež E10 aj do auta a pohoda celú dobu ako máme na slovensku E10 benzíny. Sú však čerpačky ktorým je dobré sa vyhnúť ........... VIF však dávam pri každom tankovaní, ale skôr kôli karbónovaniu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

do sekačky tankuju Vervu, neřeším, kolik zbylo v nádrži a na jaře vždycky v pohodě nastartuju. V 5l kanystru mám Vervu do křoviňáku a nikdy jsem problém neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sekacku na konci podzimu vyjedu do nuly, az to chcipne (posledne jsem pul hodiny chodil naprazdno po zahrade 🙂 ) a na jare dam novy; s autem jezdim i v zime, ale min, takze netankuju vzdy plnou, ale treba pulku. Beru furt N95 E10.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, tmoris napsal:

Vcera jsem od znameho slysel, ze udajne se v "posledni dobe" do benzinu pridavaji nejaka aditiva (?), ktera zpusobuji casem vodnateni benzinu a on proto uz do zahradni techniky nedava plnou nadrz, aby mu to po X mesicich stani neznicilo motor..

Ja o tom slysim poprve, prijde mi to jako nejaka urban legend, ale zaroven bych si nechtel oddelat vikendovy auto, kterym tu nadrz kolikrat projezdim az za treba pul roku, kdyz mam proste malo casu a jezdim s tim jednou za mesic..

Vite o tom nekdo neco? Je to bejkarna nebo do toho realne zacli davat nejaky shit, ktery to vodnateni muze po nejake dobe zpusobit? diky..

Minulý týden jsem kupoval motorovou benzinovou pilu s dvoutaktnim motorem. Tak jsem študoval. Vezmeš kanystřík dvoulitrovy a namichaš benzín 95 s olejem 50 : 1. Vypouzivaš jeden litr směsi a druhý litr směsi ti tam zůstane.  Po třech měsících ten zbylý nespotrebovaný benzín naliješ do motorovky a začneš píliť.  Příští den jdeš koupit novou motorovou pilu funkční.

Další možnost je třeba namíchat tolik benzínu kolik se  spotřebuje. Poslední možnost je koupit benzín Aspen 2T již s namíchaným olejem nebo do čtyřtaktní řezačky benzín Aspen 4T. Ty benziny i s namichanym olejem by tam mohly vydržet mnoho měsíců. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Hudson10 napsal:

Minulý týden jsem kupoval motorovou benzinovou pilu s dvoutaktnim motorem. Tak jsem študoval. Vezmeš kanystřík dvoulitrovy a namichaš benzín 95 s olejem 50 : 1. Vypouzivaš jeden litr směsi a druhý litr směsi ti tam zůstane.  Po třech měsících ten zbylý nespotrebovaný benzín naliješ do motorovky a začneš píliť.  Příští den jdeš koupit novou motorovou pilu funkční.

Další možnost je třeba namíchat tolik benzínu kolik se  spotřebuje. Poslední možnost je koupit benzín Aspen 2T již s namíchaným olejem nebo do čtyřtaktní řezačky benzín Aspen 4T. Ty benziny i s namichanym olejem by tam mohly vydržet mnoho měsíců. 

 Ještě doplnuji, do víkendové Tatry 603 dávám Vervu 100. Tatra tedy přestala  kouřit,  ale po těch 4 měsících, ten zbylý benál radši vysaju a ekologicky zlikviduju..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Verva 100 obsahuje take bioslozku, je sice kvalitnejsi a vydrzi dele, ale take degraduje.. Mne zalepila po roce u sekacly na travu karburator (Husquarna s motorem od Hondy), skoncila nakonec v servise, oprava za nejake 2 litry.. nekvalitni palivo.  U vybranych stanic MOL lze koupit zavodni benzin 102 oktanu (racing fuel 102+), ktery zvladne i delsi dobu skladovani, nezanasi motor, nenici hadice, neobsahuje totiz zadnou bioslozku, misto bio lihu pouzivaji ETBE. Zkratka skutecny benzin. 

natankovat kvalitni benzin je dnes vetsi a vetsi problem, hlavne kdyz mate treba nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. 

 

Upraveno uživatelem Axel
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 6 minutami, Axel napsal:

nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. 

Tohle je trochu mimo, ale já si vybavuji nějakou statistiku, že průměrný roční nájezd vozidla v ČR je 10 000 km. A to to táhnou nahoru flotily. Takže "pár tisíc kilometrů" není víkendovka, ale průměrné auto...

 

Ještě zdroj: https://www.svethardware.cz/prumerne-najezdy-elektromobilu-v-cr-a-nemecku-jsou-cca-12-tisic-km-rocne/59697

Upraveno uživatelem paya01
Zdroj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, paya01 napsal:

 

Tohle je trochu mimo, ale já si vybavuji nějakou statistiku, že průměrný roční nájezd vozidla v ČR je 10 000 km. A to to táhnou nahoru flotily. Takže "pár tisíc kilometrů" není víkendovka, ale průměrné auto...

tak si to spocitej.. napr 2x-4x do mesice se projedes, vylet 100km.. minimalne.. za rok ses v tom za par tisic km, rekneme 3000-5000/rok = vikendovka 😉

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Axel napsal:

Verva 100 obsahuje take bioslozku, je sice kvalitnejsi a vydrzi dele, ale take degraduje.. Mne zalepila po roce u sekacly na travu karburator (Husquarna s motorem od Hondy), skoncila nakonec v servise, oprava za nejake 2 litry.. nekvalitni palivo.  U vybranych stanic MOL lze koupit zavodni benzin 102 oktanu (racing fuel 102+), ktery zvladne i delsi dobu skladovani, nezanasi motor, nenici hadice, neobsahuje totiz zadnou bioslozku, misto bio lihu pouzivaji ETBE. Zkratka skutecny benzin. 

natankovat kvalitni benzin je dnes vetsi a vetsi problem, hlavne kdyz mate treba nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. 

 

Ahoj, @Axel, kopíruju z opisu Červy 100 z webovek Orlenu:

  • neobsahuje standardně přidávaný biolíh, ale je založena pouze na bázi ETBE (ethyl terc-butylether)                        
  • ETBE na rozdíl od biolihu neváže vzdušnou vlhkost, čímž se prodlužuje doba skladovatelnosti paliva (ideální např. pro zazimování vozidla)       
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, odjinud napsal:

Ja sekacku na konci podzimu vyjedu do nuly, az to chcipne (posledne jsem pul hodiny chodil naprazdno po zahrade 🙂 ) a na jare dam novy; s autem jezdim i v zime, ale min, takze netankuju vzdy plnou, ale treba pulku. Beru furt N95 E10.

Mě bylo vysvětleno servisákem, že takhle ne, naopak plnou. Není tam tolik vzduchu a benzín se nekurví 🙂

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...