tmoris Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Vcera jsem od znameho slysel, ze udajne se v "posledni dobe" do benzinu pridavaji nejaka aditiva (?), ktera zpusobuji casem vodnateni benzinu a on proto uz do zahradni techniky nedava plnou nadrz, aby mu to po X mesicich stani neznicilo motor.. Ja o tom slysim poprve, prijde mi to jako nejaka urban legend, ale zaroven bych si nechtel oddelat vikendovy auto, kterym tu nadrz kolikrat projezdim az za treba pul roku, kdyz mam proste malo casu a jezdim s tim jednou za mesic.. Vite o tom nekdo neco? Je to bejkarna nebo do toho realne zacli davat nejaky shit, ktery to vodnateni muze po nejake dobe zpusobit? diky.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Juan Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Je to pravda, hoci samozrejme, vždy tieto alarmujúce správy treba brať s rezervou. Spôsobené je to pridávaním biozložiek do palív, pričom ten podiel sa postupne zvyšuje. Ten trend je postupný a dlhoročný. Teraz je to nejakých 8,2% postupne do roku 2030 to má byť 11,4%. Samo o sebe to nie je problém, tie biozložky neškodia, dokonca (údajne) zlepšujú vlastnosti palív. Problém je pri dlhom nepoužívaní - proste biozložky degradujú, pretože sú bio :-). A čím viac biozložiek, tým vyššie % paliva zdegraduje, čo môže spôsobiť problémy pri spaľovaní. Bavíme sa ale o nepoužívaní v trvaní naozaj aspoň 4-5 mesiacov. Preventívne je určite dobré, ak človek vie, že motor nebude používať dlhšiu dobu (kosačka na trávu je typický príklad), tak tam nechá paliva radšej menej a pred prvým štartovaním po dlhšej odstávke doplní čerstvé palivo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
špelda66 Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září já tankuju vervu 100 a benzín bez problémů, nevodnatí a to ho mám v nádrži i rok a déle Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehlan Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září : Problémem u jakéhokoli benzínu obsahujícího líh je jeho stabilita při skladování. Líh má tendenci vázat vodu ze vzdušné vlhkosti a tato tzv. azeotropní směs (pozn. nerozdestilovatelná) se potom odděluje od benzínové frakce, takže po čase v nádrži vznikají dvě vrstvy různých paliv. Výrobci se tento jev snaží potlačit pomocí určitých přísad, jejichž úkolem je obě složky paliva udržet ve směsi. Dalším nebezpečím při používání paliv obsahujících bioetanol je koroze. Se vzdušným kyslíkem a za tepla totiž alkoholy oxidují na aldehydy, a ty potom částečně na karboxylové kyseliny. Ve výsledku z toho vzniká kyselina mravenčí, která působí korozivně na kovové materiály palivového systému, spalovacího prostoru a pájených spojů. Korozivní nebezpečí představuje i voda a vlhkost vázaná v lihu. Částečně lze tento problém odstranit přidáním inhibitorů koroze. Největším problémem je hlavně nekompatibilita paliva s určitými materiály, jež se ve své době používaly u palivového systému. Jde hlavně o gumová těsnění a hadice, z nichž líh vysává změkčovadla. Hadice pak křehnou a mohou praskat. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rado74 Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září moja osobná skúsenosť, E10 benzín celú zimu v nekúrenej garáži v plastovej priehľadnej bandaske asi 4litre čo som na jeseň neminul v kosačke a do jary žiadna zmena. Na jar som nalial a kosačka na druhé potiahnutie chytila. Skôr musel byť problém inde......... Do motorky tankujem tiež E10 aj do auta a pohoda celú dobu ako máme na slovensku E10 benzíny. Sú však čerpačky ktorým je dobré sa vyhnúť ........... VIF však dávam pri každom tankovaní, ale skôr kôli karbónovaniu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vorel Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Jak už tu bylo napsáno, je to pravda. Raději teď tankuju 100 místo 95. To by mělo pomoct. