Přejít na obsah

Dotaz na IT specialisty a všechny, kteří vládnou PC


Doporučené příspěvky

Odesláno

Přesně tak, je třeba upřesnit, zda nefunguje síť směrem do netu, síť počítačů mezi sebou, počítač nevidí síť a jiné PC jo.. 

Odesláno

Jak ta síť vypadá, co na ní všechno je, kde je DHCP? A jak už se ptali kolegové - co to vlastně znamená "nefunguje"?

Odesláno

myslím tim, že se připojuji noťasem přes routr na velký PC který je v u dětí v pokojíčku  pomocí total comandru

 

noťas - routr = Wifi

routr - PC = kabel

 

prostě chvilku to jde , pak to vypadne , a aby toho nebylo málo tak po včerejší výměně routru mi vypadává wifina na noťasu, musím ji vždycky vypnout a zase zapnout, pak chvilku běží, do včera (na starý routr )to nědělalo, na netu zmiňovali zmenu šifrování ale to se mi nějak nezdá.

nějdřív musím pořešit toto a stím bude pravděpodobně souviset to předchozí,

Odesláno

Napoj noťas taky kabelem a vypni Wifi. Pokud problém pokračuje, tak je někde chyba v nastavení routeru, jinak je problém s nastavením Wifi. Pokus se změnit parametr Wifi kanálu, případně typ šifrování.

Odesláno

2Mondeo2: WiFi má dneska používá každej trouba, aniž by tušil že běží jen na pár kanálech a jak ty je snadné navzájem zarušit.

  • Nejdřív se podívej jak silnej máš na tom noťasu signál - už pod 50% ve městech začínají problémy, stačí ten vergl nevhodně otočit, zastínit anténu displejem a nebo vlastním tělem.
  • Pokud nemají problém jiná zařízení na WiFi (laciným routerům po 1-2 letech začnou vysychat kondíky a při přehřívání začne bezdrátová síť vypadávat - což se může týkat i bezdrátové síťovky v notebooku), zkus na routeru namísto "automatiky" ručně přeladit na jiný kanál - jako nápověda pro začátek může  pomoct detekce sítí v okolí notebooku, je potřeba nastavit číslo aspoň ob 1 pásmo vzdálené od nejsilnějších sítí v sousedství, protože 2,4GHz Wifi pracuje s překryvy subpásem. 
  • Někdy pomůže i přemístění WiFi antény na místo uprostřed baráku/bytu - poblíž zařízení které je potřeba připojovat bezdrátově, ne ke kabelové zásuvce s WAN.
  • Šifrování s kvalitou příjmu nemá nic společného, leda by bylo nastavené na "žádné" a nebo "WEP" (což je dnes téměř totéž) a připojení díky neobvyklému množství "návštěvníků" škrtil sám provider - ale to by bylo poznat i na kabelové části sítě.
  • A teprve když nepomůže nic jiného, použít kabel - i kdyby měl být na jeho konci druhý AccessPoint.
Odesláno

Mondeo, a ten stolní PC, co je připojenej přes kabel, ten funguje v síti pořád nebo i jemu spojení vypadává? 

Odesláno

ne už jsem si to tak nějak ověřil a vypadá to zatím na chybu u mě v noťasu, protože tablet a dva int. telefony nevypádávaj.

Co mě právě zaráží je to, že stačí když ji vypnu a hned zapnu tak to chvíli běží a pak se to zase přeruší, zkusil jsem teď v routru změnit kanál ve wireles jestli bude nějaká změna. Jinak mám Win 8.1

Odesláno

2Mondeo2: Snad změna kanálu trochu pomůže - a tu narážku "o troubách" samozřejmě ber spíš na anonymní sousedy, které bohužel nikdo nemáme šanci ovlivnit. Už jsem bohužel zažil i situace, že karta ukazovala "plnej kotel" a přesto díky nově instalovanému "sítu" na protější střeše WiFi buď nechodilo, nebo vyšilovalo v určitých hodinách.

 

Když tak si zkus v protokolu zjistit, jestli v nedávné době nedošlo k "automatické aktualizaci" síťových ovladačů na tom notebooku - třeba u HP byl před pár měsíci problém, že jejich "čertvě aktualizované" síťovky bez varování přestaly vysílat na (v USA zakázaných ale jinde zcela legálních) kanálech 12&13, které pak u nás spousta nově instalovaných routerů automaticky preferuje díky menšímu vytížení... 

 

Teoreticky by mohl být problém ještě v příliš agresivním power managementu té karty - ale jestli to chodilo dřív, není rozumné do toho vrtat.

Odesláno

v 19:40 jsem změnil kanál na 10 a zatím asi snad dobrý, ještě to nespadlo , jinak vifin je plnej barák, jsme nějak moc přetechnizovaný no.

Odesláno

V tom případě hledej problém v ovladači síťovky a BIOSu tvého notebooku, ale už to bude laborování... pro začátek zkus WiFi síťovku místo vypnutí/zapnutí kompletně odebrat ze správce zařízení, nech z Windows Update načíst výchozí ovladač - a v případě potřeby ho pak zkus přehodit na aktuální ovladač ze stránek výrobce. 

 

Jo - a na servisní stránce toho TP-linku (tipuju 192.168.1.1, jméno a heslo bys měl znát - doufám že ne admin/admin) se mrkni na rozsah adres přidělovaných a fyzicky přidělených IP adres pomocí DHCP - jestli jich není málo a notebook ti "jednou za čas" nevykopne nějakej mobil a nebo pirátsky připojenej  sčot některého ze sousedů.

 

PC, notebooku a dalším "statickým" zařízením by určitě bylo vhodné v administraci DHCP serveru vyhradit statickou IP adresu (síťovka může dál běžet na automatiku). Windows pak nebudou nervózní z případných změn, už proto že při znovupřipojení může (bez ohledu na verzi okenic) trvat i několik minut...

Odesláno

Občas mi siť taky spadne ,cca 1x za měsíc,mám TP-Link 741,tak ho na chvilku vypnu z napájení a po minutě ,dvou zapnu.Pak je klid.Jo a ty statické adresy jsem si taky raději nastavil,aby se po restartu neměnily.

Odesláno

v 19:40 jsem změnil kanál na 10 a zatím asi snad dobrý, ještě to nespadlo , jinak vifin je plnej barák, jsme nějak moc přetechnizovaný no.

 

tak to zase spadlo kur.........

nikde není napsané, že kanál 10 není taky obsazený. stáhni si nějaký "analyzer", který ti dá grafický výstup v tomto duchu

Wifi-analyzer-for-Android.png

uvidíš, kde je nejvíc volno...

a to, co píše Radek můžeš udělat taky :)

Odesláno

Měl bych dotaz ohledně internetu. Chceme do bytu připojení na internet, minimálně 8MB ale s tím, že když se někam odstěhujeme, momentální lokalita je Praha Smíchov, tak aby šel internet s námi. Stěhování mám na mysli Hradec Králové cca za rok a půl. Existuje nějaké takové řešení cca do 500,- / měsíčně nebo jsem mimo a mám to řešit radši jinak? Investice do routeru bude samozřejmost.

Odesláno

Pokud by se to vzalo od velkého poskytovatele, tak by to asi neměl být problém, zkus se obrátit třeba na O2, jen s tou cenou teda nevím.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...