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmoris Odesláno 3. září Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Diky za odpovedi. Pokud to resi 100oktanovy benzin, tak to je elegantni reseni, diky za tip! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robertilos Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Tankuju na EuroOilu. V jejich aplikaci vidíš aktuální ceny a obsah biosložky v jednotlivých palivech. 1 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edas Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září do sekačky tankuju Vervu, neřeším, kolik zbylo v nádrži a na jaře vždycky v pohodě nastartuju. V 5l kanystru mám Vervu do křoviňáku a nikdy jsem problém neměl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rado74 Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září https://www.auto.cz/velky-test-stooktanovych-benzinu-vadi-kdyz-je-verva-e10-148709 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
odjinud Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září Ja sekacku na konci podzimu vyjedu do nuly, az to chcipne (posledne jsem pul hodiny chodil naprazdno po zahrade ) a na jare dam novy; s autem jezdim i v zime, ale min, takze netankuju vzdy plnou, ale treba pulku. Beru furt N95 E10. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hudson10 Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září před 9 hodinami, tmoris napsal: Vcera jsem od znameho slysel, ze udajne se v "posledni dobe" do benzinu pridavaji nejaka aditiva (?), ktera zpusobuji casem vodnateni benzinu a on proto uz do zahradni techniky nedava plnou nadrz, aby mu to po X mesicich stani neznicilo motor.. Ja o tom slysim poprve, prijde mi to jako nejaka urban legend, ale zaroven bych si nechtel oddelat vikendovy auto, kterym tu nadrz kolikrat projezdim az za treba pul roku, kdyz mam proste malo casu a jezdim s tim jednou za mesic.. Vite o tom nekdo neco? Je to bejkarna nebo do toho realne zacli davat nejaky shit, ktery to vodnateni muze po nejake dobe zpusobit? diky.. Minulý týden jsem kupoval motorovou benzinovou pilu s dvoutaktnim motorem. Tak jsem študoval. Vezmeš kanystřík dvoulitrovy a namichaš benzín 95 s olejem 50 : 1. Vypouzivaš jeden litr směsi a druhý litr směsi ti tam zůstane. Po třech měsících ten zbylý nespotrebovaný benzín naliješ do motorovky a začneš píliť. Příští den jdeš koupit novou motorovou pilu funkční. Další možnost je třeba namíchat tolik benzínu kolik se spotřebuje. Poslední možnost je koupit benzín Aspen 2T již s namíchaným olejem nebo do čtyřtaktní řezačky benzín Aspen 4T. Ty benziny i s namichanym olejem by tam mohly vydržet mnoho měsíců. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hudson10 Odesláno 3. září Nahlásit Sdílet Odesláno 3. září před 3 minutami, Hudson10 napsal: Minulý týden jsem kupoval motorovou benzinovou pilu s dvoutaktnim motorem. Tak jsem študoval. Vezmeš kanystřík dvoulitrovy a namichaš benzín 95 s olejem 50 : 1. Vypouzivaš jeden litr směsi a druhý litr směsi ti tam zůstane. Po třech měsících ten zbylý nespotrebovaný benzín naliješ do motorovky a začneš píliť. Příští den jdeš koupit novou motorovou pilu funkční. Další možnost je třeba namíchat tolik benzínu kolik se spotřebuje. Poslední možnost je koupit benzín Aspen 2T již s namíchaným olejem nebo do čtyřtaktní řezačky benzín Aspen 4T. Ty benziny i s namichanym olejem by tam mohly vydržet mnoho měsíců. Ještě doplnuji, do víkendové Tatry 603 dávám Vervu 100. Tatra tedy přestala kouřit, ale po těch 4 měsících, ten zbylý benál radši vysaju a ekologicky zlikviduju.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Axel Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září (upraveno) Verva 100 obsahuje take bioslozku, je sice kvalitnejsi a vydrzi dele, ale take degraduje.. Mne zalepila po roce u sekacly na travu karburator (Husquarna s motorem od Hondy), skoncila nakonec v servise, oprava za nejake 2 litry.. nekvalitni palivo. U vybranych stanic MOL lze koupit zavodni benzin 102 oktanu (racing fuel 102+), ktery zvladne i delsi dobu skladovani, nezanasi motor, nenici hadice, neobsahuje totiz zadnou bioslozku, misto bio lihu pouzivaji ETBE. Zkratka skutecny benzin. natankovat kvalitni benzin je dnes vetsi a vetsi problem, hlavne kdyz mate treba nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. Upraveno 4. září uživatelem Axel 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paya01 Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září (upraveno) před 6 minutami, Axel napsal: nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. Tohle je trochu mimo, ale já si vybavuji nějakou statistiku, že průměrný roční nájezd vozidla v ČR je 10 000 km. A to to táhnou nahoru flotily. Takže "pár tisíc kilometrů" není víkendovka, ale průměrné auto... Ještě zdroj: https://www.svethardware.cz/prumerne-najezdy-elektromobilu-v-cr-a-nemecku-jsou-cca-12-tisic-km-rocne/59697 Upraveno 4. září uživatelem paya01 Zdroj Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Axel Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září Právě teď, paya01 napsal: Tohle je trochu mimo, ale já si vybavuji nějakou statistiku, že průměrný roční nájezd vozidla v ČR je 10 000 km. A to to táhnou nahoru flotily. Takže "pár tisíc kilometrů" není víkendovka, ale průměrné auto... tak si to spocitej.. napr 2x-4x do mesice se projedes, vylet 100km.. minimalne.. za rok ses v tom za par tisic km, rekneme 3000-5000/rok = vikendovka Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sery.vlk Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září před 2 hodinami, Axel napsal: Verva 100 obsahuje take bioslozku, je sice kvalitnejsi a vydrzi dele, ale take degraduje.. Mne zalepila po roce u sekacly na travu karburator (Husquarna s motorem od Hondy), skoncila nakonec v servise, oprava za nejake 2 litry.. nekvalitni palivo. U vybranych stanic MOL lze koupit zavodni benzin 102 oktanu (racing fuel 102+), ktery zvladne i delsi dobu skladovani, nezanasi motor, nenici hadice, neobsahuje totiz zadnou bioslozku, misto bio lihu pouzivaji ETBE. Zkratka skutecny benzin. natankovat kvalitni benzin je dnes vetsi a vetsi problem, hlavne kdyz mate treba nejakou "vikendovku", se kterou rocne ujedete par tisic kilometru. Ahoj, @Axel, kopíruju z opisu Červy 100 z webovek Orlenu: neobsahuje standardně přidávaný biolíh, ale je založena pouze na bázi ETBE (ethyl terc-butylether) ETBE na rozdíl od biolihu neváže vzdušnou vlhkost, čímž se prodlužuje doba skladovatelnosti paliva (ideální např. pro zazimování vozidla) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sery.vlk Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září Z popisu Vervy 100 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září před 21 hodinami, odjinud napsal: Ja sekacku na konci podzimu vyjedu do nuly, az to chcipne (posledne jsem pul hodiny chodil naprazdno po zahrade ) a na jare dam novy; s autem jezdim i v zime, ale min, takze netankuju vzdy plnou, ale treba pulku. Beru furt N95 E10. Mě bylo vysvětleno servisákem, že takhle ne, naopak plnou. Není tam tolik vzduchu a benzín se nekurví 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sery.vlk Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září Bez biosajrajtu je taky benzín ve státních hmotných rezervách. V rámci obměny zásob se pak prodává v síti EuroOilu; v jejich appce se prý dá u konkrétní pumpy zkontrolovat, jestli mají na čepu ten čistý. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se